Dzonzi Zgłoś #10981 Napisano 21 Listopada 2022 Odświeżam temat Zamierzam kupić B8 1.6 TDI 120 KM w manualu z końcówki 2018, przebieg niecałe 75 tys. km. Cena 55 tys. złotych. Na co zwrócić uwagę? Co wymienić od razu? Zwykły przegląd z wymianą oleju, wszystkimi filtrami, sprawdzeniem hamulców wystarczy? Czy może od razu za jednym zamachem rozrząd wymienić? Nie są zbyt awaryjne te auta? Nagła okazja i nie miałem czasu zagłębić się w temat, a 1.6 to dosyć rzadki silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki69 Zgłoś #10982 Napisano 21 Listopada 2022 Passat z tym silnikiem to raczej dziadkowóz . Co do silnika, miałem taki w POLO i niemile go wspominam, problemy z wtryskami a jak już sie z tym uporałem to padła mi pompa paliwa... No ale być może ja miałem jedynie pecha... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #10983 Napisano 19 Stycznia 2023 Po kilku latach od zakupu B8 postanowiłem sprawdzić jak zmieniła się cena Passata jakbym dzisiaj chciał kupić nowego "identycznie" skonfigurowanego. "Identycznie" się nie da, bo zmieniły się silniki, nie ma 1.4TSI, nie ma 1.8TSI, w większości wersjach nie ma już manualu i zmieniły się pakiety wyposażenia ale można się pobawić i skonfigurować bardzo zbliżoną wersję.. Mój Passat 1.8TSI Highline w pakiecie R-Line z 2016 roku dzisiaj kosztowałby mnie prawie 100k więcej, przekraczając grubo 200k. A jak wyglada to u Was? Co sądzicie o dzisiejszych cenach B8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magus Zgłoś #10984 Napisano 25 Stycznia 2023 Miałem kupić volvo v70/xc70 benzyna, ale w związku z tym, że słabo z dostępnością, to pewnie skończy się na passacie b8 tsi w kombi. Mało jest benzynowych 2.0, więc zapewne będzie to 1.8 tsi. Uparłem się na automat, a jak wszyscy wiemy, z dsg silnik 1.8 tsi jest trochę wykastrowany z momentu. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak takie kombi z 5 ludźmi na pokładzie i z załadowanym bagażnikiem sobie radzi? Chodzi mi o ruszanie, podjazd pod górkę, podjazd na parking piętrowy/podziemny i wyprzedzanie na krajówce czy autostradzie. Boję się, że przez to wykastrowanie, będzie słabo przy maksymalnym obciążeniu z tymi rzeczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10985 Napisano 25 Stycznia 2023 Wykastrowane jest chyba tylko z momentu obrotowego. Raczej o moc przy niskich prędkościach nie masz się co obawiać. Gdzie zauważysz różnice to na ekspresówce/autostradzie z prędkościami 100+ km/h lub szybkim sprincie przy wyprzedzaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10986 Napisano 25 Stycznia 2023 Przy automacie niższy moment nie powinien być raczej zauważalny w warunkach wyprzedzania czy dużego obciążenia. Skrzynia sobie zrzuci na niższy bieg i auto pojedzie tak samo żwawo jakby tej "kastracji" nie było. Silnik będzie pracował w zakresie gdzie moc nie jest już przycięta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JanekM Zgłoś #10987 Napisano 26 Stycznia 2023 Możesz być spokojny o 1.8 przy ruszaniu. Szybciej stwierdzisz, że przydałoby się 4x4 , ja jeżdżę bardzo delikatnie, a przy ruszaniu dosyć często przednie koła buksują, więc obniżony moment obrotowy nie ma wielkiego znaczenia. Jeśli chodzi o przyspieszenie przy wyprzedzaniu, to z kolei po to masz tryb sport w dsg, albo manetki w kierownicy, żeby zredukować bieg. Ja zdecydowanie polecam 1.8 z dsg. Osiągi wystarczające, a silnik bardzo ekonomiczny, jak na tak duże auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukass Zgłoś #10988 Napisano 26 Stycznia 2023 Ja w Alpy jechałem autem załadowanym na full i 4 osoby, i nie było żadnego problemu z ruszaniem czy wyprzedzaniem. Też 1.8 w dsg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10989 Napisano 26 Stycznia 2023 @magus, odnoszę wrażenie że chcesz się zdecydować na konkretny model silnikowy+skrzynia bez doświadczenia tego na własnej skórze znajdz ogłoszenie, które Cię interesuje i jedz obejrzeć takie auto i się nim przejedz. Inaczej to będzie takie… „bo mi powiedzieli, że powinni być ok”. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magus Zgłoś #10990 Napisano 26 Stycznia 2023 Tak jak pisałem wcześniej, automat - zdecydowany, idealny dla mnie byłby silnik 2.0, ale takich b8 jest zdecydowanie mniej. Dlatego pewnie będzie to konfiguracja 1.8+dsg. Jasne, że sprawdzę auto na jeździe testowej, ale już nie zrobię takiego testu z max obciążeniem, a o to właśnie pytałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #10991 Napisano 27 Stycznia 2023 (edytowane) Ja byłem w Alpach paskiem już parę razy - załadowany po dach, z rowerami na haku albo nartami w trumnie - mam 1.5 - nie widzę problemu z brakiem siły. Moment 1,5 jest podobny jak 1,8 (przy automacie) tylko moc (a ta jest przy wysokich obrotach) się różni. Nie jest to samochód, który na górskiej drodze "wystrzeli" zza ciężarówki i wyprzedzi na 100 m, ale nie ma się poczucia, że silnik się męczy przy jeździe rodzinnej a już na pewno nie przy legalnej prędkości na autostradzie. Między 1,8 a 2,0 jest inna różnica - 1.8 (oraz 1,5) mają "papierową" skrzynię (suche sprzęgła i maksymalny moment 250Nm) - przypalić to przy ruszaniu pod stromą górę (szczególnie na wstecznym) bardzo łatwo - to nie jest automat, który może pracować w zakresie poślizgu sprzęgła. 2.0 ma mokrą, mocniejszą skrzynię i powinien (teoria - sam nie sprawdzałem) lepiej dawać radę w takich sytuacjach (manewry na pochyłości, korek na stromej drodze). Ale podkreślam - te ograniczenia skrzyni ujawniają się nie na szosie, ale bardzo stromych miejscach w których na dodatek trzeba powoli manewrować. Edytowane 27 Stycznia 2023 przez Wowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magus Zgłoś #10992 Napisano 28 Stycznia 2023 Jak jeździłeś w te Alpy, to jak było z komfortem za kółkiem? Chodzi mi głównie o fotele. Volvo jest moim pierwszym wyborem właśnie miedzy innymi przez te ich legendarne fotele. Jak To jest w passacie na takich długich dystansach, bo nie ukrywam sam planuję pojeździć tym samochodem trochę po Europie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10993 Napisano 28 Stycznia 2023 Myślę że to kwestia indywidualna, kwestia wzrostu itp. moim zdaniem niby wydają się wygodne, ale jednak na dłuższe trasy są trochę za twarde. Piszę o fotelach ergo comfort z polifta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #10994 Napisano 28 Stycznia 2023 Ja tez mam ergo comfort w polifcie. Dla mnie OK, dziś z przyjemnością przejechałem 400km, a najdłuższe trasy miałem ponad 1000. Trzymanie boczne jest natomiast bardzo słabe. Mam 188cm i jestem bardzo szczupły. W innych samochodach często miałem kierownicę pomiędzy kolanami - w passacie mam dobrze podparte uda i mogę trzymać nogi razem. O dziwo troszkę lepszy wydaje mi się fotel pasażera, który nie ma regulacji podparcia lędźwiowego - jest bardziej równy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bilczur Zgłoś #10995 Napisano 2 Lutego 2023 Cześć wszystkim Czy warto kupować passata z aktywnym tempomatem i manualną skrzynią biegów, czy jest to raczej mało przydatny gadżet. Dzięki za informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisula1 Zgłoś #10996 Napisano 3 Lutego 2023 @bilczurale o co chodzi? Chcesz kupić, czy raczej odradzasz? W/g mnie pytanie z kategorii jak w familiadzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10997 Napisano 3 Lutego 2023 @bilczur, wszystko zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Rozważ swoje przypadki i zastanów się gdzie możesz wykorzystać aktywny tempomat i czy wtedy przerzucasz biegi. ja mam dsg ale i tak za często nie jeżdżę na aktywnym. Albo inaczej, głównie to autostrada, a wtedy głównie na ostatnim biegu (chociaż dsg ma tendencje do zrzucania na 6 bieg). poza tym, w passatach (może w innych modelach tez) tempomat aktywny dohamowuje tyłem i często „przypala” tarcze, zgłasza te fabryczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magus Zgłoś #10998 Napisano 4 Lutego 2023 (edytowane) Dzisiaj oglądałem passata z 2017 1.8 TSI+DSG, poflotowego, 185000km przebiegu. Wymiana olejów jak producent zalecił, czyli silnik co 30000km, skrzynia co 60000km. Wiadomo, że raczej powinno się wymieniać co najmniej 2-3x częściej olej w silniku (w skrzyni co 60000km to chyba standard). Czy mam się bać takiego silnika? Czy ktoś może miał doświadczenie z podobnym przypadkiem, tzn. kupił takie poflotowe auto i czy były z takim silnikiem jakieś problemy? Auto było odpalone na kilkanaście minut, silnik zdążył się rozgrzać. Przednie lampy też były odpalone (lampy Top LED). Już przy wyłączonym silniku oglądałem jeszcze auto z zewnątrz przez jakiś czas i zauważyłem, że obie przednie lampy są częściowo zaparowane od wewnątrz. Prawdopodobnie w miejscu gdzie wcześniej był śnieg/lód. Czy to jest normalne? Na zdjęciu z ogłoszenia też widać to zaparowanie, tylko jest go trochę mniej. Edytowane 4 Lutego 2023 przez magus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankja Zgłoś #10999 Napisano 18 Lutego 2023 Chciałbym wziąć w leasing poleasingowego b8 :) patrzę na różne oferty czy to automarket czy na otomoto. Interesuje mnie benzyniak, bo robie krótkie trasy. Patrzę w stronę 1.8 TSI, chociaż po lekturze wpisów z tego forum powoli kieruje się w stronę 1.5 TSI. Skrzynia biegów koniecznie automatyczna. Jeszcze nie mam wybranej konkretnej sztuki, ale tym razem chcę skorzystać z usług firm trudniących się weryfikacją przed zakupem. Zastanawiam się tylko na ile można sprawdzić czy skrzynia DSG jest już na wykończeniu, bo skoro auto poflotowe to może być niedbane. Przychodzą mi też do głowy pytania czy można zamaskować problemy ze skrzynią tak jak robią to handlarze z silnikami i motodoctorem :) Co myślicie o próbie zakupu auta poleasingowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukass Zgłoś #11000 Napisano 18 Lutego 2023 Ja kupiłem auto po leasingowe i jeżdżę już ponad dwa lata, machnąłem 60 tys km już ma prawie 165 tys km, i oprócz pompy wody i uszczelki dekla od rozrządu to sama ekspolatacja, i silnik 1.8 Tsi z dsg, więc jak brać to jalpeiwj albo 1.8 albo 2.0 tsi, chyba, że ktoś się kieruje spalaniem to wtedy 1.5. Śmiało moge polecić auta po leasingu o ile są w dobrym stanie, napewbo odradzam auto po ald,easolan, arval carfleet czy inne z banków jak najbardziej można brać. Sam pracowałem w obsłudze flot i poza ald to wszyscy robili auta na dobrych częściach czy w aso, tak więc śmiało można brać, tylko warto zawsze historie zweryfikować. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach