Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie. Czy teraz w kwietniu 2022 Passat B8 150 KM z 2015 zprzebiegiem 190 tys to jest coś wart w cenie ok.60 tyś, czy na mur beton kręcono/stłuczkowy to musi być. (Sprowadzony z Niemiec parę lat temu i niby wszystkie sprawdzenia internetowe wychodzą pozytywanie). Szukam i szukam coś konkretnego i praktycznie wszystkie są niepewne. Patrząc znowu na  poleasingowe, to jak jest coś ciekawego to praktycznie wszystkie przez handlarzy są wyłapywane a oni to windują ceny powyżej 75 tyś i szaleją z nimi coraz wyżej... :-(. Czy w ogóle warto teraz kupować Passata B8 z początku produkcji ? Co o tym sądzicie ?

 

 

Edytowane przez chris666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto może być, poznasz po rozrządzie bo powinien juz być zrobiony a jeśli nie to tylko lepiej i masz te 200 tys przebiegu dość pewne ;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, Jedenastka said:

auto może być, poznasz po rozrządzie bo powinien juz być zrobiony a jeśli nie to tylko lepiej i masz te 200 tys przebiegu dość pewne ;

Ja mam mniej niż 100 tys km i rozrząd już po wymianie - akcja serwisowa.

reasumując, nie wiem czy to super dobry trop. Ale zawsze coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to mój pierwszy post na tym forum. 

 

2 lata temu kupiłem Passata B8 w dysku 150 km bez AdBlue w wersji Confortline. Pracuje w Niemczech i on miał wtedy 40 kkm teraz ma 130 kkm. Dużo jeżdżę 90 procent to autostrady do pracy w szpitalach po całych Niemczech. 

 

No i teraz stoję przed wyborem. Auto będzie miało zaraz więcej km. Oraz już teraz muszę wymienić te paski oleje itp. Oczywiście przy 60 kkm zepsuła się mechatronika która wymienili w ramach gwarancji za 3500 euro. Raz najechał mi facet w tyłek. Nic się nie stało ale serwis skasowal sobie 10 000 euro z ubezpieczenia.... (Gdyby ktoś chciał kupić to zapraszam do Hamburga handlarze w Rozliczeniu chcą mi dać 16 tysięcy euro, na wszystko są papiery)

 

 

Tak czy siak auto ma 130 kkm. Chce je wymienić na nowego Passata. Już znalazłem jednego. 1,5 roku. Gwarancja do 100 tysięcy. 190 km diesem DSG 7. Plus te wszystkie super systemy. I mam kilka pytań. 

 

1. Czy Lane Assist to fajna sprawa?

2. Ile realnie pali motor 190 km na trasie przy 160?

3. Czy z AdBlue są problemy?

4. Jak jest wykonany ten nowy passat względem tego z 2017?

5. Czy warto według was wymieniać?

6. Pytanie niezwiązane z tematem aż tak bardzo. Czy warto tankować droższego Diesla ciągle?

7. Potrzebuje konia roboczego do robienia kilometrów po autobahnie. Czy możecie ewentualnie polecić coś innego? Passat jest potwornie sztampowy i nudny w stylistyce ale to mi się podoba bo właśnie to na długie trasy jest przyjemne ale być może znacie coś ciekawszego?

 

 

będę wdzięczny za wasze opinie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minutes ago, cwieku34 said:

1. Czy Lane Assist to fajna sprawa?

2. Ile realnie pali motor 190 km na trasie przy 160?

3. Czy z AdBlue są problemy?

4. Jak jest wykonany ten nowy passat względem tego z 2017?

5. Czy warto według was wymieniać?

6. Pytanie niezwiązane z tematem aż tak bardzo. Czy warto tankować droższego Diesla ciągle?

7. Potrzebuje konia roboczego do robienia kilometrów po autobahnie. Czy możecie ewentualnie polecić coś innego? Passat jest potwornie sztampowy i nudny w stylistyce ale to mi się podoba bo właśnie to na długie trasy jest przyjemne ale być może znacie coś ciekawszego?

1. Nie, ale ja już zrobię 1000km i mam dość to włączam „na wszelki wypadek” bo Passat sobie całkiem dobrze radzi z prowadzeniem w pasie ruchu. Reasumując; na codzień mam wyłączone, w trudnych momentach włączam.

2. Mam 2.0 TDI 190KM DSG7 (DQ381) + 4Motion - na trasie CH-PL spalił mi teraz 6,3l/100km (1100km w 10h) na letnich oponach (215/55/R17). Na żmijowych potrafi spalić mniej 0,5-1,0l/100km (rozmiar ten sam, ale węższe). 4Motion dodaj min. 0,5l/100km, ale jak auto na autostrady to nie ma sensu brać 4x4. Max miałem 6,7l/100km z dachbox. Po CH pali mi okolice 5-5,5l/100km, ale tam max 130km/h. Poczytaj troszkę o wadach technicznych tego silnika - nie to że to coś super poważnego, ale warto wiedzieć; np. zacierająca się pompa wody lub piszczącym rozrząd (rolka). Skrzynia tez potrafi mieć swoje „widzi mi się”. Jest mniej delikatna niż jej odpowiednik DSG6. „Palące” się tarcze z tylu (ale to chyba od początku produkcji był problem).

3. Nigdy nie miałem problemów - na liczniku 101kkm, przejechane przeze mnie 40kkm. Jak jeździsz szybko, AdBlue schodzi szybciej.

4. Wg. mnie jest ok. Porównywałem bo tez chciałem kupić nowy, ale… środek jest mniej wyposażony - mam na myśli tapicerkę. Za pół skore czy skore VW liczy krocie! a ze jeżdżę z dzieckiem to chciałbym już „skore”

5. W sumie to ja nie wiem za bardzo na co chcesz wymienić? Te nowsze passaty po FL miały już chyba 204KM a nie 190. Ja mam swojego z 2018r. Niestety nie wiem kiedy był FL, ale chyba jakoś 2021. Czy warto? Nie odpowiem bo każdy ma inny przypadek. Mnie najbardziej wkurza ignorancja VW i drogi serwis.

6. Wg. mnie nie. Nie widzę realnych benefitów. 

7. Sam o tym myśle, ale w CH jest ciut inaczej. Jak dorosnę do tej decyzji to napewno spojrzę na:
- Skoda Superb TDI lub 2.0TSI 190KM 
- BMW 520
- Mercedes C (bo podobno jest dużo większy) oraz E

ale tak jak pisalem wyżej, każdy ma inny przypadek. Ja już chyba będę myślał o benzynie lub nawet hybrydzie.

VAG wygrywa dla mnie multimediami. BMW czy Mercedes kazał sobie słono płacić za Apple care play. Chyba ze teraz się coś zmieniło.

na koniec: jeśli czujesz się pewnie auta, chyba pojezdzilbym kolejne 50kkm

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to co mnie trzyma z Passatem.

1. Niskie spalanie.

2. Multimedia.

 

 

Chce wyśmianiac bo robię 35 kkm rocznie i potrzebuje auta z gwarancją jak się coś zepsuje żeby nie ładować tysięcy euro. Oraz mam przeczucie że za chwilę ceny będą jeszcze wyższe.

 

 

Znalazłem taki egzemplarz. Traktuje auto jako narzędzie pracy a nie zabawy. Ale jakoś tam mini komfort bo siedzę w nim 3 godziny dziennie jest mi potrzebny.

https://link.mobile.de/?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D335210374%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp&apn=de.mobile.android.app&amv=690&st=Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG Business NAV LED ACC&sd=Erstzulassung%3A 07%2F2020 Kilometerstand%3A 16.650 km Kraftstoffart%3A Diesel Leistung%3A 140 kW (190 PS) &si=https%3A%2F%2Fimg.classistatic.de%2Fapi%2Fv1%2Fmo-prod%2Fimages%2F2a%2F2a7ef8a4-c2e4-4c3d-8aa0-d25c198e2497%3Frule%3Dmo-640.jpg&utm_campaign=DynamicLinkApp&utm_medium=android&utm_source=sharedAd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odn. Lane assist (a właściwie travel assist) to przed zakupem auta myślałem że to tylko niepotrzebny bajer. Okazało się że to genialne rozwiązanie na długie trasy na autostradzie. Dojeżdżasz mniej zmęczony i bezpieczeństwo większe.

PS: Jakoś niedługo będzie wchodzić na rynek nowa generacja passata (tylko w kombi), może warto poczekać? Ma być nieco dłuższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Arteon jest spoko?

 

 

Bo Arteon w Kombi jest przepiękny optycznie  ale trochę poza zasięgiem cenowym.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, cwieku34 said:

Znalazłem taki egzemplarz. Traktuje auto jako narzędzie pracy a nie zabawy. Ale jakoś tam mini komfort bo siedzę w nim 3 godziny dziennie jest mi potrzebny.

Ciekawa ta gwarancja 5 lat - nie widziałem tego w VW jeszcze. Wiem ze BMW można wykupić 6 lat i max 200kkm. 

auto spoko, ale dla mnie podstawa to full LED. Żona mi truła że się uparłem na full LED ale jak zaczęła jeździć to przyznała racje.

35kkm to tak na pograniczu opłacalności diesla przy zakupie nowego z salonu. Biorąc pod uwagę lekko niższe ceny diesli vs. benzyna to faktycznie diesel ma większy sens u Ciebie.

w moim przypadku chętnie kupiłbym Toyote Camry hybrid w kombi - niestety w EU nie będzie dostępna. I na bank będzie ki brakowało multimediów w toyocie. 

1 hour ago, cwieku34 said:

A Arteon jest spoko?

Bo Arteon w Kombi jest przepiękny optycznie  ale trochę poza zasięgiem cenowym.....

Arteon to Passat w innej skórze. Owszem, jest ładny, ale ma gorzą aerodynamikę niż Passat (tak, tez byłem zaskoczony). 

Osobiście (moje prywatne zdanie) chyba wolałbym kupić BMW czy mercedesa niż arteona. Nie poczujesz różnicy przesiadając się do arteona. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Sober napisał:

Odn. Lane assist (a właściwie travel assist) to przed zakupem auta myślałem że to tylko niepotrzebny bajer. Okazało się że to genialne rozwiązanie na długie trasy na autostradzie. Dojeżdżasz mniej zmęczony i bezpieczeństwo większe.

PS: Jakoś niedługo będzie wchodzić na rynek nowa generacja passata (tylko w kombi), może warto poczekać? Ma być nieco dłuższy.

nie warto czekać !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 4/24/2022 at 10:23 AM, cwieku34 said:

2. Ile realnie pali motor 190 km na trasie przy 160?

Motor: 2.0 TDI 190KM DSG7 4motion -

Na świeżo, wczoraj trasa PL-CH (1090km) wyszło mi spalanie średnie 7l/100km (liczone z tankowania) oraz 6,5l/100km na kompie.

Cała trasa w deszczu, z pełnym bagażnikiem w okolicy 160km/h. 

co do DSG7 - przy jeździe 100km/h i przyspieszaniu zrzuca bieg na 6. Potrafi to zrobić nawet przy delikatnym przyspieszaniu co trochę denerwuje.

z aut które paliły mi mniej przy jeździe autostradowej to był Opel Insignia 2.0 CDTI 170km - przy jeździe w okolicy 180km/h spalanie wychodziło 6,7l/100km. Taka sama trasa i prędkości passatem (150KM) wyszło 7,5l/100km. Później jechałem jeszcze Superb u wyszło tez 7,5l/100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek to robiłem ostatnio podobną trasę 2.0 tsi 190 dsg i spalanie wyszło 6.4. Przy czym nieco niższe prędkości (max 130-140), ale za to jazda z boxem i dopakowanym autem.

Skubani ekonomiczne te benzyny teraz robią, zwłaszcza przy dsg. I gładziutko ciągnie od najniższych obrotów.

Nie wiem czy jest sens dopłacać do dizla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu dopłacać - u mnie TSI190 - wakacyjne wyjazdy poniżej

image.thumb.png.c0ddcd2729df17e88a9657696140852e.png

image.thumb.png.a4cb2ff42745a6c3154892bb015d9ff5.png

image.thumb.png.2adc0638ad9a06d913e836f57bbc263a.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja jak jeżdżę Passatem do Pracy po Niemczech to mam spalanie między 5 a 6. No ok raz jak.jechalem tak przy 200 to miałem. Faktycznie z 7 - 7,5. Ale na autostradzie raczej jadę 160 plus na drogach tak jak ograniczenia. To wam sporo palą te 150 km ... A to pojawia się jeszcze kolejne pytanie. Czy warto tankować droższego Diesla? Nie wchodzę w kwestię ceny bo mam taką możliwość tankowania tego lepszego za cenę tańszego. Pytanie czy to jest lepsze dla silnika? A jakie są Opinie na temat tej DSG co ja teraz wstawiają do Nowego Passata od 2020? Mi sprzedawca mówi że tam jest jakaś skrzynia z suchym sprzęgłem. Cokolwiek to oznacza? Bo to chyba nie może być ta samą co ja od 10 lat montują bo jest znacznie większy moment obrotowy... Więc nie bardzo rozumiem. Czy w suchej skrzyni faktycznie nie wymienia się żadnego oleju czy jednak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj jazdy po PL do jazdy po DE. Inna płynność jazdy. Ja jadę teraz po CH i mo pokazuje spalanie 5.1l/100km (jazda do 120km/h).

paliwo… jak w tej samej cenie to bym tankował :)

DSG7 (DQ380/381) to mokre sprzęgła. Suche były w silnikach starszych (1.8TSI) diesel miał zawsze mokre jak dobrze pamietam. Nie wiem jak 2.0TSI 190KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TSI 190 też ma DQ381.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to skrzynia czy znacznie gorsza niż poprzednie?

 

Trzeba w niej wymienia olej? Jak często?

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik DQ250 (ta w 2.0 TDI 140 i 150KM) i tej nowszej, czyli DQ380/381 uważam że jest gorsza. Ale czy zła? Raczej nie!

DQ380/381 jest zdecydowanie bardziej delikatna - u mnie ma więcej szarpnięć. VW ma TPI na szarpnięcia przy redukcji z 4 na 3 i z 3 na 2 -bieg za co VW chciał mnie skasować 700CHF (software upgrade)

Mi powiedziano w VW że skrzynia nie wymaga wymiany oleju do 120 tys km, czyli 2x więcej niż w DQ250 a już wtedy było jasne że należy to robić na czas! Ja i tak wymieniłem przy 70tys km. 

na teraz, najbardziej mnie drażni zrzucanie biegu w okolicy 100-110km/h jak dodam lekko gazu. 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt to zrzucanie przy dodaniu gazu z 7 na 6 jest denerwujące, ale przy innych biegach rekompensuje ten denerwujący mankament.  Ten efekt jest mniej odczuwalny na 5z6 i na 4z5 niż na skrzyni 6 biegowej.

Moja skrzynia ma skromne 310 tysięcy i są już wyczuwalne luzy, ale podejrzewam że to wina dwu masy, która je powoduje i powoli daje oznaki swego końca. Hałas przy gaszeniu i delikatne dzwięki na zimnym silniku na N.

Może ktoś już zmieniał i wie jaka dwu masa idzie do skrzyni DQ381 7 biegowej. Pewnie jakaś inna i droga osiągalna tylko w serwisie ,jak do manuala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności