tarot32 Zgłoś #441 Napisano 23 Października 2017 u mnie zadzialalo... mimo ze w serwisie vw na podstawie vin powiedziano ze w ogole tej czesci nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktorek Zgłoś #442 Napisano 26 Października 2017 U mnie po miescie ładnie trzyma 90 stopni.Na trasie też jest 90 stopni.natomiast jazda z górki hamując silnikiem temperatura płynu spada bardzo szybko.Mowie o temperaturze zewnętrznej ok.5-10 stopni.Chłodnica jest ciepła\gorąca jak silnik a jak bylo by wszystko ok to powinna być zimna.Zaczne od wymiany termostatu dsg.Chyba że macie inne sugestie.? Jestem po wymianie termostatu dsg. Na zewnątrz 5 stopni. Po 3 km jazdy na blacie widoczna temperatura.Wczesniej tego nie było.Przede wszystkim chlodnica główna zimna. Teraz nowy projekt- webasto więc będzie jeszcze cieplej . Dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glajcor Zgłoś #443 Napisano 14 Listopada 2017 MIałem ten sam problem z temperaturą,po wymianie termostatu na skrzyni dsg problem całkowicie zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnpabloc Zgłoś #444 Napisano 11 Grudnia 2017 Potwierdzam, wymiana termostatu DSG zamyka temat wolno grzejącego się silnika lub opadające temperatury. Wcześniej nawet 20km i wskazówka nawet nie drgnęła po wymianie 2 km i 75 stopni przy tej samej temperaturze otoczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikko Zgłoś #445 Napisano 14 Stycznia 2018 Witam, na forum jestem nowy. passat b6 2010r 2.0 tdi CR. Skacze temperatura płynu chłodzącego, raz 70 stopni, trochę się przycisnie jest 90 a za chwilę znowu 75. Czy to jest normalne w tych silnikach? Dodam, że płynu nie ubywa ze zbiornika. Silnik chodzi równo, mocy nie brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robson75 Zgłoś #446 Napisano 14 Stycznia 2018 Mam to samo , pewnie znowu do wymiany termostat przy DSG bo rok temu wymieniłem i bylo dobrze.Jeśli masz DSG to proponuję wymienić właśnie ten termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikko Zgłoś #447 Napisano 14 Stycznia 2018 Mam DSG. a jaki był koszt tego termostatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robson75 Zgłoś #448 Napisano 14 Stycznia 2018 coś ok 150 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #449 Napisano 15 Stycznia 2018 Koledzy, Od którego roku montowany był termostat przy DSG? Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #450 Napisano 15 Stycznia 2018 Ja mam 2010 i nie mam termostatu przy DSG. Najlepiej zadzwoń do ASO, podaj VIN i dostaniesz odp, czy masz ten termostat, czy nie. U mnie też temp skakała-wymieniłem termostat (ten główny-tak go nazwijmy) i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #451 Napisano 15 Stycznia 2018 termostat dsg w b6 nie był montowany dopiero w b7 zaczeli montować ja u siebie dokładałem bo wymiana głównego nie wiele wniosła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #452 Napisano 21 Stycznia 2018 Potrzebuje pomocy w weryfikacji problemu dotyczącego temperatury silnika. Wskaźnik przy zegarach pomimo przejechanych dużych odległości nie osiąga temperatury roboczej, czyli 90 stopni. Wskazania wahają się, czasami spadają całkowicie do zera, czasami jest osiągnięta 90 stopni, ale w większości są na wysokości 1/4 wskaźnika. Gdzie może leżeć problem? Podejrzewam, że to czujnik temperatury, ale który odpowiada za te wskazania? Dodatkowo opiszę, że nie ma innych dodatkowych objawów, silnik się nie grzeje, ogrzewanie działa prawidłowo, jedyne co, to zauważyłem, że problem pojawia się (chyba) przy temperaturze otoczenia od 0 i poniżej 0. Powyżej tej temperatury osiąga prawidłowo 90 stopni, z tym, że chyba wolniej niż powinien. Jeszcze kwestia, czy to może wpłynąć na dalszą pracę, ktoś spotkał się z podobnym problemem, jest w stanie wskazać potencjalną przyczynę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #453 Napisano 21 Stycznia 2018 (edytowane) Albo czujnik temp, albo termostat. Jeśli czujnik temperatury, to raczej gwałtownie powiina spadać temp na zegarach (gwałtowne ruchy wskazówki). Sprawdź też węże przy chłodnicy. Ja bym jednak obstawiał termostat. Edytowane 21 Stycznia 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #454 Napisano 21 Stycznia 2018 Mi też to wygląda na uszkodzony/nieszczelny termostat. Sprawdź ręką czy górny wąż od chłodnicy robi się ciepły zbyt wcześnie, tzn. gdy silnik jest ledwo rozgrzany ~50..70'C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michu409 Zgłoś #455 Napisano 21 Stycznia 2018 (edytowane) Kolego poczytaj o termostacie dsg jest tu na forum opisane Edytowane 21 Stycznia 2018 przez michu409 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #456 Napisano 21 Stycznia 2018 Troche czytalem, problem może być w termostacie, czujniku dsg, kwestia czy można to jakoś zweryfikować co? Kupno i wymiana po kolei części to wydatki, więc chciałbym to zweryfikować przed ich zakupem. Narazie zamówiłem czujnik dsg, zobaczę czy pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #457 Napisano 21 Stycznia 2018 Nie każdy DSG jest wyposażony w termostat-u mnie na przykład go nie ma-najlepiej to zweryfikować w ASO VW po numerze vin lub zdemontować obudowę filtra powietrza i zobaczyć samemu, czy jest nad DSG termostat, czy go nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #458 Napisano 24 Stycznia 2018 Powracam do tematu i odpowiadając na pytanie. Zamówiłem termostat DSG, ponieważ kosztuje niecałe 50zł i o dziwo dzisiaj go wymieniłem, zajęło mi to z 10 minut i samochód od razu uzyskał temperaturę roboczą 90 stopni, wskaźnik przy zegarach pokazuje prawidłowo, na 100% potwierdzę to jutro jak z zimnego uruchomię i przejadę kawałek, ale taka sytuacja jak dzisiaj dawno mi się nie zdarzyła, więc myslę, że jest już OK. Odnośnie czy w ogóle mam termostat DSG, mam Etke, gdzie mam zdekodowany mój numer VIN, więc program pokazuje mi dokładnie jakie części mam a jakich nie mam, więc z tym nie mam problemu i poprawnie zidentyfikowałem obecność i numer części. Mam nadzieję, że temat będzie można zamknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #459 Napisano 24 Stycznia 2018 No to fajnie, że usterka usunięta :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #460 Napisano 25 Stycznia 2018 (edytowane) A więc tak, mogę potwierdzić, w moim przypadku usterka usunięta poprzez wymianę termostatu DSG. Objaw: Silnik nie może osiągnąć temperatury roboczej 90 stopni, temperatura na wskaźniku przy zegarach faluje w zakresie praktycznie od 0 do około 60-70 stopni i pomimo przejechania i dobrze nagrzanego silnika nie osiąga temperatury 90 stopni. Poza tym nie widać innych objawów, ogrzewanie działa bezproblemowo. Dane: Rocznik 2012 Silnik CFGB Skrzynia DSG - NJJ Naprawa: Wymiana termostatu DSG, zwanego jako regulator płynu chłodzącego, patrz załącznik, część numer 33 Numer części: 1K0 121 113 A Cena (nie w ASO) - 54 PLN Czas naprawy: około 15 minut Jak wymienić: Naprawa banalnie prosta, termostat znajduję się dokładnie pod obudową filtra powietrza, pomiędzy silnikiem, a grodzią (prawa część komory silnika) - na termostat nałożony jest gumowy kołnierz ochronny - w pierwszej kolejności należy odkręcić pokrywę filtra powietrza, wyjąć filtr oraz po odkręceniu jednej śruby wyjąć dolną część obudowy filtra (wymagane 2 różne klucze torx) - następnie należy za pomocą szczypiec, kombinerek zdjąć metalowe opaski z termostatu - dla łatwiejszego dostępu można również zdjąć wąż, który jest nad termostatem (również zdjąć opaskę zaciskową i zdjąć z metalowego krućca) - nie ma co przejmować się płynem chłodniczym, po zdjęciu węża zejdzie może około 0,5 litra, więc później wystarczy dolać do zbiorniczka wyrównawczego - po wymianie, resztę poskładać w odwrotnej kolejności (na końcu należy pamiętać o dolaniu płynu chłodniczego G12 lub G13). U mnie po wymianie termostatu, teraz, po przejechaniu około 7 km po mieście silnik uzyskuje temperaturę roboczą i wskaźnik jest na 90 stopniach. Może komuś pomogłem i zamykam temat w tym przypadku. schemat.pdf Edytowane 25 Stycznia 2018 przez dszyszko 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach