Mlody_tm Zgłoś #61 Napisano 21 Maja 2016 Tzn kat wtrysku ustawia sie mechanicznie. Po prostu wiem ze moj mechanik zrobil to idealnie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qnir Zgłoś #62 Napisano 21 Maja 2016 Hmmm moim zdaniem w CR nie ustawia sie konta wtrysku, wszystkim steruje komputer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #63 Napisano 22 Maja 2016 To juz mkpol Ci wyjasni jak to doczyta Odkad jezdze na jego sposobie czyli od kilku dni leje do pelnego tankowania 250ml oleju dwusow monzol - niemiecki. Moja pompa ucichła tak o kilka decybeli I lepiej odpala. Moze to za sprawa wymienionego filtra paliwa i zaworu pompy wysokiego cisnienia... Bo auto zachowuje sie idealnie.... No ale polecam ten srodek.... Bo zawor do pompy paliwa chyba nic nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #64 Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) tez jestem ciekaw czy w CR ustawia/reguluje sie synchro, czy nie. nie jestem pewien ale w vcds w bloku 4 nie ma nic o tym tak jak to było w PD, tylko w tym miejscu jest cos o cisnieniu paliwa Edytowane 22 Maja 2016 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #65 Napisano 22 Maja 2016 Czyli ostatecznie/ olej monzol oraz nowy elektrozawor pompy wysokiego cisnienia.... I na razie jakies jaja.... Cud normalnie. Bo pompa cichutka. I to moja stara pompa Ale wracajac do mojego pierwotnego problemu - jak myslicie czemu mi syczy cos gdy od dolu przyspieszam..... Obroty sa wysokie i juz slychac elegancko silnik. Ale jak od dolu np na 6tce sie rozpedza to cos syczy strasznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #66 Napisano 22 Maja 2016 Tutaj jest elektryczna pompa która napędzana jest paskiem ale sterowanie dawką paliwa robi komputer - może się myle ale takie jest moje zdanieMylisz się. Wystarczy zdjąć osłonę rozrządu, żeby zobaczyć 3 śruby służące do ustawienia kąta synchronizacji . Jutro sprawdzę dokładnie, ale kąt sprawdza się w blokach pomiarowych gdzieś powyżej 100. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qnir Zgłoś #67 Napisano 23 Maja 2016 (edytowane) Mlody_tm zawor cisnienia na pompie wymieniales bo coś sie z nim działo czy profilaktycznie to zrobiles? Ja kupilem kiedys olej do 2takt z firmy LM ale jeszcze nie uzywalem:) Rozumiem że problem syczenia na jałowym został usunięty? Mkapol moze sie myle....w moim VCDS 12.12 nie mam mozliwosci wejsc w bloki pomiarowe wiec nie jestem w stanie nic tam odczytać. O śrubach na pompie czy rozrzadzie wiem bo sam wymienialem rozrząd, łacznie z tymi śrubami. Wątpliwości mam dlatego, że nigdzie w opisach nie znalazłem informacji o koniecznosci ustawiania synchor. Przeglądalem wczoraj ELSA i tam też nic na ten temat nie ma. Zresztą moze się kąt reguluje tak jak w PD ale w naszym przypadku bardziej interesuje mnie kwestia pompy paliwa która działa zupełnie inaczej niz w silnikach 1.9 czy 2.5 Jak to mówią człowiek uczy sie całe zycie...) Edytowane 23 Maja 2016 przez Qnir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #68 Napisano 23 Maja 2016 CR ma zakres synchronizacji między +6 a -6 stopni. Poza tym zakresem też pojedzie, ale może przy odpalaniu wywalać błąd synchronizacji między G28 a G40 (o ile dobrze pamiętam). U siebie wypraktykowałem że optymalne ustawienie to -0,6 stopnia. Wtedy mam najniższe spalanie biegu jałowego (0,6 l/h) silnik pracuje wyraźnie ciszej i płynniej. Lepiej też odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qnir Zgłoś #69 Napisano 23 Maja 2016 CR ma zakres synchronizacji między +6 a -6 stopni. Poza tym zakresem też pojedzie, ale może przy odpalaniu wywalać błąd synchronizacji między G28 a G40 (o ile dobrze pamiętam). U siebie wypraktykowałem że optymalne ustawienie to -0,6 stopnia. Wtedy mam najniższe spalanie biegu jałowego (0,6 l/h) silnik pracuje wyraźnie ciszej i płynniej. Lepiej też odpala. Hmmm tak jak pisałem wyżej u mnie w VCDS 12.12 nie mam możliwości wejscia w bloki pomiarowe (08) i sprawdzenia konta u mnie. Muszę zrobić to w inny sposób. Być może coś uda się odczytać w pomiarach rozszerzonych ale nie mam pojęcia gdzie dalej tego szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #70 Napisano 23 Maja 2016 O ile dobrze pamiętam to w B7 parametry sprawdza się gdzieś indziej, ale to by musiał napisać ktoś kto ma kabelek i B7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qnir Zgłoś #71 Napisano 23 Maja 2016 O ile dobrze pamiętam to w B7 parametry sprawdza się gdzieś indziej, ale to by musiał napisać ktoś kto ma kabelek i B7 Ano właśnie, szukałem jakiś info na ten temat ale nic nie ma Czekam jeszcze na wpis Mlody_tm dlaczego wymieniał zawór ciśnienia na pompie, być może ma to jakieś powiązanie z moim i jego syczeniem w baku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #72 Napisano 23 Maja 2016 http://forum.vw-passat.pl/threads/145266-Dziwne-zachowanie-silnika-gdy-jest-zimny/page7 bo tu od roku walczyłem z klekotaniem auta gdy na sloncu stal. szlag mnie trafial bo nikt nie potrafil mi pomoc. ten zawór byl jakis wadliwy ale bledu nie wywalal. po wymianie wreszcie spokoj. Syczenia nie wyeliminowalem calkiem... ale ciszej jest.... to wina pompy na pewno. ale cały wątek zacząłem też z drugim problemem bo mi syczy dziad jak przyspieszam i od dolu gdy bieg łapie obroty to syczy strasznie... jak wysokie są obroty to juz nie syczy..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #73 Napisano 23 Maja 2016 Marek w którym bloku sprawdza się ten kat synchronizacji bo w 4 tego nie widzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #74 Napisano 23 Maja 2016 Grupa 51 pozycja 4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #75 Napisano 23 Maja 2016 sprawdziłem teraz, rzeczywiście jest w tej grupie. u mnie oscyluje na 0.0 czasem wskoczy 0.5 ale więcej jest na 0.0 a po dodaniu gazu cały czas jest 0.0, czyli ok. spalanie pokazuje mi 0.5 0.6l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #76 Napisano 23 Maja 2016 Idealnie jest tak jak Marek mowi. Gdy spalanie na luzie jest 0,0. Tak jest u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #77 Napisano 24 Maja 2016 ale cały wątek zacząłem też z drugim problemem bo mi syczy dziad jak przyspieszam i od dolu gdy bieg łapie obroty to syczy strasznie... jak wysokie są obroty to juz nie syczy..... Ja miałem podobnie w B6. Syczało jak przyspieszałem w granicach 1800-2300obr/min. Winna okazała się chłodnicza recyrkulacji spalin(EGR?) Jakiś króciec się wyrabiał i robiła się nieszczelność. Mechanik wszedł pod autko i po kilku chwilach od razu stwierdził co to, podobno normalka. W B6 miałem przebieg ~210kkm jak zaczęło mocniej syczeć. Teraz mam B7 i w papierach widzę, ze chodniczka była wymieniana. Auto ma 140kkm Monzol 5C jest bezpieczny dla CR ? Mogę spokojnie profilaktycznie dodać )? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #78 Napisano 24 Maja 2016 Monzol można lać. spokojnie. a wiesz... EGR mam nówke... po 200 tys wymienilem na nowy oryginalny... i wiesz... moze jakis felerny... bo nie pamietam zeby wczesniej syczal... ale teraz mechanik oglądał moj egr.... po zdjęciu dpfa... mowil ze czysty i zadnych nieszczelnosci wizualnie... sam juz nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qnir Zgłoś #79 Napisano 24 Maja 2016 Mlody_tm a gdzie kupujesz Monzola?? Ja kupiłem LM1052 i zobaczymy czy coś pomoże na syczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #80 Napisano 24 Maja 2016 W b7 chłodnica jest zintegrowana z EGR-em. To już zupełnie inna konstrukcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach