Skocz do zawartości
tom-998

[Instrukcja] Montaż kamery systemów wspomagających kierowcę

Rekomendowane odpowiedzi

Co zmienia ten plik w samej kamerze to nie wiem. 

Co do rozkodowania plików zdc to klony (z donglem czy bez) sobie z tym radzą, bo bez problemu można je załadować do sterowników z protokołem TP2.0. Z tego wniosek, że problem jest prawdopodobnie w samym klonowym kabelku, bo jak widać na twoim obrazku, pojawia się błąd komunikacji z modułem, a nie błąd rozkodowania pliku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek To w sumie racja. Generalnie klon ma problem ogólnie z modułami UDS. Aktualizacji też się nie da zrobić, bo takiego bluetootha ODIS ogarną bez problemu, gdzie jak wiesz VCP się wysypywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek to na dniach zrobię mapę i podrzucę

Edytowane przez zima18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi wam o to że są 2 rodzaje parametrów tzn zwykły i alltrack ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, i do CC niby też inny. Wiem że 3Q0 po parametryzacji konieczna jest aktualizacja ale o 3AA nikt nie wspomina.

Z tego co znalazłem (choć mało tego, bo tylko dwie mapy znalazłem) istnieją różne parametry dla FLA, ale nie wiem od czego one zależą - parametryzacja czy kalibracja?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że to chodzi o wysokość auta, Alltrack jest wyższy, nie wiem jak CC ale tez może mieć inną wysokość.

Po wgraniu parametrów raczej będziesz musiał skalibrować kamerę jeszcze raz.

FLA/DLA to raczej tylko opcja kodowania, DLA tylko przy lampach R21.

 

Co do flashowania Chińskim VCP, porwałem się z motyką na księżyc i flashowałem moduł tel 3c8 035 730D z WIFI. Flash trwał tylko 24 godziny, na szczęście się zakończył prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CC jest najniższe. Jeśli mnie pamięć nie myli to coś około 20 mm w położeniu kamery (niżej na zawieszeniu i inny kąt szyby).

Co do FLA/DLA - adaptacje jakie znalazłem były różne od moich. Dlatego dobrze by mieć jakieś porównanie z czego są, bo jedne są z auta które tak jak moje jest B6ka z kamerą 3AA, drugie natomiast jeśli dobrze pamiętam Alltrackiem. Jeśli ktoś ma dostęp do plików parametryzacji proszę o info.

VCP jest niestety powolny ale jeśli chodzi o aktualizacje - w większości działa, a jeśli odrzuci update to na etapie gdy jeszcze nie zdążył niczego napsuć.

Zastanawiam się nad kupnem interfejsu PassThrough ale tu pewnie też lepiej oryginał niż jakieś MiniVCI. Ale to inny temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz mapy adaptacji ? Mam z b7 z DLA tylko muszę podłączyć stara kamerę 3aa.

Kamera fabrycznie u mnie miała DLA, line assist i sign assist ( wg wyposażenia z vw )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość to jak najbardziej.

Pewnie i tak się skończy na kalibracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za plik. Wczoraj sprawdziłem i niestety nie działa to - nie można wpisać żadnych wartości w te pola (pewnie jakiś inny login potrzebny). Zostaje więc kalibracja.

Co równie ciekawe - nie robi całemu zestawowi różnicy jakie kodowanie jest ustawione -> zarówno 01 czyli FLA jak również 02 czyli FLA/DLA działają.

Jak z waszego doświadczenia to wygląda - po kalibracji działanie Light Assist się poprawiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawi ci się jak DLA będzie chciało rozdzielić smuge światła żeby złapać auto w widelki, nie masz dodatkowej przesłony i będzie błąd.

Edytowane przez Daku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to by "wywaliło" już na zegarach chyba jako usterkę Light Assist?

Wczoraj podczas jazdy zmian nie odczułem, błędu nie złapało, a przełączanie nadal działało słabo.

Zmontuję w wolnym czasie tablicę do kalibracji, pomyślę co dalej z interfejsem (myślę nad jakimś klonem J2534, bo by się do innych aut przydał) i może to coś poprawi.

 

EDIT:

Jeszcze jedno pytanie, bo chyba tu nie pytałem o to - kasowanie adaptacji kamery z poziomu VCDS.

Co to powoduje? Kompletne usunięcie adaptacji/kalibracji czy tylko wyczyszczenie tych dynamicznych? Chciałbym trochę pracę tego ustrojstwa do czasu kalibracji poprawić.

EDIT2:

Analizując filmiki z działaniem DLA i FLA z YT mam wrażenie, że chyba jednak to jak kamera jest zakodowana podczas kalibracji ma znaczenie.

Działanie asystenta mocno przypomina pracę systemu DLA - światła długie są trzymane do samego końca, a jeśli auto jest bliżej prawej krawędzi (czyli teoretycznie reflektor DLA prawy nie powinien oślepić kierowcy mijanego) nie są one wyłączane wcale.

Na forum Golfa6 chyba, pisano iż możliwe jest działanie gdzie reflektory AFS skręcają/obniżają się przy współpracy z kamerą. Ktoś spotkał się z takim działaniem?

Filmik z sytuacją u mnie na końcu posta:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce zaktualizować kamere 3AA do wersji E, ale w moich zbiorach jedynie znajduje plik z wersją D, ma moze ktoś taki plik na stanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W vw D jest najwyższa. Audi mialy E, ale albo nie dziala w vw albo nic nowego nie wnosi wzgledem D. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nosi i to dużo, na drive2 niektórzy ludzie wgrali takie oprogramowanie własnie do vw, wszystko działa i piszą że Lane assist bardziej trzyma się środka pasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wgrał im to to jeden osobnik, który utrzymuje ze zmodyfikował oprogramowanie.

Ile w tym prawdy nie wiem.

Software pochodzi z Audi Q3. Poprawiono w nim algorytm działania Lane Assist oraz Light Assist (podobno). Nie wiem czy obsługuje DLA, obsługuje Sign Assist bez RNS (ale chyba musi być licznik z Audi, stąd dokładki w rozwiązaniu Drsedoya).

Problem będzie z parametrami, bo pochodzi z wysokiego auta. Nie wiem czy kalibracja to załatwia. Może to tu jest ta jego modyfikacja software.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O wysokości to juz troche przesadzasz, kamere 3AA mam zamontowaną w Octavii 2FL (nigdy nie była tam przewidziana) w dodatku w lusterku po FLA i działa świetnie bez kalibracji. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o tym że 3AA z literką E ma wprowadzony algorytm ALG, czyli prowadzenie w środku linii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, bolo9823 napisał:

O wysokości to juz troche przesadzasz, kamere 3AA mam zamontowaną w Octavii 2FL (nigdy nie była tam przewidziana) w dodatku w lusterku po FLA i działa świetnie bez kalibracji.

I tak, i nie.

Ja w obu dotychczasowych moich przypadkach (czyli kamera 3C0 i obecna 3AA) korzystałem z kamer pochodzących z VW Passata CC, który jest nieco niższy niż B6/B7 (chyba, że 3AA była przekalibrowana pod B6 ale tego nie pamiętam już - niech mnie poprawi sprzedający jeśli jestem w błędzie) i idealnie nie jest, ale 3C0 prowadziła nawet lepiej.

Z drugiej strony jeździłem nowym T-rociem i on również się gubi więc....

Tak czy inaczej patrząc w drugą stronę - użytkownicy Sharanów czy Touranów montujący kamery z B7 miewali mnóstwo problemów z dobrym prowadzeniem auta.

Prawda leży, więc pewnie gdzieś po środku ;)

Tak więc jeśli ktoś ma opcje dorwać soft do 3AA_E będzie ciekawie to potestować. Ciekawe tylko jak w takim wypadku z downgradem gdyby coś poszło nie tak. Patrząc na 3Q0 będzie zapewne cegła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności