Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jesteśmy w dziale B8. A w B6 zbiornik był 70 litrów, niezależnie od wersji. Czasami można dokupić większy bak, ale to też nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie 1.4 TSI może być takie małe ale to kurde nie jedzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, paolokos napisał:

Idąc tym tropem, mogłeś kupić Dacie., miałem na myśli sztuk 2.?

porównuje Passata z Passatem  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kubek197878 napisał:

TDi to wygoda bo jechałem ostatnio na węgry i wróciłem co do kilometra na tą samą stacje w katowicach gdzie tankowałem. Zasięg 1100 km i zgadza się co do km bo w jedną stronę gps podawał 550. i średnia 100/h ale grzałem 140-150 na autostradach, było też trochę korków. Benzyna spaliła by 2x tyle.

Ja w benzynie zrobiłem 1100km i miałem jeszcze 80km zasięgu.

Na autostradzie przy tempomacie 130km/h w drodzę na Chorwację też przekroczyłem 1000km.

33 minuty temu, kubek197878 napisał:

Spalanie 1.4 TSI może być takie małe ale to kurde nie jedzie....

Nie przesadzałbym. 1.4TSI 125km jest sekundę wolniejsze, ale 1.4TSI 150KM jest chyba szybsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, kubek197878 napisał:

Spalanie 1.4 TSI może być takie małe ale to kurde nie jedzie....

a ja zawsze dojeżdżam tam gdzie planuje wiec chyba jakos jedzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim, po przejechaniu 15 tys km, średnie spalanie to niecałe 11 litrów.

Jeżdżę spokojnie, ale głównie w miejskich korkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kubek197878 napisał:

Spalanie 1.4 TSI może być takie małe ale to kurde nie jedzie....

Napisał posiadacz nie szybszego TDI 150....

Edytowane przez dziki_pl
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem tych ciągłych dyskusji w spalaniu między TDI a TSI. Kupujemy nowe auta które kosztują ponad 100tys zł co na nasze polskie warunki jest dość sporo bo nie każdego stać na nowe auto w takich cenach. A narzekacie że TSI więcej spali. Jeśli kogoś stać na auto za ponad 100tys to sorry ale na benzynę też go powinno stać.

Dla przykładu trasa 500km: TDI załóżmy 6l/100, TSI - 9l/100. ON załóżmy 5zl, 95 załóżmy że 5.25zl. Różnica to jakieś 80-100zl na takiej trasie. Czy to dużo - każdy sobie sam odpowie. Gdybym kupował auto za 10tys to pewnie dużo ale przy cenie auta 200tys zł to chyba żadna różnica...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ba

Kto bogatemu zabroni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się kupuje samochód za 100 kPLN to kto by patrzył na spalanie :)

Ja czasem  nie pamiętam kiedy ostatnio tankowałem a jeżdżę 1.4 150KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Kolega chce kupić b8 zsilnikiem 2,0tdi 190 km jaki opinie? przebieg 51tyś rok 15r (oznaczenie z vinDE5 4-cylindrowy silnik wysokoprê¿ny z turbodo³adowaniem
2,0 l/140 KW (4V), TDI Common-Rail
Silnik podstawowy: TD1/TR1/T5S/T6F) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2018 o 17:33, biokd napisał:

Dla przykładu trasa 500km: TDI załóżmy 6l/100, TSI - 9l/100. ON załóżmy 5zl, 95 załóżmy że 5.25zl. Różnica to jakieś 80-100zl na takiej trasie. Czy to dużo - każdy sobie sam odpowie. Gdybym kupował auto za 10tys to pewnie dużo ale przy cenie auta 200tys zł to chyba żadna różnica...

 

bazujac na Twoim wyliczeniu roznica wychodzi 1600-2000 na 10tys, jak ktos jezdzi 30tys rocznie to dostaniemy 4800-6000tys roznicy.. a ze samochodu nie kupuje sie na 1rok to sensowne staje sie pytanie co wziac TDI czy TSI

oczywiscie wiem ze trzeba uwzglednic koszty serwisowania, utrate na wartosci i inne takie, ale za wspomniane 200k masz tyle wariantow wyboru ze warto sie nad tym pochylic i dopasowac auto pod siebie a koszt paliwa to jakby nie patrzec to istotny czynnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2018 o 13:00, paolokos napisał:

Ale jesteśmy w dziale B8. A w B6 zbiornik był 70 litrów, niezależnie od wersji. Czasami można dokupić większy bak, ale to też nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna. 

Dziwne bo do mojego wchodzi 80 litrów.

 

Dnia 25.05.2018 o 17:33, biokd napisał:

Trochę nie rozumiem tych ciągłych dyskusji w spalaniu między TDI a TSI. Kupujemy nowe auta które kosztują ponad 100tys zł co na nasze polskie warunki jest dość sporo bo nie każdego stać na nowe auto w takich cenach. A narzekacie że TSI więcej spali. Jeśli kogoś stać na auto za ponad 100tys to sorry ale na benzynę też go powinno stać.

Dla przykładu trasa 500km: TDI załóżmy 6l/100, TSI - 9l/100. ON załóżmy 5zl, 95 załóżmy że 5.25zl. Różnica to jakieś 80-100zl na takiej trasie. Czy to dużo - każdy sobie sam odpowie. Gdybym kupował auto za 10tys to pewnie dużo ale przy cenie auta 200tys zł to chyba żadna różnica...

 

Wszystko zależy kto ile i jak jeździ.Diesel nie jest dla ludzi,którzy jeżdżą 10-20 tys km rocznie.Wg twoich wyliczeń różnica w kosztach paliwa na 500km to ok 90 zł.No więc ja jeżdżąc np.na weekend do Polski robię od piątku wieczorem do niedzieli wieczorem 2400 km.Passatem od stycznia przejechałem 33 tys km i nie jest to na całe szczęście jedyny samochód jakiego używam.Więc opłacalność policzcie sobie sami.Co do kosztów serwisowania to nie zauważyłem żeby były inne niż w aucie benzynowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jak ktoś kupuje wóz za 100tyz zł to tym bardziej liczy kasę. Spalanie to znaczny koszt utrzymania auta i 2 czy 3 litry na każde 100km ma znaczenie. Np dla mnie. Mam w garażu cabrioleta MB i akurat ten może palić dowolną ilość PB- ale w praktyce pali tyle co te śmieszne TSI. Passat ma być oszczędny i wozić tyłek z punktu A do B. Można nie liczyć kupując zabytek na niedzielę. Auto na codzień ma być ekonomiczne. Benzynowe też sa dzisiaj skomplikowane i ryzyko awarii jest takie same. Dochodzi problem w dieslu taki, że są w odwrocie i za chwilę ludzie przestaną je kupować, bo eko- propaganda straszy, że trujące, że drogie. A prawda jest taka, że najdroższy jest mechanik... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby pomóc w zdekodowaniu niuansów konfiguratora?

Passat w Highline ma instalacje telefoniczną bluetooth w standardzie

- w konfiguratorze są dodatkowe opcje instalacji Comfort i Business 

- Passat którego oglądam ma Discover Media i jest w Highline - na kierownicy nie ma jednak znaczka telefonu tylko napis VIEW - czy to normalne w tych modelach?

 

IMG_0130.jpg

Edytowane przez El Cheetos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy,

waham sie pomiedzy

1.5 TSI, EVO 150 KM (110 kW) DSG - 7 stopniowa

2.0 TDI, SCR 150 KM (110 kW) DSG - 7 stopniowa

Ewentualnie można by poszukać 1.8 TSI wraz z DSG - 7 stopniowa

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-limousine-comfortline-1-8tsi-180km-dsg7-led-navi-aid-od-reki-ID6AcVcr.html#0c6c4e9616

cena w zasadzie podobna.

jeżðze do pracy 15km i tyle samo powrót. 30% tej trasy to korki(Warszawa)

Jeżdże ok 20tkm rocznie. 80% miasto 20% trasa.

Pytanie, czy ten diesel nie będzie głośniejszy, czy szybko sie nagrzewał (moje 1.6 tdi w golfie nagrzewa sie tragicznie wolno). Czy będzie żwawszy. Bo widziałem porównanie w necie i wcale nie jestem przekonany.

Czy ten tsi w tym aucie da rade? nie będzie przymulony?

Edytowane przez wojtoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej przejechać się obydwoma i wtedy wybrać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,8 tsi nie jest demonem prędkości, więc 1,5...

Ja mam taki zwyczaj, że kupuję auta bez jazd próbnych, a nawet bez oglądania, ale innym radziłbym... przejechać się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy "jedzie" to pojęcie względne. Na papierze 1.5 i 2.0 TDI maja podobne osiągi, a 1.5 mniej waży więc powinien się lepiej prowadzić.

Kolejna sprawa to skrzynia biegów - jednak ta w 2.0 TDI jest trwalsza, bo "mokra".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle sprzedają się coraz gorzej. Aktualnie Dilerzy mogą zasypać nas dieslami z placów... 

1,5 Tsi to nowa konstrukcja, bardzo oszczędna i na tą chwilę jedyna benzynowa, która, spełnia nowe normy WLTP i Euro6 (ma GPF odpowiednik dieslowskoego DPF).

1,8 z kolei nie miał tego rozwiązania, jest sprawdzoną konstrukcją w miarę elastyczną i przyjemną w prowadzeniu i niestety już nie produkowaną. To ostatnie egzemplarze do kupienia i moim zdaniem warto z tego skorzystać. Ten silnik (z tych trzech) według mnie to złoty środek jeżeli chodzi o osiągi i jazdę na codzień, ale trzeba pamiętać, że zawsze spali ok. 1-2 litry więcej na 100 km i ma też tą "gorszą' skrzynie DSG (tak jak 1,5).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności