voximodo Zgłoś #10701 Napisano 5 Lipca 2020 Okej, super, dzięki wielkie za rady i pomoc! A jak z kwestią ew. krawężników i wytrzymałością felg i opon? Tez raczej nie powinno być znaczącej różnicy? Może trochę pytania amatora, ale całe życie jeździłem na maks 16 calowych i stąd gdzieś tam wewnętrznie boje się trochę przeskoku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10702 Napisano 10 Lipca 2020 Tak dla przypomnienia. O konkretnych samochodach dyskutujemy TYLKO w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10703 Napisano 12 Lipca 2020 On 7/3/2020 at 9:25 AM, zefir said: VW chwali się, że sprawdza 117 punktów związanych z danym autem. Więc pewnie to i tak zdecydowanie lepiej niż kupować od kogoś i weryfikacja na stacji diagnostycznej. Owszem, sprawdza, ale przy odkupie aby zbić cenę. Później to już loteria jak u każdego handlarza. Była kiedyś głośna sprawa jak gość sprzedał swoje auto po wcześniejszej kolizji do salonu VW we Wrocławiu (przy ul. Brucknera chyba) a później oferta z jego autem była wystawiona jako "bezwypadkowe". Cała sprawa była opisana na FB włącznie z tłumaczeniem VW... jakaś abstrakcja. Także chyba najlepszy sposób na zakup auta to jednak zasada ograniczonego zaufania + 5tys zł w kieszeni na ewentualne naprawy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zefir Zgłoś #10704 Napisano 13 Lipca 2020 Mam nadzieję, że to pojedynczy "incydent"... Zasada ograniczonego zaufania - zawsze. Zwłaszcza do handlarza samochodów. VW twierdzi, że te auta są po leasingu VW, więc wszelkie naprawy (również powypadkowe) powinny odbywać się w ASO, a co za tym idzie, powinna być tego historia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #10705 Napisano 14 Lipca 2020 6 godzin temu, zefir napisał: wszelkie naprawy (również powypadkowe) powinny odbywać się w ASO, a co za tym idzie, powinna być tego historia. Nie zawsze jest robione w ASO a co za tym idzie w historii śladu niema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek2010 Zgłoś #10706 Napisano 17 Lipca 2020 (edytowane) Cześć Czy moglibyście podpowiedzieć mi, która ze skrzyń DSG6 w TDI czy DSG7 w TSI jest trwalsza? Przymierzam się do zakupu Passata -znalazłem dwa- w zasadzie identyczne egzemplarze z 2016r -cena i przebieg ok 90-100k km niemal identyczne. Jeden to 2.0 TDI 150KM drugi to wspomniane 1.8 TSI. Z mojej wiedzy wynika, że skrzynie DSG znajdujące się w tych wersjach znacznie różnią się od siebie trwałością. Którą wersję polecacie? I nie mam tu na myśli odwiecznego dylematu diesel czy benzyna -co prawda na codzień robię znikome przebiegi po mieście ale 2 x w miesiącu jadę w dłuższą trasę więc o DPF się nie martwię. Martwię się za to o trwałość skrzyń - w końcu chyba nie bez powodu 1.8 TSI jest wykastrowane z momentu obrotowego w wersji z DSG. Czy przy przebiegu rzędu 90-100 tys km należy liczyć się z jakimiś dodatkowymi/ nieprzewidzianymi wydatkami w przypadku tych skrzyń? Dodam że oba rozważane przeze mnie wersje to tzw egezmplarze poleasingowe, serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Tutaj pytanie czy VW zaleca wymianę oleju w skrzyni przy 60k km i czy jest to w rzeczywistości praktykowane? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i opinie Edytowane 17 Lipca 2020 przez Jacek2010 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nok7 Zgłoś #10707 Napisano 18 Lipca 2020 (edytowane) tez mnie kiedys bardzo interesowal temat trwalosci skrzyn DSG (mialem w planach odkupic dla zony samochod ktorym bede jezdzil po zakonczeniu leasingu, tj. z przebiegiem ok 120kkm no i chcialem skonfigurowac ten do leasingu pod katem pozniejszego odkupu) mowiac w skrocie - wiekszosc opini jest taka ze skrzynia tzw mokra (taka jest np. w 2.0 TDI 150KM) jest trwalsza od skrzyni tzw. suchej (np w 1.8 TSI 180KM) w necie masz duzo artykulow na ten temat - poczytaj i wyrob sobie wlasne zdanie ja na szybko znalazlem taki: https://www.wyborkierowcow.pl/koszty-eksploatacji-i-serwisu-samochodu-ze-skrzynia-biegow-dsg-poradnik/ wg mnie masz w nim wszystkie potrzebne Ci informacje Edytowane 19 Lipca 2020 przez nok7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #10708 Napisano 19 Lipca 2020 W dniu 17.07.2020 o 11:04, Jacek2010 napisał: Dodam że oba rozważane przeze mnie wersje to tzw egezmplarze poleasingowe, serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Tutaj pytanie czy VW zaleca wymianę oleju w skrzyni przy 60k km i czy jest to w rzeczywistości praktykowane? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i opinie Mam co prawda 2.0 TSI skrzynią DSG6 (mokra), auto poleasingowe i potwierdzam, że olej DSG wymieniany co 60tyś podczas leasingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #10709 Napisano 23 Lipca 2020 Siema, Chcialem zapytac was a opinie. Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego Gte - tak do 20kkm przebiegu. Obecnie jezdzimy 2 letnia octavia ktora jest z nami od nowosci I od czasu zakupu obiecywalem sobie, ze nastepne auto bedzie tez nowe. Powod byl jeden; kupujac uzywane nie wiesz jak poprzedni wlasciciel traktowal silnik, szczegolnie w pierwszych miesiacach. Ale zaczalem sobie myslec, ze auta hybrydowe maga byc wyjatkiem bo: Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany przez elektryczny, wiec obciazenia sa mniejsze a co za tym idzie silnik ma latwiej w okresie kiedy sie "uklada" nawet jesli kierowca to idiota. Automatyczna skrzynia biegow dobiera najlepsze przelozenie I powinna potencjalnie przeszkodzic w jezdzie na wysokich obrotach co ma znaczenie szczegolnie na nierozgrzanym oleju. Powiedzcie czy moj sposob myslenia jest za... Naiwny? ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10710 Napisano 23 Lipca 2020 18 minut temu, emt81 napisał: Obecnie jezdzimy 2 letnia octavia ktora jest z nami od nowosci Daj namiary jak będziesz sprzedawać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek2010 Zgłoś #10711 Napisano 23 Lipca 2020 Godzinę temu, Dreyfus napisał: Daj namiary jak będziesz sprzedawać Ja mam Octavie Style 2015 1.4 TSI 150KM jak coś:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas_power Zgłoś #10712 Napisano 23 Lipca 2020 Witam serdecznie wszystkich użytkowników i pasjonatów Passata:) Zarejestrowałem się na froum gdyż jestem zainteresowany zakupem Passata B8 Comfortline z 2015r. Auto ma przejechane 119.000km wersja ze 190KM Dieslem i manualną skrzynią biegów. Ponieważ nigdy nie miałem Passata (głównie Fordy - Escort, Focus i Mondeo) chciałbym się Was zapytać na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ww samochodu? Pomijam oczywiscie standardowe kwestie przy zakupie używanego samochodu. Dziekuję z góry za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomAshCo Zgłoś #10713 Napisano 23 Lipca 2020 Witaj. Sam rok temu zakupilem Passata b8 z 2016 roku z silnikiem 190 km w manualu. Po roku użytkowania mogę podzielić się swoimi przemyśleniami. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Ten silnik pasuje do niego idealnie. Wyprzedzanie jak i dynamika nie stanowią problemu. Do tego auto mega oszczedne. Codziennie robie nim ok 65 km w drodze do pracy po Sztokholmskich autostradach. Średnie spalanie z ostatnich 4000 km to 5.0 l. Na wyciszenie nie moge narzekac ale mam wersje z podwójnymi szybami więc może to ma wpływ na moje wrażenia. Potwierdzam natomiast to co poruszylo tu wielu kolegow. Zawieszenie przednie potrafi skrzypiec na progach. Pozatym jest ciche. Wybrałem manual świadomie i kosztem komfortu postawiłem na spokój ducha i kieszeni. Sama skrzynia pracuje bardzo przyjemnie i płynnie. Basic Ledy świetnie sie spisują. AID tez fajna sprawa. Nawigacja na nim pozwala nie odrywać uwagi od drogi. Aktywny tempomat w manualu dziala świetnie. Webasto super na zimę. Auto duże i pakowne. Wybrałem je z myślą o mojej rodzinie 2+2. Swojego Paska kupilem z przebiegiem 110 tys km. Aktualnie mam 140 tys. Zero problemow i napraw. Prowizorycznie wymienilem rozrząd z pompa wody oraz tarcze i klocki tył. W razie pytań pisz śmiało. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #10714 Napisano 24 Lipca 2020 (edytowane) W dniu 23.07.2020 o 10:26, emt81 napisał: Automatyczna skrzynia biegow dobiera najlepsze przelozenie I powinna potencjalnie przeszkodzic Skrzynia automatyczna przeszkadza w zepsuciu napędu (a dokładniej skrzyni, sprzęgła, a nawet i silnika), to jest fakt, mówił o tym nawet sam Profesor Chris na swoim YouTubowym kanale - także dobrze myślisz. ; ) Patrząc na to jak sprzęgła w manualu używała moja żona, to myślę nawet, że automat jest bezpiecznieszy podczas jazdy - hamuje na biegu, nie włącza luzu... Edytowane 24 Lipca 2020 przez DamnWamn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10715 Napisano 24 Lipca 2020 1 minutę temu, DamnWamn napisał: Skrzynia automatyczna przeszkadza w zepsuciu napędu (a dokładniej skrzyni, sprzęgła, a nawet i silnika), to jest fakt, mówił o tym nawet sam Profesor Chris na swoim YouTubowym kanale - także dobrze myślisz. ; ) Patrząc na to jak sprzęgła w manualu używa moja żona, to myślę nawet, że automat jest bezpiecznieszy podczas jazdy - hamuje na biegu, nie włącza luzu... Z drugiej strony (przynajmniej w 2.0 tsi) automat utrzymuje podczas jazdy absolutnie minimalne obroty (1.2 - 1.4 kobr/min). Na pewno to pomaga w normach emisji i spalania, ale czy to jest na dłuższą metę zdrowe dla silnika to nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10716 Napisano 24 Lipca 2020 14 minut temu, DamnWamn napisał: podczas jazdy - hamuje na biegu Nie wiem jakim Ty automatem jeździsz bo mój wchodzi w tryb żagiel i nic nie hamuje... 4 minuty temu, Sober napisał: Z drugiej strony (przynajmniej w 2.0 tsi) automat utrzymuje podczas jazdy absolutnie minimalne obroty (1.2 - 1.4 kobr/min). Na pewno to pomaga w normach emisji i spalania, ale czy to jest na dłuższą metę zdrowe dla silnika to nie wiem... Dlatego pierwsze co robiłem po zakupie program w skrzyni i silniku... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #10717 Napisano 24 Lipca 2020 (edytowane) 5 minut temu, Dreyfus napisał: Nie wiem jakim Ty automatem jeździsz bo mój wchodzi w tryb żagiel i nic nie hamuje... Źle to opisałem. Chodzi mi o to, że w manualu żona podczas hamowania wciskała zawsze sprzęgło - nawet jak leciała autostradą. W B8 mam DSG, to mój pierwszy automat, także jestem świeży w tym temacie. Możesz mi podpowiedzieć jak działa tryb "żagiel"? Czy podczas hamowania automat włącza coś w stylu "luzu", czyli kompletne odcięcie napędu? Chodzi mi tutaj o to co się dzieje, gdy wciskasz hamulec. Edytowane 24 Lipca 2020 przez DamnWamn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10718 Napisano 24 Lipca 2020 5 minut temu, DamnWamn napisał: Możesz mi podpowiedzieć jak działa tryb "żagiel Działa jak luz jadąc np 150 że właśnie nie hamuje silnikiem tylko lecisz dalej nie tracąc prędkości, znaczy tracisz bo nogę z gazu ściągasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #10719 Napisano 24 Lipca 2020 Teraz, Dreyfus napisał: Działa jak luz jadąc np 150 że właśnie nie hamuje silnikiem tylko lecisz dalej nie tracąc prędkości, znaczy tracisz bo nogę z gazu ściągasz Okay, dzięki za info, tego nie wiedziałem. To co wyżej chciałem opisać, to reakcja skrzyni na wciśnięcie hamulca. Czy to prawda, że żagiel wyłącza się po wciśnięciu hamulca i skrzynia wbija wtedy bieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #10720 Napisano 24 Lipca 2020 Mam DCC i tryb żagiel działa tylko po wybraniu trybu ECO. Widać to po ikonce E na wyswietlaczu AID. Nawet po ustawieniu trybu Indyvidual i wybraniu w nim napędu na Eco, tryb żagiel nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach