Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

15 minutes ago, radekrp90 said:

DSG7 parowana z 2.0 TDI to skrzynia "mokra" nie mająca wiele wspólnego z suchą DSG7-DQ200 i DSG6-DQ250 również. To bardziej upośledzona wersja DSG7-DQ500 stosowanej w 2.0 BI-TDI.

A kojarzysz może na czym to upośledzenie polega? 

Czy poza obniżeniem prędkości obfitej silnika, są inne elementy które przemawiałyby na korzyść DSG7?
 

zastanawiam się czy jest sens szukać już Passata z DSG7 czy Jak się trafi fajny z DSG6 to tez brać... ktoś coś podpowie z krótkim uzasadnieniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Gajdzi napisał:

Jak się trafi fajny z DSG6 to tez brać

Też? To jest lepsza skrzynia niż 7...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenia mechanicznego/serwisowego lepszym wyborem wydaje się DSG6-DQ250. Jest tego zwyczajnie więcej, programowo są one bardziej ogarnięte zaś z częściami również nie ma raczej problemów. DQ-381 to dość nowa konstrukcja i swego czasu czytałem, że są one dość delikatne ale na ile to były głosy tych co "nie widzieli ale wiedzą" nie wiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, radekrp90 napisał:

DQ-381 to dość nowa konstrukcja i swego czasu czytałem, że są one dość delikatne

Świetne skrzynie pod warunkiem, że od razu pojedzie się do ogarniętego tunera i zrobi program skrzyni. Jeśli ktoś planuje jakiś ekstremalny tuning to lepiej szukać sprawdzonej DQ500. Bezpieczny program do 450Nm raczej nie zrobi jej krzywdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 380 nm w DQ250.i jeździ myślę że DQ500 spoko przyjmie więcej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, Dreyfus said:

Też? To jest lepsza skrzynia niż 7...

Wiesz jak to jest... im nowsze tym słabsze bo planowane powtarzanie produktu jest coraz bardziej... „doskonale”.

dla mnie DSG7 byłaby „lepsza” pod względem zmniejszenia obrotów na trasie - aktualnie mam Octavię i przy 160km/h mam ciut ponad 3000rpm (DQ250), a ta sama skrzynia w passacie przy 160km/h ma 2600rpm...

staram się to logicznie zmieścić w mojej małej główce ?

P.S.

pewnie każda z tych skrzyni jest dobra pod warunkiem poprawnego serwisu - mi do mojej ASO wlało dużo za dużo oleju przy wymianie i skrzynia miała delikatne szarpnięcia. Po zrobieniu odpowiedniego poziomu, wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mkpol napisał:

Świetne skrzynie pod warunkiem, że od razu pojedzie się do ogarniętego tunera i zrobi program skrzyni. Jeśli ktoś planuje jakiś ekstremalny tuning to lepiej szukać sprawdzonej DQ500. Bezpieczny program do 450Nm raczej nie zrobi jej krzywdy

No fakt - o programie zapomniałem.

Ostatnio się przejechałem B8 2.0 TDI 150 KM (nie wiem jakie tam było DSG, ale rocznik '16) i jeśli tak działają wszystkie "współczesne" DSG to jprdl... ruszenie i zmiana z 1 na 2 taka strasznie mulasta, na trybie S trochę lepiej. Złompel astra 1.4 w gazie z 3 czy 4-o biegowym automatem lepiej śmigał na pierwszym biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gajdzi

1.8TSI DSG ma 3.2tys obr przy 160km\h

1.8TSI manual ma 3tys

2.0TSI 190KM DSG 7 ma 2.6tys (dokładnie to Arteony tyle mają ale zakładam że Passaty również)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do zakupu  B8 z 2016 r. 100 tys. przebieg, byłem oglądać auto i po uruchomieniu tak dziwnie, lekko bujało od silnika (2.0 TDI 190 KM, 4 motion)

Na co zwrócić uwagę w sprawie tego bujania? czy to normalne? Skrzynia 6 DSG

Wdzięczny będę za sugestie i porady, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minutes ago, volf said:

Witam, przymierzam się do zakupu  B8 z 2016 r. 100 tys. przebieg, byłem oglądać auto i po uruchomieniu tak dziwnie, lekko bujało od silnika (2.0 TDI 190 KM, 4 motion)

Na co zwrócić uwagę w sprawie tego bujania? czy to normalne? Skrzynia 6 DSG

Wdzięczny będę za sugestie i porady, pozdrawiam.

Bujało czy drgania silnika przenosiły się na  budę auta? Jak było na ciepłym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Gajdzi napisał:

Bujało czy drgania silnika przenosiły się na  budę auta? Jak było na ciepłym?

to było takie lekkie bujanie (wręcz przyjemne :-)) przy samym rozruchu, drgań kabiny nie było, wszystko cicho, nic nie drżało, potem chwila jazdy i już nie było

piszę o tym bo mam 10 letniego 170 dsg, 260 tys. i nic takiego nigdy nie odczułem, dlatego tak mnie to zdziwiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minutes ago, volf said:

to było takie lekkie bujanie (wręcz przyjemne :-)) przy samym rozruchu, drgań kabiny nie było, wszystko cicho, nic nie drżało, potem chwila jazdy i już nie było

Jedyne bujanie przy rozruchu, które mi przychodzi na myśl to w autach które maja silnik umieszczony wzdłużnie (audi chyba tak ma). Natomiast w silniku umieszczonym poprzecznie powinno być tylko lekkie „szarpnięcie” albo „szturchnięcie” (nie wiem jak to nazwać) jak rozrusznik próbuje bujnąć silnik.

podpytuje bo na koniec miesiąca sam zaczynam poszukiwania przesiadając się z octavii 2 FL (283tys km)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zastanawiam się nad zakupem Passata z tapicerką St.Tropez weave- krótko mówiąc biała materiałowa. Czy któs z Was użytkuje takiej? Jak utrzymanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił nad ta jasna tapicerka , ciężka w utrzymaniu napewno... kolega ma bezowa alkantarę to krótko mówiąc  tragedia , fotel kierowcy niebieski od spodni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mysle nad 3-4 letnim autem z wiekszym przebiegiem, rzedu 150-250 tys km. Silniki 2.0 TDI

Czesc aut z ofert ma juz powymieniane hamulce, rozrzad, czasem i dwumase.

Troche mnie przerazaja takie przebiegi, ale z drugiej strony slyszy sie ze te silniki spokojnie ponad 500tys robia.

 

Mozecie podpowiedziec na co zwrocic uwage przy ogledzinach auta? 

Co w silniku by wymagalo kontroli?

 

Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg nie jest problemem, ponieważ jeśli auto ma 3-4 lata to mówi że auto jeździło a nie stało w garażu. Dla mnie ważne jest aby mieć:

- możliwe pewność ze auto nie jeździło tylko po mieście 

- przeglądy i ewentualne naprawy były robione na czas (potwierdzone dokumentami)

- bez przygód „owinął się o drzewo” lub czasami bardziej niepozorne „kolizja z krawężnikiem od spodu gdzie silnik/skrzynia się przestawia i po 5 tys km wszystko się sypie”

- silnik ma swoją moc i nie jest zalany olejem, bez podejrzanych dźwięków (pamiętaj że silniki 2.0 TDI często maja długa żywotność rozrządu 180-220tys km, dlatego zawsze sprawdź dokumenty lub wymień rozrząd)

- dwumasa to cześć wymienną, nie ma się jej co obawiać. Kupując auto za 50-80tys km kolejne 2-3 tys zł to normalny wydatek

- w razie czego można się rozejrzeć za „gwarancja na auta używane” aby spać ciut spokojniej, ale nie wszystko jest tam „na gwarancji”.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przymierzam się do wzięcia w leasing jakiegoś kombiaka, mocno rozważam między innymi Passata B8. Patrzyłem na modele z 2019 roku z uwagi na cenę. Interesowałaby mnie TSI 1.5 DSG lub TSI 2.0 190KM w jakiejś w miarę bogatej wersji. 

Co byście brali: wersję sprzed liftingu czy po liftingu? Obie jeszcze stoją jako nowe u niektórych dealerów. Przed liftem ceny lepsze o powiedzmy 10k w porównywalnej wersji.

Z szybkiego riserczu mam takie wnioski:

  • duży plus że w highline były tzw. top ledy, czyli długie z wycinaniem pojazdów, po lifcie zwykłe ledy (są dostępne matrycowe, ale z zaporową ceną)
  • po lifcie dużym plusem są za to seryjne systemy bezpieczeństwa/półautonomiczne
  • poza tym auto po lifcie trochę ładniejsze imho (choć tak na prawdę żeby B8 jakoś wyglądał to trzeba by brać pakiet R line i większe koła...), plus potencjalnie popoprawiali różne drobiazgi (podobno zawieszenie nieco poprawione), pewnie też łatwiej będzie odsprzedać. Na wirtualnym kokpicie mi nie zależy, bo wiem też że nowa generacja. Same multimedia to chyba to samo?

Z góry dzięki za opinie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.03.2020 o 12:38, Sober napisał:

Same multimedia to chyba to samo?

Nie, po lifcie są trochę fajniejsze. CarPlay działa bezprzewodowo, a sam system w aucie śmiga trochę szybciej. Na minus doliczyłbym świecący napis zamiast zegarka. Brałbym lifta. Światła top led są fajne ale nie wiem czy aż tak żeby wszystkie inne kwestie przykryć. Osobiście najbardziej bym zwrócił uwagę, czy któraś sztuka może ma dobrane kamery 360 bo ze wszystkich gadżetów na pokładzie ten oceniam najlepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za jakiś odzew :)

Chwilowo mam dylemat czy brać Passata czy Audi A4... Tam multimedia jeszcze fajniejsze ;-) Cenowo nie ma większej różnicy (trafiłem na większą obniżkę niż w vw).

Rozsądek podpowiada VW, ale...

W środku A4 ilość miejsca do zaakceptowania (chociaż na granicy). W Pasku miejsca aż za dużo. Za to trochę odstrasza bagażnik w Audi...

Pomierzyłem z grubsza metrem bagażniki obu kombiaków i o ile wynik Audi jest spodziewanie kiepski (niewiele ponad 400l), to Passat też trochę mnie zawiódł... wychodzi ok 500l (zamiast deklarowanych 650l). W moim starym Mondeo mk4 analogiczny pomiar daje ok 600l (mimo, że katalogowo 537!). W obu przypadkach pomijam schowki pod podłogą. Tak to jest wierzyć papierowym danym ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Sober napisał:

W moim starym Mondeo mk4 analogiczny pomiar daje ok 600l (mimo, że katalogowo 537!). W obu przypadkach pomijam schowki pod podłogą. Tak to jest wierzyć papierowym danym

Znaczy jak dobrze rozumiem w starym aucie nie ma schowka pod podłogą a nowe auta mierzysz bez nich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności