Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a ile kosztuje naprawa takiej skrzyni? Chodzi mi o tą która występuje w 2.0 TDI 150 KM. Bardzo chciałbym mieć auto z DSG ale jak się człowiek naczyta opini o awariach po 150 tyś km to ło panie?Oczywiście można i pewnie 300 zrobić bez awarii ale czy ktoś może napisać jakie są koszta napraw takiej skrzyni i na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, rosol napisał:

@Dreyfus jezeli skrzynia padnie a wlasciwie to sprzegla za 20tys.km to jaka w tym wina sprzedajacego?? Dlaczego kolezenstwo mialoby tego nie przetrwac?? 

Znam przypadki takie... Różni są ludzie

16 minut temu, 1285 napisał:

na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej?

Dobrze ja rozgrzać i dać w "pizde" . Potem sprawdzić jak pełza, pod górkę stoisz i sprawdzasz czy ruszy. Każde przełączenie biegu ma być płynne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdżone, potestowane na tyle na ile mogłem.

Pałowałem, jechałem spokojnie, pałowałem, hamowałem itp. etc. jedynie czego nie sprawdziłem to pełzania pod górkę... zapomniałem. 

Skrzynia ani razu nie szarpnęła, aczkolwiek ze 2 razy miałem takie wrażenie, jakby zmiana biegu trwała dłużej, taki lekki efekt autobusu "solaris"... zdarzyło się między 2 a 3 (a przynajmniej tak mi się wydaje... próbowałem potem specjalnie powtórzyć, ale się nie udało). 
Ogólnie, bardzo pozytywne wrażenia, nie mogę się doczekać :)

W głowie pierwszy mały mod - dokupić dystanse no i zweryfikować co można odblokować za pomocą kompa.

Na tym forum nie ma działu w którym prezentuje się swoje fury? Coby podejrzeć mody innych? 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.12.2020 o 21:21, ens napisał:

Na tym forum nie ma działu w którym prezentuje się swoje fury? Coby podejrzeć mody innych? 

Jest tu ? https://forum.vw-passat.pl/forum/11-mój-passat/ tylko dostęp masz chyba po dwóch tygodniach od zarejestrowania, czyli od dzisiaj powinieneś mieć dostęp :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dreed napisał:

Jest tu ? https://forum.vw-passat.pl/forum/11-mój-passat/ tylko dostęp masz chyba po dwóch tygodniach od zarejestrowania, czyli od dzisiaj powinieneś mieć dostęp :) 

Tak, dzięki, doczytałem, że po dwóch tygodniach. Ale z prezentacjami B8 słabiutko..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, też sam byłem ciekawe tego działu, ale się troszkę rozczarowałem :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem posty i troszkę mądrzejszy jestem. W B8 z tego, co wiem jest EA 888 EVO3. Czy już są silniki z multiwtryskiem? Czyli FSI+MPI? jeśli tak, to jakie roczniki i jakie oznaczenia? Czemu skrzynie DSG robione w 1.8 po 2017 są nie najlepsze? Z tego, co wyczytałem najbezpieczniejszą opcją jest 220 konne 2.0 z DSG. Ale 1.8 jest najwięcej. Tak, chcę wrócić do Passata, ale to będzie przygoda na 2 - 3 lata. Więc raczej chciałbym mieć w miarę bezproblemowy samochód. Przebieg w jaki celuję to koło 80 000 km. Jest się czego bać, jeśli idzie o 1.8 i DSG sprzed 2017? Skoro po 2017 były te złe... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. Szukam oznaczeń silników 1.8TSI w passatach po 2016roku.

Znalazłem jedynie: CJSA oraz CJSC

Chcę się wczytać w systemy wtryskowe oraz w rozrządy tych silników. Mamy więc podobny cel Charakterek. ?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@guz w Passacie B8 1.8TSI to CJSA z DSG7 i CJSC z manualem. Niczym się między sobą mechanicznie nie różnią.... jedynie moment obrotowy jest zdławiony oprogramowaniem.

@Charakterek w B8 siedzą 1.8TSI EA888 gen3 z podwójnym wtryskiem

Przy 1.8TSI wsadzana była skrzynia DSG7 DQ200 która nie ma dobrej opinii z powodu padania sprzęgieł i/lub mechatroniki

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te skrzynie były stosowane od 2008 roku i od tego czasu przeszły wiele modyfikacji które wyeliminowały znane usterki.
Słabe opinie miały egzemplarze z początku produkcji. W przypadku Passata B8 tu na forum ciężko znaleźć posty mówiące o tym, że ktoś ma z nimi problem. Tak samo na forum Superba/Octavi czy Seatów z ostatnich roczników. Oczywiście awarie zdarzają się ale tak samo są problemy z innymi wersjami DSG czy nawet manualami. Egzemplarze z ostatnich roczników to są dobre skrzynie i nie sprawiają już nadmiernych problemów.
Generalnie VW po 2013 roku poprawił wiele swoch produktów (rozwiązanie problemu spalania oleju w 1.8/2.0TSI oraz poprawa skrzyń).
Koszt dwumasy do tej skrzyni to ok 2tys złotych 3 lata temu, czyli całkiem znośne pieniądze. W manualu również te części zużywają się i również podobnie kosztują. 
Ja polecam. Brać bo bardzo podnosi komfort jazdy. Może za za niskie obroty są utrzymywane na 6. i 7. biegu ale to samo jest w pozostałych wersjach DSG.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, SeBa_ napisał:


Ja polecam. Brać bo bardzo podnosi komfort jazdy. Może za za niskie obroty są utrzymywane na 6. i 7. biegu ale to samo jest w pozostałych wersjach DSG.

To właśnie zauważyłem w Golfie. Że na 6 i 7 biegu obroty są za niskie. I obawiam się trwałości napędu. Czyli nie ma się co bać i brać B8. Raczej celuję w roczniki 2016 -17. Już zdążyły stanieć, a jeszcze się nie zestarzały. No i przy odsprzedaży nie stracę tak dużo. Dzięki serdeczne kolego za pomoc. Naprawdę cenne rady. Ode mnie leci punkcik. 

 

5 godzin temu, rosol napisał:

 

@Charakterek w B8 siedzą 1.8TSI EA888 gen3 z podwójnym wtryskiem

 

Czy 2.0 TSI miały także podwójny wtrysk? Pytam, bo mam teraz EA888 EVO4, gdzie już jest tylko wtrysk bezpośredni. Ponoć - bo zdania uczonych są jeszcze nie sprecyzowane, czy w dolocie siedzą 2 wtryskiwacze, czy nie. Ale raczej nie siedzą, bo to silnik Euro 6D ISC-FCM.

  

7 godzin temu, guz napisał:

Chcę się wczytać w systemy wtryskowe oraz w rozrządy tych silników. Mamy więc podobny cel Charakterek. ?

Ja w rozrządy nie wnikam. Każdy jeden w Passacie będzie tańszy w wymianie niż w C6 V8 :) 

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, silniki z gen 3 na Europę mają podwójny wtrysk. Dokładniej to silniki 1.8 i 2.0TSI mają 8 wtryskiwaczy, 1.4 i 1.5 tylko wtrysk bezpośredni. Tak samo we wszystkich Golfach, Skodach, Seatach z tych samych roczników. 

Co do EA888 EVO4 jest zamieszanie ponieważ dużo postów pochodzi z USA gdzie nigdy nie było podwójnego wtrysku. Zrób zdjęcie kolektora swojego silnika, to porównamy. Poniżej, zdjęcie listwy wtrysku pośredniego z 1.8TSI

Jeśli komuś bardzo przeszkadzają niskie obroty to ok 800zł kosztuje program u tunera który to zmieni. (Np Dynosoft).

IMG_20210307_103927__01.jpg

Edytowane przez SeBa_
Photo added.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 hours ago, Charakterek said:

To właśnie zauważyłem w Golfie. Że na 6 i 7 biegu obroty są za niskie. I obawiam się trwałości napędu. Czyli nie ma się co bać i brać B8. Raczej celuję w roczniki 2016 -17.


jeśli dobrze myślę, to rocznik 2016-17 w benzynie (1.4, czy 1.8) będą miały tzw. sucha skrzynie DSG7 (7-bieg, oznaczenie chyba DQ200). Benzyna 2.0 (220KM) i diesle miały w tych latach DSG6 (DQ250) jeszcze.

Po 2018 wychodziły już mokre DSG7 (DQ380/381 lub 382/382-7Q) w silnikach 2.0 TSI 190KM. Mokre czyli takie gdzie sprzęgło pracuje w kąpieli olejowej. Jak jest z 1.5 to nie wiem.

Osobiście mam porównanie z DSG6 (Octavia 2.0 TDI 140KM) i DSG7 (VW Passat 2.0 TDI 190KM 4M). Obudowie ładnie przerzucały niego. DSG6 potrafiła „tąpnąć” przy zrzucaniu z 6 na 5, ale sporadycznie. Natomiast DSG7 potrafi szarpnąć przy ruszeniu z postoju - nie wiem czy to tylko komu przypadek, ale tak ma. Najbardziej jest to widoczne jak mam włączony autohold lub tempomat aktywny i samochód sam rusza w korku po „pyknięciu” w pedał gazu.

i jeszcze jedno... mokre DSG6 ma serwis co 60kkm. Mokra DSG7 ma serwis co 120kkm. Właśnie muszę się umówić na wymianę bo już mam ponad 65kkm w passacie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

W piątek zamówiłem Passata B8 Variant, jednakże mam kilka pytań, bo dopiero dziś zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno dobrze zrozumiałem konfigurator. Mianowicie:

1. System radiowy Ready2Discover / Rozumiem, że to będzie to samo radio (cale) co Discover Media z tą różnicą, że bez nawigacji i systemu rozpoznawania znaków?

2. App Connect – połączenie smartfona z samochodem [w tym bezprzewodowe dla CarPlay, Android Auto] / W konfiguracji wyposażenia dodatkowego jest również opcja „App Connect – widok ekranu smartfona na ekranie radia” / czy przy wybranej przeze mnie opcji tj. połączenie smartfona z samochodem również będę mógł przerzucić widok smartfona na ekran radia, żeby skorzystać np. z google maps? 

3. System Easy Open / Easy Close / Na moje pytanie do sprzedawcy czy to jest dodatkowa opcja otwarcia klapy stopą odpowiedział, że tak, ale że nie muszę tego brać, bo automatycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika w wersji elegance jest w standardzie. Co prawda w wyposażeniu standardowym jest napisane „Zdalne otwieranie pokrywy bagażnika”, ale wydaje mi się, że jest to odblokowanie zamka z przycisku pilota a sama klapa w standardzie nie jest automatycznie otwierana i trzeba ją podnieść i zamknąć ręcznie.

4. Czy mając w wersji elegance 3 strefową klimatyzację w standardzie pasażerowie za mną będą mieli możliwość regulacji temperatury czy będą tylko nawiewy?

Sprzedawca powiedział, że od momentu złożenia zamówienia mam max 2 tygodnie na zmiany w specyfikacji wyposażenia dodatkowego więc jeszcze trochę czasu mam, ale w razie czego wolałbym to zrobić jak najszybciej, dlatego też z góry dziękuję za szybkie odpowiedzi i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Charakterek 1.8/2.0tsi EA888 gen3 maja dodatowy wstrysk mpi

Edytowane przez rosol
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  

3 godziny temu, Maciej_87 napisał:

Ciach

1. Ready2Discover nie ma nawigacji. Jest dostępna za dodatkową opłatą. Czyli także wiąże się to z brakiem usługi czytania znaków. 

2. Tak, ale w ograniczonej funkcjonalności. Musisz mieć Android Auto, przy czym od wersji 10 adroida jest to dołączane w Polsce, a do wcześniejszych trzeba sobie pobrać w apkmirror. O tyle upierdliwe, że wersji jest kilka i trzeba wiedzieć na jakiej architekturze procesor. Wystarczy poszukać specyfikacji telefonu i znając procesor można wszystko już się dowiedzieć. Qualcomm Snapdragon których jest większość jest na architekturze ARM i taką najnowszą wersję Android Auto trzeba pobrać. Mapa na radiu wygląda jak w załączniku. 

3. Gość nie wie co mówi. W tej wersji jest zdalne otwieranie klapy z pilota. W żadnym wypadku nie jest to System Easy Open / Easy Close, które aktywuje otwieranie klapy bezkluczykowo. 

4. Będzie można ustawić osobno temperaturę z tyłu. Ustawia się ją niezależnie od tej z przodu (załącznik).

5. Mam nadzieję, że zamówiłeś sobie iq light? Bez tej opcji nie ma sensu kupowania nowego auta. 

IMAG1192 (1).jpg

IMAG0977.jpg

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po lifcie dla trzeciej strefy nie ma regulacji z tyłu, tylko przez menu na ekranie. Nie jestem pewny, może można dokupić.

Android auto chyba też nie ma wciąż bezprzewodowego? Przynajmniej u mnie w MY2020 jest tylko przewodowo.

Co do IQ light to spoko, ale pytanie za ile, jak ja kupowałem to dopłata za pakiet była 9k. Wg mnie mocna przesada chyba że ktoś non stop lata nocami po nieoświetlonych drogach...

Edytowane przez Sober

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak android, ale przy App Connect z Apple działa świetnie. 
 

Trzecia strefa - idiotyzm - kilka groszy oszczędności na panelu. Teraz panel trzeba dokupić, a inaczej sterowanie tyłem tylko z menu z radia. Ma to sens przy dzieciach ale nie przy dorosłych. Panel można dodać, ale chyba coś źle robiłem, bo żeby dodać panel, musiałem dodać ogrzewanie tylnych foteli a to wymaga skóry i ostatecznie ten panel kosztuje kupę forsy. Nie mam. Żyję. 
 

iQLight - nie mam bo wybrałem tanie auto z placu, ale mam Light assist i fajnie włącza i wyłącza drogowe na zwykłej drodze, ma sens na drogach z małym ruchem, gdy łatwo zapomnieć o długich. Zwykle Led są dobre a drogowe w nich to już są rewelacyjne. Jednak sam bym wolał iQ. Uwaga, choć mój jest MR2021, to nie ma automatycznej regulacji zasięgu świateł i trzeba to rob
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zasięgu jest automatyczna wg mnie... Z menu można tylko dodatkowo obniżyć (nie mam pojęcia po co...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem Ready2Discover, bo w Fieście Mk8 żony i tak jeżdżę na google mapach przez Apple Car Play i spisuje się wyśmienicie więc nie widziałem sensu brać Discover Media tylko dla nawigacji i systemu rozpoznawania znaków który Fiesta ma a praktycznie nie zwracamy na ten "bajer" uwagi. Sprzedawca powiedział, że Ready2Discover to również 8 calowe radio tak jak Discover Media z tym, że bez nawigacji i systemu rozpoznawania znaków. Jednak jest opcja dogrania opcji nawigacji gdybym w przyszłości miał taką zachciankę.

Tak wziąłem z IQ Light :)

Co do panelu z tyłu to wziąłem podgrzewane siedzenia z osobną regulacją temperatury, dlatego też musiałem dokupić osobny panel. Jednak mogłem wziąć podgrzewane siedzenia do standardowej tapicerki tzn. siedzisko i oparcie Alcantara a boczki foteli i paneli w drzwiach jakaś skóra syntetyczna czy jakoś tak. 

Identyczny Passat jak ten na filmiku z tą różnicą, że z zewnątrz bez pakietu R-Line a w środku bez Discover Pro, szklanego dachu, ale z nowym panelem sterowania klimatyzacją.

https://www.youtube.com/watch?v=UMe_qThG1jM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności