Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.05.2021 o 12:07, Gajdzi napisał:

Nie bez powodu VW proponuje wypasione wersje, gdzie Tych problemów nie ma (DCC).

Akurat w wielu testach słyszałem opinie że DCC ma większą tendencję do hałasowania...

W dniu 18.05.2021 o 12:07, Gajdzi napisał:

To ja się pytam, niby dlaczego kupiłem VW a nie Skodę czy fiata skoro przy reklamacjach komfort nie ma znaczenia? I słyszę ciszę... bo gość z serwisu nie ma argumentów.

A skąd założenie że Skoda w tej samej cenie i poskładana z tych samych klocków ma być mniej komfortowa? Akurat zawieszenie ma bardziej miękko zestrojone...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.05.2021 o 12:07, Gajdzi napisał:

 Nie bez powodu VW proponuje wypasione wersje, gdzie Tych problemów nie ma (DCC).

Kiedyś pneumatyczne zawieszenie było w samochodach luksusowych, w markach premium. Dzisiaj aby mieć w miarę komfortu musisz takie zawieszenie dokupić..

Patrzac w przyszłość, to za kilka lat w Vw za komfortowy fotel też będzie trzeba dopłacić albo będziesz miał "krzesło" z Ursusa. Twój wybór konsumencie. Bo księgowemu musi się zgadzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już tak od dawna jest z fotelami.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotele "komfortowe" zawsze były za dopłatą.

Nawet B3/B4 miało rozgraniczenie na CL/GL/GT i odpowiednie dla wersji fotele (tapczan, komfort, "kubełek").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adam.s napisał:

Kiedyś pneumatyczne zawieszenie było w samochodach luksusowych, w markach premium. Dzisiaj aby mieć w miarę komfortu musisz takie zawieszenie dokupić..

DCC to nie jest zawieszenie pneumatyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Sober napisał:

DCC to nie jest zawieszenie pneumatyczne

A gdzie napisał że jest??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich, 

Mam kilka konkretnych pytań odnośnie B8:

1.Silnik diesla 190Km w połączeniu z DSG przy jakim przebiegu trzeba liczyć się z wymianą dwumasy, czy podobnie jak przy manualu ok 200tys, jak to jest z DSG ponieważ nigdy nie miałem i jakie koszta orientacyjne 

2. Silnik TSI i DSG, czy tu też wogole jest dwumasa czy nie gdyż to silnik benzynowy 

3. DSG mokre suche sprzęgła, z tego co orientuję się lepsze są mokre i one chyba występują w wersjach mocniejszych pytanie jakich? Czy 1.8tsi 180km i DSG to będzie dobry wybór? 

 

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, pozdrawiam! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. .......

2. Dwumasa jest

3. Moje subiektywne zdanie. Lepsze mokre. 1.8TSI a DSG to zły wybór. Lepszy wybór to 2.0TSI 220KM

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki, tak właśnie mi się wydawało że 1.8 i DSG nie bardzo. Pozostaje pytanie odnośnie wymiany dwumasy w dsg zarówno w TDI jak i 2.0 TSI, powiem szczerze że często dzwoniąc do sprzedawcy i na zapytanie o dwumase w dsg słyszę Panie jaka dwumasa, przecież to automat, no ale skoro już ustalono że jest to pytanie o żywotność, w manualu wiem z doświadczenia że przy przebiegu ok 200tys lepiej żeby było już zrobione, miałem do tej pory 4 auta z przebiegami ok 200tys i w trzech była już robiona, z czego w jednym sam robiłem przy 180tys

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, Bieniu said:

… powiem szczerze że często dzwoniąc do sprzedawcy i na zapytanie o dwumase w dsg słyszę Panie jaka dwumasa, przecież to automat (…)

To tylko informacja, że sprzedający handluje czymś czego kompletnie nie zna! Albo… wprowadzając w błąd liczy na szybsza sprzedaż!

dzisiaj sugerowałbym już założyć że każde auto je ma! Będzie pozytywne zaskoczenie jeśli nie będzie.

jako użytkownik Octavi z DSG (140KM) i teraz Passata (190KM) z DSG to octawia miała lepszą DSG. Oba auta maja skrzynie „mokrą”. W passacie skrzynia szarpie z 4 na 3 oraz przy wrzucaniu 1 biegu. VW zna problem ale nie chce tego robić. Po mocnym narzekaniu zmieniają soft aby biegi zrzucane (redukcja) była na niskich obrotach. Jednak najbardziej drażni mnie redukcja z 7 na 6 przy delikatnym dotknięciu gazu. Przestaje jak prędkość jest ponad 120km/h.

mam tez znajomego z octavią z 1.8 DSG - całkiem dobrze sobie radzi. Nie rozumiem dlaczego miałby to być „zły wybór”. Teoretycznie skrzynie mokre są trwalsze, ale to wszystko zależy od tego jak kto używał.

moze warto zerknąć za 2.0 TSI (190KM) z DSG, ale nie wiem czy to w budżecie.

P.S.

dwumase wymieniałem w Octavi (DQ250) i płaciłem 2700zl z wymianą. kupując auto za 30tys zł i więcej licz się z min. 10% wkładem po zakupie.

P.S.

wymienialem przy 172 tys km bo waliło niemiłosiernie. Na wymienionej (LUK) zrobiłem ponad 100tys km i sprzedałem auto. Do dzisiaj jeździ (ponad 300k) i nic nie stuka.

Edytowane przez Gajdzi
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcesz kupić nowy czy używkę? Jaki budżet?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś z początku produkcji 2015, 2016 budżet ok 65tys zł, dlatego liczę się z tym że przebieg może być ok 200tys km i chcę zorientować się czego się spodziewać 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, w tym budżecie będzie ciężko znaleźć coś z mniejszym przebiegiem, takim ok. 100-120tys. Moze warto "naciągnąć" budżet aby mieć większe pole manewru? Niestety auta używane mocno podrożały i wybór mniejszy.. Zreszta B8 jest teraz w cenie. Dzisiaj za mojego musiałbym zapłacić 20% więcej niż płacilem 4,5 roku temu.. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auta od nowego roku podrożały mocno, ja kupowałem w styczniu, wybór był spory, w das wel auto kupiłem za trochę ponad 70 tysięcy 2016 z przebiegiem 124 tyś, bardzo dobrze wyposażone. Obecnie jak spojrzałem za podobny egzemplarz musiałbym zapłacić 5-7 tysięcy więcej, podaż malutka obecnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam do wydania ok 60 tys zł, nie wiem jakie auto wybrać na passata pewnie za mało aby był cały ? Jestem raczej spokojnym kierowcą, mam teraz diesla co ma 13s do setki :) i nie narzekam ale mogło by być lepiej. Zastanawiam się nad 1.4 125 lub 150 koni ponieważ większość jeżdżę krótkie odcinki po 10km. Te silniki chyba uchodzą za poprawione i bezawaryjne, oleju też nie biorą ? Chciałbym trafić taki z przebiegiem poniżej 150 tys km, jeżeli budżet na to nie pozwoli to będę szukał innego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde - chciałem kupić używkę Passata. Kilka oglądałem nawet - budżet do 90 000 zł. No i wiecie co? Albo szarpały skrzynie, albo już kitu miały nawalone. No w szoku byłem, że 4 letni samochód można tak zaniedbać. Zniechęciłem się. Postanowiłem jednak kupić nowe auto. Po wizytach w paru ASO u paru dealerów ostatecznie zdecydowałem się na hybrydową Corollę kombi. Bo i silnik 2 litry bez doładowania, i oszczędna mega w mieście i niezbyt duża (o ile o aucie wielkości Passata B5 w kombi można mówić, że jest nieduże). Straszny jest obecnie rynek aut używanych w Polsce... 

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 hours ago, Charakterek said:

Po wizytach w paru ASO u paru dealerów ostatecznie zdecydowałem się na hybrydową Corollę kombi. Bo i silnik 2 litry bez doładowania, i oszczędna mega w mieście i niezbyt duża (o ile o aucie wielkości Passata B5 w kombi można mówić, że jest nieduże). 

Chyba aktualnie najrozsądniejszy wybór. Ja osobiście wybrałbym wersje 1.8, bo ma pośredni wtrysk paliwa i pali mniej niż 2.0. Testowałem obie wersje na weekendy, w mieście i na trasie.

W corolli brakuje mi jednak automatycznej klapy (w 1.8 niedostępna, przynajmniej wtedy kiedy ja robiłem research) oraz świateł LED (tych najlepszych).

Jak się przyzwyczaisz do eCVT to później każda skrzynia biegów będzie Ci szarpała!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Gajdzi napisał:

Ja osobiście wybrałbym wersje 1.8, bo ma pośredni wtrysk paliwa i pali mniej niż 2.0.

Na szczęście są jeszcze ludzie którzy nie patrzą tylko na spalanie ? bierzesz 2.0 280 i po samym programie jaki jest fun z jazdy?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, Dreyfus said:

Na szczęście są jeszcze ludzie którzy nie patrzą tylko na spalanie ? bierzesz 2.0 280 i po samym programie jaki jest fun z jazdy?:)

Taki fun, że później każdy kto ma więcej koni pod maska myśli że może drugiego użytkownika drogi wyprzedzać z prawej albo wjeżdżać mu przed maskę… fun to ja mam jak biorę lotusa i cisnę pobawić się na tor.

P.S. Nie każdy patrzy na fun ale tez na koszty.

poza tym, w kraju w którym spędzam najwiecej czasu przekroczenia prędkości są surowo karane, a ścigać się do 50 lub 80 km/h lub 120 na autostradzie nie uważam za fun.
 

Ale każdy ma swój fun, ważne aby ten fun nie był dramatem na innych!

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Gajdzi napisał:

Nie każdy patrzy na fun ale tez na koszty.

Naprawdę zużycie paliwa przy takim samym stylu jazdy między 1.8 a 2.0 uważasz za taką tragedię? Jak masz 300 koni pod maską a nie używasz rozumu to i 60 koni mając może się tragedią skończyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności