radekrp90 Zgłoś #10781 Napisano 8 Listopada 2020 To wszystko przez Mercedesa https://www.welt.de/motor/news/article121026536/Konsequenz-aus-der-neuen-LED-Technik.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nok7 Zgłoś #10782 Napisano 11 Listopada 2020 W dniu 3.11.2020 o 05:24, Burbon napisał: Cześć, jestem na etapie poszukiwania B8 i mam możliwość kupić pewny egzemplarz z 2.0TDi 150 koni, z tym że diesel nie leży raczej w moim sposobie użytkowania. Codziennie robię po okolicy 10-15 kilometrów, plus ze dwa razy w ciągu tygodnia przejazd 30-60 kilometrów i ze dwie dłuższe trasy w ciągu miesiąca. Czy jest czego się bać w kwestii dpf, czy jego eksploatacja wygląda na tyle bezproblemowo, że mogę spokojnie wziąć takie auto? ja mialem superba z takim silnikiem, dojazd do pracy to ok 20km w jedna strone, jazda codziennie przez centrum wawy, zawsze w korkach, w niektore weekendy wyjazdy poza miasto (blizsze i dalsze) i nie mialem problemu z dpf fakt ze przejechalem nim tylko ok 30tys km ale wczesniej tez byl diesel z dpf (Volvo, najechalem lacznie 140tys km, samochod u mnie od nowosci), uzytkowany w taki sam sposob i tez dpf nie sprawial problemu ciekawostka bylo to, ze dosyc czesto po powrocie z trasy ( >300km w jedna strone) dopiero podczas jazdy po miescie w korkach wlaczalo sie dopalanie dpf-a chociaz na logike powinno sie wlaczyc i dopalic w trasie - to dotyczylo kazdego z samochodow wg mnie mozesz smialo kupic ten 2.0tdi jezeli rzeczywiscie jest pewny (znana historia, udokumentowany serwis na czas = niekoniecznie w interwalach zalecanych przez vw, itd) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek.R Zgłoś #10783 Napisano 11 Listopada 2020 Cześć, wczoraj byłem obejrzeć samochód VW Passat B8 1.8 TSI, 2017 rok, 80 tysięcy przejechane. Samochód sprzedaje mój znajomy, kupiony w Polskim salonie, serwisowany systematycznie ASO. Niestety podczas inspekcji wyszło dość obfite upocenie silnika. Mechanik stwierdził, że raczej jest to nieszczelność w misce olejowej. Czy warto ryzykować? jaki byłby ewentualny koszt naprawy? z góry dziękuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #10784 Napisano 11 Listopada 2020 Jak nie ma wycieków z góry silnika i olej nie spływa z góry to jest to nieduży koszt bo albo uszczelka albo misa olejowa do wymiany .Nie bez znaczenia jest że to twój znajomy i samochód serwisowany w Polsce . Jeżeli opcja wyposażenia i ogólne wrażenie ci odpowiada to ja bym się nie zastanawiał bo passatów b8 w benzynie jest mało na rynku. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #10785 Napisano 12 Listopada 2020 Moze ktos wyciął ten filtr i go wylaczyli tez programowo? Nie polecam, a raczej zachować dużą ostroznosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #10786 Napisano 12 Listopada 2020 Zdecydowanie wygląda na wywalony filtr. Ja w obecnej jeszcze B6 mam sprawnego DPFa i wydech czyściutki w środku i nigdy żadnego czarnego dymu nie widziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10787 Napisano 12 Listopada 2020 Na 100 % ma wywalony dpf. Musi mieć spor ponad 300 tys. km przebiegu że go ktoś wywalił. W tych modelach dpfy raczej nie sprawiają problemów do takich przebiegów ,a nawet więcej. Albo poważna awaria silnika była i ktoś zamiast naprawić usterkę, to usunął dpfa. Nie twierdzę że nie warto kupić, ale można się władować w niezłą minę i póżniej trzeba znależć następnego jelenia i jemu sprzedać tą minę. Można jeszcze się narazić na sprawy sądowe sprzedając komuś ową minę. Kwestia przeglądu, kontroli na drodze. Jak tylko w kraju to pół biedy ,ale na zachód to już strach się ruszyć. Radzę uważać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek2010 Zgłoś #10788 Napisano 20 Listopada 2020 Cześć grupo Taka sytuacja: poluję na B8 1.8 TSI DSG. W końcu udało się znaleźć egemplarz, który spełnia moje wymagania, mieści się w budżecie itd. Wspomniany egezmplarz to: B8 Comfortline 1.8 TSI DSG 2016, 60 tys.km Już jestem w ogródku, już witam się z gąską (załatwiam leasing) a tu nagle na horyzoncie pojawia się ( dokładnie w tym samym budżecie) kontroferta. I to jaka! 2.0 TSI 220 DSG, Highline, 2017, 95 tys.km No i mam problem: Za wersją Comfortline przemawia niższy o przebieg (60 tys. vs 95 tys) , właściciel ponadto zmieniał olej co 15 tys km Za wersją Higline przemawia oczywiście to, że to Higline i rocznikowo jest rok młdszy. Minusy? Wyższy przebieg, auto jest w najmie długoterminowym więc przeglądy były co30 tys.km Zastanawiam się, jakie będą koszty użytkowania wersji 2.0 . I nie mam tu bynajmniej na myśli kosztów związanych z większym zużyciem paliwa ( to oczywiste, godzę się na to) ale bardziej interesują mnie koszty ekploatacyjne/ serwisowe czy też awaryjność ( 2.0 ma mokrą skrzynię, która -przynajmniej w teorii powinna być trwalsza niż DSG7 DQ200 w 1.8 ...) Chętnie poczytam Wasze opinie: którą wersję wybralibyście i dlaczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #10789 Napisano 20 Listopada 2020 E tam głupie pytanie, każdy woli więcej mocy i wyższe wyposażenie, a różnica 35 tys km jest pomijalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #10790 Napisano 20 Listopada 2020 (edytowane) Jeśli zależy Ci na niskich kosztach utrzymania to bież 1.8 Jeśli nie jest to istotne to lepiej bierz 2.0 - jeśli auto było regularnie serwisowane i jest zdbane a do tego wersja wyposażenia wyższa. Kolejny argument - czy wyposażenie jest dla Ciebie ważne - jeśli nie to 1.8. Sprawdź stan auta z 2.0 i tyle. Biorąc 1.8 - czy potem nie będzie Ci żal, że nie masz takich foteli, reflektorów, kamer itd? Rok młodsze auto! Lepiej, że jeździło niż stało Edytowane 20 Listopada 2020 przez marcinsgdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10791 Napisano 20 Listopada 2020 Najpierw ustal jakie wady ukryte i jaką przeszłość wypadkową mają oba egzemplarze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek2010 Zgłoś #10792 Napisano 20 Listopada 2020 Godzinę temu, marcinsgdz napisał: Jeśli zależy Ci na niskich kosztach utrzymania to bież 1.8 Biorąc 1.8 - czy potem nie będzie Ci żal, że nie masz takich foteli, reflektorów, kamer itd? Rok młodsze auto! Lepiej, że jeździło niż stało Orientujesz się, z czym wiązałby się owe wyższe koszty utrzymania 2.0? Pomijam oczywiscie paliwo. Wg mojej wiedzy- poprawcie mnie jeśli się mylę- wersja Highline ma w porówniu do Comfortline: 17'' alufelgi ( zamiast 16') boczne listwy chromowane, tapicerke welurową, system trybów jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #10793 Napisano 20 Listopada 2020 Sprawdz stan techniczny obu aut - bo moze okazac sie, ze wybor sam przyjdzie do Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10794 Napisano 20 Listopada 2020 W globalnym rozrachunku to chyba 2.0 jest tańsza w eksploatacji (skrzynia) ale tu dużo zależy od stanu. Dziwne aby Highline 2.0 TSI był rok młodszy i w cenie 1.8 Comfortline. Nawet te 30k km nie robi różnicy w/g mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #10795 Napisano 20 Listopada 2020 Podeslij link do tego ogloszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek2010 Zgłoś #10796 Napisano 20 Listopada 2020 (edytowane) https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-vw-passat-2-0tsi-220km-dsg-highline-cesja-gwarancja-cena-brutto-ID6CKw0v.html Edytowane 20 Listopada 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10797 Napisano 20 Listopada 2020 A co sygnalizuje tez żółty trojkat na jednym ze zdjęć? sprawdz ten egzemplarz 2.0 - nie wiem czy mam wrażenie, ale dość niska cena mi się wydaje... ale może mi się tylko wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #10798 Napisano 20 Listopada 2020 (edytowane) Plus odstepne 10000zl i cesja 1000zl. Edytowane 20 Listopada 2020 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cienki Zgłoś #10799 Napisano 22 Listopada 2020 Cześć wszystkim, chciałbym poznać wasze opinie na temat Passata B8 :) A dokładniej to zastanawiam się nad zakupem Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline rok 2016 z DSG 150 koni z przebiegiem 145 tys. km. Samochód pochodzi z polskiego salonu gdzie był kupiony przez wypożyczalnie samochodów. Passat był od 2016 do marca 2020 w wynajmie długo terminowym. Przez ten czas jeździł nim tylko jeden kierowca. Cały czas był serwisowany w ASO VW. Wszystkie OT jak przykazuje producent robione na czas. Przez ten czas żadnych awarii w silniku, skrzyni itd. Dwa mankamenty jakie ma to wymiana przedniej szyby (odprysk) oraz lewe tylne drzwi wymienione na nowe (szkoda parkingowa). Czy ten egzemplarz jest wart uwagi? Dokładnie to chodzi mi o przebieg z tą skrzynia DSG, jest się czego bać czy raczej będę się cieszył mega wygodną i bezawaryjną jazdą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10800 Napisano 22 Listopada 2020 Jeśli boisz się DSG, to tylko powiem że ja swoją zrobiłem 286tys km co do samochodu, nie wierz nic na słowo. Sprawdź stan techniczny. Sprawdź czy DSG nie szarpie przy przerzucaniu w górę ani w dół oraz przy kickdown. W tym roku powinna być skrzynia mokra - sprawdź czy był wymieniany olej (powinny być 2 wymiany i kolejna przy 180 tys). Sprawdź czy auto łapie odpowiednio temp. (Przy skrzyni jest termostat, który lubi przepuszczać - wymiana samemu 15-20min w cenie 75zl). tyle mi przychodzi do głowy na teraz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach