Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ten sam dylemat i wziąłem ostatecznie Passata. Jakbym był niższy to pewnie A4 by wystarczyło. A tak to dzieci by mi kopały w plecy ? No i bagażnik jednak duża różnica.

Niższe wersje A4 wyglądają w środku moim zdaniem gorzej niż Passat elegance. Co ciekawe jak macałem tapicerkę to w A4 drzwi skrzypiały, a vw nie (?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkościowo dla mnie audi zaczyna się od A6...passat jest ok choć teraz kupił bym superba....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 jest dużo mniejsze,mam porównanie bo jeździłem kilka lat A4 b8 po lifcie. Teraz mam passata b8 i jeśli chodzi o miejsce i bagażnik to jest przepaść. Jakość i wyciszenie zdecydowanie lepsze u Audi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do was, mam na oku b8 jednak byłbym 3 właścicielem czy to już przesada czy nie patrzeć na to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to nie problem jeśli auto ma dobrą historię i serwis ok.Ktoś inny nie będzie takie go chciał.Jeśli masz zamiar jeździć nim długo i nie sprzedawać za dwa,trzy lata to po mojemu może być-)Ja też jestem 3 bo pierwszy był Niemiec potem salon a ja kupiłem od nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to nawet może być więcej, aby tyko był pełen serwis i nie bite. Ta ostatnia opcja jest naj gorsza, nawet duży przebieg zniosę, przy serwisie terminowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, ktry napisał:

przy serwisie terminowym.

Czyli wymiana oleju co 30 tysięcy i co tam jeszcze serwis oferuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proszę o radę czy benzyna będzie lepsza do takich warunków, w których jeżdżę. 
i pytam się czy warto brać benzynę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno cokolwiek poradzić przy dość lakonicznym opisie potrzeb. Poza tym... to tylko sugestie, które każdy pokazuje przez swój pryzmat doświadczeń.

Osobiście sam zmagam się z pytaniem czy inwestować w diesla czy benzyne. Jeźdzę głównie na trasie, co sugerowałoby wybór diesla, aczkolwiek obawiam się powoli odsprzedaży takiego auta za 3-4 lata. Jeśli brałbym nowe, to zdecydowanie 2.0TSI 190KM, bo jest tańszy od diesla o 10-13kzł. Nawet jeśli benzyna spali mi 2l/100km więcej niż diesel, to zwrot tej kwoty nastąpi przy przebiegu ok. 100tyś km. Na minus benzyny jest to, że jest bardzo wrażliwa na styl jazdy i obciążenie.

Gdybym miał dzisiaj wybierać auto do miasta, to tylko benzyna.

Kolejna sprawa, to czy szukasz 1.8 TSI z DSG czy z manualem? W DSG był 'ucięty' moment obrotowy bo parowali to z 'suchą' DSG a manual dostawał 'pełnie' możliwości.

Wybrać musisz sam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 55 k to raczej TDI bez ledów w comfortline. TSI będzie na pewno ciężko kupić. Chyba że przebiegi mogą być duże to wtedy można już kupić jakiś wypas.Jest jeszcze opcja okazji, perełki u polskiego handlarza ale radzę uważać bo ciągle jest masakra. Właśnie szukamy ze znajomym auta i każde które byliśmy oglądać było fatalne naprawione. Lepiej dołożyć i kupić coś nie klejonego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie...

Zastanawiam się nad nowym autem, a mianowicie passat czy superb? Dylematy mam 2... w którym aucie jest ciszej przy prędkościach 140-160km/h oraz jakiego spalania mogę się spodziewać przy takich prędkościach w 2.0 TSI 190KM? Czy to bardziej 7l/100km czy bardziej 9l/100km?

Kolejne pytanie to jakie tam DSG dają? 7-bieg, ale czy mokre (czyli wymiana oleju co 60kkm) czy suche (tak jak kiedyś dawali do 1.8 TSI 180KM)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mówią, że Passat jednak cichszy.

Co do spalania to np: 

Myślę, że przy przepisowej prędkości wyjdzie 7.5 litra (raz mniej, raz więcej).

Co do skrzyni to prawdopodobnie żadna z tych co myślisz. Teraz dają nowa mokrą skrzynie o siedmiu przełożeniach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.06.2020 o 06:40, 1285 napisał:

Są ale kosztują odpowiednio więcej. Na grupie Fb członkowie czasem wystawiają swoje auta, ponoć nie bite itp ale kto to wie jak jest naprawdę.Ja dziś jadę do salonów VW pooglądać ich używane cudeńka?zobaczymy czy uda się coś kupić. 

Hej,

Jadąc do VW masz na myśli Das WeltAuto?

 

Ciekaw jestem co sądzicie o tym programie VW używanych aut z gwarancją. Miał ktoś może jakieś doświadczenie?

 

Pozdrawiam

Art

Edytowane przez zefir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. :)

Też jestem takiego samego zdania, że trzeba być czujnym. Choć to chyba dobre źródło, są to w miarę sprawdzone auta. VW chwali się, że sprawdza 117 punktów związanych z danym autem. Więc pewnie to i tak zdecydowanie lepiej niż kupować od kogoś i weryfikacja na stacji diagnostycznej. Zastanawia mnie tylko źródło pochodzenia tych aut. VW mówi, że są to pojazdy odkupowane przez salon, z pewną historią, np. z Volkswagen Leasing. Ma też być w związku tym pewność całej historii razem z naprawami.

 

A tak z ciekawości, te usterki (amortyzatory i poduszki) usuwałeś w ramach gwarancji? Auta z Das WeltAuto są z gwarancją...

 

Pozdrawiam

Art

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, zefir napisał:

tak z ciekawości, te usterki (amortyzatory i poduszki) usuwałeś w ramach gwarancji? Auta z Das WeltAuto są z gwarancją..

To są rzeczy eksploatacyjne więc na nie nie ma gwarancji.Silnik, skrzynia, na to można mieć gwarancję ale auto musi mieć mniej niż 5 lat i mniej niż 150 tyś km.Z tym ich sprawdzaniem...... u mnie amortyzator tłukł się dość mocno ale jednak go nie wymienili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Właśnie jestem na etapie szukania i zaglądam do VW. Ale cóż, tak jak wspominaliśmy, trzeba być czujnym.

 

Pozdrawiam

Art

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam w planach wymianę swojego leciwego Passata B5 na nową B8 w 2.0 TSI 190 KM i w sumie większość rzeczy udało mi się już skonfigurować, pozostała tylko kwestia felg i ich rozmiaru. Podobają mi się jedne 17tki i jedne 18tki. Wizualnie skłaniam się minimalnie bardziej ku tym drugim. Jednak pytanie czy warto? Różnica w komforcie nie będzie zbyt dużo na minus? Co poradzicie koledzy? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałbym 18. 17 przy tym rozmiarze to balon. 18 też balon ale mniejszy ?

 

co do komfortu to większe znaczenie chyba jakie do tego opony. VW daje pirelli p7 w wersji "seal inside", czyli odporne na przebicie i one mam wrażenie nie są zbyt komfortowe... W wersji z gąbką w środku (PNCS) były by lepsze.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wybrałbym 18", z komfortem nie jest tak źle, a poprawi się troszkę prowadzenie :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam komplet kół zarówno 17 jak i 18 cali. (lato/zima). Gdy zakładam 17tki na zimę to odczuwam pewną poprawę komfortu, natomiast gdy zakładam 18tki to odczuwam wyraźne większe łamanie kręgosłupa. Ponoć dużą różnicę robią opony (duża felga a może być komfortowo albo twardo w zależności od gumy).

Koło z felgą 17 cali wygląda w Passacie bardzo balonowo a przecież to nie mała felga. Jakoś użyty rozmiar sprawia takie wrażenie. Mi się Passat na 18tkach zdecydowanie bardziej podoba.

Gdybyś sam kupował opony do tych 18cali to raczej spojrzyj na takie co mają opinie cichych. Duża felga, mało gumy, duże ciśnienie to wszystko powoduje, że dzwięk przenosi się po sztywnym nadwoziu i w środku robi się po prostu głośno. Btw przy własnej konfiguracji warto pomyśleć o pakiecie wyciszenia.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności