Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, galux20 napisał:

Dobrze  że benzyny nie mają  dwumas

No właśnie mają ale jak się okazuje nie wszystkie. Pytałem w serwisie od czego jest to uzależnione ze niektóre silniki benz. mają dwumase a inne nie mają to nie potrafili odpowiedzieć.

jedyna możliwość na sprawdzenie czy dany benzyniak ma dwumase, to w serwisie po VIN i będzie wszystko jasne..

mój jak mnie zapewniali "na pewno nie ma", a po VIN okazało się ze ma, taki gratis od producenta..

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Technicznie zależy od momentu obrotowego na wale - przyjmuje się, że silniki poniżej około 200 Nm nie potrzebują takiego urządzenia, bo drgania wału nie spowodują jego uszkodzenia. Powyżej należy go stosować, a w DSG zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co pozostaje nam tylko niewyjaca hybryda na trasie  i paląca na autostradzie 5 litrow?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba w aucie pokroju Yarisa z prędkością do 100 km/h ;) Są inne opcje ale to nie temat o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę aby pytania dotyczące zakupu konkretnego samochodu wraz z linkami do aukcji były umieszczane w poniższym wątku

W tym rozmawiamy na tematy ogólne, nie rozpatrujemy konkretnych przypadków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.04.2018 o 13:05, MarianoS81 napisał:

Wiem, że pan z którym rozmawiałem dużo jeździ po Polsce, przebieg ponad 100 tys km ale z tego 80% to trasa. Chciałbym usłyszeć opinię użytkowników który posiadają takie auto, jak u nich ta skrzynia się sprawuje, czy mają problemy i itp.Wiem że w znacznej mierze stan skrzyni zależy od tego "jak dbasz tak masz", styl jazdy i itp. Tak się zastanawiam, może ta zła opinia jest powielana np. z passata b7 1.8 tsi dsg?

 

Nie wiem  na ile Ci to pomoże, ale powiem jak było z moim B7 1.8 DSG7. Skrzynia była w porządku, ale sprzęgła Panie... sprzęgła to inna historia. Samochód miałem cztery lata z górką od nowości i sprzęgła wymieniano mi dwa razy. Raz przy 40 tysiącach, wciąż na gwaranci i drugi raz przy 80 tysiącach, z częściowym uznaniem ze strony VW (auto flotowe, więc flota cisnęła VW). Większość przebiegu robiłem chyba jednak w mieście, więc może to Ci coś powie. Jak dla mnie, to dwukrotna wymiana tak drogiego elementu w czasie czterech lat to "trochę" za dużo. Nie zaryzykowałbym prywatnie.

Pegass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się nad zakupem nowego B8 Variant z uwagi na przystępne ceny. W grę wchodzą motory:

- 2.0 TDI SCR 150 KM manual
- 2.0 TDI SCR 150 KM DSG7 mokre
- 1.8 TSI DSG7 suche

Głównie jeżdzę sam lub w dwie osoby, przebieg 15-20k rocznie, codziennie krótkie odcinki 10km do pracy. Kilka razy w miesiącu także dłuższa trasa kilkaset km w dynamicznym tempie.
Teraz mam B6 Variant 2.0 TDI CR 140KM DPF - osiągi i spalanie mnie zadowalają, DPF przy moim trybie jazdy się nie odzywa (dziwi mnie to, bo mam już przelatane 200 tyś. km)

Mam dylemat jaki motor wybrać: DSG7 suche - podobno awaryjna; 1.8 TSI z DSG - tylko 250Nm niby moc ta sama, ale pewnie elastyczność słabsza niż w 320Nm z manualem; TDI - moje przebiegi nie zachęcają do zakupu (DPF); DSG7 mokre - chyba nie za dużo opinii jest o tej skrzyni, co innego DSG6; 1.8 TSI - ciekawe jak z tym dolewaniem oleju; TDI z DSG7 - czy jest płynnie przy dynamicznym przyspieszaniu?; B8 wydaje się stworzony do DSG, natomiast czy warto pchać się w DSG jeżeli mam dobre doświadczenia z manualem i lubię czerpać radość z jazdy?; 1.8 TSI - wycofywane z cennika ciekawe dlaczego tak na prawdę, bo marketing typu będzie tylko 1.0/1.5/2.0 do mnie nie przemawia

Auto chciałbym użytkować także 10 lat a przyszłość Diesel'a jest niewiadoma. Wychodzi że nie ma silnika, który by był odpowiedni - droższe silniki odpadają ze względu na ograniczony budżet.

Jeżeli macie doświadczenie z tymi motorami to dajcie znać co byście wybrali i jak z tymi "awariami", które na forum krążą, a w salonie "już wszystko poprawione i to było tylko kilka marginalnych przypadków". Referat wyszedł, natomiast wydaje się że zebrałem wszystkie watpliwości dot. tych silników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz dopisac realne ceny w/w aut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDI bez DSG tańsze o 7k od TSI z DSG, a DSG do TDI + 9k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie patrząc na ceny: 

po pierwsze - bierz DSG.

po drugie - odpowiedz sobie na pytanie : czy wolisz jeździć: głośniej, teoretycznie taniej (chociaż diesle niby bardziej awaryjne) niby z lepszym DSG czy jednak wolisz mieć więcej kucy, mieć wyższe spalanie, ale większą przyjemność z jazdy. mimo ograniczenia skrzyni ja wybrałem benzynę. diesel chyba nawet lepiej się zbierał w mieście (subiektywne uczucie) ale dźwięk silnika komfort pracy i przebiegi dokłądnie jak u Ciebie skłoniły mnie do benzynki. nie żałuje :-) 

 

ps. ostatnio oglądałem peugeota 508 w wypasionej wersji, na szybko dwie zalety w stos do b8 . 

1. brak rdzy na piastach (auto z 2015r)

2. jakie ciche składające lusterka - VW powinien mieć inne silniczki, tam to chodziło bezszelestnie. niby pierdoła...ale...

3. wygląd (nie mówie o komforcie) foteli - bajka - duże, z ozdobnymi nićmi, mające wygląd fotela a nie czegoś co jest w b8.

oczywiście nie wypisuje zalet b8 w stosunku do Peugeota bo bym się nie zmieścił:P 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak realnie wyglada spalanie na trasie? i jak w mieście? Widzę że masz 1.8 TSI z DSG7 ... masz problemy z DSG? jaki przebieg? Olej dolewasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z olejem nie ma już problemu w tych silnikach. 

z dsg nie mam narazie problemów. spalanie: przyjmij 2-3 litry więcej od diesla. 

mi w mieście około 11 (korki, krótkie odcinki) 

trasa od 6-10 - w zależności od prędkości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, skoczek1213 napisał:

z olejem nie ma już problemu w tych silnikach. 

z dsg nie mam narazie problemów. spalanie: przyjmij 2-3 litry więcej od diesla. 

mi w mieście około 11 (korki, krótkie odcinki) 

trasa od 6-10 - w zależności od prędkości

Dzięki, powiedz jeszcze jaki masz już przebieg

i jak z elastycznością przy wyprzedzaniu na drogach dwukierunkowych tj. przyspieszanie od 80km/h na D,

10l to przy 140km/h czy na niemieckich autostradach

Czym jeździłeś wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 tsi dsg? wiem, cena, ale chyba najlepszy kompromis ekonomii użytkowania, osiągów i komfortu (DSG), wielu tak zrobiło i chwali swój wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, bartekpion napisał:

2.0 tsi dsg? wiem, cena, ale chyba najlepszy kompromis ekonomii użytkowania, osiągów i komfortu (DSG), wielu tak zrobiło i chwali swój wybór.

Wreszcie! 

To jedyny słuszny wybór do Paska na ten moment z DSG. 1.8 to już stara i co najgorsze strasznie paliwożerna konstrukcja. 2.0 pali mniej ;)
I sorry ale IMO diesel to już zdecydowanie słaby wybór. Chyba, że robisz 50 czy wiecej tysięcy rocznie po autostradach to wtedy tańszy diesel z manualem i oszczędność na paliwie. Jako firmowy wózek nie ma dyskusji. W każdej innej sytuacji albo 1.5 tsi jako tatowóz na niedzielę albo 2.0 tsi do "normalnego" poruszania się ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ta sama rodzina silników? 2.0 miał dłuższą skrzynię i prawdopodobnie przez to mniej palił (o ile dobrze pamiętam przy 140 km/h ok 2400obr/min). Zanim kupiłem obecny wóz miałem b6 PD BMP i na teście (jeden za drugim (tdi za tsi) w mniej więcej stałej odległości od siebie 100-200m) ok 130km trasy wyszło, że TSI220KM spalił o 0.8 l/100km więcej na ekspresówce niż passat tdi, oraz 0.6 i 0.7 l/100 poprzez powiatówki i miasteczka. a naprawdę było już czym przycisnąć. trzeba dodać, że tsi miało koła 235/18, a tdi 215/16, co też ma znaczenie. na codzienne dojazdy 10km tylko benzyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, zapomniałem, że 2.0 190PS nie ma jeszcze w Passacie... chyba w ogóle nie ma tych nowych benzynówek?To jest w ogóle jakiś paradoks. Cóż trzeba brać Arteona. Stara rodzina 1.8 i 2.0 dostępna obecnie to już przeżytek. Nie bardzo rozumiem polityki VW w tym zakresie. Ten silnik w Arteonie w połączeniu z DSG to bajka ;)

Edytowane przez Hiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli na dzisiaj 2tys więcej za tdi.

Na dziś

 

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak wychodzi, także przeliczania żeby sie opłacało nie ma Wszystko przez restrykcje dla diesli. Orientuje sie ktoś jak to rzeczywiście jest z tymi dieslami w Berlinie i innych zachodnich stolicach? Faktycznie nie wjadą czy jak spełniają Euro 6 to bez problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ż euro 6 bez problemu i to przez  wiele latjeszcze

O Niemczech piszę

No ale trochę  śmiesznie jest teraz  jak ktoś będzie  przeliczył opłacalność diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności