Jump to content
roger18sx

Przekładnia kątowa b6 4 motion

Recommended Posts

Witam.Jakiś czas temu wymieniałem ową przekładnie w pasku b6 2.0 tdi 4 motion.Auto straciło całkowicie napęd na tylną oś.Przekładnia posiada własny olej, smarowanie niezależne od skrzyni biegów.Większość serwisów tego nie wie ze się tam sprawdza stan oleju i kończy się to jak na poniższych fotkach.

 

2014-08-16-0796.jpg

 

2014-08-16-0795.jpg

Edited by Blop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że o kontową najlepiej zapytać w banku....

 

:lol poprawione....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tylniej osi też trzeba pamiętać. Przeważnie wymienia się olej w haldexie a w mechanizmie roznicowym juz nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież w Dyfrze też pracuje olej , więc dlaczego nie zmieniać tego ? CO za serwisy... wszystko niby bezobsługowe póki się nie popsuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc i mnie to spotkało.

Z tego co się dowiedziałem to:

Przekładnia ma numer: 0AV 409 053 AE

W późniejszym czasie i w kolejnych latach produkcji numer zmienił się na:

0AV409053H

0AV409053P

0AV409053S

0AV409053AE

Olej do tego ustrojstwa to:

G052145S2 - koszt w serwisie to 150zł na allegro lub w sklepie ceny są wyższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotbrenda, (nawiązując do tego postu http://forum.vw-passat.pl/threads/55973-4motion-wibracje-podczas-gwa%C5%82townego-przyspieszania-informacje-od-VW?p=2363056&viewfull=1#post2363056 )

 

jakaś wstępna diagnoza co mogło być przyczyną zatarcia przekładni ?, jaki przebieg ?

 

Dodatkowo należy dodać, że z tyłu też występuje przekładnia nr. 0AV525010 lub 01Z525010, w której też należy zmieniać olej G052145S2.

 

 

tutaj foto jak wymienić olej w przedniej i tylnej przekładni oraz w sprzęgle haldex s323df.png.

 

TYLNA PRZEKŁADNIA + HALDEX

LEGENDA:

Hf - Wlew oleju do HALDEX

Hd - Spust oleju do HALDEX

 

FILL - WLEW

DRAIN- SPUST

REAR DIFF - TYLNA PRZEKŁADNIA (dyferencjał)

 

 

6u6e7u4a.jpg

ehy6a4ab.jpg

uqugu7ad.jpg

 

 

PRZEKŁADNIA PRZEDNIA

 

SPUST NA ZIELONO

 

b57de3636993523ab23b57febc795669.jpg

 

WLEW

4pxyyx.jpg

Edited by sooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyna zatarcia nie znana :(

Kupiłem auto z komisu.

Obecny przebieg 308 000

 

Trochę szkoda że tyle rzeczy na raz musiałem zrobić ale... zawsze to lepiej że w Polsce siadło a nie w trasie za granicą :)

Kolego Sooper dziękuję za fotki z info jak i gdzie zmieniać olej. Myślę że mi się przyda ta informacja na 100 %

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak taki duzy przebieg to wymień również filtr oleju w przekładni haldex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtry, oleje wszystkie do wymiany. Auto od prawie 2 tygodni w warsztacie.

Niestety przekładni nie udalo się kupić. Co jedna to inna a i ceny są nie niskie.

 

Zdecydowałem się na regenerację.

Firma z Wrocławia:

Mechanik ul Rakowa 40A- regeneracja skrzyń biegów takimi rzeczami się również zajmuje.

Koszt regeneracji to 2200zł z gwarancją

Dziś odbieram przekładnię więc jutro autko będzie testowane. Dam znać co i jak się sprawuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuję wymienić uszczelniacz na reduktorze od strony prawej półośki .Po zdemontowaniu prawej półosi - jak zdjąć flanszę ,czy jest tam jakieś zabezpieczenie czy ją się zbija? Ktoś to rozbierał z Was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc.

Po regeneracji przekładni ( jak napisałem 2 posty wyżej). Zero problemów. Od tamtego czasu zrobiłem 30 000km i jest Git.

Zgodnie z poradami na forum wszystkie oleje wymienione. W przekładni, w Haldex i skrzyni :)

 

Stokrotne dziękuję za podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

ile koledzy  potrzeba  oleju by  wymienić go w  przekładni przód?

1L  wystarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy, dokładnie 0,95 l. Ja wlałem Fuchs TITAN SINTOPOID SAE 75W-90, jak pisze producent: spełania charakterystyczną normę Volkswagena VW G052145

Na dodanych wcześniej zdjęciach słabo widać wlew do przekładni kątowej, dlatego dodam własne:

 

20200220_140309.jpg

20200220_143510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlew jest niewidoczny gołym okiem, trzeba go wyczuć i odkręcić kluczem imbus r5.

Do tylnego dyfra jest ten sam olej a dojście zdecydowanie łatwiejsze 😉

 

20200219_104234.jpg

20200219_100250.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy