Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Okej, super, dzięki wielkie za rady i pomoc! :) A jak z kwestią ew. krawężników i wytrzymałością felg i opon? Tez raczej nie powinno być znaczącej różnicy? 
Może trochę pytania amatora, ale całe życie jeździłem na maks 16 calowych i stąd gdzieś tam wewnętrznie boje się trochę przeskoku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia. O konkretnych samochodach dyskutujemy TYLKO w tym temacie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 7/3/2020 at 9:25 AM, zefir said:

VW chwali się, że sprawdza 117 punktów związanych z danym autem. Więc pewnie to i tak zdecydowanie lepiej niż kupować od kogoś i weryfikacja na stacji diagnostycznej.

Owszem, sprawdza, ale przy odkupie aby zbić cenę. Później to już loteria jak u każdego handlarza.

Była kiedyś głośna sprawa jak gość sprzedał swoje auto po wcześniejszej kolizji do salonu VW we Wrocławiu (przy ul. Brucknera chyba) a później oferta z jego autem była wystawiona jako "bezwypadkowe". Cała sprawa była opisana na FB włącznie z tłumaczeniem VW... jakaś abstrakcja. Także chyba najlepszy sposób na zakup auta to jednak zasada ograniczonego zaufania + 5tys zł w kieszeni na ewentualne naprawy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to pojedynczy "incydent"...

Zasada ograniczonego zaufania - zawsze. Zwłaszcza do handlarza samochodów. :)

VW twierdzi, że te auta są po leasingu VW, więc wszelkie naprawy (również powypadkowe) powinny odbywać się w ASO, a co za tym idzie, powinna być tego historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, zefir napisał:

wszelkie naprawy (również powypadkowe) powinny odbywać się w ASO, a co za tym idzie, powinna być tego historia.

Nie zawsze jest robione w ASO a co za tym idzie  w historii śladu niema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy moglibyście podpowiedzieć mi, która ze skrzyń DSG6 w TDI czy DSG7 w TSI jest trwalsza?

Przymierzam się do zakupu Passata -znalazłem dwa- w zasadzie identyczne egzemplarze z 2016r -cena i przebieg ok 90-100k km niemal identyczne. Jeden to 2.0 TDI 150KM drugi to wspomniane 1.8 TSI. Z mojej wiedzy wynika, że skrzynie DSG znajdujące się w tych wersjach znacznie różnią się od siebie trwałością. Którą wersję polecacie? I nie mam tu na myśli odwiecznego dylematu diesel czy benzyna -co prawda na codzień robię znikome przebiegi po mieście ale 2 x w miesiącu jadę w dłuższą trasę więc o DPF się nie martwię. Martwię się za to o trwałość skrzyń - w końcu chyba nie bez powodu 1.8 TSI jest wykastrowane z momentu obrotowego w wersji z DSG. Czy przy przebiegu rzędu 90-100 tys km należy liczyć się z jakimiś dodatkowymi/ nieprzewidzianymi wydatkami w przypadku tych skrzyń?

Dodam że oba rozważane przeze mnie wersje to tzw egezmplarze poleasingowe, serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Tutaj pytanie czy VW zaleca wymianę oleju w skrzyni przy 60k km i czy jest to w rzeczywistości praktykowane?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i opinie

Edytowane przez Jacek2010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mnie kiedys bardzo interesowal temat trwalosci skrzyn DSG (mialem w planach odkupic dla zony samochod ktorym bede jezdzil po zakonczeniu leasingu, tj. z przebiegiem ok 120kkm no i chcialem skonfigurowac ten do leasingu pod katem pozniejszego odkupu)

mowiac w skrocie - wiekszosc opini jest taka ze skrzynia tzw mokra (taka jest np. w 2.0 TDI 150KM) jest trwalsza od skrzyni tzw. suchej (np w  1.8 TSI 180KM)

w necie masz duzo artykulow na ten temat - poczytaj i wyrob sobie wlasne zdanie

ja na szybko znalazlem taki: https://www.wyborkierowcow.pl/koszty-eksploatacji-i-serwisu-samochodu-ze-skrzynia-biegow-dsg-poradnik/

wg mnie masz w nim wszystkie potrzebne Ci informacje

Edytowane przez nok7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.07.2020 o 11:04, Jacek2010 napisał:

Dodam że oba rozważane przeze mnie wersje to tzw egezmplarze poleasingowe, serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Tutaj pytanie czy VW zaleca wymianę oleju w skrzyni przy 60k km i czy jest to w rzeczywistości praktykowane?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i opinie

Mam co prawda 2.0 TSI skrzynią DSG6 (mokra), auto poleasingowe i potwierdzam, że olej DSG wymieniany co 60tyś podczas leasingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, 

Chcialem zapytac was a opinie. Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego Gte - tak do 20kkm przebiegu. Obecnie jezdzimy 2 letnia octavia ktora jest z nami od nowosci I od czasu zakupu obiecywalem sobie, ze nastepne auto bedzie tez nowe. Powod byl jeden; kupujac uzywane nie wiesz jak poprzedni wlasciciel traktowal silnik, szczegolnie w pierwszych miesiacach. Ale zaczalem sobie myslec, ze auta hybrydowe maga byc wyjatkiem bo:

Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany przez elektryczny, wiec obciazenia sa mniejsze a co za tym idzie silnik ma latwiej w okresie kiedy sie "uklada" nawet jesli kierowca to idiota. 

Automatyczna skrzynia biegow dobiera najlepsze przelozenie I powinna potencjalnie przeszkodzic w jezdzie na wysokich obrotach co  ma znaczenie szczegolnie na nierozgrzanym oleju. 

Powiedzcie czy moj sposob myslenia jest za... Naiwny? ?

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, emt81 napisał:

Obecnie jezdzimy 2 letnia octavia ktora jest z nami od nowosci

Daj namiary jak będziesz sprzedawać xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Dreyfus napisał:

Daj namiary jak będziesz sprzedawać xD

Ja mam Octavie Style 2015 1.4 TSI 150KM jak coś:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich użytkowników i pasjonatów Passata:)

 

Zarejestrowałem się na froum gdyż jestem zainteresowany zakupem Passata B8 Comfortline z 2015r.

Auto ma przejechane 119.000km wersja ze 190KM Dieslem i manualną skrzynią biegów.

Ponieważ nigdy nie miałem Passata (głównie Fordy - Escort, Focus i Mondeo) chciałbym się Was zapytać na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ww samochodu?

Pomijam oczywiscie standardowe kwestie przy zakupie używanego samochodu.

 

Dziekuję z góry za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Sam rok temu zakupilem Passata b8 z 2016 roku z silnikiem 190 km w manualu. Po roku użytkowania mogę podzielić się swoimi przemyśleniami.  Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta.  Ten silnik pasuje do niego idealnie.  Wyprzedzanie jak i dynamika nie stanowią problemu.  Do tego auto mega oszczedne. Codziennie robie nim ok 65 km w drodze do pracy po Sztokholmskich autostradach. Średnie spalanie z ostatnich 4000 km to 5.0 l. Na wyciszenie nie moge narzekac ale mam wersje z podwójnymi szybami więc może to ma wpływ na moje wrażenia.  Potwierdzam natomiast to co poruszylo tu wielu kolegow. Zawieszenie przednie potrafi skrzypiec na progach. Pozatym jest ciche. 

Wybrałem manual świadomie i kosztem komfortu postawiłem na spokój ducha i kieszeni. Sama skrzynia pracuje bardzo przyjemnie i płynnie.  Basic Ledy świetnie sie spisują. AID tez fajna sprawa. Nawigacja na nim pozwala nie odrywać uwagi od drogi. Aktywny tempomat w manualu dziala świetnie. Webasto super na zimę. 

Auto duże i pakowne. Wybrałem je z myślą o mojej rodzinie 2+2. 

Swojego Paska kupilem z przebiegiem 110 tys km. Aktualnie mam 140 tys. Zero problemow i napraw. Prowizorycznie wymienilem rozrząd z pompa wody oraz tarcze i klocki tył. W razie pytań pisz śmiało.

Screenshot_20190524-163651_Blocket.jpg

Screenshot_20190524-163715_Blocket.jpg

Screenshot_20190524-163656_Blocket.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.07.2020 o 10:26, emt81 napisał:

Automatyczna skrzynia biegow dobiera najlepsze przelozenie I powinna potencjalnie przeszkodzic

Skrzynia automatyczna przeszkadza w zepsuciu napędu (a dokładniej skrzyni, sprzęgła, a nawet i silnika), to jest fakt, mówił o tym nawet sam Profesor Chris na swoim YouTubowym kanale - także dobrze myślisz. ; )

Patrząc na to jak sprzęgła w manualu używała moja żona, to myślę nawet, że automat jest bezpiecznieszy podczas jazdy - hamuje na biegu, nie włącza luzu... :D

 

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DamnWamn napisał:

Skrzynia automatyczna przeszkadza w zepsuciu napędu (a dokładniej skrzyni, sprzęgła, a nawet i silnika), to jest fakt, mówił o tym nawet sam Profesor Chris na swoim YouTubowym kanale - także dobrze myślisz. ; )

Patrząc na to jak sprzęgła w manualu używa moja żona, to myślę nawet, że automat jest bezpiecznieszy podczas jazdy - hamuje na biegu, nie włącza luzu... :D

 

Z drugiej strony (przynajmniej w 2.0 tsi) automat utrzymuje podczas jazdy absolutnie minimalne obroty (1.2 - 1.4 kobr/min). Na pewno to pomaga w normach emisji i spalania, ale czy to jest na dłuższą metę zdrowe dla silnika to nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, DamnWamn napisał:

podczas jazdy - hamuje na biegu

Nie wiem jakim Ty automatem jeździsz bo mój wchodzi w tryb żagiel i nic nie hamuje...

4 minuty temu, Sober napisał:

Z drugiej strony (przynajmniej w 2.0 tsi) automat utrzymuje podczas jazdy absolutnie minimalne obroty (1.2 - 1.4 kobr/min). Na pewno to pomaga w normach emisji i spalania, ale czy to jest na dłuższą metę zdrowe dla silnika to nie wiem...

Dlatego pierwsze co robiłem po zakupie program w skrzyni i silniku...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Dreyfus napisał:

Nie wiem jakim Ty automatem jeździsz bo mój wchodzi w tryb żagiel i nic nie hamuje...

Źle to opisałem.

Chodzi mi o to, że w manualu żona podczas hamowania wciskała zawsze sprzęgło - nawet jak leciała autostradą.

W B8 mam DSG, to mój pierwszy automat, także jestem świeży w tym temacie.

Możesz mi podpowiedzieć jak działa tryb "żagiel"? Czy podczas hamowania automat włącza coś w stylu "luzu", czyli kompletne odcięcie napędu?

Chodzi mi tutaj o to co się dzieje, gdy wciskasz hamulec.

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, DamnWamn napisał:

Możesz mi podpowiedzieć jak działa tryb "żagiel

Działa jak luz jadąc np 150 że właśnie nie hamuje silnikiem tylko lecisz dalej nie tracąc prędkości, znaczy tracisz bo nogę z gazu ściągasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Dreyfus napisał:

Działa jak luz jadąc np 150 że właśnie nie hamuje silnikiem tylko lecisz dalej nie tracąc prędkości, znaczy tracisz bo nogę z gazu ściągasz :)

Okay, dzięki za info, tego nie wiedziałem.

To co wyżej chciałem opisać, to reakcja skrzyni na wciśnięcie hamulca.

Czy to prawda, że żagiel wyłącza się po wciśnięciu hamulca i skrzynia wbija wtedy bieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam DCC i tryb żagiel działa tylko po wybraniu trybu ECO. Widać to po ikonce E na wyswietlaczu AID. Nawet po ustawieniu trybu Indyvidual i wybraniu w nim napędu na Eco, tryb żagiel nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności