Jump to content
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Podpinam się pod temat. Szukam oznaczeń silników 1.8TSI w passatach po 2016roku.

Znalazłem jedynie: CJSA oraz CJSC

Chcę się wczytać w systemy wtryskowe oraz w rozrządy tych silników. Mamy więc podobny cel Charakterek. 👍

Edited by mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guz w Passacie B8 1.8TSI to CJSA z DSG7 i CJSC z manualem. Niczym się między sobą mechanicznie nie różnią.... jedynie moment obrotowy jest zdławiony oprogramowaniem.

@Charakterek w B8 siedzą 1.8TSI EA888 gen3 z podwójnym wtryskiem

Przy 1.8TSI wsadzana była skrzynia DSG7 DQ200 która nie ma dobrej opinii z powodu padania sprzęgieł i/lub mechatroniki

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te skrzynie były stosowane od 2008 roku i od tego czasu przeszły wiele modyfikacji które wyeliminowały znane usterki.
Słabe opinie miały egzemplarze z początku produkcji. W przypadku Passata B8 tu na forum ciężko znaleźć posty mówiące o tym, że ktoś ma z nimi problem. Tak samo na forum Superba/Octavi czy Seatów z ostatnich roczników. Oczywiście awarie zdarzają się ale tak samo są problemy z innymi wersjami DSG czy nawet manualami. Egzemplarze z ostatnich roczników to są dobre skrzynie i nie sprawiają już nadmiernych problemów.
Generalnie VW po 2013 roku poprawił wiele swoch produktów (rozwiązanie problemu spalania oleju w 1.8/2.0TSI oraz poprawa skrzyń).
Koszt dwumasy do tej skrzyni to ok 2tys złotych 3 lata temu, czyli całkiem znośne pieniądze. W manualu również te części zużywają się i również podobnie kosztują. 
Ja polecam. Brać bo bardzo podnosi komfort jazdy. Może za za niskie obroty są utrzymywane na 6. i 7. biegu ale to samo jest w pozostałych wersjach DSG.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, SeBa_ napisał:


Ja polecam. Brać bo bardzo podnosi komfort jazdy. Może za za niskie obroty są utrzymywane na 6. i 7. biegu ale to samo jest w pozostałych wersjach DSG.

To właśnie zauważyłem w Golfie. Że na 6 i 7 biegu obroty są za niskie. I obawiam się trwałości napędu. Czyli nie ma się co bać i brać B8. Raczej celuję w roczniki 2016 -17. Już zdążyły stanieć, a jeszcze się nie zestarzały. No i przy odsprzedaży nie stracę tak dużo. Dzięki serdeczne kolego za pomoc. Naprawdę cenne rady. Ode mnie leci punkcik. 

 

5 godzin temu, rosol napisał:

 

@Charakterek w B8 siedzą 1.8TSI EA888 gen3 z podwójnym wtryskiem

 

Czy 2.0 TSI miały także podwójny wtrysk? Pytam, bo mam teraz EA888 EVO4, gdzie już jest tylko wtrysk bezpośredni. Ponoć - bo zdania uczonych są jeszcze nie sprecyzowane, czy w dolocie siedzą 2 wtryskiwacze, czy nie. Ale raczej nie siedzą, bo to silnik Euro 6D ISC-FCM.

  

7 godzin temu, guz napisał:

Chcę się wczytać w systemy wtryskowe oraz w rozrządy tych silników. Mamy więc podobny cel Charakterek. 👍

Ja w rozrządy nie wnikam. Każdy jeden w Passacie będzie tańszy w wymianie niż w C6 V8 :) 

Edited by Charakterek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, silniki z gen 3 na Europę mają podwójny wtrysk. Dokładniej to silniki 1.8 i 2.0TSI mają 8 wtryskiwaczy, 1.4 i 1.5 tylko wtrysk bezpośredni. Tak samo we wszystkich Golfach, Skodach, Seatach z tych samych roczników. 

Co do EA888 EVO4 jest zamieszanie ponieważ dużo postów pochodzi z USA gdzie nigdy nie było podwójnego wtrysku. Zrób zdjęcie kolektora swojego silnika, to porównamy. Poniżej, zdjęcie listwy wtrysku pośredniego z 1.8TSI

Jeśli komuś bardzo przeszkadzają niskie obroty to ok 800zł kosztuje program u tunera który to zmieni. (Np Dynosoft).

IMG_20210307_103927__01.jpg

Edited by SeBa_
Photo added.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Charakterek said:

To właśnie zauważyłem w Golfie. Że na 6 i 7 biegu obroty są za niskie. I obawiam się trwałości napędu. Czyli nie ma się co bać i brać B8. Raczej celuję w roczniki 2016 -17.


jeśli dobrze myślę, to rocznik 2016-17 w benzynie (1.4, czy 1.8) będą miały tzw. sucha skrzynie DSG7 (7-bieg, oznaczenie chyba DQ200). Benzyna 2.0 (220KM) i diesle miały w tych latach DSG6 (DQ250) jeszcze.

Po 2018 wychodziły już mokre DSG7 (DQ380/381 lub 382/382-7Q) w silnikach 2.0 TSI 190KM. Mokre czyli takie gdzie sprzęgło pracuje w kąpieli olejowej. Jak jest z 1.5 to nie wiem.

Osobiście mam porównanie z DSG6 (Octavia 2.0 TDI 140KM) i DSG7 (VW Passat 2.0 TDI 190KM 4M). Obudowie ładnie przerzucały niego. DSG6 potrafiła „tąpnąć” przy zrzucaniu z 6 na 5, ale sporadycznie. Natomiast DSG7 potrafi szarpnąć przy ruszeniu z postoju - nie wiem czy to tylko komu przypadek, ale tak ma. Najbardziej jest to widoczne jak mam włączony autohold lub tempomat aktywny i samochód sam rusza w korku po „pyknięciu” w pedał gazu.

i jeszcze jedno... mokre DSG6 ma serwis co 60kkm. Mokra DSG7 ma serwis co 120kkm. Właśnie muszę się umówić na wymianę bo już mam ponad 65kkm w passacie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów

W piątek zamówiłem Passata B8 Variant, jednakże mam kilka pytań, bo dopiero dziś zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno dobrze zrozumiałem konfigurator. Mianowicie:

1. System radiowy Ready2Discover / Rozumiem, że to będzie to samo radio (cale) co Discover Media z tą różnicą, że bez nawigacji i systemu rozpoznawania znaków?

2. App Connect – połączenie smartfona z samochodem [w tym bezprzewodowe dla CarPlay, Android Auto] / W konfiguracji wyposażenia dodatkowego jest również opcja „App Connect – widok ekranu smartfona na ekranie radia” / czy przy wybranej przeze mnie opcji tj. połączenie smartfona z samochodem również będę mógł przerzucić widok smartfona na ekran radia, żeby skorzystać np. z google maps? 

3. System Easy Open / Easy Close / Na moje pytanie do sprzedawcy czy to jest dodatkowa opcja otwarcia klapy stopą odpowiedział, że tak, ale że nie muszę tego brać, bo automatycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika w wersji elegance jest w standardzie. Co prawda w wyposażeniu standardowym jest napisane „Zdalne otwieranie pokrywy bagażnika”, ale wydaje mi się, że jest to odblokowanie zamka z przycisku pilota a sama klapa w standardzie nie jest automatycznie otwierana i trzeba ją podnieść i zamknąć ręcznie.

4. Czy mając w wersji elegance 3 strefową klimatyzację w standardzie pasażerowie za mną będą mieli możliwość regulacji temperatury czy będą tylko nawiewy?

Sprzedawca powiedział, że od momentu złożenia zamówienia mam max 2 tygodnie na zmiany w specyfikacji wyposażenia dodatkowego więc jeszcze trochę czasu mam, ale w razie czego wolałbym to zrobić jak najszybciej, dlatego też z góry dziękuję za szybkie odpowiedzi i pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Charakterek 1.8/2.0tsi EA888 gen3 maja dodatowy wstrysk mpi

Edited by rosol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

3 godziny temu, Maciej_87 napisał:

Ciach

1. Ready2Discover nie ma nawigacji. Jest dostępna za dodatkową opłatą. Czyli także wiąże się to z brakiem usługi czytania znaków. 

2. Tak, ale w ograniczonej funkcjonalności. Musisz mieć Android Auto, przy czym od wersji 10 adroida jest to dołączane w Polsce, a do wcześniejszych trzeba sobie pobrać w apkmirror. O tyle upierdliwe, że wersji jest kilka i trzeba wiedzieć na jakiej architekturze procesor. Wystarczy poszukać specyfikacji telefonu i znając procesor można wszystko już się dowiedzieć. Qualcomm Snapdragon których jest większość jest na architekturze ARM i taką najnowszą wersję Android Auto trzeba pobrać. Mapa na radiu wygląda jak w załączniku. 

3. Gość nie wie co mówi. W tej wersji jest zdalne otwieranie klapy z pilota. W żadnym wypadku nie jest to System Easy Open / Easy Close, które aktywuje otwieranie klapy bezkluczykowo. 

4. Będzie można ustawić osobno temperaturę z tyłu. Ustawia się ją niezależnie od tej z przodu (załącznik).

5. Mam nadzieję, że zamówiłeś sobie iq light? Bez tej opcji nie ma sensu kupowania nowego auta. 

IMAG1192 (1).jpg

IMAG0977.jpg

Edited by Charakterek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po lifcie dla trzeciej strefy nie ma regulacji z tyłu, tylko przez menu na ekranie. Nie jestem pewny, może można dokupić.

Android auto chyba też nie ma wciąż bezprzewodowego? Przynajmniej u mnie w MY2020 jest tylko przewodowo.

Co do IQ light to spoko, ale pytanie za ile, jak ja kupowałem to dopłata za pakiet była 9k. Wg mnie mocna przesada chyba że ktoś non stop lata nocami po nieoświetlonych drogach...

Edited by Sober

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak android, ale przy App Connect z Apple działa świetnie. 
 

Trzecia strefa - idiotyzm - kilka groszy oszczędności na panelu. Teraz panel trzeba dokupić, a inaczej sterowanie tyłem tylko z menu z radia. Ma to sens przy dzieciach ale nie przy dorosłych. Panel można dodać, ale chyba coś źle robiłem, bo żeby dodać panel, musiałem dodać ogrzewanie tylnych foteli a to wymaga skóry i ostatecznie ten panel kosztuje kupę forsy. Nie mam. Żyję. 
 

iQLight - nie mam bo wybrałem tanie auto z placu, ale mam Light assist i fajnie włącza i wyłącza drogowe na zwykłej drodze, ma sens na drogach z małym ruchem, gdy łatwo zapomnieć o długich. Zwykle Led są dobre a drogowe w nich to już są rewelacyjne. Jednak sam bym wolał iQ. Uwaga, choć mój jest MR2021, to nie ma automatycznej regulacji zasięgu świateł i trzeba to rob
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulacja zasięgu jest automatyczna wg mnie... Z menu można tylko dodatkowo obniżyć (nie mam pojęcia po co...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wziąłem Ready2Discover, bo w Fieście Mk8 żony i tak jeżdżę na google mapach przez Apple Car Play i spisuje się wyśmienicie więc nie widziałem sensu brać Discover Media tylko dla nawigacji i systemu rozpoznawania znaków który Fiesta ma a praktycznie nie zwracamy na ten "bajer" uwagi. Sprzedawca powiedział, że Ready2Discover to również 8 calowe radio tak jak Discover Media z tym, że bez nawigacji i systemu rozpoznawania znaków. Jednak jest opcja dogrania opcji nawigacji gdybym w przyszłości miał taką zachciankę.

Tak wziąłem z IQ Light :)

Co do panelu z tyłu to wziąłem podgrzewane siedzenia z osobną regulacją temperatury, dlatego też musiałem dokupić osobny panel. Jednak mogłem wziąć podgrzewane siedzenia do standardowej tapicerki tzn. siedzisko i oparcie Alcantara a boczki foteli i paneli w drzwiach jakaś skóra syntetyczna czy jakoś tak. 

Identyczny Passat jak ten na filmiku z tą różnicą, że z zewnątrz bez pakietu R-Line a w środku bez Discover Pro, szklanego dachu, ale z nowym panelem sterowania klimatyzacją.

https://www.youtube.com/watch?v=UMe_qThG1jM

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Sober napisał:

Regulacja zasięgu jest automatyczna wg mnie... Z menu można tylko dodatkowo obniżyć (nie mam pojęcia po co...)

No właśnie nie jest - z obecnej produkcji jest automatyczna, a w ostatnich miesiącach 2020 nie było czujnika i jak się załaduje kufer, to bez ręcznego obniżenia świeci się w niebo. Widać zmianę w informacjach na stronie - regulacja zasięgu świateł (czyli przez menu) i automatyczna regulacja świateł - czyli z czujnikiem na tylnej osi jak dawniej w xenonach...

Co do nawigacji - przyznaję, że sama nawigacja jest (przy Apple Car Play) bez sensu. Jest potrzebna tylko do rozpoznawania znaków i "inteligentnej" pracy ACC - np. wczoraj przejechałem 3 ronda nie dotykając gazu ani hamulca - ACC pięknie zwalniał nie tylko do znaków ale i do ostrych zakrętów (nie jechałem przez ronda 50/h, tylko z bezpieczną prędkością).

Co do panelu klimatyzacji - chyba w Style łatwiej go dodać niż w business, bo od razu jest lepsza tapicerka i można wybrać grzanie siedzeń z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

od 2021r. sinik 2.0 BiTdi chyba został wycofany ze wszystkich vw i skód bo nie spełnia nowych (patologicznych jeśli chodzi o CO2 !) norm emisji spalin w EU :/ tutaj link w którym jest opisane dlaczego skoda kodiaq została wycofana z tym silnikiem: https://motofilm.pl/2020/09/skoda-kodiaq-rs-2-0-tdi-240-km-zostanie-wycofana-sportowy-suv-z-silnikiem-diesla-nie-spelnia-norm/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy w konfiguratorze nie ma opcji usunięcia oznaczeń na klapie bagażnika. Orientujecie się czy dealer po przyjeździe auta może usunąć napis Passat z klapy bagażnika?

Pobawiłem się trochę wczoraj zwykłym Paintem i oczywiście to kwestia gustu, ale bardziej podoba mi się Passaat całkowicie ogołocony z tyłu z jakichkolwiek napisów.

Passat z i bez napisu na klapie.jpg

Edited by Maciej_87

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co za problem sobie odkleić samemu? Mając literki zawsze możesz przykleić z powrotem jakbyś zmienił zdanie 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

a odklej to tak żeby nie zniszczyć lakieru i samych literek....nie zawsze jest to proste.

Edited by kubek197878

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są na to sposoby. Każdy lakiernik musi to zrobić przy malowaniu klapy. Klej schodzi idealnie acetonem (ale nie wiem czy aceton jest zgodny z Wasza myślą traktowania lakieru).

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

w profesjonalnych sklepach z lakierami mają preparaty do ściągania takiego kleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy