Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, enriquez napisał:

Ja mam 2.0 TDI 150KM w Audi A3. Generalnie jest to mułowata jednostka nawet jak na tak małą budę. Poza tym skrzynia manualna jest tak zestopniowana, że np. po przejechaniu progu zwalniającego nie wiadomo czy dać 2 czy pierwszy bieg. Bo na dwojce zgaśnie, albo trzeba przypalić sprzęgło. Jak to się już bujnie to spokojnie jedzie, ale na autostradzie trzeba jednak kalkulować czy wyprzedzać czy nie. Po prostu przyspieszanie trwa wieki. Spalanie przy przepisowj jeździe w mieście i na autostradzie takie samo i wynosi 6/100. Wkrótce przesiadam się na B8 z tym silnikiem i DSG. Mam niestety obawy że będzie to katastrofa. Choć, koledzy którzy tym jeźdżą są zadowoleni. 

150 KM w a3 to dla Ciebie muł....i kupujesz Passata b8 z tym silnikiem????Ludzie gdzie jeździcie tymi autami po torach czy w rajdach???320Nm a w małym audi jest mułowate no to w passeratti nie pojedzie w cale.Mam 1.6 tdi i ruszam z 2 biegu spokojnie choć to ja mam prawdziwego muła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od punktu siedzenia. Dla jednego 1.6 100 KM to szatan, a dla innego V6 Biturbo 400 KM to muł, który nie jedzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.12.2018 o 17:40, 1285 napisał:

150 KM w a3 to dla Ciebie muł....i kupujesz Passata b8 z tym silnikiem????

Nie kupuję, tylko zmuszony będę tym jeździć (specyfikacja w firmie jest ograniczona do tego konkretnego silnika bo jest zwyczajnie najtańszy) - prywatnie nie kupiłbym tego silnika. Passata raczej też nie, bo mi się zwyczajnie nie podoba. Nie denerwuj się tak, bo zdaję sobie sprawę z tego, że do każdego auta można się przyzwyczaić i je polubić. Dlatego też, czytam to forum, interesuję się, oglądam testy. I po prostu zaczynam się oswajać z myślą jeżdżenia tym wehikułem. Wiem, że w Audi nie jest to rakieta i zdaję sobie sprawę, że w Passacie będzie jeszcze gorzej. Stąd pozwoliłem sobie na taki a nie inny wpis, ot zamiast muł, powinienem zapewne użyć stwierdzenia "umiarkowanie dynamiczny" ... :)

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko nie denerwuje się ?Gdyby tak miało być to nie wytrzymałbym tej nagonki na mój silnik 1.6 tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś wie kiedy lift paska i jakie zmiany 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czerwcu ponoć będzie można zamawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na targach w Genewie (7-17.03.2019) będzie oficjalna prezentacja i zamówienia od czerwca tak jak pisze enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.12.2018 o 11:38, enriquez napisał:

Ja mam 2.0 TDI 150KM w Audi A3. Generalnie jest to mułowata jednostka nawet jak na tak małą budę. Poza tym skrzynia manualna jest tak zestopniowana, że np. po przejechaniu progu zwalniającego nie wiadomo czy dać 2 czy pierwszy bieg. Bo na dwojce zgaśnie, albo trzeba przypalić sprzęgło. Jak to się już bujnie to spokojnie jedzie, ale na autostradzie trzeba jednak kalkulować czy wyprzedzać czy nie. Po prostu przyspieszanie trwa wieki. Spalanie przy przepisowj jeździe w mieście i na autostradzie takie samo i wynosi 6/100. Wkrótce przesiadam się na B8 z tym silnikiem i DSG. Mam niestety obawy że będzie to katastrofa. Choć, koledzy którzy tym jeźdżą są zadowoleni. 

Również mam taka a3 z tym silnikiem, muszę przyznać ze w serii nie jest to auto sportowe ale mułem tego bym nie nazwał. 

 U mnie po sofcie na ponad 190/420nm jedzie bardzo fajnie. 

Co do skrzyni to prawda ze przy każdym progu zwalniającym trzeba wrzucać 1 bieg. 

Jako ciekawostkę powiem ze spalanie porównując do passata 1.8 tsi jest ok litr góra dwa mniejsze w cyklu miejskim.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W konfigu jest Alltrack 2.0 272. 4x4. Brak 2.0 220. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubo, ceny mocno w gore. 

Zrobilem sobie wycene takiego samego alltracka jak moj - nic wiecej, nic mniej - i katalogowo cena 21 000 PLN wyższa - dość spora dopłata do GPF oraz +52KM... Bardzo sie ciesze, że nie przekładałem zakupu o kolejny rok ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem użytkownikiem B7 1.4 TSI. Do tej pory auto bezawaryjne. Czas na zmiany i biorę pod uwagę B8 oraz Tiguan.

W B7 denerwują mnie:

- wyciszenie auta

- podatność na boczny wiatr.

Jak sprawa ma się z B8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w B7, ale w B8 boczny wiatr jest dość mocno odczuwalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pewnie w B8 tez bedzie cie wyciszenie auta denerwowalo. Co do bocznego wiatru to w Irlandii jest ok, wiec w Polsce pewnie tez bedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciszenie auta będzie ok dopóki nie pojedziesz bo gorszej drodze.Wtedy jest głośno sporo głośniej niż w b7 Wprawdzie miałem b6 ale to to samo wiec mam porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Biorę jeszcze pod uwagę Tiguana - czy tam jets lepiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2018 o 20:31, marcinsgdz napisał:

- wyciszenie auta

- podatność na boczny wiatr.

Jak sprawa ma się z B8?

 

Jeśli wyciszenie ma dla Ciebie kluczowe znaczenie, to można to w b8 dość dobrze ogarnąć:

1. wybrać benzyniaka. Najcichszy z towarzystwa był 220. 

2. wybrać wielowarstwowe szyby (lub wymienić w ASO na takie, jeśli kupujesz z drugiej ręki auto fabrycznie bez tego) 

3. dać auto do dobrego specjalisty od wyciszania. Było wiele razy wałkowane na tym forum. Efekty są naprawdę dobre. Tydzień pracy i kilka koła w plecy.

4. Najlepsze efekty daje się osiągnąć w autach bez panoramy - bo tam można również zrobić wyciszenie dachu.

 

Wiatr czuć, ale nie jakoś przesadnie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B7 z 1.4 TSI nosi na autostradzie przy wyższych prędkościach i występującym wietrze - najgorzej gdy jest się w tych panelach osłaniających od hałasu. Może to wina małych kół R16? Geometria itd - OK.

Myślę o 1.4 TSI 150. Mam aktualnie 1.4 TSI 122 i wbrew opiniom nie mam z nim problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.12.2018 o 17:14, marcinsgdz napisał:

Dziękuje za odpowiedź. Biorę jeszcze pod uwagę Tiguana - czy tam jets lepiej?

Tiguan to samochód niższej klasy niż Passat. Nie jest w nim ani ciszej, ani stabilniej (z racji wyżej położonego środka ciężkości i oporów powietrza), środek również dużo gorzej wykonany. Niemniej jednak to modne, udane auto w sam raz do miasta i wypadów poza nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. wybrać wielowarstwowe szyby (lub wymienić w ASO na takie, jeśli kupujesz z drugiej ręki auto fabrycznie bez tego) 

A jak je poznać np. na allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tiguan to jest dno kompletne . Zero komfortu ,a szczególnie w mieście  . Można sobie organy wewnętrzne poprzestawiać jadąc tym gównem po torach tramwajowych , koleinach , lokalnych ,dziurach i nierównościach . Jedynie drogi typu Ska ,A ,ale po nich to każdym się jedzie wygodnie ,aby tylko było cicho . Zresztą jak wszystkimi tego typu Kuga ,Kaszkai , ITP. Jak ktoś ceni bardziej modę i powiedzmy wygląd ,zazdrość sąsiadów to tak ,ale nie da się tego porównać do Passata .  No może Golf ,ale i tak golf jest miękciejszy od tej taczki .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności