fatboyx Zgłoś #10321 Napisano 26 Marca 2018 O to mi chodziło, nowe Matrix LEDY mają po prostu coraz większą "rozdzielczość". Ciekawe czy Passat dostanie to co najlepsze czy coś gorszego niż aktualny TOP w Audi. Jeśli chodzi o 8-biegów to masz rację. W tuaregu nie ma nowego DSG tylko klasyczny automat. Żadna nowość. Jeśli chodzi o infotainment, to tak jak pisałem; Tuareg i Phaeton zawsze miały inne nawigacje, które nie trafiały później do niższych klas. Tak pewnie będzie i teraz. Chociaż z drugiej strony. To bardzo kosztowne, żeby utrzymywać dwa różne systemy: Jeden dla całej gamy VAG (DM i DP) i drugi tylko dla jednego samochody VW Premium. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10322 Napisano 26 Marca 2018 Dlaczego tylko dla jednego - zapewne będzie to albo rozbudowane DM/DP (czyt. te same mapy ale więcej opcji pobocznych w sofcie), albo zestaw przejęty wprost z Audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemoncjo Zgłoś #10323 Napisano 26 Marca 2018 http://www.volkswagen-r.de/en/r-line/touareg/ fajnie działa wizualizator :). no i jest pakiet "black" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #10324 Napisano 28 Marca 2018 (edytowane) Touareg zawsze był świetnym rozwiązaniem , a teraz jak jeszcze dostanie pod maskę 4.0 TDI v8 , może zrobić zmieszanie na rynku Jeżeli vag nie popłynie z ceną , a może to zrobić -patrz t-rock , będzie fajna alternatywa dla q7 , prosiaków etc. Jeżeli cena będzie za wysoka .. wolał bym q7. Jestem ciekaw jak konkurencja zareaguje na nowego pługa 508 , który wprowadza sporo rozwiązań premium do segmentu D... Dnia 26.03.2018 o 17:41, radekrp90 napisał: te same mapy ale więcej opcji pobocznych w sofcie mapy te same, ale auto będzie się uczyć twojego stylu jazdy i będzie wybierać najlepsze drogi dla ciebie Edytowane 28 Marca 2018 przez dirve Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10325 Napisano 28 Marca 2018 Ale to nadal tylko kwestia software'a - nic nie stoi na przeszkodzie aby to miało Polo lub nawet !up. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #10326 Napisano 31 Marca 2018 Obawiam się, że jeśli Passat po lifcie dostałby takie fajne bajery jak Touareg, wówczas Arteon zostałby mocno z tyłu, a niby jest wyżej pozycjonowany. No ale czekamy z niecierpliwością Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #10327 Napisano 13 Kwietnia 2018 Może lekko OT, ale czy ktoś się orientuje, czy podczas jazdy np. autostradą w najnowszych wersjach DP można uzyskać taki widok, z informacjami o najbliższych Miejscach Odpoczynku/WC (screen)? Od zawsze jest to w Audi, nie wiem jak w innych markach (BMW, Volvo, Mercedes)? To jest strasznie pomocne jak w dłuższej trasie chce sobie człowiek zaplanować przerwę na WC, a np. nagle okazuje się, że kolejne będzie dopiero za 100 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #10328 Napisano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Otwierasz w menu NAV ( to pod mapą ) dodatkowe okno i tam jest kilka opcji do wyboru, to o co pytasz, kompas i jeszcze jakies 2 opcje ktorych nie pamietam. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez M77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarianoS81 Zgłoś #10329 Napisano 16 Kwietnia 2018 Witam Panowie i Panie Jestem nowym użytkownikiem forum Taki mały wstęp Jestem zainteresowany kupnem Passata B8 1.8 tsi DSG, auto oczywiście używane, przebieg 45 tys km. Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów, czy te montowane z 1.8 tsi to lipa (padają jak muchy?) Czytałem na początku tego tematu niektórzy wypowiadali się że są to skrzynie bardzo awaryjne. Powiem tak, byłem gotowy już kupić takie auto lecz gdy poczytałem o tej skrzyni( sypią się już przy 60 tys km) to dałem sobie spokój ale dziś rozmawiałem z panem- właścicielem auta właśnie b8 1.8 tsi DSG i bardzo sobie chwalił, zwłaszcza skrzynie. Auto posiada od nowości, nalatane ma 100 tys bez żadnych awarii. Teraz mam mętlik w głowie. Jest może ktoś na tym forum z podobnym autem i przebiegiem? Znacie jakieś przypadki a awarii tych skrzyń?Bo nie wiem czy on porostu ma farta a może te skrzynie tak naprawdę się nie psują jak niektórzy uważają? Jak myślicie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10330 Napisano 16 Kwietnia 2018 Dużo zależy od użytkowania szczególnie w "suchej" DSG (czyli taka jak w słabszych silnikach m.in 1.8 TSI) - jeśli auto było używane w mieście padnie szybciej, bo sprzęgło jest bardziej obciążone, a i sama mechatronika ma więcej roboty. Jeśli auto śmigało w trasie to taka skrzynia miał zwyczajnie lżej i nie zrobi na niej wrażenia nawet 150-200 tysięcy km. Mokra DSG to dodatkowe około 100-tyś km. Jeśli auto z pewnego źródła to można by zaryzykować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarianoS81 Zgłoś #10331 Napisano 17 Kwietnia 2018 Wiem, że pan z którym rozmawiałem dużo jeździ po Polsce, przebieg ponad 100 tys km ale z tego 80% to trasa. Chciałbym usłyszeć opinię użytkowników który posiadają takie auto, jak u nich ta skrzynia się sprawuje, czy mają problemy i itp.Wiem że w znacznej mierze stan skrzyni zależy od tego "jak dbasz tak masz", styl jazdy i itp. Tak się zastanawiam, może ta zła opinia jest powielana np. z passata b7 1.8 tsi dsg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10332 Napisano 17 Kwietnia 2018 Z technicznego punktu widzenia jeśli chodzi o skrzynie biegów to te w B8 są takie same jak w B6/B7. Inne jest nieco oprogramowanie ale to podlegało aktualizacjom również w starszych autach. Te nowsze mają "ostrzejszą" pracę sprzęgieł, która ma właśnie wydłużać ich żywotność ale można o tym znaleźć różne opinie. Według mnie każda skrzynia może się zepsuć (patrz mój manual) i jeśli chcesz DSG, i masz na oku pewny egzemplarz to bym się nie bał. Zmienić olej, ewentualnie oddać auto na aktualizację oprogramowania i cieszyć się jazdą. Tak czy inaczej DQ200 (7-biegowa) nie cieszy się zbyt dobrą opinią w stosunku do trwałej DQ250 (6-biegowa) ale tu dużo zależy od konkretnego auta i użytkownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #10333 Napisano 17 Kwietnia 2018 Dziś byłem na czyszczeniu klimy .p.przy okazji wszedłem do salonu. Sprzedawcy powiedzieli źe diesle sprzedają w tych samych cenach co benzyny Taka polityka rabatową vw Zdziwiłem się że w benzynach oprócz dpf dojdzie adblue Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #10334 Napisano 17 Kwietnia 2018 2 godziny temu, galux20 napisał: dojdzie adblue Ke ? A po co oni chcą dorzucić SCR do benzyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoo Zgłoś #10335 Napisano 17 Kwietnia 2018 @motomouse Skoro silniki TSI wydzielają NOx to w sumie dlaczego nie? Z tego co rozumiem SCR służy właśnie redukcji NOx. PS. jak to jest z tym cytowaniem? Dostałem ostatnio notatkę, że nie cytuje się jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod postem :-) Cytuj By mkpol, 18 Kwietnia 2018 czymś innym jest przywołanie konkretnego fragmentu posta poprzedzającego i jego skomentowanie, a czym innym cytowanie poprzedzającego posta w całości :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #10336 Napisano 17 Kwietnia 2018 Godzinę temu, shoo napisał: Z tego co rozumiem SCR służy właśnie redukcji NOx. Tylko, że w przypadku benzyny ilość NOx jest kilka razy mniejsza niż przy dieslu. I dalej łapie się nawet na EURO6. Wobec tego stosowanie układów SCR niepotrzebnie komplikuje i podraża konstrukcję. Godzinę temu, shoo napisał: Dostałem ostatnio notatkę Zapewne chodziło o cytowanie całego posta. Cytat selektywny to coś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10337 Napisano 17 Kwietnia 2018 W TSI większy problem to cząstki stałe (jak w każdym wtrysku bezpośrednim czy to diesel, czy benzyna). NOx powinna załatwić tzw. wewnętrzna recyrkulacja spalin. To, że chcą tam zakładać SCR świadczy ewidentnie o tym, że boją się kolejnych wtop, a obecna "ekologia" nie radzi sobie z normami. Spełnić normę na hamowni widocznie się dało ale już w ruchu rzeczywistym zapewne wyszło jak w TDI stąd takie działanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #10338 Napisano 18 Kwietnia 2018 Radek ma rację z adblue Wiadomo Że diesle są nafaszerowane techniką. Dobrze że benzyny nie mają dwumas . 8 wtryskow w czterczterocylindrowcu Dpf czyadblue Jeśli prawdą jest ze diesla kupi się w cenie benz to trudny wybór dla osób kupujacych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10339 Napisano 18 Kwietnia 2018 Benzyniaki mają koła dwu-masowe już od lat 90-tych (patrz Mercedes W124, patrz Audi C4), a to że kilka słabszych modeli nie ma to miły wyjątek (większość silników o mocy zbliżonej do 100 koni z litra czyli większość dziś produkowanych ma). Z tymi 8-ma wtryskami to rozwiązanie widziałem tylko w benzynowych więc nie wiem o czym piszesz - chyba, że źle skonstruowałeś zdanie, bo wynika z niego, że to silniki wysokoprężne wyposaża się w dwa wtryski na cylinder. Obecna generacja silników 1.8/2.0 TFSI wykorzystuje 4 wtryskiwacze bezpośrednie i 4 pośrednie w kolektorze, podobnie robi chyba Toyota. W przypadku wyrównania cen końcowych aut o zakupie będą decydować wyłącznie przepisy fiskalne, a te w Europie nie sprzyjają dieslom więc może się okazać, że to wyrównanie to jedyny sposób producentów na odbicie strat w opracowaniu tych nowych technologii. Zauważcie, że dziś TSI i TDI różnią się w zasadzie jedynie stopniem sprężania, bo po za tym to takie same jednostki napędowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #10340 Napisano 18 Kwietnia 2018 Sarkazm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach