Kabe Report post #9801 Posted July 11, 2017 Dla sprzedawcy ma 2 lata, a dla firmy ubezpieczeniowej: 1.01.2015 auto ma rok, 1.01.2016 auto ma 2 lata, 1.01.2017 auto ma 3 lata, 1.01.2018 auto ma 4 lata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
d7d Report post #9802 Posted July 12, 2017 Ważne jak z datą produkcji i sprzedaży czuje się kupujący i ile płaci za samochód. Dla firmy ubezpieczeniowej ten samochód jest trzyletni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KenyBDG Report post #9803 Posted July 12, 2017 OK, w takim razie co do rocznika mam już wszystko jasne Zanim pojadę do Słupska, chciałbym dowiedzieć się na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej, mam na myśli kwestie specyficzne dla Passata, np na czym skupić się podczas testu automatycznej skrzyni biegów. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kabe Report post #9804 Posted July 12, 2017 Ważne jak z datą produkcji i sprzedaży czuje się kupujący i ile płaci za samochód.Dla firmy ubezpieczeniowej ten samochód jest trzyletni. Dokładnie, przepraszam że wprowadzam zamieszania. Ja tylko pisałem o swoich doświadczeniach bo moje poprzednie auto było właśnie produkowane w 48 tygodniu czyli ostatni tydzień listopada i odebrane w styczniu roku następnego jako nowe które przyjechało prosto z fabryki pod moje zamówienie. Mój ubezpieczyciel pierwsze co mi powiedział to info czy zdaje sobie sprawę że dla firmy ubezpieczeniowej dzień po wyjeździe z salonu to auto ma rok i straciło np. 20k pln :-) (odpowiedni % do wartości danego auta). Jak kupowałem obecne to ponownie mi to przypomniał i dlatego zamówiłem do produkcji w styczniu-lutym i odbierałem w lutym z aktualnym rocznikiem. Przy kilkuletnim aucie używanym nikt w PL nie wnika kiedy auto było zarejestrowane, kluczową jest data produkcji wpisana w dowodzie. Po kilku latach nie ma różnicy czy auto jest ze stycznia czy z listopada, w kolejnym roku ma poprostu rok i niższą wartość. Szanuję również że każdy może mieć inne zdanie, a dla części nie ma to wogole znaczenia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
paolokos Report post #9805 Posted July 12, 2017 troche wspolczuje niektorym tego sprawdzania kiedy cos bylo wyprodukowane, jaki rok, miesiac, ktory tydzien, kupuje troche roznego rodzaju sprzetu i jak mialbym co chwile dociekac kiedy mi pralke albo odkurzacz wyprodukowano to bym chyba zwariowal:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
adam.s Report post #9806 Posted July 12, 2017 (edited) Dokładnie, przepraszam że wprowadzam zamieszania. Ja tylko pisałem o swoich doświadczeniach bo moje poprzednie auto było właśnie produkowane w 48 tygodniu czyli ostatni tydzień listopada i odebrane w styczniu roku następnego jako nowe które przyjechało prosto z fabryki pod moje zamówienie. Mój ubezpieczyciel pierwsze co mi powiedział to info czy zdaje sobie sprawę że dla firmy ubezpieczeniowej dzień po wyjeździe z salonu to auto ma rok i straciło np. 20k pln :-) (odpowiedni % do wartości danego auta). Jak kupowałem obecne to ponownie mi to przypomniał i dlatego zamówiłem do produkcji w styczniu-lutym i odbierałem w lutym z aktualnym rocznikiem. Nie jest dokładnie tak jak piszesz, mianowicie: - samochód w pierwszym roku przy ubezpieczeniu ma zazwyczaj przez 12 miesięcy stała wartość pojazdu lub w najgorszym 6 miesięcy, jeżeli dokupimy GAP to w zależności 36 lub nawet 60 miesiecy - samochód w pierwszym roku średnio traci od 15-25% wartości, oczywiście są marki które w pierwszym roku potrafią stracić i 40% na wartości. Im droższe auto to spadek wartości jest większy. Np. Espace Grand nowy który kosztował 140tysi, po roku dla firmy ubezpieczeniowej wart był 90tysi, przy standardowym przebiegu 15-20t.km - do wyceny samochodu do ubezpieczenia branych jest kilka bardzo istotnych szczegółów jak: marka/model, wersja wyposażenia, silnik, skrzynia, buda, rok produkcji, data pierwszej rejestracji, przebieg, czy auto sprowadzone, czy kierownica po lewej stronie, który właściciel - przy nowym wartość z faktury.. - przy wycenie samochodu przez likwidacje szkód brane są pod uwagę te wszystkie czynniki które do ubezpieczenia plus: wcześniejsze naprawy blacharsko-lakiernicze. Uwzględniana jest korekta +/- za datę pierwszej rejestracji. - żaden ubezpieczyciel nie trzyma się sztywno tylko roku produkcji, inną wartość będzie mial samochód z roku 2015 z data pierwszej rejestracji w maju i taki sam ale z data pierwszej rejestracji w listopadzie, różnica może być nawet kilku tysięcy, przy drogich autach nawet kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy. Samochód dzień po wyjeździe nie traci 20% (nie wprowadzaj w błąd), tak jak pisałem wyżej w ubezpieczeniu AC jest informacja przez ile obowiązuje stała wartość pojazdu. Poza tym kupując auto używane też można wykupić opcje w AC stałej wartości pojazdu przez 12 miesięcy. Jak widać jest dużo czynników wpływających na cenę naszych samochodów ale można rownież je ubezpieczyć w dobrym pakiecie AC, tylko trzeba być świadomym ze są takie możliwości (chyba ze ma się dobrego agenta który o takich rzeczach podpowie). Minusem tego jest ze taki pakiet AC nie jest najtańszy ale kupując auto za 100 i więcej tysi to jednak rozważyłbym te opcje.. - - - - - aktualizacja - - - - - Jestem w trakcie poszukiwania samochodu, wstępnie padło na VW Passat.Znalazłem coś takiego https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-highline2-0tdi-150km-2014-salon-polska-serwisowany-1wlasciciel-navidsg-ID6yYVS9.html Czy cena za tak wyposażony samochód nie jest zbyt niska ?, większość podobnych modeli jest w zbliżonej cenie, tyle że netto . Samochód jest z 2014 roku, data pierwszej rejestracji 28 listopad 2014, wiec samochód nie ma skończonych 3 lat Przy ubezpieczeniu będzie traktowany jako pakiet na 3 rok (możesz podpytać w salonie u osób które sprzedają ubezpieczenia) Wartość tego autka do ubezpieczenia oscyluje w przedziale od 89000zł do 106800zł brutto. Cena patrząc pod kątem ubezpieczenia jest atrakcyjna, może dealer chce szybko sprzedać auto? Ja swego czasu B6 kupiłem za niecałe 40tysi (miała niecałe 4 lata) a ubezpieczyłem na 52tysiace bo tyle był warty w cenniku ubezpieczyciela i oczywiście stała wartość na 12 miesięcy.. Od tych 52 zapłaciłem rownież podatek PCC w US bo było na umowę (też mieli taka wartość w cenniku) Zawsze masz 2 letnia gwarancje/rękojmie na wady ukryte. Jak coś wyjdzie w trakcie użytkowania o czym sprzedający Cię nie poinformował to On stoi na przegranej pozycji, pewnie może robić problemy na polubowne załatwienie sprawy, zawsze zostaje droga sądowa którą raczej wygrasz.. Edited July 12, 2017 by adam.s Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kabe Report post #9807 Posted July 12, 2017 Nie jest dokładnie tak jak piszesz, mianowicie:- samochód w pierwszym roku przy ubezpieczeniu ma zazwyczaj przez 12 miesięcy stała wartość pojazdu lub w najgorszym 6 miesięcy, jeżeli dokupimy GAP to w zależności 36 lub nawet 60 miesiecy Oczywiście zgadzam się z Tobą, wszystko co piszesz to prawda. Mój tok rozumowania i argument są skrajne po drugiej stronie toku rozumowania niż u Ciebie, ale robię to celowo nie by się upierać ale by dać do myślenia innym. Życie nie jest zawsze z górki i niestety nie zawsze przy problemach realizują się wszystkie pozytywne założenia niestety. Zwracam uwagę na to, że właściwie w całej swojej argumentacji nie podajesz że auto nie traci na wartości (odrębna sprawa to oczywiście o ile), ale że można się od skutków takiej utraty wartości ubezpieczyć poprzez wykupienie stałej wartości auta w jakimś okresie czasu lub dokupienia GAP. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KenyBDG Report post #9808 Posted July 12, 2017 Ja swego czasu B6 kupiłem za niecałe 40tysi (miała niecałe 4 lata) a ubezpieczyłem na 52tysiace bo tyle był warty w cenniku ubezpieczyciela i oczywiście stała wartość na 12 miesięcy.. Od tych 52 zapłaciłem rownież podatek PCC w US bo było na umowę (też mieli taka wartość w cenniku) Zawsze masz 2 letnia gwarancje/rękojmie na wady ukryte. Jak coś wyjdzie w trakcie użytkowania o czym sprzedający Cię nie poinformował to On stoi na przegranej pozycji, pewnie może robić problemy na polubowne załatwienie sprawy, zawsze zostaje droga sądowa którą raczej wygrasz.. Samochód jakieś dwa tygodnie temu był wystawiony przez osobę fizyczną aukcja się zakończyła no i od wczoraj jest wystawiona przez ASO w Słupsku. Zadzwoniłem pod numer z aukcji na osobę fizyczną i dowiedziałem się że samochód został wstawiony do ASO "po znajomości" więc jeśli bym kupował to zapewne od osoby prywatnej więc co do rękojmi i gwarancji to mogę zapomnieć . Oczywiście używkę lepiej kupić od firmy, oszczędzam 2% podatku od wzbogacenia + ewentualna rękojmia, z kolei kupując od osoby fizycznej mogę więcej urwać z ceny . Zarejestrowałem się na forum aby dopytać Was, użytkowników Passata B8 na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu, co jest typowymi bolączkami w pasku . Quote Share this post Link to post Share on other sites
tjord Report post #9809 Posted July 12, 2017 Dokładnie, przepraszam że wprowadzam zamieszania. Ja tylko pisałem o swoich doświadczeniach bo moje poprzednie auto było właśnie produkowane w 48 tygodniu czyli ostatni tydzień listopada i odebrane w styczniu roku następnego jako nowe które przyjechało prosto z fabryki pod moje zamówienie. Mój ubezpieczyciel pierwsze co mi powiedział to info czy zdaje sobie sprawę że dla firmy ubezpieczeniowej dzień po wyjeździe z salonu to auto ma rok i straciło np. 20k pln :-) (odpowiedni % do wartości danego auta). Jak kupowałem obecne to ponownie mi to przypomniał i dlatego zamówiłem do produkcji w styczniu-lutym i odbierałem w lutym z aktualnym rocznikiem. Przy kilkuletnim aucie używanym nikt w PL nie wnika kiedy auto było zarejestrowane, kluczową jest data produkcji wpisana w dowodzie. Po kilku latach nie ma różnicy czy auto jest ze stycznia czy z listopada, w kolejnym roku ma poprostu rok i niższą wartość. Szanuję również że każdy może mieć inne zdanie, a dla części nie ma to wogole znaczenia. z tego co ja pamietam - to bierze sie date 1 rejestracji a nie date produkcji bo to jest troche inna data......... Quote Share this post Link to post Share on other sites
adam.s Report post #9810 Posted July 12, 2017 (edited) Oczywiście zgadzam się z Tobą, wszystko co piszesz to prawda. Mój tok rozumowania i argument są skrajne po drugiej stronie toku rozumowania niż u Ciebie, ale robię to celowo nie by się upierać ale by dać do myślenia innym. Życie nie jest zawsze z górki i niestety nie zawsze przy problemach realizują się wszystkie pozytywne założenia niestety. Zwracam uwagę na to, że właściwie w całej swojej argumentacji nie podajesz że auto nie traci na wartości (odrębna sprawa to oczywiście o ile), ale że można się od skutków takiej utraty wartości ubezpieczyć poprzez wykupienie stałej wartości auta w jakimś okresie czasu lub dokupienia GAP. Masz racje, życie nie zawsze wyglada różowo i nie zawsze jest z górki. chodzi mi o to aby świadomie pewne rzeczy wyeliminować jak np wykupienie AC ze stała wartością pojazdu. Przynajmniej przez najbliższe 12 miesięcy mamy wartość z polisy. Co innego jaka będzie wartość po tych 12 miesiącach ale tego to chyba nawet wróżka nie powie. Dzisiaj można założyć statystycznie ze straci tyle a rzeczywistość może okazać się inna. Na pewne rzeczy mamy wpływ na inne niestety nie. - - - - - aktualizacja - - - - - Samochód jakieś dwa tygodnie temu był wystawiony przez osobę fizyczną aukcja się zakończyła no i od wczoraj jest wystawiona przez ASO w Słupsku. Zadzwoniłem pod numer z aukcji na osobę fizyczną i dowiedziałem się że samochód został wstawiony do ASO "po znajomości" więc jeśli bym kupował to zapewne od osoby prywatnej więc co do rękojmi i gwarancji to mogę zapomnieć . Oczywiście używkę lepiej kupić od firmy, oszczędzam 2% podatku od wzbogacenia + ewentualna rękojmia, z kolei kupując od osoby fizycznej mogę więcej urwać z ceny . Zarejestrowałem się na forum aby dopytać Was, użytkowników Passata B8 na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu, co jest typowymi bolączkami w pasku . Zawsze można "przepuścić" auto przez komis i wtedy jesteś na pozycji atakującej w przypadku wad ukrytych. Druga sprawa ze trzeba będzie trochę do niego dopłacić, musisz wszystko przekalkulować czy bardziej się opłaci kupić od osoby fizycznej (jaki wyrwiesz rabat) czy jednak przez komis.. Edited July 12, 2017 by adam.s Quote Share this post Link to post Share on other sites
d7d Report post #9811 Posted July 12, 2017 Samochód jakieś dwa tygodnie temu był wystawiony przez osobę fizyczną aukcja się zakończyła no i od wczoraj jest wystawiona przez ASO w Słupsku. Zadzwoniłem pod numer z aukcji na osobę fizyczną i dowiedziałem się że samochód został wstawiony do ASO "po znajomości" więc jeśli bym kupował to zapewne od osoby prywatnej więc co do rękojmi i gwarancji to mogę zapomnieć . Oczywiście używkę lepiej kupić od firmy, oszczędzam 2% podatku od wzbogacenia + ewentualna rękojmia, z kolei kupując od osoby fizycznej mogę więcej urwać z ceny . Zarejestrowałem się na forum aby dopytać Was, użytkowników Passata B8 na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu, co jest typowymi bolączkami w pasku . Ile kosztuje w ASO a ile od osoby fizycznej? Czyli jaka jest różnica w cenie ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
KenyBDG Report post #9812 Posted July 13, 2017 To co napisałem to założenia, dopóki nie pojadę do Słupska to nie ma co negocjować , przez telefon trochę bez sensu Quote Share this post Link to post Share on other sites
tjord Report post #9813 Posted July 13, 2017 To co napisałem to założenia, dopóki nie pojadę do Słupska to nie ma co negocjować , przez telefon trochę bez sensu dobrze i bedziemy sie tak 20 podstron rozwodzic nad jakąś ofertą z komisu,salonu,otomoto? czy da 500zł taniej, drozej, czy moze doliczą vat, srat czy moze PCC. czy auto ma 2 lata, 2.3 roku, 2.8roku czy 3.1 roku? sory ale nie od tego jest forum. jest tu jakis admin? Quote Share this post Link to post Share on other sites
KenyBDG Report post #9814 Posted July 13, 2017 Kilka postów wcześniej zadawałem pytanie "Na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej, mam na myśli kwestie specyficzne dla Passata, np na czym skupić się podczas testu automatycznej skrzyni biegów." Niestety wątek poszedł całkowicie w inną stronę....... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciek-Tamara Report post #9815 Posted July 13, 2017 Mam do Was pytanie, ewentualnie prośbę. Muszę kupić box oraz belki. Czy możecie mi podpowiedzieć (nigdzie nie znalazłem takiego tematu), ile wyniesie wysokość takiego zestawu, tzn. limuzyna, belki, box. Albo inaczej, wyjazd z garażu ma 195 cm wysokości. Jaki zestaw dokupić aby się zmieścić. Quote Share this post Link to post Share on other sites
okiemserca Report post #9816 Posted July 13, 2017 Stosunkowo niskie belki to 6 cm ( thule wingbar, zobacz mój wątek o bagaznikach dachowych rowerowych) dodaj do tego wysokosc auta i sprawdź wysokość boxow Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciek-Tamara Report post #9817 Posted July 13, 2017 Dzięki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coxis82 Report post #9818 Posted July 14, 2017 Kilka postów wcześniej zadawałem pytanie "Na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej, mam na myśli kwestie specyficzne dla Passata, np na czym skupić się podczas testu automatycznej skrzyni biegów." Niestety wątek poszedł całkowicie w inną stronę....... Niezły offtopic się zrobił, masakra Więc tak, samochód fajnie wyposażony, cena też atrakcyjna, to prawda. Natomiast, samochód jest z '14 roku, więc raczej z początkowych egzemplarzy, więc mogą się pojawić 'choroby wieku dziecięcego'... po więcej musisz samemu powertować forum. Ja bym napewno sprawdził zawieszenie, weż go na jakieś progi zwalniające, małe i duże i sprawdz czy nic nie trzeszczy. Jedz bez muzyki i posłuchaj sobie jak jest w kabinie, czy nic nie stuka, rezonuje itd. Nie wiem na ile takie 100.000 w b8 daje się we znaki, ala patrząc na te passaty to nie podpalałbym się zabardzo. Może być że auto będzie już sporo zużyte, mimo iż na zdjęciach tego nie zobaczysz. Sprawdz lakier, pod słońce... czy jest bardzo porysowany od myjni itd. Zobacz szyby, liczniki itd, patrz na chłodno, czy są zużyte czy nie. Ostatnia rzecz, ale tutaj nie pomogę bo nie mam na codzień, skrzynia DSG... czy nie szarpie, jak zmienia biegi itd..... Możesz też zapytać o akcje serwisowe które były robione no i oczywiście , gwarancja.... silnik + skrzynia... te elementy mogą walnąć w każdym momencie. Powodzenia i daj znać. Quote Share this post Link to post Share on other sites
IQM1 Report post #9819 Posted July 15, 2017 To forum jednak odmóżdża , siedziałem tutaj od momentu zamówienia - chyba październik 2014 - takich bzdur jak czasami sobie tutaj poczytałem nie ma szansy normalny człowiek wymyślić , zostałem usunięty na ileś miesięcy przez jakiegoś debila który jątrzył i usunięto go dzień później - jednak dziękuje kilku osobom piszącym na temat - pozdrawiam i żegnam Quote Share this post Link to post Share on other sites
_buli_ Report post #9820 Posted July 18, 2017 Witam forumowiczów Czy możecie polecić któryś z salonów VW/sprzedawcę, z którym można skonfigurować auto bez zbędnego naciągactwa? Quote Share this post Link to post Share on other sites