biokd Zgłoś #10581 Napisano 6 Listopada 2019 5 godzin temu, Dominik3819 napisał: dzięki chłopaki, Biokd mówisz że słaby lakier w sensie jak w b7 że łatwno odpryski się robią? Odpryskow takich "drogowych" nie mam ale jakiś kamień mi zrobił ryse na masce to raz (musiałem ją "wypełnić" jakos zaprawką z e-lakiernika) ,kolega pod biurem otwierając swoje drzwi tak zarysowal moje, że lakier odprysnal, całe drzwi były lakierowane z jego OC. Wiec lekkie zarysowania i lakier do blachy schodzi, w B6 byl wydaje mi sie trwalszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik3819 Zgłoś #10582 Napisano 6 Listopada 2019 ah ta ekologia..... w farby też się wpierd..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10583 Napisano 6 Listopada 2019 Mój ma 230 tys. i na lakier nie mogę złego słowa powiedzieć. Bardziej mam zkamykowane lampy plastikowe. No i coś ostatnie ok. 1000 km. dpf zaczął się wypalać co 135 km. Może paliwo jakieś kiepskie, albo wypalam go delikatnie i nie może się dobrze wygrzać po drogach lokalnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik3819 Zgłoś #10584 Napisano 6 Listopada 2019 żywot dpf to jakieś 250 tyś km. Swoją drogą mam kolegę, który ma skode 1.6 disel przebieg 230 tyś (auto od początku u niego), po akcji na którą zapraszał Wv związaną z lewym oprogramowaniem. u niego ani się nie wypala, w ogóle nie ma problemu z dpf. Chłopak ma delikatną nogę, zmiana przy 3 tys obrotów. Żadnego przeciągania. Olej wymienia co 10 tyś .Z tego co czytałem na forum styl jazdy też ma znaczenie przy dpf. Sam jestem ciekawy bo wcześniej miał audi a4 z 2005r 3.0 z chipem i z dpf i ciągle miał problemy aż w końcu go wyciął.( tylko że wtedy był jeszcze młody i noga ciężka była) Więc może faktycznie styl jazdy ma znaczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_ek Zgłoś #10585 Napisano 7 Listopada 2019 12 godzin temu, Dominik3819 napisał: ah ta ekologia..... w farby też się wpierd..... Pracowałem w tym obszarze w VW i zrobienie ekologiczne lakieru to nie jest łatwa sprawa (najgorzej żółty i czerwony). A grubość powłoki wpływa na masę, masa na spalanie i koszty, więc to nie do końca jest w gestiii VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10586 Napisano 13 Listopada 2019 (edytowane) Hej, Doszedłem do momentu w którym już potrzebuję pomocy 1. Rozważam (obecnie bardzo mocno) VW Passat-a B8 max 3 lata do kwoty 120tyś (wiadomo +/-) z motorem 2.0 TSI 280KM benzyna. Przy 18tyś km wymian oleju a przy przebiegu 29tyś km dolewka 0.7l oleju. Wg Was to powód to zmartwień? Dodatkowo było dolane 0.2l płynu chłodniczego. 2. No i nawiększy dylemat. Robię roczny przebieg w przedziale 17 - 21 tyś km. 17tyś km robię w takich proporcjach tak: 10tyś km miasto; 7tyś km trasa. Po mieście robię krótkie trasy, typu: start > 5km > stop na 3 min > start > 2km > stop na 5 min > start > 4,5km > stop na ok 8h. Potem powrót. To jeszcze nie koniec, ponieważ mam jeszcze praktycznie co dziennie 4 odcinki po 3km. Widać że cały czas mowa o krótkich odcinkach. Czy w takiej sytuacji diesel ma sens? Edytowane 13 Listopada 2019 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10587 Napisano 13 Listopada 2019 5 minut temu, Apollo311 napisał: Rozważam 6 minut temu, Apollo311 napisał: z motorem 2.0 TSI 280KM benzyna 6 minut temu, Apollo311 napisał: Czy w takiej sytuacji diesel ma sens? ekhm...... Co do spalania oleju to wszystko zależy czy auto było pałowane czy nie i jaki olej był wlany. Jeśli parametry silnika są ok, to tym bym się nie przejmował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10588 Napisano 13 Listopada 2019 (edytowane) @mkpol dzięki za odpowiedź ale nie zrozumiałem pierwszej części wypowiedzi. Jeśli pomożesz to będę pamiętał w przyszłych postach. 27 minut temu, mkpol napisał: Jeśli parametry silnika są ok, to tym bym się nie przejmował. W rozumieniu żeby sprawdzić na hamowni, zmierzyć czas 0-100 lub inny zakres (jeśli tak to jaki)? 27 minut temu, mkpol napisał: Co do spalania oleju to wszystko zależy czy auto było pałowane czy nie i jaki olej był wlany. Olej był wymieniany w ASO a czy auto było pałowane to się raczej nie dowiem. Edytowane 13 Listopada 2019 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10589 Napisano 13 Listopada 2019 No bo piszesz, że rozważasz zakup benzyniaka, a następnie pytasz czy diesel ma sens ..... Z praktyki wiem, że silnik który potrafił wziąć 0,4-0,5 litra castrola lub shella między wymianami, nie wziął ani grama penrite czy motula. Co do parametrów to przede wszystkim podpiąć pod komputer i sprawdzić podstawowe rzeczy - korekcje wtrysków, poziom doładowania. Pomysł żeby jechać na hamownię nie jest zły + do tego oczywiście poprosić tunera o opinię na temat stanu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10590 Napisano 13 Listopada 2019 4 minuty temu, mkpol napisał: No bo piszesz, że rozważasz zakup benzyniaka, a następnie pytasz czy diesel ma sens ..... Kumam, fakt trochę zabrakło konsekwencji. Natomiast odpowiedź ws diesla dalej mnie zastanawia Cytat Z praktyki wiem, że silnik który potrafił wziąć 0,4-0,5 litra castrola lub shella między wymianami, nie wziął ani grama penrite czy motula. Co do parametrów to przede wszystkim podpiąć pod komputer i sprawdzić podstawowe rzeczy - korekcje wtrysków, poziom doładowania. Pomysł żeby jechać na hamownię nie jest zły + do tego oczywiście poprosić tunera o opinię na temat stanu silnika. Planuję auto sprawdzić w ASO. Mam nadzieję że w ASO dobrze sprawdzą te parametry. Z hamownią pewnie będzie problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10591 Napisano 13 Listopada 2019 5 minut temu, Apollo311 napisał: Planuję auto sprawdzić w ASO. Mam nadzieję że w ASO dobrze sprawdzą te parametry. Z hamownią pewnie będzie problem. Raczej zaplanuj wizytę u ogarniętego tunera Ci prawdę powie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #10592 Napisano 13 Listopada 2019 Teraz, Dreyfus napisał: Raczej zaplanuj wizytę u ogarniętego tunera Ci prawdę powie... Dokładnie w ASO będzie wszystko super zważywszy że był u nich "serwisowany"Czyli raz wymieniono olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10593 Napisano 13 Listopada 2019 A to ten silnik tego wymaga czy to raczej standardowe podejście do zakupu używanego auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10594 Napisano 13 Listopada 2019 Zdrowy rozsądek tego wymaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10595 Napisano 13 Listopada 2019 Dzięki za rady. Jakie jest Wasze zdanie w kwestii diesla w moim konkretnym przypadku? Nigdy diesla nie miałem i ciężko samemu ocenić - wiadomo mowa generalnie o dieslach ale jeśli przy takim stylu jazdy diesel daje radę to rozszerzyłbym poszukiwania o Passata z silnikiem 2.0 240KM TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10596 Napisano 13 Listopada 2019 4 godziny temu, Apollo311 napisał: Widać że cały czas mowa o krótkich odcinkach. Czy w takiej sytuacji diesel ma sens? Szukasz potwierdzenia tego co już sam napisałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #10597 Napisano 13 Listopada 2019 Na takie odcinki bież benzynę.Diesel spaliłby mniej ale to nie warunki dla niego. Ostatnio widziałem filmiki że LPG już dobrze działa w TSI w razie czego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10598 Napisano 13 Listopada 2019 Dzięki za podpowiedzi. W takim razie diesel odpada. Wracając do benzyny i tego spalania oleju w ilości 0.7l na 11tyś km. 4 godziny temu, mkpol napisał: Z praktyki wiem, że silnik który potrafił wziąć 0,4-0,5 litra castrola lub shella między wymianami, nie wziął ani grama penrite czy motula. czy to oznacza że taki pobór oleju to norma w tych silnikach? W każdym razie Castrola zalewać nie planuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10599 Napisano 15 Listopada 2019 Pobieranie 0,5 litra między wymianami (tj. co 10.000-15.000) w silniku z turbosprężarką to nic nadzwyczajnego. Problem zaczyna się gdy dolewasz pół litra razem z pełnym bakiem paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #10600 Napisano 15 Listopada 2019 4 godziny temu, radekrp90 napisał: Pobieranie 0,5 litra między wymianami (tj. co 10.000-15.000) w silniku z turbosprężarką to nic nadzwyczajnego. Problem zaczyna się gdy dolewasz pół litra razem z pełnym bakiem paliwa U mnie olej nie znika. Auto ma przejechane 73 tysiące km. Tyle że dobry olej i bardzo zadbane auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach