Jump to content
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Witam wszystkich

Planuje od znajomego kupić Passata B8 1.8 DSG z 2017r z przebiegiem lekko ponad 60 tyś km. Samochód jest w leasingu, ale znajomy jeździ nim od nowości więc jeden, sprawdzony właściciel. Odbyłem póki co jedną jazdę próbną jako pasażer - nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jeszcze oczywiście będę sam testowo powoził. Niemniej pytanie mam takie:

- kolega oddaje samochód do ASO na przegląd po 60tyś km i kilka dni później odkupuje od niego samochód. Czy po takim przeglądzie w ASO jest sens dawać samochód na przegląd przed sprzedażowy - zdaje się, że te przeglądy w dużej mierze pokrywają się? Czy ktoś ewentualnie wie ile taki przegląd w VW kosztuje? Myślałem, aby dorzucić kilka $ do tego przeglądu po 60tyś km ale nie wiem czy to ma sens - czy samo przejście przeglądu nie jest wystarczające? Samochód nie był bity

- to będzie pierwszy automat w moim życiu. O DSG trochę poczytałem, trochę się cykam a trochę się nie mogę doczekać, bo działa zarąbiście. Wiem jaki model jest to skrzyni, że jest to tzw. sucha i bezobsługowa. Ale na internetach piszą, że przy 60tyś warto wymienić płyny. Pytałem znajomego i nic takiego nie robił. Czy warto oddać samochód na jakiś serwis DSG? Zależy mi na bezawaryjności (jak każdemu), planuje tym samochodem kilka lat pojeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem w kilku serwisach VW coby zasięgnąć info czym to dsg jest i rozmowa wygląda zawsze tak samo. 
- a z którego roku jest samochód?
- 2017
- a silnik jaki?
- 1.8 tsi
- a to skrzynia jest bezobsługowa, jeździć

Byłem też w kilku punktach w których sprzedają samochody używane i wszyscy potwierdzali, że nie ma się czego obawiać, że sami sprzedają dsg i samochody do niech nie wracają..

Ale też kilka lat temu jeździłem Fabią 1.2 tsi z bezobsługowym rozrządem, który faktycznie był bezobsługowy pod warunkiem, że wymieniło się go co 30k km... stąd pytam.

Rozumiem, że warto olej w DSG warto po zakupie wymienić. Czy ktoś może podać jaki jest to orientacyjnie koszt? Ewentualnie ktoś to robił na terenie Warszawy lub okolic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik jest ok.. Olej w silniku co maks 15tys.km....filtr powietrza tak samo i jest cacy... Skrzynia to inna bajka..DQ200 nie nalezy do idealnych... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ens napisał:

Byłem w kilku serwisach VW

 

9 godzin temu, ens napisał:

a to skrzynia jest bezobsługowa, jeździć

https://www.vw-aso.pl/bezpiecznierazem/wymiana-oleju-dsg

9 godzin temu, rosol napisał:

DQ200 nie nalezy do idealnych

Dlatego lepiej brać 2.0 z mokrą... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ens said:

Witam wszystkich

Planuje od znajomego kupić Passata B8 1.8 DSG z 2017r z przebiegiem lekko ponad 60 tyś km. Samochód jest w leasingu, ale znajomy jeździ nim od nowości więc jeden, sprawdzony właściciel. Odbyłem póki co jedną jazdę próbną jako pasażer - nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jeszcze oczywiście będę sam testowo powoził. Niemniej pytanie mam takie:

- kolega oddaje samochód do ASO na przegląd po 60tyś km i kilka dni później odkupuje od niego samochód. Czy po takim przeglądzie w ASO jest sens dawać samochód na przegląd przed sprzedażowy - zdaje się, że te przeglądy w dużej mierze pokrywają się? Czy ktoś ewentualnie wie ile taki przegląd w VW kosztuje? Myślałem, aby dorzucić kilka $ do tego przeglądu po 60tyś km ale nie wiem czy to ma sens - czy samo przejście przeglądu nie jest wystarczające? Samochód nie był bity

- to będzie pierwszy automat w moim życiu. O DSG trochę poczytałem, trochę się cykam a trochę się nie mogę doczekać, bo działa zarąbiście. Wiem jaki model jest to skrzyni, że jest to tzw. sucha i bezobsługowa. Ale na internetach piszą, że przy 60tyś warto wymienić płyny. Pytałem znajomego i nic takiego nie robił. Czy warto oddać samochód na jakiś serwis DSG? Zależy mi na bezawaryjności (jak każdemu), planuje tym samochodem kilka lat pojeździć.

Jeśli to dobry kolega i chcecie dalej utrzymać znajomość 🤣 to szczera rozmawia powinna załatwić sprawę czy warto brać auto czy nie. Czy coś jest nie tak, czy wszystko gra. Czy skrzynia potrafi szarpnąć czy jest cacy. Jeśli nie jeździłeś nigdy DSG to jej nie wyczujesz na jeździe próbnej...

co do pytań... 

1. Przegląd - pewnie musi zrobić normalny przegląd (wymóg leasingu). Natomiast, JA jestem zdania że nie warto wykupować przeglądów „przed zakupowych” w ASO. To jest produkt za który oni nie biorą żadnej odpowiedzialności - kupiłem kiedyś tak auto i miałem delikatny wyciek oleju - zero odpowiedzialności za brak wykrycia usterki. Gość w ASO mi powiedział, że „przegląd przed-zakupowy” jest ofertą pod klienta. Bo ny tego chcemy. Nie jest to ani sformalizowane ani tez powtarzalne - każdy salon robi to inaczej i za inna cenę - VW we Wrocławiu chciał 500zl netto 2-3 lata temu. Audi 800zl netto a skoda 300zl netto. Jak masz zaufanego mechanika to lepiej jechać do niego - ot takie moje zdanie!

co do DSG... DQ200 to skrzynia tzw. „Sucha”, czyli sprzęgła nie pracują w „kąpieli olejowej”. Natomiast dalej mA olej do sterowania skrzynia - mechatroniką, który wg. producenta się nie wymienia. Ale na forum znajdziesz ludzi/firmy które to sugerują/robią. Skrzynia przenosi obciążenia do 250Nm dlatego silnik 1.8 TSI został wykastrowany z 350Nm (w manualu tyle ma) do 250Nm dla DSG. Lepszym rozwiązaniem są skrzynie mokre (DQ250). Natomiast mokre skrzynie montowani w 2.0TSI 220km lub po 2018 (o ile się nie mylę) 2.0 TSI 190KM (ale to już inna skrzynia - DQ380). W każdym razie jeśli auto nie było katowane to tez pożyje.

opinii o DSG jest tyle co ludzi. Ale jeśli ktoś kupuje 1.8 TSI i później z tego robi ponad 200KM i duzo wyższy moment i nie patrzy na ograniczenia technologiczne zastosowane w aucie to skrzynia pada bardzo szybko... 

z drugiej strony ideału i jakości nie do zajechania tutaj tez nie znajdziesz... to ma mieć ograniczona żywotność. Przy 60tys km powinno być jeszcze sporo przed Tobą - kumpel ma taki z przebiegiem 120kkm i silnika zaczyna świrować a skrzynia jest git!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gajdzi sinik CJSC ma 320Nm a nie 350Nm

Skrzynia DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm.... około 300Nm jest dla niej osiągalne.

Skrzynia DQ381 a nie DQ380

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, rosol napisał:

Skrzynia DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm.... około 300Nm jest dla niej osiągalne

Co i tak jest słabe w dq 250 mam 380 nm i zero problemów... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, rosol said:

@Gajdzi sinik CJSC ma 320Nm a nie 350Nm

Skrzynia DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm.... około 300Nm jest dla niej osiągalne.

Skrzynia DQ381 a nie DQ380

Nie znalazłem dokumentu mówiącego o tym że DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm - wszędzie mowa ze do 250Nm. W necie można znaleść info że przeniesie do 400Nm ale po profesjonalnym tuningu 😁

Dlatego tez silniki 1.8 TSI 180KM były dławione dla tej skrzyni - na forum UK można przeczytać że są dławione dla 1 i 2 biegu. Na forum DE, że po całości. 
jakkolwiek by to nie było... warto się upewnić jaki konfig się kupuje.

Ale to moje przekonania wyczytane z prasy/internetu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Gajdzi napisał:

Jeśli to dobry kolega i chcecie dalej utrzymać znajomość 🤣 to szczera rozmawia powinna załatwić sprawę czy warto brać auto czy nie. Czy coś jest nie tak, czy wszystko gra. Czy skrzynia potrafi szarpnąć czy jest cacy. Jeśli nie jeździłeś nigdy DSG to jej nie wyczujesz na jeździe próbnej...

On sam jest skrzynią zachwycony, a samochód zmienia tylko ze względu na koniec leasingu - normalnie jeździłby dalej. Twierdzi, że jeździ spokojnie i nie pałuje, ja miałem okazję jechać z nim kilka razy i wg mnie jeździ raczej nerwowo, może nawet trochę agresywnie (ale jego styl jazdy  porównuje do siebie, może ja po prostu jestem niedzielnym dziadem, a on jeździ normalnie 🙃). Na DSG nie jeździłem nigdy a na automacie w ogóle jeździłem może ze 2-3 razy...

A jeżeli chodzi o szarpnięcia - czy to się nie może zdarzyć? Czy zawsze automat ma działać idealnie bez zająknięcia? Czy jest jakiś taki najbardziej typowy objaw, który mógłby dosyć jednoznacznie wskazywać na jakiś problem?

Godzinę temu, Gajdzi napisał:

1. Przegląd - pewnie musi zrobić normalny przegląd (wymóg leasingu). Natomiast, JA jestem zdania że nie warto wykupować przeglądów „przed zakupowych” w ASO. To jest produkt za który oni nie biorą żadnej odpowiedzialności - kupiłem kiedyś tak auto i miałem delikatny wyciek oleju - zero odpowiedzialności za brak wykrycia usterki. Gość w ASO mi powiedział, że „przegląd przed-zakupowy” jest ofertą pod klienta. Bo ny tego chcemy. Nie jest to ani sformalizowane ani tez powtarzalne - każdy salon robi to inaczej i za inna cenę - VW we Wrocławiu chciał 500zl netto 2-3 lata temu. Audi 800zl netto a skoda 300zl netto. Jak masz zaufanego mechanika to lepiej jechać do niego - ot takie moje zdanie!

No właśnie nie mam zaufanego mechanika.. Podjadę z nim na przegląd i dopytam, czy gdybym dopłacił tam kilka zł to czy wydadzą jakąś kompleksową opinie odnośnie stanu samochodu ze wskazaniem na dsg (rozumiem, ze na przeglądzie standardowo podpinają pod kompa i chociaż sprawdzają błędy). Nie łudzę się, że biorą za taki przegląd jakąkolwiek odpowiedzialność..

Godzinę temu, Gajdzi napisał:

z drugiej strony ideału i jakości nie do zajechania tutaj tez nie znajdziesz... to ma mieć ograniczona żywotność. Przy 60tys km powinno być jeszcze sporo przed Tobą - kumpel ma taki z przebiegiem 120kkm i silnika zaczyna świrować a skrzynia jest git!

Trochę wychodzę z założenia, że to jednak VW, czyli vw, skoda, seat, audi. DQ200 jest montowane w najbardziej masowej marce (vw) i w najbardziej masowych klasach (fabia, polo, golfy, ibizy itp) i masowych silnikach (1.2, 1.4 1.8 tsi) więc siłą rzeczy przy takiej masówce musi być więcej narzekających ale też gdyby faktycznie był aż tak duży problem z tymi skrzyniami to byłoby znacznie w temacie głośniej. No i skrzynia jest naprawialna, w najgorszym przypadku naprawa to jakieś 5-6 tyś zł. Poza tym to jest internet... wystarczy wpisać w google "mam katar" i człowiek dowiaduje się, że ma nowotwór i nie ma sensu się leczyć bo i tak zostało mu 5 dni życia... Mi bardziej zależy na tym aby się dowiedzieć co robić, aby nie dokładać do jej ewentualnej awaryjności (jak dbasz tak masz), a 200 tyś km tym passatem nie zrobię. 

Szukam w takim razie warsztatu, który zrobi serwis

3 minuty temu, Gajdzi napisał:

Nie znalazłem dokumentu mówiącego o tym że DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm - wszędzie mowa ze do 250Nm. W necie można znaleść info że przeniesie do 400Nm ale po profesjonalnym tuningu

 W przypadku 1.8 tsi w DSG można znaleźć na Internetach info o chip tuningu, ale prawie zawsze jest dopisane, że ze względu na skrzynie podniesienie momentu jest ograniczone do ok 270, 275 max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt ci tu niczego nie zagwarantuje ,żaden serwis czy inny mechanik .Auto jest młode i z niewielkim jak na leasing przebiegiem .Skrzynia dsg sucha uważana jest za bardziej awaryjną ale o mokrej też jest dużo negatywnych opinii tylko że przy mokrej awarie występują przy ponad 200 tyś. przebiegu a przy suchej awarie zdarzały się dużo wcześniej.To bardzo popularne skrzynie i procent awarii jest niewielki ale ilościowo to daje sporo przypadków .Ważne że auto jest od kolegi któremu głupio by było sprzedawać felerne auto znajomemu ,zresztą o czym my mówimy ,60 tyś i 3 lata to prawie nic co tu ma się zepsuć ?To obcięcie momentu obrotowego to słyszałem że tylko przy ruszaniu na niskich biegach .

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, zibi1961 napisał:

Ważne że auto jest od kolegi któremu głupio by było sprzedawać felerne auto znajomemu ,

Gorzej jak się coś w aucie popsuje np dsg i wtedy z koleżeństwa szybko może nic nie zostać... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dreyfus jezeli skrzynia padnie a wlasciwie to sprzegla za 20tys.km to jaka w tym wina sprzedajacego?? Dlaczego kolezenstwo mialoby tego nie przetrwac?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a ile kosztuje naprawa takiej skrzyni? Chodzi mi o tą która występuje w 2.0 TDI 150 KM. Bardzo chciałbym mieć auto z DSG ale jak się człowiek naczyta opini o awariach po 150 tyś km to ło panie😉Oczywiście można i pewnie 300 zrobić bez awarii ale czy ktoś może napisać jakie są koszta napraw takiej skrzyni i na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, rosol napisał:

@Dreyfus jezeli skrzynia padnie a wlasciwie to sprzegla za 20tys.km to jaka w tym wina sprzedajacego?? Dlaczego kolezenstwo mialoby tego nie przetrwac?? 

Znam przypadki takie... Różni są ludzie

16 minut temu, 1285 napisał:

na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej?

Dobrze ja rozgrzać i dać w "pizde" . Potem sprawdzić jak pełza, pod górkę stoisz i sprawdzasz czy ruszy. Każde przełączenie biegu ma być płynne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojeżdżone, potestowane na tyle na ile mogłem.

Pałowałem, jechałem spokojnie, pałowałem, hamowałem itp. etc. jedynie czego nie sprawdziłem to pełzania pod górkę... zapomniałem. 

Skrzynia ani razu nie szarpnęła, aczkolwiek ze 2 razy miałem takie wrażenie, jakby zmiana biegu trwała dłużej, taki lekki efekt autobusu "solaris"... zdarzyło się między 2 a 3 (a przynajmniej tak mi się wydaje... próbowałem potem specjalnie powtórzyć, ale się nie udało). 
Ogólnie, bardzo pozytywne wrażenia, nie mogę się doczekać :)

W głowie pierwszy mały mod - dokupić dystanse no i zweryfikować co można odblokować za pomocą kompa.

Na tym forum nie ma działu w którym prezentuje się swoje fury? Coby podejrzeć mody innych? 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.12.2020 o 21:21, ens napisał:

Na tym forum nie ma działu w którym prezentuje się swoje fury? Coby podejrzeć mody innych? 

Jest tu 👉 https://forum.vw-passat.pl/forum/11-mój-passat/ tylko dostęp masz chyba po dwóch tygodniach od zarejestrowania, czyli od dzisiaj powinieneś mieć dostęp :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety, też sam byłem ciekawe tego działu, ale się troszkę rozczarowałem :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem posty i troszkę mądrzejszy jestem. W B8 z tego, co wiem jest EA 888 EVO3. Czy już są silniki z multiwtryskiem? Czyli FSI+MPI? jeśli tak, to jakie roczniki i jakie oznaczenia? Czemu skrzynie DSG robione w 1.8 po 2017 są nie najlepsze? Z tego, co wyczytałem najbezpieczniejszą opcją jest 220 konne 2.0 z DSG. Ale 1.8 jest najwięcej. Tak, chcę wrócić do Passata, ale to będzie przygoda na 2 - 3 lata. Więc raczej chciałbym mieć w miarę bezproblemowy samochód. Przebieg w jaki celuję to koło 80 000 km. Jest się czego bać, jeśli idzie o 1.8 i DSG sprzed 2017? Skoro po 2017 były te złe... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy