Jump to content
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Recommended Posts

Witajcie, to mój pierwszy post na forum. do tej pory czytałem i zwlekałem z rejestracją. Ale teraz już musiałem to zrobić. Panowie!!! Wielkie dzięki!!! Wiszę dobrą butle w Waw! było klasycznie, problem z dogrzaniem, a do pracy 15km po miescie. jak juz sie w koncu nagrzał to w trasie musiałem ładować 200 żeby trzymał temperature wody. dodatkowo miał również problemy z temp oleju. w wielkich bojach max 90*. ale zimnego motoru szkoda mi było gnieść więc trwało to wieki. jak ktoś Wam powie że tdi ma problem z nagrzaniem to niech schowa te bajki na półke. dwa warsztaty specjalizyjące się w grupie VAG, półtora miesiąca wku*wu, bo auto nowo zakupione i sie nie grzeje, wymieniony termostat główny, płyn. nic nie dało. w końcu poczytałem ten temat. mówie do typa trzeba wymienić termostat DSG. a on mi, "nie możliwe to nic nie da. diesle ciężko się grzeją, a jak robiłem test drive to go nagrzałem" Nie chce wiedzieć jak moje auto dostało w dupę że sie nagrzało....... 

kupiłem termostat, poszedłem do garażu, wymiana banalnie prosta. potrzebny torx, scisk do cybantów/opasek, szmata i 100ml dolewki płynu. jak ktoś bedzie się zastanawiał mogę opisać krok po kroku jak to zrobić. szkoda płacić kase za wymianę. teraz auto nagrzewa mi się w 2-3 kilometry. temperatura wody murbeton 90*, temp oleju 80-110* w zależności jak sie jedzie. temperatura otoczenia - 2*. można stać i stać na pracującym motorze i woda spadnie do 85* ale to chyba po pół godziny. 

Jeszcze raz wielkie dzięki!!!!!!!!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez wymieniłem termostat główny i nic..., jutro powinien przyjść od Dsg i jestem ciekaw czy to załatwi temat bo objawy jak u większości tu piszących 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem ten co wszyscy, rozwiązany tylko dzięki temu wątkowi. U mnie wyglądało to tak jak na poniższym filmie:

Za naprawę w ASO zapłaciłem 225zł. Termostat za 150zł  i 75zł za wymianę. Śmiga aż miło, spalanie spadło o jakieś 1-1,5 litra.

Dzięki Panowie!!! Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.02.2018 o 18:40, Damianrs napisał:

Tez wymieniłem termostat główny i nic..., jutro powinien przyjść od Dsg i jestem ciekaw czy to załatwi temat bo objawy jak u większości tu piszących 

Wczoraj wymieniony został od Dsg i problem się rozwiązał, ok 5km i 90 stopni płyn i 80 olej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, 

obserwuję temat odkąd zauważyłem, że u mnie również pojawia się taki sam problem jak u większości z Was związany z temperaturą cieczy. Testowałem i zauważyłem, że nie zawsze problem wygląda tak samo. U mnie było tak, że po mieście po przejechaniu 10km przy minus 12 wskazówka potrafiła nawet nie drgnąć, jak było kolo 0 stopni to nagrzał max do 50 stopni. Raz pojechałem w trasę ok. 400km i po przejechaniu jakichś 60km złapał na autostradzie 90 stopni i już tak trzymał. Wydawało się, że to się samo naprawiło ale na drugi dzień było to samo. Wydaje mi się, że spalanie też było wyższe, temperatura oleju również nie osiągała temperatury jakiej powinna czyli min. 85 stopni.  Ogólnie wnętrze pojazdu było ogrzewane dobrze nie miałem z tym problemu. Od razu podjąłem się wymiany termostatu DSG w pierwszej kolejności, następnie miał być termostat główny. Wymiana wykonana w warsztacie. Wymiana termostatu DSG firmy MAHLE, nie wiem dlaczego koszt 45zł na fakturze, wymiana 70zł, wymiana płynu chłodniczego oraz jakieś uszczelnienie krućca koszt całkowity 172zł. Po powrocie z warsztatu przejechałem ok. 6-7 km, temp nagrzana do 90, olej do 85 i uśmiech na twarzy bezcenny. Będę testował teraz spalanie mam nadzieje, że będzie niższe. Dzwoniłem również do serwisu pytać o oryginalną część o kodzie 1K0 121 113 A , koszt na dzień dzisiejszy 170zł, z wymianą płynu robocizną, odpowietrzaniem układu koleś zawołał mi ok 400zł. Z tego co się dowiedziałem był propozycja wymiany termostatu głównego koszt ok. 500zł z robocizną. 

Także piwko dla Mlody_tm myślę, że jak być wszystkie je wypił od każdego komu pomogłeś pewnie jeszcze byś chodził na bani :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Mam pytanie.W moim temp.jest ok czyli w granicach 90 stopni,ale kilka razy zaobserwowałem coś dziwnego.Przyjeżdżając pod dom chodzi wentylator i pracuje jeszcze bardzo długo po wyłączeniu silnika.Bardzo długo czyli 5-10 minut.Nawet wtedy jak na dworze jest ok zera czy nawet poniżej zera.Temp silnika to powiedzmy zawsze 90 stopni.Czy to jest normalne w tych autach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Dnia 6.03.2018 o 12:00, user78 napisał:

Wypala Ci DPF - tak ma być

Ale na desce rozdzielczej nie mam o tym żadnego info. Dzięki za odpowiedź ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo producent nie przewidział kontrolki informującej o wypalaniu filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem termostat główny i nie pomogło nic,po wymianie termostatu dsg obawy minęły już przy pierwszym rozgrzaniu.

Kontynuuje temat bo przy tym wszystkim pojawił się kolejny problem. 

Mianowicie chodzi o to ze teraz grzeje się olej moim zdaniem za wysoko.

Na komputerze pokazuje mi tak średnio 100-102 st. Czasami i przy większym bucie dojdzie do 110 a to już dużo.

Nie mam pojęcia co teraz może być nie tak ale mam nadzieje że się uda w sobotę udać do mechanika i niech sprawdza co się dzieje.

Gdyby ktoś z was miał podobny problem to proszę dajcie znać.

Dzięki Młody za radę w sprawie termostatu dsg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są w miare normalne temperatury jest ok. Też zależy jakiego oleju używasz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Potwierdzam to, co większość kolegów już potwierdziła. Wymiana termostatu DSG za 89 zł rozwiązała problem i wskazówka temperatury teraz stoi pięknie w pionie :-D . Trochę problemów sprawiło mi ściągnięcie wężów z termostatu po odsunięciu opasek zaciskowych ale udało się. Zastanawiam się, czy nie można dokupić samego elementu otwierającego ?. Wtedy wystarczy wyciągnąć zawleczkę, wymienić wkład pod sprężyną i dokładnie spasować z powrotem zakładając klamrę. Nie trzeba by wtedy ruszać żadnych węży... tylko czy w tej ciasnocie wszystko wskoczy na swoje miejsce?

Test:

Tempomacik, 80km/h, na zewnątrz jak widać 12-13st. 

Podsumowując, ile bym nie jechał to jest ok. 90st., olej 97-98 st.

20181026_143756.jpg

20181026_123353.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono :) 

Widzę, że temat skupił się głównie wokół posiadaczy diesli i passata B7. 

No to ja, dla małej równowagi oraz potwierdzenia, że to nie tylko problem diesla czy B7 dodam, że w moim passacie cc 2.0tsi również jak nastały chłodniejsze dni zauważyłem znacznie wolniejsze grzanie się silnika, mniej więcej na poziomie diesla, którego miałem wcześniej. 

Trafiłem na ten temat, oraz na kilka innych i zakupiłem termostat dsg firmy mahle. To jest oryginał jak w aso, tyle, że ze zdartymi numerami :) 

Wymiana szybciutka, więcej zajmuje wyjęcie puchy filtra powietrza niż wymiana samego termostatu.

 

A po wymianie? No wszystko w porządku, silnik nagrzewa się błyskawicznie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu dopadł mnie problem z temp. Tylko że teraz zamiast wahlowania temp to np po 22km i 30min jazdy ledwo dociagnal 75 stopni. Ale jak juz czasem dociągnie do 90 to trzyma.

Nawet wypalanie dpf nie pomaga zeby szybko osiagnal temp 90.

Wiec teraz pewnie winien termostat glowny ale przy okazji wymienie dla spokoju ten przy dsg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, artmin napisał:

Znowu dopadł mnie problem z temp. Tylko że teraz zamiast wahlowania temp to np po 22km i 30min jazdy ledwo dociagnal 75 stopni. Ale jak juz czasem dociągnie do 90 to trzyma.

Nawet wypalanie dpf nie pomaga zeby szybko osiagnal temp 90.

Wiec teraz pewnie winien termostat glowny ale przy okazji wymienie dla spokoju ten przy dsg.

Weź już zmień to auto :D proponuje fiestę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne ... zepsuło się nawet bez Twojego zaglądania pod maskę :D

 

Zmień ... najpierw jazda testowa :P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry, Czy to jest oryginalna część? https://allegro.pl/oferta/termostat-skrzyni-dsg-vw-audi-seat-skod-1k0121113a-8372470520


Mechanik wycenił:

Termostat DSG - 190zł

Wymiana 150 zł - według mnie przesada, no i zastanawiam się co to za termostat mi oferuje, że taka cena. No chyba, że sobie mnożą cenę x2 żeby więcej zarobić. Z dnia na dzień mniej ufam temu mechanikowi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest oryginał, ale się nada. Cenę ci podał zgodną z cennikiem VW, więc jeśli zamontuje oryginał z aso to w porządku. Robocizna o ile z wymianą płynu też ok, jeśli za samą wymianę to przegięcie bo to jest jakieś 15 minut roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można prosić o link do oryginału? Czy to jest oryginał?
https://allegro.pl/oferta/nowy-oryg-termostat-vw-audi-seat-skoda-1k0121113a-8669570731

mkpol Marek, widzę, że jesteś z Gliwic, czyli niedaleko mnie. Czy masz jakiś sprawdzony warsztat z uczciwymi cenami bo ten mechanik mój robię u niego 3 passaty, od kilku lat, ale nie docenia stałych klientów - już któryś raz ewidentnie zawyża ceny bardzo tego nie lubię bo tracę zaufanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten jest oryginalny, ale tak jak napisałem beru też się nada. Reszta PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy