Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Podpisze się tą opinią, co do skrzyni biegów-wybrałem manual, więc co do DSG to się nie mogę wypowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówców , poszukaj 1.8 ma około 200 koni i jeździ całkiem przyjemnie :) 

   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W konfiguratorze pojawił się silnik 2.0 TSI 272. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, brono napisał:

W konfiguratorze pojawił się silnik 2.0 TSI 272. 

Czy ja dobrze widzę, że z napędem na przód? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na niemieckiej stronie jest

2.0 TSI OPF 4MOTION 200 kW (272 PS)

na chwile obecną poczekam bo widzę ze nowe motory wchodzą. Tym bardziej ze mam stały rabat i wyprzedaż mnie nie rusza.

chce auto z dsg a ze wględu na wykastrowany moment 1.8 nie widzę sensu kupowania tego silnika.

Pewnie czuć to dopiero przy wyższych rpm gdzie 1.8 jeszcze trzyma moment a 1.5 spada.

Z tego co mi sprzedawcy mówili 1.5 ma inna skrzynie niż 1.4 TSI (ale może nie wiedzieli)

Arteon już ma motor 2.0 TSI 140kW/ 190KM DSG, 7-stopniowa

Wiec mam nadzieje ze i w Pasku wkrótce się pojawi

Edytowane przez wojtoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w .pl też ten silnik jest do konfigurowania od jakiegoś czasu dostępny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2018 o 06:37, El Cheetos napisał:

Czy ktoś mógłby pomóc w zdekodowaniu niuansów konfiguratora?

Passat w Highline ma instalacje telefoniczną bluetooth w standardzie

- w konfiguratorze są dodatkowe opcje instalacji Comfort i Business 

- Passat którego oglądam ma Discover Media i jest w Highline - na kierownicy nie ma jednak znaczka telefonu tylko napis VIEW - czy to normalne w tych modelach?

 

IMG_0130.jpg

U mnie jest tak. Highline, instalacja telefoniczna standardowa, Discovery Media.

4D4F0962-62F3-46E3-8D96-A85E84427B01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2018 o 06:37, El Cheetos napisał:

 - Passat którego oglądam ma Discover Media i jest w Highline - na kierownicy nie ma jednak znaczka telefonu tylko napis VIEW - czy to normalne w tych modelach?

 

IMG_0130.jpg

To jest kierownica już z Roku Modelowego 2019, zmieniono właśnie przyciski na kierownicy i sposób sterowania AID 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kierownica wyglada na bardziej "papierową" cos jak w Skodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, M77 napisał:

kierownica wyglada na bardziej "papierową" cos jak w Skodach

Niczym się nie różni od tej z RM2018 poza nowymi ikonkami na klawiszach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany zakupem nowego b8 1.4 tsi  150 km dsg. Niestety w Warszawie i okolicach żaden dealer nie dysponuje samochodem demo z takim silnikiem.

Stąd moja prośba do użytkowników forum z Warszawy lub okolic o udostępnienie takiej b8 do krótkiej jazdy testowej. Z góry dziękuję.    

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Mihauł napisał:

Jestem zainteresowany zakupem nowego b8 1.4 tsi  150 km dsg. Niestety w Warszawie i okolicach żaden dealer nie dysponuje samochodem demo z takim silnikiem.

Stąd moja prośba do użytkowników forum z Warszawy lub okolic o udostępnienie takiej b8 do krótkiej jazdy testowej. Z góry dziękuję.    

nie ma juz 1,4 tylko 1,5 i to jest całkiem inny silnik i inne wrażenia z jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, M77 napisał:

nie ma juz 1,4 tylko 1,5 i to jest całkiem inny silnik i inne wrażenia z jazdy

Passaty z tymi silnikami są nadal w sprzedaży - były produkowane co najmniej do maja 2018 r. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, M77 napisał:

nie ma juz 1,4 tylko 1,5 i to jest całkiem inny silnik i inne wrażenia z jazdy

No właśnie czy ktoś z forumowiczów jeździł już passatem z silnikiem 1.5  i manualną skrzynią biegów?  Jak wrażenia?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej.... jakie mogą być moje odczucia z jazdy po przesiadce  z 2.0 tdi 140 km dsg do tego 1.4 tsi 150 km? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Mihauł napisał:

To może inaczej.... jakie mogą być moje odczucia z jazdy po przesiadce  z 2.0 tdi 140 km dsg do tego 1.4 tsi 150 km? 

generalnie różnica między tymi silnikami jest taka, że 2.0 TDI zwiększa masę pojazdu o 100 kg, ale za to masz 340 NM a nie jak w 1.4 TSI (1.5 TSI) 250 NM.

Oba silniki przyśpieszają tak samo, prędkość max też taka sama. W przypadku manualnej skrzyni biegów w 2.0 TDI nie bedziesz musiał bawić sie specjalnie w redukcje bo silnik będzie lepiej ciągnąć z dołu.

wrażenia z jazdy przy takich małych jednostkach nie bedzie szczególnie widać, to że masz cięzszy silnik pod maską przy mocnym deptaniu na zakretach może auto troche mocniej sie wychylać. W jeździe po mieście na pewno mniej komfortowy jest TDI ze względu na klekotanie (znacznie większe drgania pojazdu niż przy TSI).

Sam obecnie mam 2.0 TDI 190KM i biore nowego passata 1.5 TSI 150 KM. Wolę benzyne ale ze nie ma 1.8 TSI 180km w sprzedaży a nowa jednostka 2.0 TSI 190km też obecnie nie jest dostępna to po prostu nie mam wyjscia.

Przy okazji porownałem 1.5 TSI 150km z b8 do 1.8 TSI 160km z b7 i te silniki są bardzo podobne w parametrach więc chyba bedzie w miare ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2018 o 14:58, Tomek85 napisał:

Oba silniki przyśpieszają tak samo, prędkość max też taka sama. W przypadku manualnej skrzyni biegów w 2.0 TDI nie bedziesz musiał bawić sie specjalnie w redukcje bo silnik będzie lepiej ciągnąć z dołu.

1.5 TSI ma chyba turbinę VTG więc będzie jechał tak samo jak TDI (jeśli chodzi o odczucia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, radekrp90 napisał:

1.5 TSI ma chyba turbinę VTG więc będzie jechał tak samo jak TDI (jeśli chodzi o odczucia).

Jeśli się nie mylę turbina o zmiennej geometrii jest tylko w 1.5 130 KM a 150 konny ma zwykła turbinę. 

Moje pytanie o wrażenia z jazdy z tym silnikiem  kilka postów wyżej  zostało sprowokowane faktem iż natknąłem się na test  skody Karoq gdzie ”Pertyn ględził” o tym samochodzie z silnikiem 1.5 150 KM z manualną skrzynią biegów.  Jego wrażenia z jazdy były mocno negatywne. 

Ciekawi mnie  jaka skrzynia manualna jest sparowana z tym silnikiem w przypadku Passata.  W sieci nie mogę nic znaleźć na ten temat. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 TDI 150KM w Audi A3. Generalnie jest to mułowata jednostka nawet jak na tak małą budę. Poza tym skrzynia manualna jest tak zestopniowana, że np. po przejechaniu progu zwalniającego nie wiadomo czy dać 2 czy pierwszy bieg. Bo na dwojce zgaśnie, albo trzeba przypalić sprzęgło. Jak to się już bujnie to spokojnie jedzie, ale na autostradzie trzeba jednak kalkulować czy wyprzedzać czy nie. Po prostu przyspieszanie trwa wieki. Spalanie przy przepisowj jeździe w mieście i na autostradzie takie samo i wynosi 6/100. Wkrótce przesiadam się na B8 z tym silnikiem i DSG. Mam niestety obawy że będzie to katastrofa. Choć, koledzy którzy tym jeźdżą są zadowoleni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin czemu takie zmiany.... chyba ze służbowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności