Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Dominik3819 napisał:

dzięki chłopaki, Biokd mówisz że słaby lakier w sensie jak w b7 że łatwno odpryski się robią?

 

Odpryskow takich "drogowych" nie mam ale jakiś  kamień mi zrobił ryse na masce to raz (musiałem ją "wypełnić" jakos zaprawką z e-lakiernika) ,kolega pod biurem otwierając swoje drzwi tak zarysowal moje, że lakier  odprysnal, całe drzwi były lakierowane z jego OC. Wiec lekkie zarysowania i lakier do blachy schodzi, w B6 byl wydaje mi sie trwalszy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 230 tys. i na lakier nie mogę złego słowa powiedzieć. Bardziej mam zkamykowane lampy plastikowe. No i coś ostatnie ok. 1000 km. dpf zaczął się wypalać co 135 km.  Może paliwo jakieś kiepskie, albo wypalam go delikatnie i nie może się dobrze wygrzać po drogach lokalnych.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żywot dpf to jakieś 250 tyś km. Swoją drogą mam kolegę, który ma skode 1.6 disel przebieg 230 tyś (auto od początku u niego), po akcji na którą zapraszał Wv związaną z lewym oprogramowaniem.

u niego ani się nie wypala, w ogóle nie ma problemu z dpf. Chłopak ma delikatną nogę, zmiana przy 3 tys obrotów. Żadnego przeciągania. Olej wymienia co 10 tyś .Z tego co czytałem na forum styl jazdy też ma znaczenie przy dpf.

Sam jestem ciekawy bo wcześniej miał audi a4 z 2005r 3.0 z chipem i z dpf i ciągle miał problemy aż w końcu go wyciął.( tylko że wtedy był jeszcze młody i noga ciężka była)

Więc może faktycznie styl jazdy ma znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Dominik3819 napisał:

ah ta ekologia..... w farby też się wpierd.....

Pracowałem w tym obszarze w VW i zrobienie ekologiczne lakieru to nie jest łatwa sprawa (najgorzej żółty i czerwony). A grubość powłoki wpływa na masę, masa na spalanie i koszty, więc to nie do końca jest w gestiii VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Doszedłem do momentu w którym już potrzebuję pomocy :)

1. Rozważam (obecnie bardzo mocno) VW Passat-a B8 max 3 lata do kwoty 120tyś (wiadomo +/-) z motorem 2.0 TSI 280KM benzyna. Przy 18tyś km wymian oleju a przy przebiegu 29tyś km dolewka 0.7l oleju. Wg Was to powód to zmartwień? Dodatkowo było dolane 0.2l płynu chłodniczego.

2. No i nawiększy dylemat. Robię roczny przebieg w przedziale 17 - 21 tyś km. 17tyś km robię w takich proporcjach tak: 10tyś km miasto; 7tyś km trasa. Po mieście robię krótkie trasy, typu: start > 5km > stop na 3 min > start > 2km > stop na 5 min > start > 4,5km > stop na ok 8h. Potem powrót. To jeszcze nie koniec, ponieważ mam jeszcze praktycznie co dziennie 4 odcinki po 3km. Widać że cały czas mowa o krótkich odcinkach. Czy w takiej sytuacji diesel ma sens?

Edytowane przez Apollo311

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Apollo311 napisał:

Rozważam

 

6 minut temu, Apollo311 napisał:

z motorem 2.0 TSI 280KM benzyna

 

6 minut temu, Apollo311 napisał:

Czy w takiej sytuacji diesel ma sens?

ekhm......

Co do spalania oleju to wszystko zależy czy auto było pałowane czy nie i jaki olej był wlany. Jeśli parametry silnika są ok, to tym bym się nie przejmował. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mkpol dzięki za odpowiedź ale nie zrozumiałem pierwszej części wypowiedzi. Jeśli pomożesz to będę pamiętał w przyszłych postach.

27 minut temu, mkpol napisał:

Jeśli parametry silnika są ok, to tym bym się nie przejmował.

W rozumieniu żeby sprawdzić na hamowni, zmierzyć czas 0-100 lub inny zakres (jeśli tak to jaki)?

27 minut temu, mkpol napisał:

Co do spalania oleju to wszystko zależy czy auto było pałowane czy nie i jaki olej był wlany.

Olej był wymieniany w ASO a czy auto było pałowane to się raczej nie dowiem.

Edytowane przez Apollo311

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo piszesz, że rozważasz zakup benzyniaka, a następnie pytasz czy diesel ma sens .....

Z praktyki wiem, że silnik który potrafił wziąć 0,4-0,5 litra castrola lub shella między wymianami, nie wziął ani grama penrite czy motula. Co do parametrów to przede wszystkim podpiąć pod komputer i sprawdzić podstawowe rzeczy - korekcje wtrysków, poziom doładowania. Pomysł żeby jechać na hamownię nie jest zły + do tego oczywiście poprosić tunera o opinię na temat stanu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, mkpol napisał:

No bo piszesz, że rozważasz zakup benzyniaka, a następnie pytasz czy diesel ma sens .....

Kumam, fakt trochę zabrakło konsekwencji. Natomiast odpowiedź ws diesla dalej mnie zastanawia :)

Cytat

Z praktyki wiem, że silnik który potrafił wziąć 0,4-0,5 litra castrola lub shella między wymianami, nie wziął ani grama penrite czy motula. Co do parametrów to przede wszystkim podpiąć pod komputer i sprawdzić podstawowe rzeczy - korekcje wtrysków, poziom doładowania. Pomysł żeby jechać na hamownię nie jest zły + do tego oczywiście poprosić tunera o opinię na temat stanu silnika.

Planuję auto sprawdzić w ASO. Mam nadzieję że w ASO dobrze sprawdzą te parametry. Z hamownią pewnie będzie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Apollo311 napisał:

Planuję auto sprawdzić w ASO. Mam nadzieję że w ASO dobrze sprawdzą te parametry. Z hamownią pewnie będzie problem.

Raczej zaplanuj wizytę u ogarniętego tunera Ci prawdę powie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Dreyfus napisał:

Raczej zaplanuj wizytę u ogarniętego tunera Ci prawdę powie... 

Dokładnie w ASO będzie wszystko super zważywszy że był u nich "serwisowany"Czyli raz wymieniono olej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to ten silnik tego wymaga czy to raczej standardowe podejście do zakupu używanego auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy rozsądek tego wymaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Jakie jest Wasze zdanie w kwestii diesla w moim konkretnym przypadku? Nigdy diesla nie miałem i ciężko samemu ocenić - wiadomo mowa generalnie o dieslach ale jeśli przy takim stylu jazdy diesel daje radę to rozszerzyłbym poszukiwania o Passata z silnikiem 2.0 240KM TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Apollo311 napisał:

Widać że cały czas mowa o krótkich odcinkach. Czy w takiej sytuacji diesel ma sens?

Szukasz potwierdzenia tego co już sam napisałeś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takie odcinki bież benzynę.Diesel spaliłby mniej ale to nie warunki dla niego. Ostatnio widziałem filmiki że LPG już dobrze działa w TSI w razie czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. W takim razie diesel odpada.

Wracając do benzyny i tego spalania oleju w ilości 0.7l na 11tyś km.

4 godziny temu, mkpol napisał:

Z praktyki wiem, że silnik który potrafił wziąć 0,4-0,5 litra castrola lub shella między wymianami, nie wziął ani grama penrite czy motula.

czy to oznacza że taki pobór oleju to norma w tych silnikach? W każdym razie Castrola zalewać nie planuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobieranie 0,5 litra między wymianami (tj. co 10.000-15.000) w silniku z turbosprężarką to nic nadzwyczajnego. Problem zaczyna się gdy dolewasz pół litra razem z pełnym bakiem paliwa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, radekrp90 napisał:

Pobieranie 0,5 litra między wymianami (tj. co 10.000-15.000) w silniku z turbosprężarką to nic nadzwyczajnego. Problem zaczyna się gdy dolewasz pół litra razem z pełnym bakiem paliwa ;)

U mnie olej nie znika. Auto ma przejechane 73 tysiące km. Tyle że dobry olej i bardzo zadbane auto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności