mati102 Zgłoś #481 Napisano 24 Listopada 2019 Wiem, że się nada, ale jednak wolę oryginalną część mam wrażenie, że dłuższa żywotność. Dziękuję za pomoc. Będę informował, czy u mnie wymiana termostat dsg pomogła. Myślę, samodzielnie wziąć się za to, ale nie wiem ... Ostatnie pytanie. Zamówiłem oryginalny termostat - jak go rozpoznać, że to oryginał ? grawer logo VW?AUDI będzie miał? czy czego szukać? Żeby nie okazało się, że zapłaciłęm za oryg, a dostanę BEHR / MAHLE. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #482 Napisano 25 Listopada 2019 Może spróbuj porównać z tym, który wymontujesz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrian_Drozdowski Zgłoś #483 Napisano 26 Listopada 2019 Czy ten termostat jest tylko w Passatach B7? Mam Passata B6 2.0 TDI 170km 4Motion z DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #484 Napisano 27 Listopada 2019 Jak przeczytasz ten temat to będziesz wiedział ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrian_Drozdowski Zgłoś #485 Napisano 28 Listopada 2019 Dziękuję 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #486 Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) Oddałem do serwisu, pierwsza diagnoza to podpięcie pod kompa. Wstępnie według tego Pana jest to termostat na silniku, ale powiedział, że nie jest to jednoznaczne - jeszcze będą to konsultować. Dużo o tym czytałem i jednak obstawiam, że jest to termostat dsg. Będę edytował ten post i informował jak to się rozwinęło w mojej sytuacji. Obawiam się, że wymienią na silniku, później powiedzą, że to jednak nie to i wymienią jeszcze na dsg i skasują za dwa termostaty \ EDIT: Jest diagnoza. Panowie twierdzą, że to termostat na silniku 300zł + 300 robocizna. Czy ktoś miał błędną diagnozę przez warsztat. Tzn. mechanik stwierdził że to termostat na silniku, wymienili i okazało się, że problem nadal jest i trzeba było wymieniać termostat dsg ? Edytowane 28 Listopada 2019 przez mati102 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #487 Napisano 28 Listopada 2019 Niepotrzebnie oddawałeś. To można sprawdzić samemu i to bardzo łatwo. Odpalasz auto i zostawiasz odpalone aż wskazówka temperatury dojdzie do 90 stopni. Jeśli nie osiągnie w ogóle 90 stopni to termostat na silniku. Jeśli osiągnie to ruszasz w drogę. Jak w czasie jazdy temperatura zacznie spadać to do wymiany jest termostat przy DSG. Podpinanie pod kompa to jakaś kpina, bo to nie są elementy logowane w jakikolwiek sposób przez komputer.. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #488 Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) Pod kompa podpięli, a później sprawdzali temperatury na wężykach. I mechanik twierdzi, że według tego jest to termostat na silniku. Pisząc wyżej "Wskazówka temperatury" 90 stopni masz na myśli temperatura cieczy, tak? a nie temp. silnika ? Z tą temperaturą to jest różnie - ale nie osiąga 90 stopni od 2 tygodni jezdze i nie doszło do 90. Wczoraj jezdzilem i wylaczylem ogrzewanie w samochodzie i wskoczylo na 90 stopni na chwile, a nagle spadlo do 70 - czyli przez moment tylko bylo 90 stopni. Natomiast temperatura oleju to maks 80 stopni ale raczej 75-80 - oczywiście według wskazań komputera. Edytowane 28 Listopada 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #489 Napisano 28 Listopada 2019 Pisząc wskazówka temperatury mam na myśli wskazówkę temperatury ... Co jest niezrozumiałego w: "odpal i zostaw aż wskazówka dojdzie do 90 stopni"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #490 Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) OK. Czyli dobrze zrozumiałem. No to sprawa wygląda tak, że jak jeździłem to temperatura nie osiągnęła 90 stopni. Wczoraj pierwszy raz od dłuższego czasu zobaczyłem 90 stopni jak stałem na postoju przy wyłączonej klimatyzacji, po włączeniu klimy w kilka sekund spadło do około 70. 3 godziny temu, mkpol napisał: Niepotrzebnie oddawałeś. To można sprawdzić samemu i to bardzo łatwo. Odpalasz auto i zostawiasz odpalone aż wskazówka temperatury dojdzie do 90 stopni. Jeśli nie osiągnie w ogóle 90 stopni to termostat na silniku. Szkoda. że tego nie wiedziałem wcześniej to bym zdiagnozował. Czy klimatyzacja ma być włączona przy tym odpalonym silniku i oczekiwaniu na 90 stopni? W jakim czasie ma osiągnąć te 90 stopni ? Na postoju 90 stopni uzyska, ale tylko jak jest wyłączona klima/ogrzewanie - jak się załącza klimę to od razu spada? No i jak myślisz mkpol ? Czyli przy załączonej klimie nie osiąga 90 stopni na postoju. Zdjęcie przedstawia temperaturę na postoju przy wyłączonej klimatyzacji. Natomiast filmik przedstawia temperaturę jak spada od razu po tym jak tylko włączę klimatyzacje/ogrzewanie. WhatsApp Video 2019-11-28 at 11.42.50.mp4 Edytowane 28 Listopada 2019 przez mkpol Jeżeli jeszcze raz zacytujesz posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz to daję słowo, że dostaniesz bana na tydzień ... :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #491 Napisano 28 Listopada 2019 A co się dzieje jak się przejedziesz? Czy i o ile spada temperatura? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #492 Napisano 28 Listopada 2019 Różnie. Ale zazwyczaj temperatura z pierwszego zdjęcie, ewentualnie trochę niższa temperatura. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #493 Napisano 28 Listopada 2019 Zmień termostat w DSG i zapomnij o temacie. Tyle w tej materii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #494 Napisano 28 Listopada 2019 Nie mam już nic więcej do dodania. A ciebie już 3 razy prosiłem, żebyś nie cytował postów pod którymi bezpośrednio odpowiadasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #495 Napisano 28 Listopada 2019 Tez mi mowili w aso ze glowny termostat, jak zaczalem rozmowe przez znajomego to nagle mozna zaczac od termostatu przy dsg. I tak zrobilem przy okazji przegladu bo to tansza alternatywa niz glowny termostat + robocizna. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #496 Napisano 28 Listopada 2019 Oczywiscie tak jak pisze mkpol i artmin, wymien ten cholerny termostat dsg ! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #497 Napisano 7 Grudnia 2019 Termostat DSG wymieniony. Pojeździłem kilka dni, zaliczyłem wypad w góry i problemu nie zauważam. Działa OK, ale nie wiem czy nie nagrzewa się zbyt długo bo potrzebuje około 7-10 minut żeby wskazówka doszła do 90 stopni. Natomiast temperatura silnika od 85 do 95 w tych przedziałach i zmienia się w czasie jazdy z 95 do 85 itp - zmienna. Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze termostatu na silniku, ale jeszcze będę się przyglądał. Ogólnie rzecz biorąc jestem kolejną osobą potwierdzającą że na pierwszy rzut wymienić trzeba termostat dsg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #498 Napisano 7 Grudnia 2019 Tylko szkoda, że trzeba było całej strony postów, żeby cię przekonać A auto też trzeba umieć rozgrzać. Jak uprawiasz PSJ, bo się naczytałeś, że nie można kręcić sinika jak jest zimny to potem ci się rozgrzewa pół dnia. Trzymaj obroty tak do 2500 po rozpoczęciu jazdy i auto rozgrzeje ci się szybciutko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #499 Napisano 7 Grudnia 2019 Myślę, że włączona opcja bieg jałowy wydłuża trochę proces nagrzewania. Następnym razem uruchomię tryb sport, czyli nie będzie biegu jałowego i pewnie szybciej zagrzeje, albo po prostu wyłączę bieg jałowy dla testów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grechut Zgłoś #500 Napisano 23 Lutego 2020 Witam. W moim passacie jest problem z temperaturą. Wszystko było ok ale ostatnio po przejechaniu 3km temperatura szybko urosła do 90 st. Kilka razy tak sprawdziłem i po 2km potrafia zegary już pokazywać 60 stopni. Jak temperatura osiągnie 90 to płyn jest zimny. Po kompem dosłownie zero błędów, odczyty z zegarów te same co pod kompem - wszystko ok. Czytam i czytam, i nie bardzo wiem co może być przyczyną. Czujnik temperatury cieczy? Termostat? Czy coś innego? Może coś pomożesz bo już pomysłów nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach