Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Temperaturę czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się wycofuje bo można sobie wrogów narobić?Niech każdy jeździ czym chce a swoje racje wyraża nie obrażając  nikogo i tyle.Tak na koniec dodam że moim passatem jeździ mi się świetnie ale raczej kolejnego b8 już bym nie kupił?ooo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 hours ago, BartekV said:

Przebieg wydaje się realny tym bardziej ze auto krajowe , pełna książka i jest sprzedawane w programie das welt auto przez vw. 

Ktos podpowie na co zwrócić uwagę przy zakupie i wogole jak sprawują się te silniki? 

A  ciekawości, ile sobie wołają za to auto i jakie ma wyposażenie dodatkowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tadziak

moze będzie prościej jak wstawię link do ogłoszenia 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-highline-2-0-tdi-190km-dsg-r-line-salon-pl-serwis-aso-fv-23-ID6BYi4q.html

Edytowane przez BartekV
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 1285 napisał:

Ja się wycofuje bo można sobie wrogów narobić? Niech każdy jeździ czym chce a swoje racje wyraża nie obrażając  nikogo i tyle

Jest luz myślę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, BartekV napisał:

Piękna sztuka ale sprawdź dokładnie auto a także powłokę lakierniczą.Nie myśl że z salonu to jest 100% ideał bo może być jakiś haczyk?w końcu to używane auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne mam to na uwadze a kupowanie aut emocjami już dawno jest za mną wiec na spokojnie. ? 

narazie jedynym problemem jest cena jaka proponują za odkup mojego aktualnego paska ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, BartekV napisał:

Jasne mam to na uwadze a kupowanie aut emocjami już dawno jest za mną wiec na spokojnie. ? 

narazie jedynym problemem jest cena jaka proponują za odkup mojego aktualnego paska ?

Ja pojechałem po b7 ale jak mi pokazali b8 to już inne mnie nie interesowały?Niestety pewnych rzeczy nie zauważyłem ale życie następnym razem nawet kupując w salonie będę bardziej czujny.Co do ceny za stare auto to niestety tak jest że chcą za grosze kupić i zarobić kilka dobrych tyś na nim.Mnie pan z salonu powiedział wprost żebym sprzedał gdzie indziej bo u nich nie ma sensu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, BartekV napisał:

narazie jedynym problemem jest cena jaka proponują za odkup mojego aktualnego paska ?

Pewno śmiesznie niska, dlaczego sam go nie sprzedaż na wolnym rynku? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena około 12 tyś nisza niż rynkowa... ? a Pan szanowny stwierdził ze oni na autku maja tylko 2-3 tys zarobku to powiem szczerze niezle mnie rozbawił ?

Auto cały czas jest wystawione... lecz zainteresowanie powiem szczerze jest znikome , dzwonią w kółko ci sami handlarze z różnych numerów i pytają ciagle o to samo , nikt konkretny ... ? dlatego szukałem jakiejś alternatywy ale widzę ze bede musiał się jeszcze pomęczyć ze sprzedażą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podeślij link... U nas jest na giełdzie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie dlaczego zasłonięte tablice? Pierwsza rzecz na którą zwracam uwagę tzn nie oglądam takich... ogłoszeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze tablice są najmniej ważnym elementem tego ogłoszenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, BartekV napisał:

Wydaje mi się ze tablice są najmniej ważnym elementem tego ogłoszenia ?

Chyba że jesteś zainteresowany kupnem samych tablic rejestracyjnych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, BartekV napisał:

Auto cały czas jest wystawione... lecz zainteresowanie powiem szczerze jest znikome

Jak widać więcej jest ludzi którym coś nie pasuje niż pasuje i się o auto zabijają... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dyskusji odnośnie rodzaju paliwa - to wieczna warka zwolenników i przeciwników.

Ale kilka faktów, które uważam są uniwersalne w przypadku auta zarówno nowego i używanego, gdy porównujemy auta o zbliżonych osiągach (np.: 2.0 TDI-140 vs 1.4 TSI-122  w B6/B7 oraz 1.5@150 vs 2.0@150 w B8 tak one są porównywalne, polecam sprawdzenie podawanych o osiąganych wyników przyspieszeń i prędkości):

  • diesel o tej samej mocy będzie wykazywał około 10-15% niższe spalanie z uwagi na wyższą sprawność (dla silnika benzynowego przyjmowało się około 35% dla diesla nawet 43%),
  • nagrzewanie się jednostki napędowej wysokoprężnej będzie przebiegało dłużej niż jednostki z zapłonem iskrowym, nawet jeśli ta druga to "kosiarka" o malej pojemności - silnik 1.4 potrzebuje około 2 km do złapania temperatury roboczej (dla t.ot. około 10*C), 2.0 TDI to już około 4-5 km, dla silników benzynowych o większej pojemności przewaga jest nawet większa,
  • wyższe koszty zakupu - dotyczą najczęściej auta nowego (przykład Passat Comfrotline 1.5 TSI 150 KM DSG vs 2.0 TDI 150 KM DSG to 14.000 zł... lekko licząc daje to około 30.000 km różnicy w przebiegach na samej benzynie...), bo w przypadku auta używanego większe znaczenie ma stan pojazdu (a czasami benzyny są nawet droższe od diesla),
  • skomplikowanie silników - w przypadku B6/B7 zdarzają się jeszcze silniki prostsze niż diesle ale ogólnie jedyne różnice w nich obecnie to:
    • brak DPF w benzynie (nie dotyczy aut od rocznika 2018, czyli B8 gdzie stosuje się GPF)
    • brak EGR w doładowanych silnikach TSI,
    • brak świec żarowych (drogich i bardziej skomplikowanych niż świece zapłonowe),
  • wyższa trwałość koła dwu-masowego w silniku benzynowym (o ile w ogóle jest, bo taki 1.4 CAXA nie ma go wcale),
  • wyższy komfort akustyczny w przypadku silników benzynowych,
  • wyższy zasięg możliwy do osiągnięcia w przypadku silników wysokoprężnych,
  • statystycznie większa trudność w zakupie auta używanego z silnikiem wysokoprężnym i niskim przebiegiem.
  • mniejsze różnice w spalaniu w zależności od stylu jazdy w przypadku silnika wysokoprężnego.

Pamiętajmy aby nowy diesel się kalkulował (pomijam tu przypadki aut dla klienta indywidualnego, który lubi diesla ale nawet taki kupujący umie liczyć i doliczy się raczej 10% wartości auta przy zakupie) musi jeździć więcej i tyle.

Wykorzystując deklaracje VW dla nowego auta (ponownie dane z konfiguratora 1.5 = 6.7 L/100 km, 2.0 = 5.3 L/100 km):

  • roczny przebieg 10.000 km -> zwrot silnika diesla: ~17 lat !
  • roczny przebieg 20.000 km -> zwrot silnika diesla: ~ 8 lat !
  • roczny przebieg 30.000 km -> zwrot silnika diesla: ~ 5 lat !
  • roczny przebieg 40.000 km -> zwrot silnika diesla: ~ 4 lata !
  • roczny przebieg 50.000 km -> zwrot silnika diesla: ~ 3 lata !

Oczywiście jednak realne wyniki spalania nieco się różnią i posiłkując się tutaj popularną stroną spritmonitor.de... okazuje się że jest jeszcze gorzej (mediana dla 1.5 = 6,7 L/100 km, 2.0 = 6 L/100 km)...

Jeśli źle coś policzyłem proszę o poprawienie Pomijam oczywiście koszty ubezpieczenia i serwisowania. Tylko cena zakupu auta i ceny paliwa (obecne z mojej stacji).

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy tu jestem i szukam natchnienia. Mam na oku B8 239km 43tkm przebiegu. Kiedy spodziewac sie pierwszych problemow? Ogromna moc jak na taki silnik, ale korci..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, hamburger1981 napisał:

Kiedy spodziewac sie pierwszych problemow?

Jak się coś popsuje... 

29 minut temu, hamburger1981 napisał:

Ogromna moc jak na taki silnik,

Żartujesz czy tak na poważnie? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1995 to samo mówiono o 110-konnym 1.9 TDI AFN :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wnęka na napoje zasuwana roletą. Jest to forma nakładki czy na stałe wbudowana? Można zrezygnować z tych gniazd na napoje?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności