Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BIKA13

Macie rację"z rozrządem nie ma żartów"i ja jestem tego świadomy.Na środe sie umówiłem na wizyte w serwisie VW żeby to konkretnie sprawdzić.

 

Nie jest sztuką wydać pieniądze,sztuką jest wydawać je rozsądnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Mnie pozatym dziwi to, że rozrząd był wymianiany w Twoim aucie przy przebiegu 120tys km. To znaczy tylko tyle, że poprzedni włąściciel miał niezłą jazdę bez trzymanki pomiędzy 90tys km a 120tys km. W tym silniku, który masz w swoim Passku kompletny rozrząd wymiania się zawsze co 90kkm. Nie ma inaczej !!!

Dla mnie już taka sytuacja byłaby powodem do strachu :647:

 

Nasz kolega słusznie mówi, że ja niczego nie próbuję Ci "wcisnąć".

Pozatym przy roczniku 2001 możesz mieć typ rozrządu rodem z silników ATJ/AJM z hydraulicznym napinaczem paska rozrzadu a wtedy cena tajli mocno rośnie.

 

Sprawdź wszystko bardzo dokładnie i to kilka razy. Obserwuj to i przestrzegam przed jakimkolwiek psikaniem paska. Więcej tego nie rób. Psikaj sobie co chcesz ale nie pasek rozrządu !!! Jak zacznie znów piszczęć jakaś rolka to wymieniaj wszystko a nie tylko rolkę.

Pozatym musisz również mieć na uwadze to, że naciągnietych pasków z przebiegiem ~30tys km wzwyż już ponownie się nie naciąga. KOSZ !!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie teraz skojarzylem wymiane przy 120 tys km z limitem 90 tys km :galy: Wow, rzeklbym, ze wlasciciel jest niesamowitym farciarzem. Moze byc tez taka sytuacja, ze wlasciciel byl zapobiegawczy i wymienil rozrzad przy 60 tys km i 120 tys km, to byloby mile :)

U mnie tez piski dochodzily z rozrzadu - okazalo sie, ze to rolka sie rozchodzi. Za pare miesiecy szykuje mi sie ponownie rozrzad, tym razem z napinaczem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13

Pierwszy właściciel w Polsce gdy go przyprowadził to odrazu zapobiegawczo wymienił ten rozrząd,bo nie miał żadnych informacji że było to robione w odpowiednim czasie.(stąd wymiana przy 120 tyś)

A co do typu rozrządu w moim passku to ja mam właśnie ten z hydraulicznym napinaczem.Dlatego zdziwiła mnie cena jaką mi zaproponowałeś hha Wydawało mi sie zbyt tanio a teraz wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wiesz chodzi mi o to, że konstrukcyjnie mój silnik PD-130 chodzi na takim samym typie rozrządu jak silniki PD-101. Sęk w tym, że w moim silniku z 2003 roku zastosowanu już lepsze rozwiązanie rozrządu a mianowicie mechaniczny napinacz paska rozrządu. Przyznaję, że jest to prostrze rozwiązanie oraz tańsze. Ja kupuję kompletny orginalny rozrząd do swojego motorka za 290zł bez pompy lub 350zł z pompą wody. Wszystko orginalne i nowe łącznie z nówką pompą wody. To prawie cena złomu :)

 

W Twoim przypadku sam napinacz hydrauliczny to mam za 350zł z rabatem w ASO.

Wspólne z naszych rozrządów to mamy tylko paski rozrządu, reszta jest zupełnie inna.

 

Takie rozrząd to myślę, że tysiąca sięgnie :(

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamus

Mam paska TDI 115KM 99r.motor AJM109689 z rozrządu dochodzi odgłos "mielenia",czyli do wymiany. Proszę o info. o rozrządzie,ceny i ewentualnie propozycje sprzedaży. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrwilki

hha, Przeczytałem Twoje posty na temat rozrządu i konieczności wymiany paska po 90 tys.km. W moim Passku (1,9 TDI 130 - 06.2002) wymieniałem pasek po przebiegu 90 tys. teraz zbliżam się do 150 tys. i w ASO powiedzieli mi że następną wymianę muszę wykonać po przejechaniu 60 tys. od pierwszej wymiany. W oryginalnej książce (niemiecka) doczytałem się, że wymiana następuje co 90 tys. km i zdziwiłem się, że mam to zrobić wcześniej. Czy wiesz coś może na ten temat - chyba mamy podobne autka. Z góry dzięki. A jeszcze jedno. Czy do tego modelu także oferujesz komplet naprawczy? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Odpowiadając na pytanie kolegi Adamusa to jeżeli są jakiekolwiek niepokojące odgłosy z układu rozrzadu to diagnozować w jakimś dobrym i solidnym warsztacie i wymieniać. Taki rozrząd w orginale do 115KM może kosztować nawet 1000zł i od razu mówię, że wolę na odległość nie podejmować się załatwiania ani sprzedaży części do tego typu rozrządu.

 

Odpowiadając na pytanie kolegi piotrwilki to wymiany rozrzadu następują co 90tys km. Takie jest zdanie producenta oraz np. Pana Etzolda ktróy pisze większosc manulali do samochodów na niemiecki i austriacki rynek wydawniczy.

 

Jeżeli Twój rozrząd wystepuję z paskiem, mechanicznym napinaczem i małą rolką to taki komlet załatwiam dla siebie w cenie max 350zł. To jest mój zakup. Dochodzi pompa wody.

 

Co rozumiesz przez stwierdzenie Komplet naprawczy? Rozrządu ??? Tylko nóweksy !!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrwilki

hha, Dziękuję za opowiedź. Pisząc "komplet naprawczy" miałem na myśli części niezbędne do okresowej wymiany - pasek, rolki, pompa. Nie wiem czy u mnie występuje napinacz z małą rolką - sprawdzę po świętach. Podana przez Ciebie cena jest bardzo atrakcyjna. Ktoś oferował mi taki komplet (z pompą) za 680 zł. więc jeżeli by pasował chętnie bym zakupił - oczywiście + Twoje koszty. Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biniek

witam

posiadam passata 1,9 tdi 2002 r 74kW i czeka mnie wymiana rozrządu , czy ktoś zWas może załatwić taki czly komplet ( wraz z pompa wodną ) ? Jeśli tsk to porszę podać swój tel. kontaktowy

 

waldek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biniek

Witam ponownie

 

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrządu przy moim silniku , czy napinacz w tym silniku jest hydrauliczny ? z tego co na forum piszą to cHyba nie ,ale wole sie upewnić (na allegro są sprzedawane w komplecie z napinaczem hydraulicznym i moj model łapie się na ten zestaw bo jest wymieniony wsród aut do któtrych pasuje ten zestaw) .Przypomnę ,ze mam 1,9 tdi 74kW .Dla zainteresownych podam ,ze cena takiego zestawu to 618zł , Zestaw składa się z:

 

 

Paska rozrządu wzmocniony: ORGINAŁ VW

 

 

Rolki napinającej RUVILLE ( INA ) 55494

 

ROLKI PROWADZĄCEJ

 

RUVILLE ( INA ) 55465

 

 

Napinacz hydrauliczny - orginał RUVILLE ( INA ) 55495

 

+ POMPA WODY RUVILLE INA 65409

 

Czy jest to dobry wybór (cenowy i markowy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

biniek, ja kupiłem do swojego paska AJM na http://www.rozrzad.pl/ za 670zł i jak narazie jestem zadowolony choc przejechalem dopiero 6 tys.

czesci RUVILLE ( INA )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arti.sa

witam szystkich jako poczatkujący

do bora 1,9 tdi 115ps

Aso:

- pasek 211

- rolka napinajaca 219

- odwrotna rolka 148

- pompa wody 216 przy zdaniu starej

- pasek wielorowkowy 179

- napinacz 149

- pasek klima 106

 

i tak wyszło 1228pln ;(

zna ktoś pozytywną alternatywę w sensie finansów nie odbiegając bardzo jakością od oryginału?

czy nie zawracać sobie głowy i montować oryginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wiecho

w bydgoskim aso zaplacilem ok 700 za czesci (bez pompy) plus robocizna - ta wyszla drozej, jednak:

1) na fakturze mam czarno na bialym: 24 m-ce gwarancji

2) zaproszenie od aso na nast wymiane za 90 kkm.

i cena, i pkt 1 oraz 2 zachecaja wg mnie by korzystac z aso w temacie rozrzadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mroziu

podłączę się do tematu zadając takie pytanie jak:

 

1,9tdi 115pd '99 u mnie wg. książki serwisowej (auto sprowadziłem z DE) pierwsza wymiana rozrządu była przy 58kkm, druga przy 179kkm natomiast teraz pod maską znajduje się naklejka (w trzech jęz. hehehe), że następna wymiana po 60kkm.

 

Czy dobrze rozumiem, że:

- pierwsza wymiana obejmowała tylko pasek?

- druga całość? (rolki, tłumik drgań itp. itd.)

Czyli teraz czeka mnie wymiana, no właśnie czego? całości?

 

Proszę Was o fachowe wyjaśnienia (przyznam się bez bicia, że nie szukałem wątku w poradach technicznych ani archiwalnych tematach - poszedłem na łatwiznę no i pytam)

 

Z góry dziękuję.

 

....a teraz na liczniku mam 224kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
..Jeżeli Twój rozrząd wystepuję z paskiem, mechanicznym napinaczem i małą rolką to taki komlet załatwiam dla siebie w cenie max 350zł. To jest mój zakup. Dochodzi pompa wody.

 

jak rozpoznac ze mam mechaniczny lub hydrauliczny napinacz

autko ma pierwsza rejestracje 06/2002

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mroziu,

jak kupiłeś auto to lepiej wymień całość, za bardzo sie nie sugeruj tym co masz w książce serwisowej, wiadomo jak w Polsce książki serwisowe można załatwić.Wydasz więcej, ale zaoszdzędzisz sobie nerw na przyszłość jak by ci miała np.pompa się rozlecieć. Do twojego auta rozrząd kompletny z napinaczem i pompą koszuje 670zł. Pasek contitech pozostałe elementy ruville ina, czyli to co na pierwszy montażu zakładają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arti.sa

nakonr, mam taki sam silnik jak mroziu czyli rozumiem ze smiało moge zastosować zamienniki?

a jak jest z pompa wody? jakiej firmy? bo w aso jest po 216 ale trzeba oddać starą,

i jak jest z oozostałą cześcia chodzi mi o pasek klimy i wielorowkowy jest contitech? i napinacz ruville do układu klimy da rade dostać czy cos innego? albo zapytam prościej czy wszedzie zastosować paski contitech i rolki i napinacze ruvile? oryginał strasznie drogo wychodzi biorac pod uwagę ze bede co 60tys to robil....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

04.12.2007 wymieniłem w Bosch Service Ebertowski (Pomorskie):

- pasek zębaty

- napinacz paska zębatego

- jego rolkę prowadzącą

- jego rolkę napinającą

- pasek 5pk z napinaczem

- pasek 4pk z napinaczem

dodatkowo poprosiłem oo sprawdzenie płynu w skrzyni biegów (tiptronic) i przekładni. Sprawdziłem auto przed i po robocie na kompie. Części paski Bosch, rolki i napinacze INA i SKF. Wszystko 1600 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
04.12.2007 wymieniłem w Bosch Service Ebertowski (Pomorskie):

- pasek zębaty

- napinacz paska zębatego

- jego rolkę prowadzącą

- jego rolkę napinającą

- pasek 5pk z napinaczem

- pasek 4pk z napinaczem

dodatkowo poprosiłem oo sprawdzenie płynu w skrzyni biegów (tiptronic) i przekładni. Sprawdziłem auto przed i po robocie na kompie. Części paski Bosch, rolki i napinacze INA i SKF. Wszystko 1600 pln.

 

 

Moglbys to rozpisac osobno na graty i robocizne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności