pingwin_corp Zgłoś #1 Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) Witam kolegów, Zabrałem się za drobne naprawy w pasku 1.8T AEB + gaz, i oto moja lista problemów/pytań: 1. Zdarzają się falowania obrotów, głównie biegu jałowego, choć czasami także podczas zmiany biegów, doszedłem do wniosku ze na pewno nie zaszkodzi czyszczenie przepustnicy, i tutaj pierwsze pytanie czy silnik AEB posiada zawór regulacji biegu jałowego ISV? 2. Podczas schodzenia z obrotów około 1000rmp zatrzęsie buda i schodzi dalej o 880 i sobie chodzi w miarę ok, z tym że czasami można wyczuć delikatne drgania, co może być tego przyczyną? 3. Badałem przepływomierz, silnik przy temp ok 80stopni, wskazania na kanale 002 przy wolnych obrotach okolo 2,8-3,8 [g/s], choć czasami na chwilę wskakiwało 18,6 [g/s], poza tym przy 5000rpm dochodzi do około 36 [g/s]. Czy to objaw informujący o konieczności wymiany przepływki? Pozdrawiam tak jak w temacie, czy silnik 1.8T AEB posiada zawór regulacji biegu jałowego? Zabieram się za adaptacje przepustnicy ;p Z góry dzięki za info Pozdrawiam Edytowane 4 Lutego 2015 przez pingwin_corp Doszło więcej pytań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solar Zgłoś #2 Napisano 4 Lutego 2015 przy 5000rpm dochodzi do około 36 [g/s]. Czy to objaw informujący o konieczności wymiany przepływki? Tak,powinieneś mieć ok 120g/s przy 5000rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pingwin_corp Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2015 tak też myślałem... ceny w zaprzyjaźnionym sklepie od 700 do 1200 dobrze że mieli krzesełko a ktoś ma pomysł na to zatrzęsienie podczas schodzenia z obrotów? a może jest to wszystko ze wszystkim związane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RSTT Zgłoś #4 Napisano 31 Sierpnia 2016 Podpinam się pod wątek, w moim passku niestety dzieje się coś złego w pewnym momencie po 300km podróży zaczeły mi falować obroty, samoistnie powoli rosły powyżej 2k po czym szybko opadały a po przygazowaniu wolno opadają do ok 2k Filmik przedstawiający podnoszące się obroty i szybko opadają do ok 0.9-1.1 k zapaliła się również kontrolka checkengine, sytuacja występuje tylko na rozgrzanym silniku i do momentu kiedy nie dotknę pedału gazu. Na kompie wystąpiły następujące błedy: 17705 Ciśnienie ładowania - upływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16686 Brak zapłonu cylinder 2 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Po wykasowaniu błedów i ponownej jeździe błedy znowu się pojawiły z czego zawsze jako pierwszy pojawiał się ten pierwszy a po chwili reszta. Co zostało zrobione: -Sprawdzona Turbina -wymienione świece i cewki -wyczyszczenie wartości przyuczonych -sprawdzony dolot Co jeszcze mogę zrobić aby poradzić sobię z moim problemem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #5 Napisano 31 Sierpnia 2016 Sprawdzić DV i szczelność kompresorem dolotu i podciśnień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RSTT Zgłoś #6 Napisano 31 Sierpnia 2016 Sprawdzić DV i szczelność kompresorem dolotu i podciśnień. sprawdzony i działa, może to być problem z odmą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #7 Napisano 1 Września 2016 Może być też winny "zawór odpowietrzający" na przejściu podciśnień do odmy. Zrób kpl. logów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszLDZ Zgłoś #8 Napisano 3 Września 2016 I jak czy problem się rozwiązał? U mnie nieco podobnie. Pacjent to 1.8t aeb. Auto ma muła i szarpie zwłaszcza jak wcisne mocniej gaz na 2 sekundy i puszcze. Czasem szarpanymi susami przyspiesza. Jak odpuszczam gaz czy to na wolnych czy pidczas jazdy sa jakies dzwieki dziwne jakby katalizator ale kata nie mam tylko dp. Spalanie triszje duze 12-13 l bez jakichs ostrych jazd. Turbina regenerowana, sztanga wg chodzi bez zaciec, dv szczelny, n75 ma dobra rezystancje i działa, blaszka od wg jest bi jak montowalem DP sprawdzalem i jest szczelna jak zamknieta nie luźna. Komp nie pokazuje błędów. Przeplywka na wolntch na ok 3.5 przy ok 5 tys obrotow jakos ok 110. Lambdy z bloku 031, 032 nie mogę odczytać bo mam ze niedostępny w vagu nie wiem czemu. Cewki sorawne, swiece nowe wraz z rozrzadem. Turbinke slychac i pompuje ladnie nawet na postoju widsc ze weze puchna jak przygazuje ostro. Juz rece opadaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RSTT Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2016 (edytowane) Wczoraj wymieniłem ów zaworek oraz kolanko odmy które skruszało i odpadło z mocowania.Po naprawie wszystkie problemy ustały silnik śmiga jak należy . Dla potrzebujących wklejam zdjęcie gdzie się znajduje ów zaworek: 1 - zaworek odpowietrzający 2- kolanko odmy [highlight]Grucha... & Stalker[/highlight] Dzieki za podpowiedź !! Edytowane 4 Września 2016 przez RSTT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolss1 Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2018 (edytowane) Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie tego co może być przyczyną falowania obrotów na zimnym silniku.... Problem jest następujący auto zimne na dworze mniej niż 10*C odpalam auto i trzęsie się buda nie jest to może jakieś wielkie ale czuć obroty falują miedzy 1100 a 1000 spadają jak złapie temperatury i jest ok drgania ustępują i falowanie.(lekko ruszy się wskazówka na ciepłym silniku ale minimalnie nie odczuwa się tego) Wymieniono czujnik temperatury (ten z tyłu silnika) był błąd po wymianie znikł wyczyszczono bez demontażu przepustnice (adaptacji nie robiłem bo nie demontowałem) czyszczono przepływomierz powierza (był błąd po czyszczeniu znikł) wymieniłem świece, przewody, termostat zalałem paliwem z bp i przepaliłem go porządnie. po wszystkich zabiegach tych co wymieniłem obroty pięknie trzyma na ciepłym silniku ale na zimnym jak by na ssaniu falują.... kto ma jakiś pomysł co to może być i ewentualnie porady jak zrobić. Pozdrawiam Grzesiek. P.s U mnie odpada Odma nie ma żadnych objawów żeby to była odma... Edytowane 8 Maja 2018 przez bolss1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolss1 Zgłoś #11 Napisano 10 Maja 2018 Takie pytanie a czy odma w silniku 1.8 125km ADR jest w tym samym miejscu jak tu czy innym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach