Jump to content
roger18sx

Przekładnia kątowa b6 4 motion

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Witam.Jakiś czas temu wymieniałem ową przekładnie w pasku b6 2.0 tdi 4 motion.Auto straciło całkowicie napęd na tylną oś.Przekładnia posiada własny olej, smarowanie niezależne od skrzyni biegów.Większość serwisów tego nie wie ze się tam sprawdza stan oleju i kończy się to jak na poniższych fotkach.

     

    2014-08-16-0796.jpg

     

    2014-08-16-0795.jpg

    Edited by Blop

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    Myślę, że o kontową najlepiej zapytać w banku....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2016
    Myślę, że o kontową najlepiej zapytać w banku....

     

    :lol poprawione....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    O tylniej osi też trzeba pamiętać. Przeważnie wymienia się olej w haldexie a w mechanizmie roznicowym juz nie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2007

    Przecież w Dyfrze też pracuje olej , więc dlaczego nie zmieniać tego ? CO za serwisy... wszystko niby bezobsługowe póki się nie popsuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) 4x4
    Rok prod: 2006

    A więc i mnie to spotkało.

    Z tego co się dowiedziałem to:

    Przekładnia ma numer: 0AV 409 053 AE

    W późniejszym czasie i w kolejnych latach produkcji numer zmienił się na:

    0AV409053H

    0AV409053P

    0AV409053S

    0AV409053AE

    Olej do tego ustrojstwa to:

    G052145S2 - koszt w serwisie to 150zł na allegro lub w sklepie ceny są wyższe.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) 4x4
    Rok prod: 2006

    fotbrenda, (nawiązując do tego postu http://forum.vw-passat.pl/threads/55973-4motion-wibracje-podczas-gwa%C5%82townego-przyspieszania-informacje-od-VW?p=2363056&viewfull=1#post2363056 )

     

    jakaś wstępna diagnoza co mogło być przyczyną zatarcia przekładni ?, jaki przebieg ?

     

    Dodatkowo należy dodać, że z tyłu też występuje przekładnia nr. 0AV525010 lub 01Z525010, w której też należy zmieniać olej G052145S2.

     

     

    tutaj foto jak wymienić olej w przedniej i tylnej przekładni oraz w sprzęgle haldex s323df.png.

     

    TYLNA PRZEKŁADNIA + HALDEX

    LEGENDA:

    Hf - Wlew oleju do HALDEX

    Hd - Spust oleju do HALDEX

     

    FILL - WLEW

    DRAIN- SPUST

    REAR DIFF - TYLNA PRZEKŁADNIA (dyferencjał)

     

     

    6u6e7u4a.jpg

    ehy6a4ab.jpg

    uqugu7ad.jpg

     

     

    PRZEKŁADNIA PRZEDNIA

     

    SPUST NA ZIELONO

     

    b57de3636993523ab23b57febc795669.jpg

     

    WLEW

    4pxyyx.jpg

    Edited by sooper

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) 4x4
    Rok prod: 2006

    Przyczyna zatarcia nie znana :(

    Kupiłem auto z komisu.

    Obecny przebieg 308 000

     

    Trochę szkoda że tyle rzeczy na raz musiałem zrobić ale... zawsze to lepiej że w Polsce siadło a nie w trasie za granicą :)

    Kolego Sooper dziękuję za fotki z info jak i gdzie zmieniać olej. Myślę że mi się przyda ta informacja na 100 %

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    Jak taki duzy przebieg to wymień również filtr oleju w przekładni haldex

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) 4x4
    Rok prod: 2006

    Filtry, oleje wszystkie do wymiany. Auto od prawie 2 tygodni w warsztacie.

    Niestety przekładni nie udalo się kupić. Co jedna to inna a i ceny są nie niskie.

     

    Zdecydowałem się na regenerację.

    Firma z Wrocławia:

    Mechanik ul Rakowa 40A- regeneracja skrzyń biegów takimi rzeczami się również zajmuje.

    Koszt regeneracji to 2200zł z gwarancją

    Dziś odbieram przekładnię więc jutro autko będzie testowane. Dam znać co i jak się sprawuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Potrzebuję wymienić uszczelniacz na reduktorze od strony prawej półośki .Po zdemontowaniu prawej półosi - jak zdjąć flanszę ,czy jest tam jakieś zabezpieczenie czy ją się zbija? Ktoś to rozbierał z Was?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) 4x4
    Rok prod: 2006

    A więc.

    Po regeneracji przekładni ( jak napisałem 2 posty wyżej). Zero problemów. Od tamtego czasu zrobiłem 30 000km i jest Git.

    Zgodnie z poradami na forum wszystkie oleje wymienione. W przekładni, w Haldex i skrzyni :)

     

    Stokrotne dziękuję za podpowiedzi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2009

    witam

    ile koledzy  potrzeba  oleju by  wymienić go w  przekładni przód?

    1L  wystarczy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy