Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

popieram przedmówcę, do tej pory jeździłem na 16 (w b6), nowego zamówiłem na 18, z myślą że i tak za duże i będę się przyzwyczajał, a na zimę wezmę 17. zrobiłem test drogowy przed odbiorem mojego samochodu ze względu na hałas 18 opon, jeździłem na 18 i 19 - najlepiej mi się jeździło na 19 (i ciszej dodatkowo) i takie wziąłem (dopłaciłem). na zimę mam 18 i 4x4, może uda się bez łańcuchów, w razie czego są do tych rozmiarów opon u innych dostawców, ale chyba bez homologacji. do tej pory na ośce dawałem sobie radę, więc jestem optymistą.

weź też pod uwagę, że koło powiększyło się w passacie w stosunku do b6/b7, i profil na 17 jest 55, a na 18 profil 45, a na 19 - 40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]

- pakiet sportowy (dla progresywnego wspomagania i przyciemnionych szyb, obniżone zawieszenie poprawi na pewno wygląd zamiast większych felg)

- szyby dzwiękoszczelne z tyłu. Skoro polecacie... Jeżdżę dużo z dwójką dzieci z tyłu, niech też coś mają z nowego samochodu :)

 

- Szyby dźwiękoszczelne są z przodu i z tyłu. Więc i ty odczujesz.

- Kombinacja DCC+pakiet sportowy + szyby kosztuje z tego co pamiętam niewiele więcej niż sam pakiet sportowy + szyby.

- prowadzenie na felgach 18" będzie na pewno lepsze. Ale ja robię duże przebiegi po mieście, a dziury w Krakowie są straszliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam oczywiście dach panoramiczny w Variancie i sobie chwalę. Nic nie hałasuje, nic nie "ciagnie" :-) w zimie - uszczelki są swietne i mechanika precyzyjna ---- ani nie świeci latem. Wystarczy zaciągnąć elektryczna roletę sufitową. Za to mam wentylację na wiosne i jesień, otwarty olbrzymi dach na wiosenne przejażdżki oraz panoramiczny widok na niebo albo stan rowerów przewożonych na dachu :-)

 

Koła 18 też sa OK, ale jak ktoś woli balonowe 17ki to można, choć nie rozumiem tego połączenia. Auto wygląda gorzej, i jeździ mniej przyjemnie na autostradach a Passek jest stworzony do szybkiej jazdy na autobanach. Szyby przyciemniane fabrycznie oczywiście tak, roletki mi nie potrzebne bo i tak chciałem założyć pełne siatki wewnętrzne na tył (zabezpieczenie przed owadami przy otwartych szybach podczas parkowaniano i dodatkowe zaciemnienie).

 

IMG_20170625_133036.jpg

IMG_20170630_194219.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez pakietu biznes to Ci dealer autka nie będzie chciał sprzedać, chyba że z dużym zadatkiem. Jak się rozmyślisz bez tego będzie mu stało i stało na placu.

Co do dodatków to zastanów się poważnie czy chcesz jasną tapicerkę. Ja też chciałem ale sam sprzedawca mi pokazał auto w salonie którego fotele mimo, że regularnie czyszczone były po prostu brudne. Od samych jeansów się podobno potrafią brudzić. Kilka dni radochy bo wygląda super a potem ciągły syf. Ja bardzo chciałem jasne wnętrze ale jednak to mnie przekonało. W HL masz połączenie skóry z alcantarą.

W RM 2018 zwykły DM jest już duży, więc zastanów się czy warto dopłacać do DM pro.

Moim zdaniem na felgach 17 wygląda bardzo ok i nie ma potrzeby dopłacać do większych.

Ogólnie uważam jak kolega Drauc - wolałbym kasę zamiast tych ekstrasów (jeśli już masz taki zaplanowany budżet) wydać na 220KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dodatków to zastanów się poważnie czy chcesz jasną tapicerkę. Ja też chciałem ale sam sprzedawca mi pokazał auto w salonie którego fotele mimo, że regularnie czyszczone były po prostu brudne. Od samych jeansów się podobno potrafią brudzić. Kilka dni radochy bo wygląda super a potem ciągły syf. Ja bardzo chciałem jasne wnętrze ale jednak to mnie przekonało. W HL masz połączenie skóry z alcantarą.

Generalnie jeśli chodzi o alcantare to podobno z dżinsow ślady zostają. Ja wziąłem ciemne wnętrze. Ale w detailingu pokrywają alcantare jakimiś pomadami, aby ślady nie zostawały więc to chyba wezmę jak zawiozę auto do spa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie jeśli chodzi o alcantare to podobno z dżinsow ślady zostają. Ja wziąłem ciemne wnętrze. Ale w detailingu pokrywają alcantare jakimiś pomadami, aby ślady nie zostawały więc to chyba wezmę jak zawiozę auto do spa :)

 

Tylko, że w czarnym to nie będzie/mało będzie widać, a na jasnym porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za to mam wentylację na wiosne i jesień

 

Okno dachowe to świetna rzecz dla palących. Wiem, bo miałem w jednym z poprzednich samochodów i bardzo to sobie chwaliłem. Teraz staram się ograniczać palenie, więc nie palę w samochodzie i nie wiem, po co miałbym otwierać jakiekolwiek okno, bo szumów mam dość od samych opon i nie potrzebuję dodatkowych.

 

Oczywiście, każdy ma wolny wybór, a ja piszę tylko po to, by ktoś przed zakupem zastanowił się, czy naprawdę tego czy owego potrzebuje.

Sam przed zakupem przeczytałem całe to forum i jestem wszystkim wdzięczny za wszelkie uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- koła 17" zamiast 18" (z powodów ekonomiczno-praktycznych). Miałem kiedyś 18" w Mondeo ST220 i przyżekałem sobie, że już nigdy się nie będę w taki niski profil pakował. Koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Wasze opinie tylko to potwierdzają. Felgi to typowy przykład wyboru pomiędzy głosem serca i rozsądku

- rezygnacja ze szklanego dachu - rzeczywiście ciężko znaleść kogoś kto by nie narzekał, a koszt znaczny.

- dołożenie szyby przedniej odbijającej promienie i podgrzewanej

 

Jak się jeździ dużo po mieście (jak ja), to 17 są super. Jak ktoś zamierza jeździć na granicy przyczepności, to i tak passat to zły wybór auta ;-) Prędzej bym wziął Golfa R. Za to wizualnie rzeczywiście 17 są balonowe :)

 

Ja sobie akurat panoramiczny dach chwalę. Miałem w poprzednim B8, w tym też zamówiłem. Nic nie skrzypi, ani nie skrzypiało w poprzednim. Nie rozumiem argumentu o mniejszej sztywności auta. Gnie się komuś na zakrętach czy jak? Dach doświetla wnętrze, w nocy dzieci gapią się w gwiazdy, można super przewietrzyć wnętrze. Taka mała namiastka kabrioletu :)

 

Szyby dźwiękoszczelne: jak najbardziej polecam.

 

Przednia szyba atermiczna: no tak, to jest ważny drobiazg. Zwłaszcza jak się jedzie przez jakieś Chorwacje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie palę. Po co otwierac okno dachowe? Aby mieć wentylację i niższa temperaturę w aucie bez użycia klimy która nie jest zdrowa. Jeśli ktoś nie miał okna dachowego - warto dodać że uchylenie go powoduje kilkukrotnie mniej hałasu niż opuszczenie szyby bocznej kierowcy/pasazera

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do mnie też nie przemawiają argumenty ze auto jest mniej sztywne (nie odczuwam żadnej różnicy w sztywności auta z oknem dachowym czy bez), okno dachowe jest dla palaczy, co to za argument? To moze boczne okna też powinny być tylko dla palaczy?

Okno dachowe:

Super wyglada, a w jasnym kolorze jeszcze lepiej

Bardzo doświetla wnętrze auta, zawsze można zsunąć rolete jak za bardzo swieci

Dzieciaki uwielbiają oglądać wieczorem gwiazdy, praktycznie cały czas patrzą do góry..

Dużo ciszej jest przy otwartym nawet całkowicie oknie dachowym niż przy otwartych szybach bocznych

W zimie nic nie wieje "nie ma przeciągów", żadnych niedogodności

Wioząc rowery na dachu zawsze jest na nie podglad, czy przypadkiem nic złego się nie dzieje.

Dla mnie wystarczające argumenty aby je mieć :) w następnym też będzie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- podgrzewana przednia szyba. Zdecydowanie warto nie tylko ze względu na grzanie szyby (jest filmik na Aurocentrum pokazujący, że całkiem fajnie działa), ale też ze względu na izolację termiczną w lecie. Wymaga instalacji telefonicznej Comfort, a tę już wybrałeś, wiec opcja nie jest droga.

 

O co chodzi z tą izolacją termiczną szyby przedniej? Czy szyba bez podgrzewania nie ma żadnej izolacji? Nawet w starym focusie, szyba przednia, mimo że niepodgrzewana, jest atermiczna. Jesteście pewni, że niepodgrzewana w passacie nie jest atermiczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykła szyba też jest atermiczna.

 

Co do dachu - ja nie wziąłem tylko ze względu na cenę i to, ze mam sedana. 5k to dużo, wolałem elektronikę. W Variancie okno jest dużo większe, fajniejsze i tam może bym się skusił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do mnie też nie przemawiają argumenty ze auto jest mniej sztywne (nie odczuwam żadnej różnicy w sztywności auta z oknem dachowym czy bez), okno dachowe jest dla palaczy, co to za argument? To moze boczne okna też powinny być tylko dla palaczy?

Okno dachowe:

Super wyglada, a w jasnym kolorze jeszcze lepiej

Bardzo doświetla wnętrze auta, zawsze można zsunąć rolete jak za bardzo swieci

Dzieciaki uwielbiają oglądać wieczorem gwiazdy, praktycznie cały czas patrzą do góry..

Dużo ciszej jest przy otwartym nawet całkowicie oknie dachowym niż przy otwartych szybach bocznych

W zimie nic nie wieje "nie ma przeciągów", żadnych niedogodności

Wioząc rowery na dachu zawsze jest na nie podglad, czy przypadkiem nic złego się nie dzieje.

Dla mnie wystarczające argumenty aby je mieć :) w następnym też będzie..

 

odczujesz rożnice jak przydzwonisz

Edytowane przez tjord

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odczujesz rożnice jak przydzwonisz

Bzdury....

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdury....

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

kup se kabrioleta od razu i testuj czy będzie taki sam efekt jak z normalnym dachem. chyba jasne ze nie. i jasne ze wyciecie okna pogarsza sztywnosc konstrukcji - tak samo jak wyciecie drzwi w scianie nosnej moze spowodować ze sie wszystko z*****. proste. fizyka

dokladnie to samo dotyczy np. szyb w samolotach - czemu w samolotach sa male okienka? bo gdyby byly wieksze to sztywnosc calosci konstrukcji bylaby gorsza. i tyle. oczywiscie wszystko mozna obliczac itp - zapewne projektanci liczą ile mogą sie zabawic z takim dachem - ale to nie zmienia faktu - ze ubytek zawsze ma wpływ na calosc konstrukcji

Edytowane przez tjord

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kup se kabrioleta od razu i testuj czy będzie taki sam efekt jak z normalnym dachem. chyba jasne ze nie. i jasne ze wyciecie okna pogarsza sztywnosc konstrukcji - tak samo jak wyciecie drzwi w scianie nosnej moze spowodować ze sie wszystko z*****. proste. fizyka

dokladnie to samo dotyczy np. szyb w samolotach - czemu w samolotach sa male okienka? bo gdyby byly wieksze to sztywnosc calosci konstrukcji bylaby gorsza. i tyle. oczywiscie wszystko mozna obliczac itp - zapewne projektanci liczą ile mogą sie zabawic z takim dachem - ale to nie zmienia faktu - ze ubytek zawsze ma wpływ na calosc konstrukcji

Kupie se.... ???

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boższsz.... pokaz jakiejkolwiek statystyki pokazujące ze auta z szyberdachami mają wieksza ilość zgonów w wypadkach niż te same auta bez szyberdach. A jaj nie znajdziesz to przestań pisać bzdury na podstawie wlasnego "widzimisie" . Tam gdzie masz okno dachowe nie przebiegają żadne konstrukcyjne wzmocnienia karoserii czy też dachu w związku z czym twoje obawy o mniejszą sztywność nie mają żadnego praktycznego przełożenia na mniejszą wytrzymałość samochodu. porównywanie szyberdachu z kabrioletem to już Demagogia czystej wody

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wszystkim fanatycznym zwolennikom panoramicznego, szklanego dachu polecam wizytę u zaprzyjaźnionego doradcy serwisowego i pogadankę na temat zachowania się tego cudu techniki po pokonaniu krawężnika kilkaset razy. Panorama to była pierwsza rzecz, którą odradzał mi doradca w salonie. I tyle.

 

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wszystkim , ktorzy pokonuja krawezniki passatem, proponuje oddanie prawa jazdy, badz udanie sie do osrodka szkolenia w celu poprawienia techniki jazdy, lecz watpie czy to pomoze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja wszystkim , ktorzy pokonuja krawezniki passatem, proponuje oddanie prawa jazdy, badz udanie sie do osrodka szkolenia w celu poprawienia techniki jazdy, lecz watpie czy to pomoze:)

 

Aha. A jak masz zaparkować w miejscu gdzie musisz podjechać pod krawężnik, to wzywasz helikopter, przenosisz samochód ręcznie, szukasz innego miejsca, oddalonego od docelowego o np. 1 km i przesiadasz się do komunikacji miejskiej, tak ?

 

Głodne kawałki o technice schowaj sobie dla kogoś innego - np. kogoś kto nie ma PJ.

 

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności