Skocz do zawartości
Mlody_tm

Syczenie podczas przyspieszania i na luzie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Tzn kat wtrysku ustawia sie mechanicznie. Po prostu wiem ze moj mechanik zrobil to idealnie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm moim zdaniem w CR nie ustawia sie konta wtrysku, wszystkim steruje komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz mkpol Ci wyjasni jak to doczyta :)

 

Odkad jezdze na jego sposobie czyli od kilku dni leje do pelnego tankowania 250ml oleju dwusow monzol - niemiecki. Moja pompa ucichła tak o kilka decybeli :)

I lepiej odpala.

Moze to za sprawa wymienionego filtra paliwa i zaworu pompy wysokiego cisnienia... Bo auto zachowuje sie idealnie....

No ale polecam ten srodek....

 

Bo zawor do pompy paliwa chyba nic nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez jestem ciekaw czy w CR ustawia/reguluje sie synchro, czy nie. nie jestem pewien ale w vcds w bloku 4 nie ma nic o tym tak jak to było w PD, tylko w tym miejscu jest cos o cisnieniu paliwa

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ostatecznie/ olej monzol oraz nowy elektrozawor pompy wysokiego cisnienia.... I na razie jakies jaja.... Cud normalnie. Bo pompa cichutka. I to moja stara pompa :)

 

 

Ale wracajac do mojego pierwotnego problemu - jak myslicie czemu mi syczy cos gdy od dolu przyspieszam..... Obroty sa wysokie i juz slychac elegancko silnik. Ale jak od dolu np na 6tce sie rozpedza to cos syczy strasznie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj jest elektryczna pompa która napędzana jest paskiem ale sterowanie dawką paliwa robi komputer - może się myle ale takie jest moje zdanie
Mylisz się. Wystarczy zdjąć osłonę rozrządu, żeby zobaczyć 3 śruby służące do ustawienia kąta synchronizacji :). Jutro sprawdzę dokładnie, ale kąt sprawdza się w blokach pomiarowych gdzieś powyżej 100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mlody_tm zawor cisnienia na pompie wymieniales bo coś sie z nim działo czy profilaktycznie to zrobiles?:) Ja kupilem kiedys olej do 2takt z firmy LM ale jeszcze nie uzywalem:)

Rozumiem że problem syczenia na jałowym został usunięty?:)

 

Mkapol moze sie myle....w moim VCDS 12.12 nie mam mozliwosci wejsc w bloki pomiarowe wiec nie jestem w stanie nic tam odczytać.

O śrubach na pompie czy rozrzadzie wiem bo sam wymienialem rozrząd, łacznie z tymi śrubami. Wątpliwości mam dlatego, że nigdzie w opisach nie znalazłem informacji o koniecznosci ustawiania synchor. Przeglądalem wczoraj ELSA i tam też nic na ten temat nie ma. Zresztą moze się kąt reguluje tak jak w PD ale w naszym przypadku bardziej interesuje mnie kwestia pompy paliwa która działa zupełnie inaczej niz w silnikach 1.9 czy 2.5

Jak to mówią człowiek uczy sie całe zycie...:)))

Edytowane przez Qnir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CR ma zakres synchronizacji między +6 a -6 stopni. Poza tym zakresem też pojedzie, ale może przy odpalaniu wywalać błąd synchronizacji między G28 a G40 (o ile dobrze pamiętam). U siebie wypraktykowałem że optymalne ustawienie to -0,6 stopnia. Wtedy mam najniższe spalanie biegu jałowego (0,6 l/h) silnik pracuje wyraźnie ciszej i płynniej. Lepiej też odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CR ma zakres synchronizacji między +6 a -6 stopni. Poza tym zakresem też pojedzie, ale może przy odpalaniu wywalać błąd synchronizacji między G28 a G40 (o ile dobrze pamiętam). U siebie wypraktykowałem że optymalne ustawienie to -0,6 stopnia. Wtedy mam najniższe spalanie biegu jałowego (0,6 l/h) silnik pracuje wyraźnie ciszej i płynniej. Lepiej też odpala.

 

Hmmm tak jak pisałem wyżej u mnie w VCDS 12.12 nie mam możliwości wejscia w bloki pomiarowe (08) i sprawdzenia konta u mnie. Muszę zrobić to w inny sposób. Być może coś uda się odczytać w pomiarach rozszerzonych ale nie mam pojęcia gdzie dalej tego szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to w B7 parametry sprawdza się gdzieś indziej, ale to by musiał napisać ktoś kto ma kabelek i B7 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O ile dobrze pamiętam to w B7 parametry sprawdza się gdzieś indziej, ale to by musiał napisać ktoś kto ma kabelek i B7 :)

 

Ano właśnie, szukałem jakiś info na ten temat ale nic nie ma :(

Czekam jeszcze na wpis Mlody_tm dlaczego wymieniał zawór ciśnienia na pompie, być może ma to jakieś powiązanie z moim i jego

syczeniem w baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/threads/145266-Dziwne-zachowanie-silnika-gdy-jest-zimny/page7

 

bo tu od roku walczyłem z klekotaniem auta gdy na sloncu stal. szlag mnie trafial bo nikt nie potrafil mi pomoc.

ten zawór byl jakis wadliwy ale bledu nie wywalal. po wymianie wreszcie spokoj.

 

Syczenia nie wyeliminowalem calkiem... ale ciszej jest.... to wina pompy na pewno.

 

ale cały wątek zacząłem też z drugim problemem bo mi syczy dziad jak przyspieszam i od dolu gdy bieg łapie obroty to syczy strasznie... jak wysokie są obroty to juz nie syczy.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek w którym bloku sprawdza się ten kat synchronizacji bo w 4 tego nie widzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa 51 pozycja 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem teraz, rzeczywiście jest w tej grupie. u mnie oscyluje na 0.0 czasem wskoczy 0.5 ale więcej jest na 0.0 a po dodaniu gazu cały czas jest 0.0, czyli ok. spalanie pokazuje mi 0.5 0.6l/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idealnie jest tak jak Marek mowi. Gdy spalanie na luzie jest 0,0. Tak jest u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale cały wątek zacząłem też z drugim problemem bo mi syczy dziad jak przyspieszam i od dolu gdy bieg łapie obroty to syczy strasznie... jak wysokie są obroty to juz nie syczy.....

 

Ja miałem podobnie w B6. Syczało jak przyspieszałem w granicach 1800-2300obr/min. Winna okazała się chłodnicza recyrkulacji spalin(EGR?) Jakiś króciec się wyrabiał i robiła się nieszczelność. Mechanik wszedł pod autko i po kilku chwilach od razu stwierdził co to, podobno normalka. W B6 miałem przebieg ~210kkm jak zaczęło mocniej syczeć.

 

Teraz mam B7 i w papierach widzę, ze chodniczka była wymieniana. Auto ma 140kkm ;)

 

Monzol 5C jest bezpieczny dla CR ? Mogę spokojnie profilaktycznie dodać ;))?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Monzol można lać. spokojnie.

 

a wiesz... EGR mam nówke... po 200 tys wymienilem na nowy oryginalny... i wiesz... moze jakis felerny... bo nie pamietam zeby wczesniej syczal... ale teraz mechanik oglądał moj egr.... po zdjęciu dpfa... mowil ze czysty i zadnych nieszczelnosci wizualnie... sam juz nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mlody_tm a gdzie kupujesz Monzola??

Ja kupiłem LM1052 i zobaczymy czy coś pomoże na syczenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b7 chłodnica jest zintegrowana z EGR-em. To już zupełnie inna konstrukcja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności