Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

skoro pokazuje 90stopni, a płyn jest zimny, to raczej czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z grzaniem (a raczej nie dogrzaniem) płynu na krótkich trasach tak do 10km był spowodowany termostatem DSG po jego wymianie wszystko wróciło do normy teraz 2-3km i jest 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie  koledzy

Pacjent b7 variant,2014 rok,2.0tdi 140km.

Od jakiegoś czasu był problem z odpaleniem(potrzebował  dluzsza chwile niż zwykle by zagadać)głównie po nocy...no to bach do serwisu (niemieckiego!) I oczywiście wg. nich wszystko ok tylko akumulator  jest na wykończeniu,poza tym to wsio gro i buczy a ja pewnie sobie to wymyśliłem i w ogóle...co ciekawe po powrocie z serwisu zaczął odpalać normalnie,więc pomyślałem że może faktycznie zimniejsze noce  wtedy były (0°) to akumulator kulawy  i nie ogarniał,lecz dzisiaj jak wsiadłem dl samochodu po 6 godzinach od ostatniej jazdy passeratti zauważyłem że wskazówka temperatury płynu wystartowała z 60° i szarpanymi  ruchami szybko wspiela na 90° i trzymała...no i chyba jest jakiś problem. Zastanawiam się czy może być to czujnik temp czy może termostat?? Moze co innego? Pozdrawiam Bartosz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pytanie w sprawie temperatury w B7 , 2011 rok, 140 km, DSG.

trasa 30 km, prędkość 140 i temperatura max 77 stopni, na postoju dobija do 83-84.Problem jest w termostacie DSG czy głównym ?

 Temp. oleju 98 a zewnętrzna dziś 17 stopni.

 

 

2020-10-22 18.21.40.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat DSG i zapomnij o problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał w weekend olej w dsg to od razu zmienie na MAHLE bo taki mam. 

Zobaczymy czy pomoze. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie, wymieniłem od razu obydwa termostaty - wydatek niewielki, a spokój i sprawa z głowy... a tak to jak jechałem po mieście - temp w okolicach 90 (ale poniżej 90); wyjazd na ekspresówkę albo krajówkę - spadek temperatury do 70 stopni z hakiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie odnośnie nowego termostatu DSG, kupiłem nowy firmy Mahe i nie jest on calkowicie zamkniety.

Pytanie czy ma delikatnie przepuszczać czy powinien być całkowicie zamknięty ? Dmuchając (siłą płuc :)  )z jednej i drugiej strony jest przelot powietrza 

 

Już wszystko wiem :) będzie zawsze delikatnie przepuszczał - taka budowa tego termostatu. Ma w środku wycięcie na uszczelnieniu, które zawsze daje delikatne rozszczelnienie termostatu .

W załączniku zdjęcie na którym widać wycięcie przez które termostat jest delikatnie otwarty. 

Stary zaczynał się otwierać przy 50 st. a pełne otwarcie osiągnął przy 80 st.

 

EDIT:

termostat DSG wymieniony i brak poprawy. :( ...wygląda na to że będzie konieczność wymiany głównego. 

Polecacie zamiennik czy tylko ASO ?

 

2020-10-25 13.04.12.jpg

Witajcie , czy ktoś podpowie ? ori czy zamiennik ?- chodzi o główny termostat.

Edytowane przez dariusz198012
brak rozwiązania problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując obszerny wątek: skoro nie mam DSG i dodatkowego termostatu, w B6 wskazówka  stała niewzruszenie na 90°C,  a w B7 schodzi  na np 80°C przy zjeździe z górki na biegu, to oznacza, że w B7 nie jest korygowana przez elektronikę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.12.2020 o 17:36, wektor napisał:

Podsumowując obszerny wątek: skoro nie mam DSG i dodatkowego termostatu, w B6 wskazówka  stała niewzruszenie na 90°C,  a w B7 schodzi  na np 80°C przy zjeździe z górki na biegu, to oznacza, że w B7 nie jest korygowana przez elektronikę?

Właśnie uporałem się z moim B7, Wymieniony termostat DSG -nie pomogło, temp. nadal trzymała na 75-78 st. Na autostradzie 73 st. Dzisiaj skończyłem wymianę głównego z ASO Audi. Testowane i cały czas trzyma 85 st po mieście. Przy 130 km/h trzyma 89-91 st. ( na zewnątrz 10 st.)

Stary ( jeszcze fabryczny z 2011 roku otwierał przy 70 -72 st. a zamykał około 69 st. (mogę zamieścić filmik z próby otwarcia w "garnku" :)  )

Nowy termostat otwiera przy 87 st. a zamyka przy 84-85 st.

Nie wszystkim pomaga wymiana samego DSG :) , ale warto zacząć od niego. Główny - to masa roboty i nerwów przy wymianie :( . 2 popołudnia i się udało.

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku miałem już dwa razy problem z temperaturą, i w dwóch przypadkach był to termostat od DSG. Banalna sprawa, dla dobrego mechanika 15 min roboty, koszt niewielki  na pewno mniejszy od głównego termostatu, więc jak masz paska z DSG i problem z temperaturą to wymień termostat od DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Co prawda nie mam Passata, ale ten sam silnik 2.0 TDI CR CFFB w Audi A3 8P

 

Chce się upewnić czy w moim przypadku jest wszystko OK z termostatem bo coś mi się wydaje że nie do końca..

Nagrzewa się ok. 10km przy stałej prędkości ok 100km/h w temp. 0 stopni C

 

Gdy zatrzymam się i jest włączone ogrzewanie 18 stopni z klimatyzacją temp spada do 70 stopni - no może trochę wiecej niż 70

 

NIE MAM DSG

Edytowane przez Santiago993

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak nie masz DSG a sa problemy z temperatura to na 99% termostat... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak znaczy.. no nie wiem czy mam problemy z temperaturą, ale jakoś dziwnie się rozgrzewa... czasami szybciej.. czasami wolniej..

 

Czy dystans na rozgrzanie do 90 w 10 km jest OK? Przy temp zera stopni ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinien być ciepły.Mi to robi po 4km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Santiago993 napisał:

Czy dystans na rozgrzanie do 90 w 10 km jest OK

Jeśli uprawiasz PSJ i nie przekraczasz 2000 obrotów, albo te 10 km robisz po mieście, to może to tyle trwać. Do momentu aż wskazówka temperatury nie ruszy należy nie przekraczać 2500 obrotów, ale potem można już śmiało kręcić. A im wyższe obroty, tym auto będziesz miał szybciej zagrzane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem w tym że te 10 km jest tylko po trasie szybkiego ruchu. Tylko jak wyjadę wskakuje na trasę, a auto przed tym wstępnie rozgrzewam z 5 min! I obroty trzymam non stop ok 2,3 tys ! To mi się wydaje że powinien szybciej się nagrzać. Jak sprawdzić czy termostat puszcza? Dodam że Górny wąż od chłodnicy robi się ciepły krótko po odpaleniu. Mam program OBDeleven Pro mogę sprawdzić wszystkie odczyty.

A po ilu Wam w temp ok zera robi się ciepły? Tzn. wskazówka jest na 90?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Współczesne diesle są projektowane tak, żeby uzyskiwać jak największą sprawność. Stąd "problemy" z szybkim rozgrzaniem. Jeśli po uzyskaniu temperatury roboczej nic się nie dzieje (nie spada podczas postoju albo powolnej jazdy) to olej to. Możesz kontrolnie sprawdzić przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i na tej podstawie podjąć decyzję o jego wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie spada, ale gdy postoje z 5 min na ogrzewaniu 18 stopni to zaczyna spadać.

 

Nie wiem co robić, czy wymieniać czy nie. 

 

Zauważyłem jeszcze że czujnik temp na wylocie z chłodnicy pokazał 40 stopni gdy silnik miał 70... Skąd tam tak ciepła woda..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Santiago93 w dieslu termostat otwiera się przy około 87 stopniach....  za chłodnicą wcześniej nie powinna się pojawić inna temp. niż ta z odpalenia fury...

w 2.0TDI 87 stopnie a w 1.6TDI 92 stopnie

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności