Santiago93 Zgłoś #521 Napisano 13 Stycznia 2021 No właśnie a u mnie się pojawia raczej ta temperatura. Jutro zbadam to dogłębnie. Ale wydaje mi się że nie do końca ten termostat działa jak powinien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santiago993 Zgłoś #522 Napisano 25 Marca 2021 Szybkie pytanie... CFFB nagrzewa się według OBDeleven tylko do 80 stopni i tyle... Tak ma byc czy termostat nie domaga? TEMP płynu na wylocie z chlodnicy przy 80 stopniach to ponad 40 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #523 Napisano 25 Marca 2021 @Santiago993 DSG jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #524 Napisano 28 Marca 2021 moj B7 2.0 CFFB -po wymianie termostatu dochodzi do 87 st. i tak powinno byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleczadzior Zgłoś #525 Napisano 14 Października 2021 Witam mam problem z temperaturą w VW Passacie B7 2.0 TDI CFGB, kiedy zrobiło się chłodniej (8-11 stopni) zauważyłem, że auto długo się zagrzewa i nie trzyma temperatury jadąc po autostradzie także po wyczytaniu na internecie porad wymieniłem termostat dsg na nowy oryginalny i auto zaczęło sie o wiele szybciej zagrzewać oraz o wiele lepiej trzymać temperaturę niż jak wcześniej lecz nadal jak jedzie się trochę szybszą prędkością i puszcza auto bez gazu potrafi wskazówka osunąć się do przedostatniej kreski przed 90 stopniami po czym znowu wrócić do 90 po dalszej normalnej jeździe. Sprawa podobnie wyglada jadąc z miasta do miasta (ok 100km/h) gdy hamuje silnikiem przed jakimś samochodem potrafi tak się stać. Również dzieje się tak gdy próbuję wypalić dpf jadąc trochę wolniej na czwartym biegu ale trzymając go na obrotach wyższych niż 2 tyś temperatura automatycznie spada maksymalnie do przedostatniej kreski przed 90 stopniami przez co prawdopodobnie nie chce się dopalić dpf bo już trzeci dzień i trzecia procedura się załącza za dnia. I tutaj pytanie winą może być główny termostat czy jest to sprawka jakiejś innej rzeczy? Dodam że klimatronik ustawiony zazwyczaj AUTO na 18-19 stopni. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #526 Napisano 14 Października 2021 Mam podobne objawy i się tym nie martwię.Bylo już na ten temat, że wskaźnik pokazuje prawdę, bo w B6 twardo był na 90°C i ani drgnął. Mi dpf wypala się prawidłowo, ale wiem kiedy to robi i nie przerywam procesu w żaden sposób.Trwa to u mnie przez około 6-8 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleczadzior Zgłoś #527 Napisano 14 Października 2021 Właśnie w tym rzecz, że jeżdżąc B6 wskazówka stała ciagle na 90 niezależnie od sytuacji, to samo w Audi A4 B8 z 2.0 TDI po wymianie termostatu. Teraz w B7 wskazówka spada do 80-85 stopni a temperatura jeszcze dodatnia także niewiadomo jak będzie podczas zimy. Jeszcze nie sprawdzałem jak temperatura wyglada pod komputerem ale dzisiaj sprawdzę. U mnie dpf zaczął coś świrować, trzeci dzień i trzecie wypalanie, które ustaje po około 5-10km gdzie również wiem kiedy jest moment wypalania bo auto dłużej ciągnie na biegach. Tylko wtedy gdy wylatuje na ekspresówkę, którą mam rzut beretem temperatura zaczyna swirowac I niewiadomo czy on się dopala do końca czy tez nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafart Zgłoś #528 Napisano 27 Grudnia 2021 Witam, Ja innej beczki. Czy za wymiane głównego termostatu (silnik cfbg 170km 2011) mechanik chciałby 800zl, czy faktycznie tam roboty tyle że takie koszta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #529 Napisano 27 Grudnia 2021 (edytowane) Roboty jest i to w chu.... . Ale jak masz możliwości rób sam małe dłonie kilka kluczy i ogarniesz w cenie 2-3 browarków:) Co do ceny uważam że sporo chce . Aaa i ładuj tylko ori z vw lub audi Edytowane 27 Grudnia 2021 przez dariusz198012 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafart Zgłoś #530 Napisano 29 Grudnia 2021 Montowany bedzie Meyhle od kolegi z forum zakupiony Witam, Wymieniłem termostat gkowny jednak po 2 dniach znikło 0.5l wody. Dolałem na maxa i po 24h ubyło z max do połowy miedzy min a max. Mechanik sprawdzał brak wycieków i zero śladów. Czy możliwe że się tak odpowietrza i trzeba będzie dolac kilka razy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoobi Zgłoś #531 Napisano 5 Kwietnia 2022 Panowie. Passat B7 silnik CFFB skrzynia MANUAL ( nie termostatu DSG sprawdzałęm). przy temperaturze +10 stopni długo sie nagrzewa. do 70 stopni 1012km przez miasto potem jak nie wyskocze na obwodnice to nie wzrasta.przy większej prędkośći pochodzi 90 i trzyma. Jak odpuszcze i długo będe zjeżdzał hamując silnikiem to spowrotem spadnie do 70.Wymieniłem juz 2 termostaty główne i dalej to samo.sprawdzona dodatkowa pompka elektryczna-sprawna. zastanawiam sie co może być przyczyną. żadnych błędów nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #532 Napisano 5 Kwietnia 2022 (edytowane) Jakiej firmy dałeś te termostaty ? Były sprawdzane przed włożeniem? Może czujnik który podaje temp. na ECU? Vcds do ręki i sprawdź co pokazuje z rana przed uruchomieniem i jak zachowuje się podczas jazdy. Edytowane 6 Kwietnia 2022 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoobi Zgłoś #533 Napisano 5 Kwietnia 2022 (edytowane) termostat wahler, potem berh. termostaty nie sprawdzane przed ale mało prawdopodobne żeby 3 były uszkodzone. co masz na myśłi czujnik tempeeratury na ECU. jak rusza wskazówka temperatury to obroty jałowe spadają.( chyba że akurat wypala DPF). z tego zo zauważyłęm temeratura oleju jest zbieżna z temeraturą płynu . tzn jak zjeżdzam zgóry i hamuje silikiem to też spada z około 84 do 74-76( wiadomo brak obciążenia ale i tak skok dosyć duży). czy nie działający EGR może mieć na to wpływ?? może coś się zawiesiło a ECU nic nie widzi Edytowane 5 Kwietnia 2022 przez Scoobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #534 Napisano 6 Kwietnia 2022 wskazówka temp płynu pokazuje 90st jak na silniku jest ok 65-70st , bo tak jest zrobiona charakterystyka wskazań. jak np zagrzejesz wode do 100, to wskazówka nadal bedzie pokazywała 90 ...czy nawet do 110st ... dopiero chyba pow 110 czy jakos tak ruszy dalej i bedzie ze przegrzane bloki pomiarowe i sprwdzaj co widzi licznik i co widzi ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #535 Napisano 6 Kwietnia 2022 Tak mam w B6.Temperatura ani drgnie, nawet wtedy gdy powinna ( zimno, noga z gazu, wsadzony 5 bieg i długi zjazd z górki).W tych samych warunkach, w B7 wskazówka mi schodzi do 75-80°C czyli pewnie zgodnie z rzeczywistością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #536 Napisano 6 Kwietnia 2022 temp płynu lepiej odczytywać z kompa... wskazówka pokazuje 90 stopni a w rzeczywistości czujnik odczytuje dopiero 75 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoobi Zgłoś #537 Napisano 8 Kwietnia 2022 odczytane temperatury z kompa. temp płynu i oleju pokrywają się z wskaźnikami. Odpaliłem zimny silnik temperatura płyn i olej okolo 20 C . na wolnych obrotach powoli szły do góry. olej kilka stopni zapłynem . przy około 40 stopniach dałem na 2000 obrotów. olej przegonił płyn. ale najdziwniejsze żę jak olej ogrzał się do 50 C i odpuściłem gaz do wolnych obrotów to temperatura oleju spadłą do 42 C ( płyn około 50) cały czas mówimy o aucie na postoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #538 Napisano 9 Kwietnia 2022 Moim zdaniem pasuje.Jak jedziesz ostro lub latem, olej osiągnie 109-110°C. W warunkach które opisałeś musiałbyś wolne obroty utrzymywać dość długo.Temperatura na zewnątrz też była 20°C? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #539 Napisano 9 Kwietnia 2022 mierz pirometrem rury czy sa ciepłe i gdzie, nagrzewnice wyłącz by nie studziła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoobi Zgłoś #540 Napisano 24 Kwietnia 2022 sprawa wyjaśniona, założony ORI termostat z serwisu. teraz przy PSJ 8 km i 90 stopni, jak pocisne to szybciej. No i wkońcu jak zgórki zjeżdzam hamując silnikiem to wskaźnik "stoi jak u młodego żigolaka" na 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach