Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe czy gpf  tak już na stałe niweluje  ceny.

Ciekawe kiedy adblue pokaże  się w benz?

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jest akcja rabatowa i na TDI akurat 8k więcej rabatu także jest to na ta chwile dość opłacalne, poza tym zastanawiam sie nad elastycznością 1.8 TSI z DSG w porównaniu z 2.0 TDI

GPF zaraz wejdzie do benzyn, ostatnie modele bez można kupić ale tylko to co na placu. Nie produkują już - nowe dopiero pewnie po nowym roku odbiór ale bez rabatów + GPF zapewne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja doradzę nieco inaczej. Jezeli 1.8 to tylko manual. Dopłacanie 9k do auta z wykastrowanym motorem i skrzynią z 1.4 to lekko mowiąc naciąganie klientow.

Jezeli benzyniak i dsg to wybor moze byc jeden - 2.0

TDI bezsprzecznie z automatyczną skrzynią w przeciwnym razie zamachasz sie na śmierć.

A2.0 190km z Arteona o kropelce tez nie jezdzi ;) ale skrzynia dsg mokra taka, jaką powinno miec 1.8 w passacie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się bo również stoję przed dylematem, który silnik wybrać. 2.0 190hp póki co niedostępny (i nie wiadomo kiedy będzie), więc wybór między 1.8 a 2.0 220 TSI. Czy w 2.0 dużo większe spalanie niż w 1.8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, _PiTi_ napisał:

A ja doradzę nieco inaczej. Jezeli 1.8 to tylko manual. Dopłacanie 9k do auta z wykastrowanym motorem i skrzynią z 1.4 to lekko mowiąc naciąganie klientow.

Jezeli benzyniak i dsg to wybor moze byc jeden - 2.0

TDI bezsprzecznie z automatyczną skrzynią w przeciwnym razie zamachasz sie na śmierć.

A2.0 190km z Arteona o kropelce tez nie jezdzi ;) ale skrzynia dsg mokra taka, jaką powinno miec 1.8 w passacie.

 

Zgadzam się. Dlatego mam 1.8 w manualu. Jak miałbym brać DSG to tylko  do 2.0 ale na tamten czas wychodziło 30tys drożej a ja sępiłem kasę wtedy:)

Zresztą 1.8 ma chyba sucha skrzynie a 2.0 mokra?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, biokd napisał:

Zgadzam się. Dlatego mam 1.8 w manualu. Jak miałbym brać DSG to tylko  do 2.0 ale na tamten czas wychodziło 30tys drożej a ja sępiłem kasę wtedy:)

Zresztą 1.8 ma chyba sucha skrzynie a 2.0 mokra?

DSG7 to sucha a DSG6 to mokra? Arteony czy T-toc ma 2.0 190PS z DSG7 - czyli jaka to skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokra.

Tak to w Passacie B8 wygląda:

2.0TSI 190PS z DSG7 mokrą, model skrzyni: DQ380
1.4TSI i 1.8TSI z DSG7 suchą model skrzyni:DQ200
2.0TSI i diesle z DSG6 mokrą model skrzyni: DQ250
Alltrack 2.0TSI z DSG7 mokrą z tym że prawdopodobnie model DQ500
Jeśli diesel i DSG7, to DQ380

Edytowane przez SeBa_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli można wnioskować, że 1.5 tsi w T-rocu będzie miało DSG7 suchą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie paliwko po 6 zł to dopiero będzie się opłacać mieć TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to ON będzie wtedy po ile? 5,8? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym droższe paliwo, to różnica wieksza, jak masz po 5 złotych i różnica w spalaniu 2 litry, to Ci się robi 10 zł, ale już przy 10 zł za litr nasz 20 zł. Dla kogos kto robi mało kilometrów, to może machnie ręką, ale jak nasz już parę aut, jakieś floty to będzie problem. 

Edytowane przez paolokos
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do porównania spalania TDI i TSI...


Moje auto: B8 Variant z 2015r, 2.0TDI 150HP w manualu. Przebieg obecny 55tyś km ale nie mam go od nowości. Moje roczne przebiegi 30-32tyś km. Codzienny dojazd do pracy (Wrocław, okolice Krakowskiej), niecałe 50km w jedną stronę - jeżdżę ja i dwóch pasażerów. Średnie spalanie długoterminowe (z ostatnich 5000km) to 5,6l/100. Najmniej co udało mi się odnotować to na trasie Wrocław-Szklarska Poręba-Wrocław: 4,1l/100

Dla porównania przez tydzień użytkowałem Golfa 7 Variant 1,4TSI 122HP w manualu z przebiegiem ok 35tyś km. Średnia z tygodnia wyniosła 6,7l/100

Reasumując: spalanie TSI nawet nawet. Spodziewałem się większego - choć oczywiście Passat spali nieco więcej niż Golf. Co do kultury pracy... ja lubię Diesla, lubię ten charakter, lubię ten moment obrotowy, lubię jak wyjeżdżając z garażu podziemnego czuję jak auto samo ciągnie do przodu mimo mojego delikatnego hamowania :) Oczywiście do pełni szczęścia brakuje DSG ale to może w następnym aucie ;) Polecam w miarę możliwości przejechać się Paskiem zarówno w TSI jak i TDI i samemu podjąć decyzję.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.05.2018 o 08:28, kubek197878 napisał:

Jak będzie paliwko po 6 zł to dopiero będzie się opłacać mieć TDI.

TDI opłaca się do jazdy 150-180 autostradami, a do miasta na krótkie trasy ;) do 5-8 km wcale może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDi to wygoda bo jechałem ostatnio na węgry i wróciłem co do kilometra na tą samą stacje w katowicach gdzie tankowałem. Zasięg 1100 km i zgadza się co do km bo w jedną stronę gps podawał 550. i średnia 100/h ale grzałem 140-150 na autostradach, było też trochę korków. Benzyna spaliła by 2x tyle.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, kubek197878 napisał:

TDi to wygoda bo jechałem ostatnio na węgry i wróciłem co do kilometra na tą samą stacje w katowicach gdzie tankowałem. Zasięg 1100 km i zgadza się co do km bo w jedną stronę gps podawał 550. i średnia 100/h ale grzałem 140-150 na autostradach, było też trochę korków. Benzyna spaliła by 2x tyle.

2x to nie sądzę. Poza tym, diesle mają większe baki co przekłada się na większe zasięgi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w 1,4 TSI 125 KM przy sredniej 96 km mialem 6,2 l ( 4 osoby i załadowany pod sufit ) wiec mit o malym spalaniu TDI jest troche przereklamowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciężarówkach no maja większe, ale Passaty maja takie same baki.

11 minut temu, M77 napisał:

ja w 1,4 TSI 125 KM przy sredniej 96 km mialem 6,2 l ( 4 osoby i załadowany pod sufit ) wiec mit o malym spalaniu TDI jest troche przereklamowany

Obladowany, 4 osoby na pokładzie, średnia przelotowa około 100 to max 6 litrów w BiTdi, także 6 litrów w silniku 1.4 to jakaś kpina. 

IMG_20180404_164745.jpg

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko ze roznica zakupu BiTDI nigdy sie nie zwroci..... a za roznice mozna kupic Golfa

Edytowane przez M77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem, mogłeś kupić Dacie., miałem na myśli sztuk 2.?

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, paolokos napisał:

W ciężarówkach no maja większe, ale Passaty maja takie same baki.

 

W B6 2.0 TDI miałem 75L i to na pewno nie był standardowy bak. Robiłem trasę do Chorwacji 1350km na jednym tankowaniu ;)

Edytowane przez Hiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności