Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie zadzialalo... mimo ze w serwisie vw na podstawie vin powiedziano ze w ogole tej czesci nie mam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po miescie ładnie trzyma 90 stopni.Na trasie też jest 90 stopni.natomiast jazda z górki hamując silnikiem temperatura płynu  spada bardzo szybko.Mowie o temperaturze zewnętrznej  ok.5-10 stopni.Chłodnica jest ciepła\gorąca jak silnik a jak bylo by wszystko ok to powinna być zimna.Zaczne od wymiany termostatu dsg.Chyba że macie inne sugestie.?

 

Jestem po wymianie termostatu dsg.

Na zewnątrz 5 stopni. Po 3 km jazdy na blacie widoczna temperatura.Wczesniej tego nie było.Przede wszystkim chlodnica główna zimna.

Teraz nowy projekt- webasto więc będzie jeszcze cieplej .

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MIałem ten sam problem z temperaturą,po wymianie termostatu na skrzyni dsg problem całkowicie zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, wymiana termostatu DSG zamyka temat wolno grzejącego się silnika lub opadające temperatury. Wcześniej nawet 20km i wskazówka nawet nie drgnęła po wymianie 2 km i 75 stopni przy tej samej temperaturze otoczenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  na forum jestem nowy. 

passat b6 2010r 2.0 tdi CR.  Skacze temperatura płynu chłodzącego, raz 70 stopni, trochę się przycisnie jest 90 a za chwilę znowu 75. Czy to jest normalne w tych silnikach? Dodam, że płynu nie ubywa ze zbiornika. Silnik chodzi równo, mocy nie brakuje. 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo , pewnie znowu do wymiany termostat przy DSG bo rok temu wymieniłem i bylo dobrze.Jeśli masz DSG to proponuję wymienić właśnie ten termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam DSG. a jaki był koszt tego termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś ok 150 zł

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Od którego roku montowany był termostat przy DSG?

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2010 i nie mam termostatu przy DSG.

Najlepiej zadzwoń do ASO, podaj VIN i dostaniesz odp, czy masz ten termostat, czy nie. U mnie też temp skakała-wymieniłem termostat (ten główny-tak go nazwijmy) i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat dsg w b6 nie był montowany dopiero w b7 zaczeli montować

ja u siebie dokładałem bo wymiana głównego nie wiele wniosła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy w weryfikacji problemu dotyczącego temperatury silnika.

Wskaźnik przy zegarach pomimo przejechanych dużych odległości nie osiąga temperatury roboczej, czyli 90 stopni. Wskazania wahają się, czasami spadają całkowicie do zera, czasami jest osiągnięta 90 stopni, ale w większości są na wysokości 1/4 wskaźnika. Gdzie może leżeć problem?

Podejrzewam, że to czujnik temperatury, ale który odpowiada za te wskazania?

Dodatkowo opiszę, że nie ma innych dodatkowych objawów, silnik się nie grzeje, ogrzewanie działa prawidłowo, jedyne co, to zauważyłem, że problem pojawia się (chyba) przy temperaturze otoczenia od 0 i poniżej 0. Powyżej tej temperatury osiąga prawidłowo 90 stopni, z tym, że chyba wolniej niż powinien.

Jeszcze kwestia, czy to może wpłynąć na dalszą pracę, ktoś spotkał się z podobnym problemem, jest w stanie wskazać potencjalną przyczynę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik temp, albo termostat. Jeśli czujnik temperatury, to raczej gwałtownie powiina spadać temp na zegarach (gwałtowne ruchy wskazówki).

Sprawdź też węże przy chłodnicy.

Ja bym jednak obstawiał termostat.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też to wygląda na uszkodzony/nieszczelny termostat. Sprawdź ręką czy górny wąż od chłodnicy robi się ciepły zbyt wcześnie, tzn. gdy silnik jest ledwo rozgrzany ~50..70'C. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj o termostacie dsg jest tu na forum opisane 

Edytowane przez michu409

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche czytalem, problem może być w termostacie, czujniku dsg, kwestia czy można to jakoś zweryfikować co? Kupno i wymiana po kolei części to wydatki, więc chciałbym to zweryfikować przed ich zakupem. Narazie zamówiłem czujnik dsg, zobaczę czy pomoże 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy DSG jest wyposażony w termostat-u mnie na przykład go nie ma-najlepiej to zweryfikować w ASO VW po numerze vin lub zdemontować obudowę filtra powietrza i zobaczyć samemu, czy jest nad DSG termostat, czy go nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu i odpowiadając na pytanie.

Zamówiłem termostat DSG, ponieważ kosztuje niecałe 50zł i o dziwo dzisiaj go wymieniłem, zajęło mi to z 10 minut i samochód od razu uzyskał temperaturę roboczą 90 stopni, wskaźnik przy zegarach pokazuje prawidłowo, na 100% potwierdzę to jutro jak z zimnego uruchomię i przejadę kawałek, ale taka sytuacja jak dzisiaj dawno mi się nie zdarzyła, więc myslę, że jest już OK.

Odnośnie czy w ogóle mam termostat DSG, mam Etke, gdzie mam zdekodowany mój numer VIN, więc program pokazuje mi dokładnie jakie części mam a jakich nie mam, więc z tym nie mam problemu i poprawnie zidentyfikowałem obecność i numer części.

Mam nadzieję, że temat będzie można zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, że usterka usunięta :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, mogę potwierdzić, w moim przypadku usterka usunięta poprzez wymianę termostatu DSG.

Objaw:

Silnik nie może osiągnąć temperatury roboczej 90 stopni, temperatura na wskaźniku przy zegarach faluje w zakresie praktycznie od 0 do około 60-70 stopni i pomimo przejechania i dobrze nagrzanego silnika nie osiąga temperatury 90 stopni. Poza tym nie widać innych objawów, ogrzewanie działa bezproblemowo.

Dane:

Rocznik 2012

Silnik CFGB

Skrzynia DSG - NJJ

Naprawa:

Wymiana termostatu DSG, zwanego jako regulator płynu chłodzącego, patrz załącznik, część numer 33

Numer części: 1K0 121 113 A

Cena (nie w ASO) - 54 PLN

Czas naprawy: około 15 minut

Jak wymienić:

Naprawa banalnie prosta, 

termostat znajduję się dokładnie pod obudową filtra powietrza, pomiędzy silnikiem, a grodzią (prawa część komory silnika) - na termostat nałożony jest gumowy kołnierz ochronny

- w pierwszej kolejności należy odkręcić pokrywę filtra powietrza, wyjąć filtr oraz po odkręceniu jednej śruby wyjąć dolną część obudowy filtra (wymagane 2 różne klucze torx)

- następnie należy za pomocą szczypiec, kombinerek zdjąć metalowe opaski z termostatu

- dla łatwiejszego dostępu można również zdjąć wąż, który jest nad termostatem (również zdjąć opaskę zaciskową i zdjąć z metalowego krućca)

- nie ma co przejmować się płynem chłodniczym, po zdjęciu węża zejdzie może około 0,5 litra, więc później wystarczy dolać do zbiorniczka wyrównawczego

- po wymianie, resztę poskładać w odwrotnej kolejności (na końcu należy pamiętać o dolaniu płynu chłodniczego G12 lub G13).

U mnie po wymianie termostatu, teraz, po przejechaniu około 7 km po mieście silnik uzyskuje temperaturę roboczą i wskaźnik jest na 90 stopniach.

Może komuś pomogłem i zamykam temat w tym przypadku.

 

 

 

schemat.pdf

Edytowane przez dszyszko
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności