Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, taki napis na klapie w przed liftowych passatach występował tylko w wersji highline ? 

Screenshot_20240104_195729_Samsung Internet.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to były napisy tylko B8 FL chyba od 2019/2020 ale rocznika nie jestem pewnien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według Etki napis ten (nr 561853675AS2ZZ) występował w modelach 01/'19-01/'22.

Lub

nr 3G9853687C 2ZZ  w modelach 07/19'-07/'20

Nie wiem na czym polega różnica...

 

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że to mój pierwszy post na forum to
1. chciałbym się przywitać - dzień dobry,
2. powiedzieć że z Passatem mam tyle wspólnego, że mój Ojczulo miał B3 i było spoko,
3. a teraz ja chciałbym mieć swojego.

Interesuje mnie variant w benzynie, najlepiej 2.0 tsi z 2019 z przebiegiem <100kkm. Może być wersja business. I takie sztuki pojawiają się w ofertach salonów w cenach około 100k zł +/- margines. Zatem dzwonię sobie do salonów i zazwyczaj są to sztuki krajowe, serwisowane w aso, po-leasingowe.

Aż trafiam na jeden egzemplarz spod krakowa, dzwonię i po krótkiej rozmowie ze sprzedawcą sprawy się przedstawiają nastepująco:
- pojazd poleasingowy albo po wynajmie długoterminowym, nie pamiętam dokładnie, pochodzący od jakiegoś dealera z Niemiec,
- aktualnym właścicielem jest polski salon,
- serwis w ASO do ostatniego kilometra,
- skontrolowany u nich na miejscu (raport kontroli stu kilkunastu punktów) i certyfikowany do DasWeltAuto czy czegoś w tym rodzaju + serwis olejowy, filtrowym, hamulcowy, itp..,
- w cenie gwarancja na rok czy dwa (tzn nie gwarancja, a jakas forma ubezpieczenia), pakiet obejmujący niemal wszystko.
- cena zupełnie nie odbiegająca od innych ofert i pasująca do przebiegu - 72kkm.

I niby wszystko pięknie, ale są 2 rzeczy które wzbudzają moją podejrzliwość:
pochodzenie pojazdu - Niemcy (skąd kurde niemiecki polisingowy w polsce?)
oraz pierwszy serwis olejowy dopiero przy 30kkm.

Co myślicie? Bo ja nie wiem co mam myśleć. Nie wiem czy jest się czego bać.

Edytowane przez masarnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele salonów ma w ofercie auta z DE a co do przeglądów to właśnie floty/firmy robią co 30k przeglądy olejowe i te auta nadal jeżdzą :)

Polecam wykupić raport i wtedy podejmować decyzje zakupowe.

Edytowane przez M77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam również nie wierzyć e raporty DasWeltAuto! To handlarz jak każdy inny korzystający z benefitu tego że jest przy salonie, a więc usypia czujność nabywcy.

znam przypadki gdzie DWA zapomniało o szkodowej przeszłości swoich aut. Później było tylko “przepraszamy, pomyliliśmy auto”. 

także czujność nadal na wysokim poziomie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę że na wysokim poziomie to jest czujność forumowiczów. 20 minut i już odpowiedź :)

Ale do rzeczy. Czyli auto z DE to nic nadzwyczajnego.

Olej co 30k. Domyślam się że floty nie przywiązują wagi do takich kwestii. Zakładam też, że nie każdy kierowca prywatny interesuje się motoryzacją i olej wymienia gdy go serwis wezwie.
Tylko u nas utarła sie tradycja (którą w sumie uważam za słuszną) - max 3 pierwsze tyś kilometrów i zmienić olej, a jak nie to mogiła. Tylko czy faktycznie to argument dyskwalifikujący?
floty/firmy robią co 30k przeglądy olejowe i te auta nadal jeżdzą - pytanie jak długo?

btw. szukam auta na trasy, miasto sporadycznie.

A czujność jak najbardziej. Egzemplarz interesuje mnie na tyle że raport będzie zamówion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że był wymieniany olej albo przeglądy robione co 30 tys to nie dyskwalifikuje auta, czasem też jest tak że przegląd ma co 30 tys km a w między czasie może mieć serwis olejowy co 15 ale to rzadkość w autach firmowych. Ogólnie ja sam kupiłem auto po leasingowe jak miało 112 tys km, teraz ma prawie 200 i jest ok, zacząłem tylko. Olej zmieniać co 15 tys km i poza eksploatacja itp nic się nie dzieje. Zawsze zdrowiej jest wymienić częściej olej ale skoro są  LL to firmy będą się tego trzymać bo to koszt wymienić dwa razy częściej olej, a auto jak będzie zadbane to nie odczuje tego. Osobiście jak bym szukał kolejnego auta to napewno by to było po leasingowe itp. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o! To ciekawa opinia. Polisingowe kojarzyły mi się z pojazdami, które wjadą na każdy krawężnik z dowolną prędkością, a najszybszym autem na autostradzie jest biała octavka i ogólnie "takie se", ale może się myliłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś sprzedawcą i masz płacone za ilość przjechanych kilometrów to może i owszem. Oczywiście nadal się tak może zdarzyć ale przeważnie te auta są dobrze utrzymane (z wyjątkami).

ja właśnie kupowałem Skodę Octavię (czarna) z przebiegiem 172 i jeździ do dzisiaj, mając ~350kkm. 

reasumujac, jeśli nie trafisz na kata to będzie ok, albo przynajmniej powinno być.

p.s.

auta z DSG, nawet najlepiej utrzymane, mają często dwumase do wymiany przy ~150kkm (stuka). Więc to nie powinno być zaskoczeniem (obejrzałem ok 20 aut i każdy tak miał).

p.s.2

jesli macie zamiar kupić auto z CH, sprawdzajcie czy te auta w ogóle miały jakiś serwis. Często te auta jeżdżą ~50 tyś km bez żadnego serwisu - sam doświadczyłem tematu i z kilku pięknych sztuk musiałem zrezygnować.

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności