Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.11.2020 o 05:24, Burbon napisał:

Cześć, jestem na etapie poszukiwania B8 i mam możliwość kupić pewny egzemplarz z 2.0TDi 150 koni, z tym że diesel nie leży raczej w moim sposobie użytkowania. Codziennie robię po okolicy 10-15 kilometrów, plus ze dwa razy w ciągu tygodnia przejazd 30-60 kilometrów i ze dwie dłuższe trasy w ciągu miesiąca. Czy jest czego się bać w kwestii dpf, czy jego eksploatacja wygląda na tyle bezproblemowo, że mogę spokojnie wziąć takie auto?

ja mialem superba z takim silnikiem, dojazd do pracy to ok 20km w jedna strone, jazda codziennie  przez centrum wawy, zawsze w korkach, w niektore weekendy wyjazdy poza miasto (blizsze i dalsze) i nie mialem problemu z dpf

fakt ze przejechalem nim tylko ok 30tys km

ale wczesniej tez byl diesel z dpf (Volvo, najechalem lacznie 140tys km, samochod u mnie od nowosci), uzytkowany w taki sam sposob i tez dpf nie sprawial problemu

ciekawostka bylo to, ze dosyc czesto po powrocie z trasy ( >300km w jedna strone) dopiero podczas jazdy po miescie w korkach wlaczalo sie dopalanie dpf-a chociaz na logike powinno sie wlaczyc i dopalic w trasie  - to dotyczylo kazdego z samochodow

wg mnie mozesz smialo kupic ten 2.0tdi jezeli rzeczywiscie jest pewny (znana historia, udokumentowany serwis na czas = niekoniecznie w interwalach zalecanych przez vw, itd)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

wczoraj byłem obejrzeć samochód VW Passat B8 1.8 TSI, 2017 rok, 80 tysięcy przejechane. Samochód sprzedaje mój znajomy, kupiony w Polskim salonie, serwisowany systematycznie ASO. Niestety podczas inspekcji wyszło dość obfite upocenie silnika. Mechanik stwierdził, że raczej jest to nieszczelność w misce olejowej. Czy warto ryzykować? jaki byłby ewentualny koszt naprawy? IMG-4872.jpg

z góry dziękuje za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma wycieków z góry silnika i olej nie spływa z góry  to jest to nieduży koszt bo albo uszczelka albo misa olejowa do wymiany .Nie bez znaczenia jest że to twój znajomy  i samochód serwisowany w Polsce . Jeżeli opcja wyposażenia i ogólne wrażenie ci odpowiada to ja bym się nie zastanawiał bo passatów b8 w benzynie jest mało na rynku. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos wyciął ten filtr i go wylaczyli tez programowo?

Nie polecam, a raczej zachować dużą ostroznosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie wygląda na wywalony filtr. Ja w obecnej jeszcze B6 mam sprawnego DPFa i wydech czyściutki w środku i nigdy żadnego czarnego dymu nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100 % ma wywalony dpf. 

Musi mieć spor ponad 300 tys. km przebiegu że go ktoś wywalił. W tych modelach dpfy raczej nie sprawiają problemów do takich przebiegów ,a nawet więcej. 

Albo poważna awaria silnika była i ktoś zamiast naprawić usterkę, to usunął dpfa.  

Nie twierdzę że nie warto kupić, ale można się władować w niezłą minę i póżniej trzeba znależć następnego jelenia i jemu sprzedać tą minę. Można jeszcze się narazić na sprawy sądowe sprzedając komuś ową minę.  Kwestia przeglądu, kontroli na drodze. Jak tylko w kraju to pół biedy ,ale na zachód to już strach się ruszyć.

Radzę uważać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć grupo

Taka sytuacja: poluję na B8 1.8 TSI DSG. W końcu udało się znaleźć egemplarz, który spełnia moje wymagania, mieści się w budżecie  itd. Wspomniany egezmplarz to:

 B8 Comfortline 1.8 TSI DSG 2016, 60 tys.km

Już jestem w ogródku, już witam się z gąską (załatwiam leasing) a tu nagle na horyzoncie pojawia się ( dokładnie w tym samym budżecie) kontroferta. I to jaka!  2.0 TSI 220 DSG, Highline, 2017, 95 tys.km

No i mam problem:

  • Za wersją Comfortline przemawia  niższy o przebieg (60 tys. vs 95 tys) , właściciel ponadto zmieniał olej co 15 tys km
  • Za wersją Higline przemawia oczywiście to, że to Higline i rocznikowo jest rok młdszy. Minusy? Wyższy przebieg, auto jest w najmie długoterminowym więc przeglądy były co30 tys.km

 

Zastanawiam się, jakie będą koszty użytkowania wersji 2.0 . I nie mam tu bynajmniej na myśli kosztów związanych z większym zużyciem paliwa ( to oczywiste, godzę się na to) ale bardziej interesują mnie koszty ekploatacyjne/ serwisowe czy też awaryjność ( 2.0 ma mokrą skrzynię, która -przynajmniej w teorii powinna być trwalsza niż DSG7 DQ200 w 1.8 ...)

Chętnie poczytam Wasze opinie: którą wersję wybralibyście i dlaczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam głupie pytanie, każdy woli więcej mocy i wyższe wyposażenie, a różnica 35 tys km jest pomijalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci na niskich kosztach utrzymania to bież 1.8

Jeśli nie jest to istotne to lepiej bierz 2.0 - jeśli auto było regularnie serwisowane i jest zdbane a do tego wersja wyposażenia wyższa. Kolejny argument - czy wyposażenie jest dla Ciebie ważne - jeśli nie to 1.8. Sprawdź stan auta z 2.0 i tyle.

Biorąc 1.8 -  czy potem nie będzie Ci żal, że nie masz takich foteli, reflektorów, kamer itd?

Rok młodsze auto! Lepiej, że jeździło niż stało :)

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ustal jakie wady ukryte i jaką przeszłość wypadkową mają oba egzemplarze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, marcinsgdz napisał:

Jeśli zależy Ci na niskich kosztach utrzymania to bież 1.8

Biorąc 1.8 -  czy potem nie będzie Ci żal, że nie masz takich foteli, reflektorów, kamer itd?

Rok młodsze auto! Lepiej, że jeździło niż stało :)

Orientujesz się, z czym wiązałby się owe wyższe koszty utrzymania 2.0? Pomijam oczywiscie paliwo.

Wg mojej wiedzy- poprawcie mnie jeśli się mylę- wersja Highline ma w porówniu do Comfortline: 17'' alufelgi ( zamiast 16') boczne listwy chromowane, tapicerke welurową, system trybów jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz stan techniczny obu aut - bo moze okazac sie, ze wybor sam przyjdzie do Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W globalnym rozrachunku to chyba 2.0 jest tańsza w eksploatacji (skrzynia) ale tu dużo zależy od stanu. Dziwne aby Highline 2.0 TSI był rok młodszy i w cenie 1.8 Comfortline. Nawet te 30k km nie robi różnicy w/g mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sygnalizuje tez żółty trojkat na jednym ze zdjęć?

sprawdz ten egzemplarz 2.0 - nie wiem czy mam wrażenie, ale dość niska cena mi się wydaje... ale może mi się tylko wydaje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plus odstepne 10000zl i cesja 1000zl.

Edytowane przez loki7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

chciałbym poznać wasze opinie na temat Passata B8 :) A dokładniej to zastanawiam się nad zakupem Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline rok 2016 z DSG 150 koni z przebiegiem 145 tys. km. Samochód pochodzi z polskiego salonu gdzie był kupiony przez wypożyczalnie samochodów. Passat był od 2016 do marca 2020 w wynajmie długo terminowym. Przez ten czas jeździł nim tylko jeden kierowca. Cały czas był serwisowany w ASO VW. Wszystkie OT jak przykazuje producent robione na czas. Przez ten czas żadnych awarii w silniku, skrzyni itd. Dwa mankamenty jakie ma to wymiana przedniej szyby (odprysk) oraz lewe tylne drzwi wymienione na nowe (szkoda parkingowa). 

Czy ten egzemplarz jest wart uwagi? Dokładnie to chodzi mi o przebieg z tą skrzynia DSG, jest się czego bać czy raczej będę się cieszył mega wygodną i bezawaryjną jazdą?   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli boisz się DSG, to tylko powiem że ja swoją zrobiłem 286tys km :)

co do samochodu, nie wierz nic na słowo. Sprawdź stan techniczny. Sprawdź czy DSG nie szarpie przy przerzucaniu w górę ani w dół oraz przy kickdown. W tym roku powinna być skrzynia mokra - sprawdź czy był wymieniany olej (powinny być 2 wymiany i kolejna przy 180 tys). Sprawdź czy auto łapie odpowiednio temp. (Przy skrzyni jest termostat, który lubi przepuszczać - wymiana samemu 15-20min w cenie 75zl). 

tyle mi przychodzi do głowy na teraz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności