Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

NA 80% chodzi o termostat DSG , zwany tez regulatorem temperatury , koszt zakupu 156 zł , wymiana różnie , ale nie jest skomplikowana. Przerabiałem temat , wczoraj wymieniony jest tak jak powinno być czyli 90 stopni normalnie bez pływania. Najlepsze że serwis -Koszalin i Piła nie wie nic na ten temat i szukają różnych przyczyn - ale to tylko serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie to samo. Zrobiło się trochę chłodniej i wskazówka nie pokazuje tego co powinna... Na autostradzie powyżej 3,5tyś obrotów dopiero 90C ale gdy zwolnię do 140km/h od razu leci na dół... Odcinek 8km do pracy temperatura ani drgnie...

Co typujecie Panowie? Zacząć od termostatu? Jak tak to jakiej firmy oryginalny jest montowany? Czy naprawdę trzeba zrzucać alternator? Czy typujecie raczej ten termostat DSG(tzw regulator temp)? Może ktoś podać numer części albo jakiś link z tym?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem u siebie w piatek i niestety aby zwalić stary termostat musialem nie całkowicie sciągac alternator ale, sciagnąc pasek z niego , odkrecic sruby i delikatnie, dosłownie 2cm odchylic od bloku silnika by wyciągnąc go. problem stanowiał tylny kruciec który wchodzi w taka rurke z oringiem. czas operacyjny 1,5h łacznie z wyczyszczeniem przepystnicy i egr który trzeba wyjac do wymiany termostatu. mam dsg ale według vinu i w realu u mnie ten dlawik nie wystepuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez slyszalem ze niektore auta nie maja w dsg tego regulatora temp.

Piszcie Panowie czy pomoglo.

Mi wymiana glownego termostatu nic nie dala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1k0121113a - nr częśći , tylko zadzwoń do serwisu i niech po nr vin sprawdzą czy będzie pasował bo może go nie masz i jest inna przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zibi-r jak nie będzie ,to nic sie nie stanie ,może ktoś na forum kupi ,a jak nie to trudno ,ale gorzej w przypadku jak nie będzie pasował ,to gdzie szukać przyczyny ? ,z termostat główny wymieniony , nie pomogło. Nagrzać go to jest wyczyn ,a jak się uda ,to po mieście to nie ma tragedii da się jakoś utrzymać tę temperaturę (choć nie zawsze) ,ale jadąc już poza miastem ,albo po obwodnicy to już nie takie proste ,bo nie da sie utrzymać obrotów na poziomie 2000 w górę. Z etki to trochę dziwnie to wyczytać ,bo dla silnika CFGB to on nie występuje ,ale dla mojej skrzyni już tak ,trochę dziwne - zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy walczylem z problemem... To po miescie caly czas 90 trzymal, tylko trasa lekka nawet... I juz wariacje.... 70 nawet 60 st.... Jak sobie przypomne.... Krew zalewa :/

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To po miescie caly czas 90 trzymal

 

jak pisałem ,z tym to nie problem ,gorzej trasa wku.....w mnie bierze

Może w przyszłym tyg. wymienię ,jak znajdę czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie na trasie ch.. strzelal: tym bardziej ze aso mowilo ze ten typ tak ma i ma prawo sie nie dogrzewac.

Sprawdz temp oleju na trasie - na wyswietlaczu pewnie pokaze max 80. A powinno byc ze 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na wyswietlaczu pewnie pokaze max 80.

ale to jest max na maxa

no nic objawy mam takie jak Twoje ,więc zobaczymy ,kilku mechaników się ze mnie śmieje ,że ja na forach szukam rozwiązania ,ale jak wymienię ten termostat i będzie OK ,to ja podjadę do nich i ja się będę śmiał ,o ASO nie wspomnę ,bo tam tylko wymieniacze są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znajda bo nie wiedzą , mechanik który mi zawsze naprawia ma kontakty w ASO i jak sprzedałem mu info o tym termostacie to zrobił oczy ,podzwonił do serwisów i nie znali tematu. U mnie zadziałało i teraz temperatura jest jak powinna być - jak sobie przypomnę ten pływający wskaźnik to !@#$%^&*(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy ostatniej wymianie EGR z chłodniczką kazałem naprawić ich błąd bo wlali koncentrat płynu chłodzącego i troche wody i co przeglad mialem uwage ze za niska temp zamarzania plynu :D A sami popelnili ten blad, wiec ostatnio wymienili mi plyn i teraz mam temp zamarzania -39* zamiast -59*.

Natomiast efekt niedogrzewania silnika nadal występuje. Zauważyłem że jak przejadę się na manualu i sam zmieniam biegi (czesto) to szybciej łapie 90*, natomiast jazda na D lub S powoduje że złapie 70* i ma wielkie problemy dociągnąć do 90*. Ale jak już złapie 90* to trzyma cały czas, nie mam efektu pływania temperatury.

Nowy szef mechaników ASO podczas rozmowy pierwszy rzucił że to może być przyczyna termostatu/czujnika przy DSG. Więc już mi się serwis poprawił :D Póki co mają napisać do VW pytanie co może być przyczyną niedogrzewania się silnika. Może w ramach przeprosin za to że posiadam silnik z wadliwym softem wymienią to i tamto :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bank to jest ten termostat. Wymieniaj szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności