Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pozbyłem się B6 4Motion, i generalnie szukam auta z napędem 4x4 z silnikiem benzynowym. Chciałem coś zmienić, oglądałem się już za Subaru, no ale cóż, znowu kupię Passata, bo dobrze się w nim czuję. I teraz mam 2 auta na oku:

2.0 TSI 280KM DSG 4Motion 2017 albo 1.8 TSI 180KM manual, ale napęd przód, oba Highline, z przebiegiem mniej niż 100 000 km, różnica w cenie plus minus 20k, ale do przeskoczenia, choć żona twierdzi, że za 30k to można kuchnię wyremontować. I czy odpuścić ten napęd 4x4 biorąc tańszy model, o którym mało wiem. Luźno prześledziłem wątek, tak gdzieś od 520 strony, ale dalej nie wiem, jaka konkretnie jest ta skrzynia DSG. Czytając artykuły pt. "Skrzynia biegów DSG: awaria niemal pewna! Ile zapłacimy za naprawę?" mam wątpliwości.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, bendek666 said:

Witam, pozbyłem się B6 4Motion, i generalnie szukam auta z napędem 4x4 z silnikiem benzynowym.

(...) I czy odpuścić ten napęd 4x4 biorąc tańszy model, o którym mało wiem. Luźno prześledziłem wątek, tak gdzieś od 520 strony, ale dalej nie wiem, jaka konkretnie jest ta skrzynia DSG. Czytając artykuły pt. "Skrzynia biegów DSG: awaria niemal pewna! Ile zapłacimy za naprawę?" mam wątpliwości.

 

Ale co chcesz wiedzieć na temat tej skrzyni? W konfigu 1.8 TSI 180 KM + DSG masz suchą skrzynie z obciętym momentem obrotowym silnika do chyba 250Nm (w manualu ten silnik miał chyba 350Nm). Napisz konkretniej w tym masz wątpliwości, to może postaramy się je rozwiać.

co do 4x4, skoro już miałem w B6, to sam zadaj sobie pytanie ile razy Ci się on przydał (świadomie). Ja teraz tez mam 4x4, ale puki co go nie wykorzystuje (świadomie). Może jak spadnie śnieg to wtedy poczuje.

co do ceny... sam stałem przed takim dylematem. Passat higline vs. Passat highline R-line za dokładnie 22-25tys zł więcej. Nawet pytałem na forum czy warto dopłacać... i stwierdziłem, że chyba jednak nie warto, mimo iż auto było bardziej doposażone. Zadaj sobie pytanie czy jest konkretnie coś na czym Ci zależy w wyposażeniu tego droższego? Nie na zasadzie „fajnie mieć” tylko - mam i używam? To jest to czego będziesz żałował później i do tego wycen to - czy warto dopłacać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Gajdzi napisał:

Jeśli boisz się DSG, to tylko powiem że ja swoją zrobiłem 286tys km :)

co do samochodu, nie wierz nic na słowo. Sprawdź stan techniczny. Sprawdź czy DSG nie szarpie przy przerzucaniu w górę ani w dół oraz przy kickdown. W tym roku powinna być skrzynia mokra - sprawdź czy był wymieniany olej (powinny być 2 wymiany i kolejna przy 180 tys). Sprawdź czy auto łapie odpowiednio temp. (Przy skrzyni jest termostat, który lubi przepuszczać - wymiana samemu 15-20min w cenie 75zl). 

tyle mi przychodzi do głowy na teraz...

Dzięki za odpowiedź. Z tym przebiegiem robiłeś coś ze skrzynią (np. dwumas)? Nie no wiadomo, że sprawdzić i tak muszę stan techniczny. Też mi się tak wydaje, że jest tam skrzynia mokra, rozumiem że jest ona lepsza (mniej usterkowa) od suchej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 172 tys km wymieniałem dwumase. Auto kupowałem przez przedstawiciela firmy w której jeździli auto. Było 20-30 aut w identycznej konfiguracji z przebiegami od 140 do 215 tys km - w każdej stukała dwumasa. Ale tylko stukała, bez szarpnięć.

poczytaj sobie o skrzynkach DQ200 (sucha montowana np. do 1.8 TSI. Przenosi moment do 250Nm) oraz DQ250 (mokra, montowana do 2.0 TDI, nie znam wartości do jakiej przenosi moment - często piszą ze do 500Nm, ale nie wiem czy aż tak). Uchodzi za trwalszą pod warunkiem dobrego i regularnego serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Gajdzi napisał:

DQ250 (mokra, montowana do 2.0 TDI,

Nie tylko... I mimo że mam ja zrobioną na 380 nm i ma 10 lat nic nie stuka... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Gajdzi napisał:

Ale co chcesz wiedzieć na temat tej skrzyni? W konfigu 1.8 TSI 180 KM + DSG masz suchą skrzynie z obciętym momentem obrotowym silnika do chyba 250Nm (w manualu ten silnik miał chyba 350Nm). Napisz konkretniej w tym masz wątpliwości, to może postaramy się je rozwiać.

co do 4x4, skoro już miałem w B6, to sam zadaj sobie pytanie ile razy Ci się on przydał (świadomie). Ja teraz tez mam 4x4, ale puki co go nie wykorzystuje (świadomie). Może jak spadnie śnieg to wtedy poczuje.

co do ceny... sam stałem przed takim dylematem. Passat higline vs. Passat highline R-line za dokładnie 22-25tys zł więcej. Nawet pytałem na forum czy warto dopłacać... i stwierdziłem, że chyba jednak nie warto, mimo iż auto było bardziej doposażone. Zadaj sobie pytanie czy jest konkretnie coś na czym Ci zależy w wyposażeniu tego droższego? Nie na zasadzie „fajnie mieć” tylko - mam i używam? To jest to czego będziesz żałował później i do tego wycen to - czy warto dopłacać?

Dzięki za odpowiedź.

1.8 TSI 180 KM ma skrzynię manualną, więc tu nie mam pytań. Chcę się upewnić czy 2.0 TSI 280KM 2017 ma skrzynię DQ250 6 biegów mokrą, czyli trwalszą. Co do automatów w ogóle to chciałem się upewnić, czy da się w nich hamować silnikiem, puszczając nogę z gazu, bo z moich raczej skromnych doświadczeń z automatami,  auto w tym momencie leci jak na luzie. Chyba, że trzeba mu ustawić jakiś specjalny tryb? Bo ja łopatkami schodziłem z biegów na niższe, ale nie wiem, czy to dla skrzyni takie dobre.

Co do 4x4. Jestem zwykłym użytkownikiem samochodów, gdybym wiedział to czego nie wiem, nie zadawałbym pytań. Mam z nim większe poczucie bezpieczeństwa. W jesienno-zimowych warunkach nie raz mogłem sobie pozwolić na nieco szybszą jazdę, niż inni użytkownicy dróg, choć nie jestem piratem drogowym. Kilka razy na mokrym myślę, że wyciągnął mnie (pewnie wraz z innymi systemami) z jakiegoś poślizgu w zakręcie nawet bez potrzeby kontrowania. Z garażu mam po górkę. Wcześniejszym B5 miałem w zimie biedę podjechać po wyślizganej drodze, bo nikt tam nie odśnieża (choć teraz o zimę trudno). Na nartach to samo. Nie zapomnę jak podjeżdżamy pod wyciąg, przede mną pseudoterenówka Dacia Duster  nie umie podjechać, w końcu gdzieś tam się ześlizguje w dół. Mój "wół roboczy" wyjechał tak jak stał. A ostatnio zdziwiłem się, wyjeżdżając z podporządkowanej Mazdą 3, że koła zabuksowały przy ruszaniu.

A różnica w cenie nie wynika tylko z napędu. Ten droższy ma jeszcze kilka rzeczy których nie ma tańszy, co do których nie mam wątpliwości, że dla mnie są przydatne. Np. pamięć fotela kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4x4 to akurat przy tej mocy, nawet u mnie przy 180KM to przynajmniej pozwala ze skrzyżowania szybko ruszyć na mokrym. Jak jest wilgotno to bardzo mi brakuje. Jak z przyczepą jechałem to już w ogóle, ruszałem jak tiry bo inaczej koła buksowały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Planuje od znajomego kupić Passata B8 1.8 DSG z 2017r z przebiegiem lekko ponad 60 tyś km. Samochód jest w leasingu, ale znajomy jeździ nim od nowości więc jeden, sprawdzony właściciel. Odbyłem póki co jedną jazdę próbną jako pasażer - nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jeszcze oczywiście będę sam testowo powoził. Niemniej pytanie mam takie:

- kolega oddaje samochód do ASO na przegląd po 60tyś km i kilka dni później odkupuje od niego samochód. Czy po takim przeglądzie w ASO jest sens dawać samochód na przegląd przed sprzedażowy - zdaje się, że te przeglądy w dużej mierze pokrywają się? Czy ktoś ewentualnie wie ile taki przegląd w VW kosztuje? Myślałem, aby dorzucić kilka $ do tego przeglądu po 60tyś km ale nie wiem czy to ma sens - czy samo przejście przeglądu nie jest wystarczające? Samochód nie był bity

- to będzie pierwszy automat w moim życiu. O DSG trochę poczytałem, trochę się cykam a trochę się nie mogę doczekać, bo działa zarąbiście. Wiem jaki model jest to skrzyni, że jest to tzw. sucha i bezobsługowa. Ale na internetach piszą, że przy 60tyś warto wymienić płyny. Pytałem znajomego i nic takiego nie robił. Czy warto oddać samochód na jakiś serwis DSG? Zależy mi na bezawaryjności (jak każdemu), planuje tym samochodem kilka lat pojeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, ens napisał:

 bezobsługowa

Nie ma czegoś takiego... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w kilku serwisach VW coby zasięgnąć info czym to dsg jest i rozmowa wygląda zawsze tak samo. 
- a z którego roku jest samochód?
- 2017
- a silnik jaki?
- 1.8 tsi
- a to skrzynia jest bezobsługowa, jeździć

Byłem też w kilku punktach w których sprzedają samochody używane i wszyscy potwierdzali, że nie ma się czego obawiać, że sami sprzedają dsg i samochody do niech nie wracają..

Ale też kilka lat temu jeździłem Fabią 1.2 tsi z bezobsługowym rozrządem, który faktycznie był bezobsługowy pod warunkiem, że wymieniło się go co 30k km... stąd pytam.

Rozumiem, że warto olej w DSG warto po zakupie wymienić. Czy ktoś może podać jaki jest to orientacyjnie koszt? Ewentualnie ktoś to robił na terenie Warszawy lub okolic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik jest ok.. Olej w silniku co maks 15tys.km....filtr powietrza tak samo i jest cacy... Skrzynia to inna bajka..DQ200 nie nalezy do idealnych... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ens napisał:

Byłem w kilku serwisach VW

 

9 godzin temu, ens napisał:

a to skrzynia jest bezobsługowa, jeździć

https://www.vw-aso.pl/bezpiecznierazem/wymiana-oleju-dsg

9 godzin temu, rosol napisał:

DQ200 nie nalezy do idealnych

Dlatego lepiej brać 2.0 z mokrą... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 hours ago, ens said:

Witam wszystkich

Planuje od znajomego kupić Passata B8 1.8 DSG z 2017r z przebiegiem lekko ponad 60 tyś km. Samochód jest w leasingu, ale znajomy jeździ nim od nowości więc jeden, sprawdzony właściciel. Odbyłem póki co jedną jazdę próbną jako pasażer - nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jeszcze oczywiście będę sam testowo powoził. Niemniej pytanie mam takie:

- kolega oddaje samochód do ASO na przegląd po 60tyś km i kilka dni później odkupuje od niego samochód. Czy po takim przeglądzie w ASO jest sens dawać samochód na przegląd przed sprzedażowy - zdaje się, że te przeglądy w dużej mierze pokrywają się? Czy ktoś ewentualnie wie ile taki przegląd w VW kosztuje? Myślałem, aby dorzucić kilka $ do tego przeglądu po 60tyś km ale nie wiem czy to ma sens - czy samo przejście przeglądu nie jest wystarczające? Samochód nie był bity

- to będzie pierwszy automat w moim życiu. O DSG trochę poczytałem, trochę się cykam a trochę się nie mogę doczekać, bo działa zarąbiście. Wiem jaki model jest to skrzyni, że jest to tzw. sucha i bezobsługowa. Ale na internetach piszą, że przy 60tyś warto wymienić płyny. Pytałem znajomego i nic takiego nie robił. Czy warto oddać samochód na jakiś serwis DSG? Zależy mi na bezawaryjności (jak każdemu), planuje tym samochodem kilka lat pojeździć.

Jeśli to dobry kolega i chcecie dalej utrzymać znajomość ? to szczera rozmawia powinna załatwić sprawę czy warto brać auto czy nie. Czy coś jest nie tak, czy wszystko gra. Czy skrzynia potrafi szarpnąć czy jest cacy. Jeśli nie jeździłeś nigdy DSG to jej nie wyczujesz na jeździe próbnej...

co do pytań... 

1. Przegląd - pewnie musi zrobić normalny przegląd (wymóg leasingu). Natomiast, JA jestem zdania że nie warto wykupować przeglądów „przed zakupowych” w ASO. To jest produkt za który oni nie biorą żadnej odpowiedzialności - kupiłem kiedyś tak auto i miałem delikatny wyciek oleju - zero odpowiedzialności za brak wykrycia usterki. Gość w ASO mi powiedział, że „przegląd przed-zakupowy” jest ofertą pod klienta. Bo ny tego chcemy. Nie jest to ani sformalizowane ani tez powtarzalne - każdy salon robi to inaczej i za inna cenę - VW we Wrocławiu chciał 500zl netto 2-3 lata temu. Audi 800zl netto a skoda 300zl netto. Jak masz zaufanego mechanika to lepiej jechać do niego - ot takie moje zdanie!

co do DSG... DQ200 to skrzynia tzw. „Sucha”, czyli sprzęgła nie pracują w „kąpieli olejowej”. Natomiast dalej mA olej do sterowania skrzynia - mechatroniką, który wg. producenta się nie wymienia. Ale na forum znajdziesz ludzi/firmy które to sugerują/robią. Skrzynia przenosi obciążenia do 250Nm dlatego silnik 1.8 TSI został wykastrowany z 350Nm (w manualu tyle ma) do 250Nm dla DSG. Lepszym rozwiązaniem są skrzynie mokre (DQ250). Natomiast mokre skrzynie montowani w 2.0TSI 220km lub po 2018 (o ile się nie mylę) 2.0 TSI 190KM (ale to już inna skrzynia - DQ380). W każdym razie jeśli auto nie było katowane to tez pożyje.

opinii o DSG jest tyle co ludzi. Ale jeśli ktoś kupuje 1.8 TSI i później z tego robi ponad 200KM i duzo wyższy moment i nie patrzy na ograniczenia technologiczne zastosowane w aucie to skrzynia pada bardzo szybko... 

z drugiej strony ideału i jakości nie do zajechania tutaj tez nie znajdziesz... to ma mieć ograniczona żywotność. Przy 60tys km powinno być jeszcze sporo przed Tobą - kumpel ma taki z przebiegiem 120kkm i silnika zaczyna świrować a skrzynia jest git!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gajdzi sinik CJSC ma 320Nm a nie 350Nm

Skrzynia DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm.... około 300Nm jest dla niej osiągalne.

Skrzynia DQ381 a nie DQ380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, rosol napisał:

Skrzynia DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm.... około 300Nm jest dla niej osiągalne

Co i tak jest słabe w dq 250 mam 380 nm i zero problemów... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minutes ago, rosol said:

@Gajdzi sinik CJSC ma 320Nm a nie 350Nm

Skrzynia DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm.... około 300Nm jest dla niej osiągalne.

Skrzynia DQ381 a nie DQ380

Nie znalazłem dokumentu mówiącego o tym że DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm - wszędzie mowa ze do 250Nm. W necie można znaleść info że przeniesie do 400Nm ale po profesjonalnym tuningu ?

Dlatego tez silniki 1.8 TSI 180KM były dławione dla tej skrzyni - na forum UK można przeczytać że są dławione dla 1 i 2 biegu. Na forum DE, że po całości. 
jakkolwiek by to nie było... warto się upewnić jaki konfig się kupuje.

Ale to moje przekonania wyczytane z prasy/internetu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Gajdzi napisał:

Jeśli to dobry kolega i chcecie dalej utrzymać znajomość ? to szczera rozmawia powinna załatwić sprawę czy warto brać auto czy nie. Czy coś jest nie tak, czy wszystko gra. Czy skrzynia potrafi szarpnąć czy jest cacy. Jeśli nie jeździłeś nigdy DSG to jej nie wyczujesz na jeździe próbnej...

On sam jest skrzynią zachwycony, a samochód zmienia tylko ze względu na koniec leasingu - normalnie jeździłby dalej. Twierdzi, że jeździ spokojnie i nie pałuje, ja miałem okazję jechać z nim kilka razy i wg mnie jeździ raczej nerwowo, może nawet trochę agresywnie (ale jego styl jazdy  porównuje do siebie, może ja po prostu jestem niedzielnym dziadem, a on jeździ normalnie ?). Na DSG nie jeździłem nigdy a na automacie w ogóle jeździłem może ze 2-3 razy...

A jeżeli chodzi o szarpnięcia - czy to się nie może zdarzyć? Czy zawsze automat ma działać idealnie bez zająknięcia? Czy jest jakiś taki najbardziej typowy objaw, który mógłby dosyć jednoznacznie wskazywać na jakiś problem?

Godzinę temu, Gajdzi napisał:

1. Przegląd - pewnie musi zrobić normalny przegląd (wymóg leasingu). Natomiast, JA jestem zdania że nie warto wykupować przeglądów „przed zakupowych” w ASO. To jest produkt za który oni nie biorą żadnej odpowiedzialności - kupiłem kiedyś tak auto i miałem delikatny wyciek oleju - zero odpowiedzialności za brak wykrycia usterki. Gość w ASO mi powiedział, że „przegląd przed-zakupowy” jest ofertą pod klienta. Bo ny tego chcemy. Nie jest to ani sformalizowane ani tez powtarzalne - każdy salon robi to inaczej i za inna cenę - VW we Wrocławiu chciał 500zl netto 2-3 lata temu. Audi 800zl netto a skoda 300zl netto. Jak masz zaufanego mechanika to lepiej jechać do niego - ot takie moje zdanie!

No właśnie nie mam zaufanego mechanika.. Podjadę z nim na przegląd i dopytam, czy gdybym dopłacił tam kilka zł to czy wydadzą jakąś kompleksową opinie odnośnie stanu samochodu ze wskazaniem na dsg (rozumiem, ze na przeglądzie standardowo podpinają pod kompa i chociaż sprawdzają błędy). Nie łudzę się, że biorą za taki przegląd jakąkolwiek odpowiedzialność..

Godzinę temu, Gajdzi napisał:

z drugiej strony ideału i jakości nie do zajechania tutaj tez nie znajdziesz... to ma mieć ograniczona żywotność. Przy 60tys km powinno być jeszcze sporo przed Tobą - kumpel ma taki z przebiegiem 120kkm i silnika zaczyna świrować a skrzynia jest git!

Trochę wychodzę z założenia, że to jednak VW, czyli vw, skoda, seat, audi. DQ200 jest montowane w najbardziej masowej marce (vw) i w najbardziej masowych klasach (fabia, polo, golfy, ibizy itp) i masowych silnikach (1.2, 1.4 1.8 tsi) więc siłą rzeczy przy takiej masówce musi być więcej narzekających ale też gdyby faktycznie był aż tak duży problem z tymi skrzyniami to byłoby znacznie w temacie głośniej. No i skrzynia jest naprawialna, w najgorszym przypadku naprawa to jakieś 5-6 tyś zł. Poza tym to jest internet... wystarczy wpisać w google "mam katar" i człowiek dowiaduje się, że ma nowotwór i nie ma sensu się leczyć bo i tak zostało mu 5 dni życia... Mi bardziej zależy na tym aby się dowiedzieć co robić, aby nie dokładać do jej ewentualnej awaryjności (jak dbasz tak masz), a 200 tyś km tym passatem nie zrobię. 

Szukam w takim razie warsztatu, który zrobi serwis

3 minuty temu, Gajdzi napisał:

Nie znalazłem dokumentu mówiącego o tym że DQ200 przeniesie więcej niż 250Nm - wszędzie mowa ze do 250Nm. W necie można znaleść info że przeniesie do 400Nm ale po profesjonalnym tuningu

 W przypadku 1.8 tsi w DSG można znaleźć na Internetach info o chip tuningu, ale prawie zawsze jest dopisane, że ze względu na skrzynie podniesienie momentu jest ograniczone do ok 270, 275 max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci tu niczego nie zagwarantuje ,żaden serwis czy inny mechanik .Auto jest młode i z niewielkim jak na leasing przebiegiem .Skrzynia dsg sucha uważana jest za bardziej awaryjną ale o mokrej też jest dużo negatywnych opinii tylko że przy mokrej awarie występują przy ponad 200 tyś. przebiegu a przy suchej awarie zdarzały się dużo wcześniej.To bardzo popularne skrzynie i procent awarii jest niewielki ale ilościowo to daje sporo przypadków .Ważne że auto jest od kolegi któremu głupio by było sprzedawać felerne auto znajomemu ,zresztą o czym my mówimy ,60 tyś i 3 lata to prawie nic co tu ma się zepsuć ?To obcięcie momentu obrotowego to słyszałem że tylko przy ruszaniu na niskich biegach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, zibi1961 napisał:

Ważne że auto jest od kolegi któremu głupio by było sprzedawać felerne auto znajomemu ,

Gorzej jak się coś w aucie popsuje np dsg i wtedy z koleżeństwa szybko może nic nie zostać... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dreyfus jezeli skrzynia padnie a wlasciwie to sprzegla za 20tys.km to jaka w tym wina sprzedajacego?? Dlaczego kolezenstwo mialoby tego nie przetrwac?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności