maniujr Zgłoś #501 Napisano 24 Lutego 2020 skoro pokazuje 90stopni, a płyn jest zimny, to raczej czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adokit Zgłoś #502 Napisano 8 Marca 2020 U mnie problem z grzaniem (a raczej nie dogrzaniem) płynu na krótkich trasach tak do 10km był spowodowany termostatem DSG po jego wymianie wszystko wróciło do normy teraz 2-3km i jest 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz 88 Zgłoś #503 Napisano 6 Czerwca 2020 witajcie koledzy Pacjent b7 variant,2014 rok,2.0tdi 140km. Od jakiegoś czasu był problem z odpaleniem(potrzebował dluzsza chwile niż zwykle by zagadać)głównie po nocy...no to bach do serwisu (niemieckiego!) I oczywiście wg. nich wszystko ok tylko akumulator jest na wykończeniu,poza tym to wsio gro i buczy a ja pewnie sobie to wymyśliłem i w ogóle...co ciekawe po powrocie z serwisu zaczął odpalać normalnie,więc pomyślałem że może faktycznie zimniejsze noce wtedy były (0°) to akumulator kulawy i nie ogarniał,lecz dzisiaj jak wsiadłem dl samochodu po 6 godzinach od ostatniej jazdy passeratti zauważyłem że wskazówka temperatury płynu wystartowała z 60° i szarpanymi ruchami szybko wspiela na 90° i trzymała...no i chyba jest jakiś problem. Zastanawiam się czy może być to czujnik temp czy może termostat?? Moze co innego? Pozdrawiam Bartosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #504 Napisano 22 Października 2020 Witam, pytanie w sprawie temperatury w B7 , 2011 rok, 140 km, DSG. trasa 30 km, prędkość 140 i temperatura max 77 stopni, na postoju dobija do 83-84.Problem jest w termostacie DSG czy głównym ? Temp. oleju 98 a zewnętrzna dziś 17 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #505 Napisano 22 Października 2020 Wymień termostat DSG i zapomnij o problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #506 Napisano 22 Października 2020 (edytowane) Będę wymieniał w weekend olej w dsg to od razu zmienie na MAHLE bo taki mam. Zobaczymy czy pomoze. Edytowane 22 Października 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lonlon Zgłoś #507 Napisano 22 Października 2020 miałem podobnie, wymieniłem od razu obydwa termostaty - wydatek niewielki, a spokój i sprawa z głowy... a tak to jak jechałem po mieście - temp w okolicach 90 (ale poniżej 90); wyjazd na ekspresówkę albo krajówkę - spadek temperatury do 70 stopni z hakiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #508 Napisano 24 Października 2020 (edytowane) Jeszcze jedno pytanie odnośnie nowego termostatu DSG, kupiłem nowy firmy Mahe i nie jest on calkowicie zamkniety. Pytanie czy ma delikatnie przepuszczać czy powinien być całkowicie zamknięty ? Dmuchając (siłą płuc )z jednej i drugiej strony jest przelot powietrza Już wszystko wiem będzie zawsze delikatnie przepuszczał - taka budowa tego termostatu. Ma w środku wycięcie na uszczelnieniu, które zawsze daje delikatne rozszczelnienie termostatu . W załączniku zdjęcie na którym widać wycięcie przez które termostat jest delikatnie otwarty. Stary zaczynał się otwierać przy 50 st. a pełne otwarcie osiągnął przy 80 st. EDIT: termostat DSG wymieniony i brak poprawy. ...wygląda na to że będzie konieczność wymiany głównego. Polecacie zamiennik czy tylko ASO ? Witajcie , czy ktoś podpowie ? ori czy zamiennik ?- chodzi o główny termostat. Edytowane 25 Listopada 2020 przez dariusz198012 brak rozwiązania problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #509 Napisano 3 Grudnia 2020 Podsumowując obszerny wątek: skoro nie mam DSG i dodatkowego termostatu, w B6 wskazówka stała niewzruszenie na 90°C, a w B7 schodzi na np 80°C przy zjeździe z górki na biegu, to oznacza, że w B7 nie jest korygowana przez elektronikę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #510 Napisano 5 Grudnia 2020 W dniu 3.12.2020 o 17:36, wektor napisał: Podsumowując obszerny wątek: skoro nie mam DSG i dodatkowego termostatu, w B6 wskazówka stała niewzruszenie na 90°C, a w B7 schodzi na np 80°C przy zjeździe z górki na biegu, to oznacza, że w B7 nie jest korygowana przez elektronikę? Właśnie uporałem się z moim B7, Wymieniony termostat DSG -nie pomogło, temp. nadal trzymała na 75-78 st. Na autostradzie 73 st. Dzisiaj skończyłem wymianę głównego z ASO Audi. Testowane i cały czas trzyma 85 st po mieście. Przy 130 km/h trzyma 89-91 st. ( na zewnątrz 10 st.) Stary ( jeszcze fabryczny z 2011 roku otwierał przy 70 -72 st. a zamykał około 69 st. (mogę zamieścić filmik z próby otwarcia w "garnku" ) Nowy termostat otwiera przy 87 st. a zamyka przy 84-85 st. Nie wszystkim pomaga wymiana samego DSG , ale warto zacząć od niego. Główny - to masa roboty i nerwów przy wymianie . 2 popołudnia i się udało. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek1987 Zgłoś #511 Napisano 3 Stycznia 2021 W moim pasku miałem już dwa razy problem z temperaturą, i w dwóch przypadkach był to termostat od DSG. Banalna sprawa, dla dobrego mechanika 15 min roboty, koszt niewielki na pewno mniejszy od głównego termostatu, więc jak masz paska z DSG i problem z temperaturą to wymień termostat od DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santiago993 Zgłoś #512 Napisano 12 Stycznia 2021 (edytowane) Witam! Co prawda nie mam Passata, ale ten sam silnik 2.0 TDI CR CFFB w Audi A3 8P Chce się upewnić czy w moim przypadku jest wszystko OK z termostatem bo coś mi się wydaje że nie do końca.. Nagrzewa się ok. 10km przy stałej prędkości ok 100km/h w temp. 0 stopni C Gdy zatrzymam się i jest włączone ogrzewanie 18 stopni z klimatyzacją temp spada do 70 stopni - no może trochę wiecej niż 70 NIE MAM DSG Edytowane 12 Stycznia 2021 przez Santiago993 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #513 Napisano 12 Stycznia 2021 To jak nie masz DSG a sa problemy z temperatura to na 99% termostat... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santiago993 Zgłoś #514 Napisano 12 Stycznia 2021 Tak znaczy.. no nie wiem czy mam problemy z temperaturą, ale jakoś dziwnie się rozgrzewa... czasami szybciej.. czasami wolniej.. Czy dystans na rozgrzanie do 90 w 10 km jest OK? Przy temp zera stopni ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #515 Napisano 13 Stycznia 2021 Powinien być ciepły.Mi to robi po 4km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #516 Napisano 13 Stycznia 2021 9 godzin temu, Santiago993 napisał: Czy dystans na rozgrzanie do 90 w 10 km jest OK Jeśli uprawiasz PSJ i nie przekraczasz 2000 obrotów, albo te 10 km robisz po mieście, to może to tyle trwać. Do momentu aż wskazówka temperatury nie ruszy należy nie przekraczać 2500 obrotów, ale potem można już śmiało kręcić. A im wyższe obroty, tym auto będziesz miał szybciej zagrzane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santiago93 Zgłoś #517 Napisano 13 Stycznia 2021 No właśnie problem w tym że te 10 km jest tylko po trasie szybkiego ruchu. Tylko jak wyjadę wskakuje na trasę, a auto przed tym wstępnie rozgrzewam z 5 min! I obroty trzymam non stop ok 2,3 tys ! To mi się wydaje że powinien szybciej się nagrzać. Jak sprawdzić czy termostat puszcza? Dodam że Górny wąż od chłodnicy robi się ciepły krótko po odpaleniu. Mam program OBDeleven Pro mogę sprawdzić wszystkie odczyty. A po ilu Wam w temp ok zera robi się ciepły? Tzn. wskazówka jest na 90? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #518 Napisano 13 Stycznia 2021 Współczesne diesle są projektowane tak, żeby uzyskiwać jak największą sprawność. Stąd "problemy" z szybkim rozgrzaniem. Jeśli po uzyskaniu temperatury roboczej nic się nie dzieje (nie spada podczas postoju albo powolnej jazdy) to olej to. Możesz kontrolnie sprawdzić przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i na tej podstawie podjąć decyzję o jego wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santiago93 Zgłoś #519 Napisano 13 Stycznia 2021 Podczas jazdy nie spada, ale gdy postoje z 5 min na ogrzewaniu 18 stopni to zaczyna spadać. Nie wiem co robić, czy wymieniać czy nie. Zauważyłem jeszcze że czujnik temp na wylocie z chłodnicy pokazał 40 stopni gdy silnik miał 70... Skąd tam tak ciepła woda..? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #520 Napisano 13 Stycznia 2021 (edytowane) @Santiago93 w dieslu termostat otwiera się przy około 87 stopniach.... za chłodnicą wcześniej nie powinna się pojawić inna temp. niż ta z odpalenia fury... w 2.0TDI 87 stopnie a w 1.6TDI 92 stopnie Edytowane 13 Stycznia 2021 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach