Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Hałasem przy gaszeniu czy odpalaniu bym się zbytnio nie martwił. Ważne aby a N nie telepala. 
milem octavię z padnięta dwumasa - stukała tylko na N. Zrobiłem nią sporo km w takim stanie.

dwumasa do DQ381 (dotyczy 4x4) nie jest super droga. Powiedziałbym ze taki standard - 2400zl + wymiana (intercars).

https://e-katalog.intercars.com.pl/produkty/3613171643150-415_0891_09-O108631-kolo-zamachowe-dwumasowe.html

P.S.
u mnie DSG7 trochę szarpała. Dopiero upgrade software’u naprawil sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem oglądać b8 1.8 tsi

Deikatne maslo pod korkiem oleju, czy to normalne. Na zimnym plyn chlodniczy minimum. Wycieki przy korku od oleju silnikowego. Czy to normalne czy raczej sygnały ze coś jest nie tak? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maslo to norma w benzynie użytkowanej na krótkich odcinkach.

poziom wody minimum - ten poziom się zmienia w zależności od temp. Na zbiorniczku jest nawet chyba napis „cold” & „hot”. Albo kiedy (w starszych modelach był). W temp. roboczej silnika poziom płynu będzie wyższy niż na zimnym - normalne zachowanie.

raczej skupilbym się na tym czy nie ma kolorowych plam w płynie chłodniczym. 

poza tym, czy przegoniłes auto? Kilka razy w życiu już miałem odczynienia z autami gdzie przy delikatniej jeździe wszystko jest ok. Jak zaczynasz auto dusić wtedy zaczyna się problem i albo wyrzucanie wody albo jej pobieranie.

reasumuajc, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie ale powiedziałbym że niekoniecznie to zwiastun „problemów”

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hell'o

Mam zamiar kupić Passeratti 2.0, 190KM, high line, manual, 2015r. za ok. 65k. Fajnie wyposażony. Z tego co widzę ogłoszenie jest już ok. 2-3 tyg. i to mnie trochę zastanawia - coś z nim jest nie tak, czy nie ma chętnych. Na co powinienem zwrócić uwagę? Na jakie ew. dodatkowe koszty powinienem się przyszykować? Samochód ma 230tys. km przebiegu. Jeden użytkownik w Niemczech i jeden w Polsce.

Dodam tylko, że zamierzam go poddać sprawdzeniu przez jakąś instytucję typu AUTOTESTO lub MOTOCONTROLLER.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktyczny przebieg (nie kręcony) to powinien jeszcze sporo pojeździć. 190KM maja raczej dobry osprzęt i nie są tak awaryjne jak 240KM, co nie oznacza ze te są super awaryjne. Każdy z nich ma przypadki przebiegów ponad 300kkm a nawet 400kkm.

sprawdz czy skrzynia nie szarpie na zimnym (w górę i w dół). Czy się grzeje normalnie do 90*C, czy turbo nie świszczy, czy dwumana wymieniana (zakładam ze już powinna), czy okej w skrzyni był wymieniany (dla tych skrzyń, DQ380/381 norma to 120tys km), czy pomna wody wymieniona, czy serwis regularny był.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów;)

Od pewnego czasu szukam auta na zmianę (potrzebuje większe kombi) i jedną z opcji jest Passata B8 w silniku 1.8 TSI w manualu. Ofert jest mało i ceny wysokie... Mój budżet (granica bólu) to 70-80k.
Przechodząc do meridum, jakie przebiegi robią te silniki bez większego remontu? Bo mogę wykupić auto, które było leasingowane przez prezesa jakiejś spółki(pełna książka serwisowa, wszystko robione w ASO, auto miało drobne szkody, wg. raportu do 1000-2000 zł, naprawiane w ASO ) ale z przebiegiem 180k km (rocznik 2016), silnik CJSC, cena natomiast kusząca ok 57-58k zł.
Tylko obawiam się czy nie będę musiał włożyć za chwilę 10-20k w remont silnika. Auta potrzebuje na ok 3 lata (zrobię może w tym czasie 20k km)  - znajomy mechanik straszy mnie że 1.8 TSI po 200k km to już szrot, a zdarzały mu się sztuki które przy 100k km miały remont silnika robiony, ale zakładam że chodzi o starsze generacje (nie był w stanie powiedzieć, ale ma złe opinie o TSI, z drugiej strony poleca mi te silniki bo nie ma alternatywy:P )

 

Edytowane przez szuwar333

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szuwar333 napisał:

cena natomiast kusząca ok 57-58k zł.

Jaki typowo polski sposób kupowania auta ech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena nie jest wyznacznikiem - nigdzie nie pisałem że się tym kieruje, po prostu jest niska jak na obecne realia rynkowe.

Pytanie dotyczyło żywotności podanego silnika i czy należy się obawiać takiego przebiegu.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna B8 z 2020 roku z silnikiem 2.0 tsi 190km. 

Przebieg nie wielki bo 20tys km, panowie czy zna ktoś z Was jakieś bolączki tych silników czy raczej celować z ropniaka? Chodzi bardziej o rzeczy eksploatacyjne , jak z rozrządem. Słyszałem że również w 2.0tsi jest montowany dpf czy to prawda ? Taki sam jak w dieslu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silnik 2.0 tsi to jest to dobry już silnik, nie ma problemów z nadmiernym zużyciem oleju, czy pompami oleju. Tutaj jest łańcuch na rozrządzie i jeśli olej będzie zmieniany max co 15 tys to nie powinno z nim  być żadnych problemów.  Najczęściej co się psuje  to cieknąca pompa wody, koszt ok 2 tys zł,ale jak się pilnuje poziomu płynu to też nie powinno się wydarzyć. W tych silnikach jest filtr gpf nie dpf, jest to trochę podobny filtr ale nie taki sam jak w dieslach, mniej problematyczny i nie ma adblue. Osobiście polecam wziąć benzyniaka bo spalanie nie jest dużo większe niż w dieslu a mniej problematyczny i lepsza kultura pracy. Silnik ogólnie polecany, ja osobiście mam jezcze 1.8 ale jak zmienię to pewnie na 2.0. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o tych pompach ale to chyba bez znaczenia czy benzyna czy diesel. 

Twój post przemówił do mnie ze chyba wybór padnie na 2.0tsi tymbardziej że ma niewielki przebieg i jest dość mocno doposażone.

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TSI 190KM to chyba najsensowniejszy wybór dla kogoś kto jeździ w mieszanym trybie miasto/trasa.

jesli jednak głównie robisz trasy to nadal skłaniałbym się do diesla - nie wierze w spekulacje, że nie wjedziemy „nowymi” dieslami do miast. Jeśli euro6 nie wjedzie to benzyna tez nie wjedzie. To tylko propaganda aby cisnąć elektryki. Wystarczy popatrzeć na wyniki testów cyklu życia aut organizacji Green NCAP.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w 2.0 tsi dsg spalanie na trasie w trybie eko wychodzi 5.5 l/100. Ile mniej spali tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc delikatnie między 80-120 - okolice 4.0-4,5 w 4motion.
Bez 4motion spada później 4.0.

Natomiast trasa 1100km w 8,5h spalił 6,8 i 7,2 l/100km - nie sadze abyś benzyna nawet zbliżył się do tych wyników. Kumpel ma spalanie 9-10,5 na tej samej trasie. 

Tu nie chodzi o licytacje które mniej, bo każdy z nas ma inny styl jazdy i nie możesz powiedzieć generalnie ze auto Ci pali 5,5. 
obecne silniki benzynowe VW (nie tylko VW) są oszczędne jak je traktujesz delikatnie i jedziesz stabilnie. Ale zacznij zwalniać i przyspieszać i wynik 8-10 nie beszie trudny do osiągnięcia.

co do serwisu, dzisiaj wszystko jest drogie(!), bez względu czy diesel czy benzyna. Nie ma się co licytować na pojedyncze 100zl jeśli sam serwis olejowy kosztuje ~800zl w VW/skoda serwisie.

takze co do GPF/DPF - benzyna raczej sadzy nie produkuje jako wynik niepełnego spalania więcej zatkanie tego filtra będzie dużo trudniejsze, ale jak silnik zacznie brać olej to wyjdzie moment. 
 

reasumuajc, każdy musi zdecydować po swojemu na podstawie tego ile i gdzie jeździ oraz jaki ma styl i chęć jazdy. tutaj warto wspomnieć ze diesel nie jest taki zły jak się go teraz przedstawia! A na dowód tego kup takie X5 albo Q7 w benzynie i zobaczymy tam różnice :) 

Edytowane przez Gajdzi
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te 2.0tsi po lifcie mają skłonność do brania oleju ? Czy to nie ma reguły jak dbasz tak masz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TSI jest przyjemniejszy niz TDI - kilkadziesiat kilogramow lzejszy silnik na przedniej osi sprawia, ze te dwa modele prowadza sie zupelnie inaczej. Porownuje 2.0 TSI i 2.0 TDI - nie wiem jak mozna jezdzic BiTDI jesli on jest jeszcze ciezszy od TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jeździłem b8 w kombi tdi 150. Obecnie Bitdi sedan. Bitdi prowadzi się zdecydowanie lepiej niż tdi. Może kwestia zawieszenia i rozmiaru kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak moze sie prowadzic lepiej jak to jest dokladnie to samo zawieszenie? Serio, polecam przejechac sie TSI to wtedy czuc, ze ten samochod jest bardziej zwinny. Zawieszenie VW w calej gamie jest dosc szytwny porownujac z innymi markami a nie doszukalem sie informacji aby BiTDI mialo jakies utwardzone zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W TDI 150KM miałem zwykłe zawieszenie. W bitdi DCC  - dodatkowo chyba obniżone o 2 cm. Opony 215 55 r17 vs 235 40 r19. Różnica w prowadzeniu tych dwóch aut naprawdę jest duża na korzyść tego cięższego. Tsi nie miałem okazji jeździć.

Edytowane przez GRENEK9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem wcześniej B8 kombi TDI 150 KM bez DCC. Aktualnie jeżdżę Alltrackiem BiTDI z DCC i potwierdzam, że w prowadzeniu to dwa inne samochody. Mimo tego, że Alltrack jest wyższy chyba o 27 mm od serii i dodatkowo środek ciężkości podnosi panorama. W TDI były opony 215/55/R17, masa w dowodzie, o ile dobrze pamiętam, ok. 1415 kg (auto z DSG). W Alltracku mam 245/45/R18, masa 1801 kg. TDI był dla mnie za miękki na autostrady, czuć było wysoki profil opony, nieprzyjemnie bujało, jeśli na łukach jezdnia nie była równa. Alltrack jedzie jak po szynach - a jeżdżę z zawieszeniem na "normal", bo "sport" jest dla mnie trochę za twardy, za dużo traci się na komforcie (może gdyby był suwak jak FL, to ustawiałbym jakoś w 3/10 odległości między "normal" a "sport"?). Oba samochody dzieli 400 kg (!), a osobiście w ogóle tego nie czuję. W ogóle się nie spodziewałem tak dużej różnicy w prowadzeniu, bo przecież "to prawie to samo".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności