Sober Zgłoś #10861 Napisano 29 Kwietnia 2021 Swoją drogą widzę, że przez rok bazowa cena mojej konfiguracji wzrosła o ok 10 000... Spłacają dieselgate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #10862 Napisano 29 Kwietnia 2021 Zmiana kursu Euro też swoje dołożyła. Też z ciekawości sprawdzałem cenniki sprzed roku i wyszło mi 10k różnicy. Ja na swoje zamówienie dostałem oprócz rabatu 14k od importera, 6,3% od dealera (działalność 1 os, leasing). W sumie wyszło trochę ponad 13% rabatu. Cena jest ponoć gwarantowana, ewentualne korekty mają być jedynie w 2 przypadkach: spadek jeśli wpadnie wyższy rabat wyprzedażowy przy odbiorze, podwyżka, jeśli produkcja wyjechałaby na przyszły rok. Zastanawiam się jeszcze nad drobnymi zmianami w konfiguracji: czy dodać podgrzewanie tylnych siedzeń (siedzenia z alcantary - więc chyba finalnie odpuszczę), dorzucić przyciemniane światła tylne do Matrixów myślałem też o pakiecie R-line Exterieur, ale cena 6k jest powalająca. Przy czarnym lakierze jest też on trochę mniej widoczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10863 Napisano 29 Kwietnia 2021 (edytowane) Przy r-line brałbym niebieski kolor, wygląda super. Nie jest dostępny poza tym pakietem. PS: tam w cenie nie było czasem kół 18''? Edytowane 29 Kwietnia 2021 przez Sober Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #10864 Napisano 29 Kwietnia 2021 Nie, koła są dodatkowo płatne. Za blisko 6k dostajemy zmienione zderzaki, poszerzone progi i spoiler na klapie bagażnika. Drogo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10865 Napisano 29 Kwietnia 2021 Ok, tak czy siak koła trzeba by dobrać 18-19 do tego pakietu, na mniejszych by to marnie wyglądało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #10866 Napisano 29 Kwietnia 2021 Koła 18 mam dobrane, ale na R-Line chyba się nie skuszę i zostanę przy wersji bazowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_87 Zgłoś #10867 Napisano 30 Kwietnia 2021 W dniu 29.04.2021 o 11:52, Arken napisał: Zastanawiam się jeszcze nad drobnymi zmianami w konfiguracji: czy dodać podgrzewanie tylnych siedzeń (siedzenia z alcantary - więc chyba finalnie odpuszczę), dorzucić przyciemniane światła tylne do Matrixów myślałem też o pakiecie R-line Exterieur, ale cena 6k jest powalająca. Przy czarnym lakierze jest też on trochę mniej widoczny. Arken co to podgrzewanych tylnych siedzeń to ja wziąłem, bo z tyłu żona z małym dzieckiem będzie siedzieć więc wziąłem w sumie tylko dla niej, gdyż dziecko w foteliku to mu bez różnicy czy grzane czy nie ;) Bierz przyciemniane tylne światła o wiele lepiej wyglądają niż wersja nieprzyciemniona. Ja również myślałem o pakiecie R-Line Exterieur, ale bądźmy szczerzy przy czarnym lakierze ten pakiet za dużo nie daje a praktycznie jest prawie niezauważalny więc sobie go odpuściłem na korzyść składanego haka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niko17424 Zgłoś #10868 Napisano 9 Maja 2021 Witam, mam zamiar w najbliższym czasie kupić B8 w granicy do 70 tyś, wiem że to nie jest dużo jak za ten samochód, ale wszystkie opcje, które mnie interesują są jakoś w tym przedziale cenowym. Jako, że już trochę lat minęło od wyjścia B8, mam pytanie jak jest z awaryjnością i ewentualnie z cenami napraw ? Aktualnie posiadam B6 i jestem jak najbardziej zadowolony, wiem, że w B7 jest lepiej niż w B6, a w B8 jak zauważyłem już są trochę inne silniki i nie jest tak bliźniaczo podobny B6/B7. Jestem zainteresowany jakimś silnikiem powyżej 170 km, który nie jest wadliwy i potrafi swoje przejechać. Jak jeszcze jakieś pojęcie miałem o silnikach w poprzednich modelach to tutaj jestem zielony i nie chciałbym wpakować się na mine. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10869 Napisano 9 Maja 2021 Nie wiem co ci napisać nowego, bo przecież na wszystkie twoje pytania są odpowiedzi na tym forum. Wystarczy tylko poświęcić trochę czasu, a ja jak się będę powtarzał po raz enty to mnie admin ukarze. Masz specjalny dział B8 i do dzieła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niko17424 Zgłoś #10870 Napisano 9 Maja 2021 @ktry masz na myśli te 544 stron w tym dziale czy tematy techniczne ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #10871 Napisano 9 Maja 2021 Minimum wysiłku musisz włożyć i przejrzeć to forum sam. ? Generalnie wszystkie silniki w B8 są dopracowane. Żaden nie jest tykającą bombą. Każdy jest dobrym wyborem. Oczywiście rozrządy czy świece nadal potrzeba w nich wymieniać. Zawieszenie jest trwałe. Elektronika nie sprawia nadmiernych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10872 Napisano 10 Maja 2021 8 godzin temu, SeBa_ napisał: Minimum wysiłku musisz włożyć i przejrzeć to forum sam. ? Generalnie wszystkie silniki w B8 są dopracowane. Żaden nie jest tykającą bombą. Każdy jest dobrym wyborem. Oczywiście rozrządy czy świece nadal potrzeba w nich wymieniać. Zawieszenie jest trwałe. Elektronika nie sprawia nadmiernych problemów. Bym polemizował z tym dopracowaniem, brakiem awaryjności itp. Szczególnie w przypadku TDI EA288 ale może ja mam wypaczoną opinię. Jedno wiem na pewno - tak szybko żaden sprawny TDI się nigdy nie sprzedawał (jako słupek) jak właśnie EA288 No może jeszcze 2.5 z T5 9 godzin temu, niko17424 napisał: @ktry masz na myśli te 544 stron w tym dziale czy tematy techniczne ? ? Rozmiar tego tematu to już obecnie przegięcie ale nie ma tu chyba takiego komu by się chciało się to przejrzeć i zebrać info do kupy. Przecież to kilka tygodni czytania.... ale wyszukiwarka działa, więc zawsze można coś wyłuskać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #10873 Napisano 15 Maja 2021 Do 1.9 tdi i jego trwałości czy taniej eksploatacji nie ma co porównywać obecnych tdi VW, Też mam b6 z 1.9 tdi i nie sprzedam go prędko, jako drugie auto jest super i jedno napisze ,zawieszenie jest o wiele bardziej komfortowe jak i cichsze pomimo przebiegu 360 tyś. Amortyzatory jak nowe ,a w b8 przy 100 tyś mam już zapocony jeden i słychać już stuki. Zawieszenie głośnie i wali jak by auto miało z pół mln przebiegu. Dojazd do pracy mam drogą bardzo nierówną ale i też na śląsku takie drogi więc jazda b8 po porstu mnie wykańcza. To zawieszenie to tylko na autostrady niemieckie. Jest bardzo wrażliwe na poprzeczne nierówności . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #10874 Napisano 15 Maja 2021 Muszę się z kolegą zgodzić, na poprzecznych nierównościach zawieszenie prawie zawsze się odzywa, normalnie nie słychać. A w ASO jak człowiek zgłasza to usłyszy, "tak, znamy problem, przesmarujemy, będzie dobrze". Niestety TTTM... Wcześniej miałem B6 i jak kolega pisze , nie było takich problemów z zawiasem. Ach ta nowoczesność, która miała być taka cudowna.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #10875 Napisano 16 Maja 2021 Nowoczesność ??? b6 ma aluminiowe wahacze ,a b8 stalowe ,to raczej cofnięcie się niż postęp, a poza tym żadnych rewelacji w zawiasie, jest na tej samej zasadzie tylko mniej trwałe. Do tego wielkie koła które nie dodają żadnego komfortu i są droższe w eksploatacji od 17 w b6/b7 . Ogólnie jak już kiedyś pisałem, jestem mocno rozczarowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10876 Napisano 16 Maja 2021 Zawieszenie wiele nie różni się od B7, czy golfa 5. Konstrukcyjnie to samo, b5 to był luksus, a wszystko po to już ma być tanie i jak naj sztywniejsze w celach zmniejszenia spalania i dla wielu ma się trzymać na zakrętach. Coraz to większe koła, które niszczą zawieszenie bardziej jak jazda w terenie po dziurach. Teraz liczy się wygląd i trzymanie w zakrętach, a trwałość i komfort, na to już nikt nie patrzy i na pewno za to nie zapłaci. Teraz komfort jest inaczej postrzegany, nie przez ciszę i nie przenoszenie nierówności na budę ,ale im bardziej szczęka po dziurach chodzi i plastiki skaczą w środku tym lepiej. Dlatego ja zawsze mam najmniejszy rozmiar kół jaki tylko można założyć do danego modela. Im więcej gumy tym lepiej i komfortowo i nic nie hałasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niko17424 Zgłoś #10877 Napisano 16 Maja 2021 W dniu 15.05.2021 o 22:17, adam.s napisał: Muszę się z kolegą zgodzić, na poprzecznych nierównościach zawieszenie prawie zawsze się odzywa, normalnie nie słychać. A w ASO jak człowiek zgłasza to usłyszy, "tak, znamy problem, przesmarujemy, będzie dobrze". Niestety TTTM... Wcześniej miałem B6 i jak kolega pisze , nie było takich problemów z zawiasem. Ach ta nowoczesność, która miała być taka cudowna.. A co z wersją z adaptacyjnym zawieszeniem dcc? Bo macie na myśli raczej standardowe zawieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #10878 Napisano 18 Maja 2021 Zwykłe zawieszenie w B8 w porównaniu do żony Mazdy 2, która ma już 10 lat to przepaść. Tam cicho, nic nie stuka, nic nie puka na poprzecznych nierównościach. Przy wjeździe do garażu mamy mały krawężnik (ze 2-3cm), w passacie zawsze coś stuknie, w mazdzie cisza.. Samochód 5 lat starszy i kosztował 1/3 tego co B8 ??♂️ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10879 Napisano 18 Maja 2021 U mnie w polifcie póki co cichutko. Twardość zawieszenia na 17'' kołach dla mnie jest w sam raz. Jest faktycznie jędrne, a przy rym łyka nierówności dość komfortowo. Nie lubię jak mi się auto buja na boki. Są bardziej miękkie na rynku jak ktoś woli, choćby Superb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10880 Napisano 18 Maja 2021 Panowie/Panie, trochę Was nie rozumiem. Narzekacie na jakość i rozwiązania technologiczne, ale patrząc na nasze wymagania jak kupowaliśmy B5-B7, to chyba tego właśnie chcieliśmy. Do tego należy dołożyć księgowych w VW i mamy to co mamy. Nie bez powodu VW proponuje wypasione wersje, gdzie Tych problemów nie ma (DCC). Aut z minionych lat już nie będzie, a jak ktoś się zdecyduje zrobić coś zajebistego to cena będzie adekwatna. Jako właściciel B5, później Octavia i teraz B8 liczyłem się z tym, że auto nie będzie idealne. A już napewno nie po pewnym czasie użytkowania. VW planuje auta do 200 tys km i po tym czasie auto ma wymagać większego nakładu finansowego. dzisiejsze czasy mają się ni jak do tego co było kiedyś - czego innego oczekuje rynek. Kumpel ma CLA za 250tys km i przy 40tys km posypała się głowica silnika. Jak to wytłumaczyć? patrzac na Passata... zawieszenie głośniejsze niż we wcześniejszych wersjach. DSG7 szarpiąca (tłumaczone w serwisie jako problem komfortu i TTTM). Hamulce tylne buczą bo przegrzane (problem komfortu). Piszczącym rozrząd itp. Za problemy komfortu gwarancja nie odpowiada. To ja się pytam, niby dlaczego kupiłem VW a nie Skodę czy fiata skoro przy reklamacjach komfort nie ma znaczenia? I słyszę ciszę... bo gość z serwisu nie ma argumentów. nie wiem jak robi VW, bo nigdy nie kupiłem nowego i pewnie nie kupię, ale Honda (dla przykładu) po ok. roku użytkowania prosi klientów o informacje na temat doświadczeń z ich samochodami, co by zmienili itp. To Ci klienci kształtują produkt, nie Ci co maja już auto przez X lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach