roger18sx Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Witam.Jakiś czas temu wymieniałem ową przekładnie w pasku b6 2.0 tdi 4 motion.Auto straciło całkowicie napęd na tylną oś.Przekładnia posiada własny olej, smarowanie niezależne od skrzyni biegów.Większość serwisów tego nie wie ze się tam sprawdza stan oleju i kończy się to jak na poniższych fotkach. Edytowane 28 Grudnia 2014 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2014 Myślę, że o kontową najlepiej zapytać w banku.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2014 Myślę, że o kontową najlepiej zapytać w banku.... poprawione.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #4 Napisano 28 Grudnia 2014 O tylniej osi też trzeba pamiętać. Przeważnie wymienia się olej w haldexie a w mechanizmie roznicowym juz nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #5 Napisano 28 Grudnia 2014 Przecież w Dyfrze też pracuje olej , więc dlaczego nie zmieniać tego ? CO za serwisy... wszystko niby bezobsługowe póki się nie popsuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fotbrenda Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2016 A więc i mnie to spotkało. Z tego co się dowiedziałem to: Przekładnia ma numer: 0AV 409 053 AE W późniejszym czasie i w kolejnych latach produkcji numer zmienił się na: 0AV409053H 0AV409053P 0AV409053S 0AV409053AE Olej do tego ustrojstwa to: G052145S2 - koszt w serwisie to 150zł na allegro lub w sklepie ceny są wyższe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) fotbrenda, (nawiązując do tego postu http://forum.vw-passat.pl/threads/55973-4motion-wibracje-podczas-gwa%C5%82townego-przyspieszania-informacje-od-VW?p=2363056&viewfull=1#post2363056 ) jakaś wstępna diagnoza co mogło być przyczyną zatarcia przekładni ?, jaki przebieg ? Dodatkowo należy dodać, że z tyłu też występuje przekładnia nr. 0AV525010 lub 01Z525010, w której też należy zmieniać olej G052145S2. tutaj foto jak wymienić olej w przedniej i tylnej przekładni oraz w sprzęgle haldex . TYLNA PRZEKŁADNIA + HALDEX LEGENDA: Hf - Wlew oleju do HALDEX Hd - Spust oleju do HALDEX FILL - WLEW DRAIN- SPUST REAR DIFF - TYLNA PRZEKŁADNIA (dyferencjał) PRZEKŁADNIA PRZEDNIA SPUST NA ZIELONO WLEW Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez sooper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2016 Wszystko juz zostało opisane tutaj, sam wymienialem wg opisu w przekladni i haldexie: http://forum.vw-passat.pl/threads/146275-Wymiana-oleju-Haldex-IV-gen-Passat-B7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fotbrenda Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2016 Przyczyna zatarcia nie znana Kupiłem auto z komisu. Obecny przebieg 308 000 Trochę szkoda że tyle rzeczy na raz musiałem zrobić ale... zawsze to lepiej że w Polsce siadło a nie w trasie za granicą Kolego Sooper dziękuję za fotki z info jak i gdzie zmieniać olej. Myślę że mi się przyda ta informacja na 100 % Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2016 Jak taki duzy przebieg to wymień również filtr oleju w przekładni haldex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fotbrenda Zgłoś #11 Napisano 27 Kwietnia 2016 Filtry, oleje wszystkie do wymiany. Auto od prawie 2 tygodni w warsztacie. Niestety przekładni nie udalo się kupić. Co jedna to inna a i ceny są nie niskie. Zdecydowałem się na regenerację. Firma z Wrocławia: Mechanik ul Rakowa 40A- regeneracja skrzyń biegów takimi rzeczami się również zajmuje. Koszt regeneracji to 2200zł z gwarancją Dziś odbieram przekładnię więc jutro autko będzie testowane. Dam znać co i jak się sprawuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #12 Napisano 17 Października 2016 Potrzebuję wymienić uszczelniacz na reduktorze od strony prawej półośki .Po zdemontowaniu prawej półosi - jak zdjąć flanszę ,czy jest tam jakieś zabezpieczenie czy ją się zbija? Ktoś to rozbierał z Was? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fotbrenda Zgłoś #13 Napisano 23 Października 2016 A więc. Po regeneracji przekładni ( jak napisałem 2 posty wyżej). Zero problemów. Od tamtego czasu zrobiłem 30 000km i jest Git. Zgodnie z poradami na forum wszystkie oleje wymienione. W przekładni, w Haldex i skrzyni Stokrotne dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sw6 Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2018 witam ile koledzy potrzeba oleju by wymienić go w przekładni przód? 1L wystarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AdamK84 Zgłoś #15 Napisano 20 Lutego 2020 Wystarczy, dokładnie 0,95 l. Ja wlałem Fuchs TITAN SINTOPOID SAE 75W-90, jak pisze producent: spełania charakterystyczną normę Volkswagena VW G052145 Na dodanych wcześniej zdjęciach słabo widać wlew do przekładni kątowej, dlatego dodam własne: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AdamK84 Zgłoś #16 Napisano 20 Lutego 2020 Wlew jest niewidoczny gołym okiem, trzeba go wyczuć i odkręcić kluczem imbus r5. Do tylnego dyfra jest ten sam olej a dojście zdecydowanie łatwiejsze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach