Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

O to mi chodziło, nowe Matrix LEDY mają po prostu coraz większą "rozdzielczość". Ciekawe czy Passat dostanie to co najlepsze czy coś gorszego niż aktualny TOP w Audi.

Jeśli chodzi o 8-biegów to masz rację. W tuaregu nie ma nowego DSG tylko klasyczny automat. Żadna nowość.

Jeśli chodzi o infotainment, to tak jak pisałem; Tuareg i Phaeton zawsze miały inne nawigacje, które nie trafiały później do niższych klas. Tak pewnie będzie i teraz. Chociaż z drugiej strony. To bardzo kosztowne, żeby utrzymywać dwa różne systemy: Jeden dla całej gamy VAG (DM i DP) i drugi tylko dla jednego samochody VW Premium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tylko dla jednego - zapewne będzie to albo rozbudowane DM/DP (czyt. te same mapy ale więcej opcji pobocznych w sofcie), albo zestaw przejęty wprost z Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Touareg zawsze był świetnym rozwiązaniem , a teraz jak jeszcze dostanie pod maskę 4.0 TDI v8 , może zrobić zmieszanie na rynku Jeżeli vag nie popłynie z ceną , a może to zrobić -patrz t-rock , będzie fajna alternatywa dla q7 , prosiaków etc. Jeżeli cena będzie za wysoka .. wolał bym q7. 

Jestem ciekaw jak konkurencja zareaguje na nowego pługa 508 , który wprowadza sporo rozwiązań premium do segmentu D... 

Dnia 26.03.2018 o 17:41, radekrp90 napisał:

te same mapy ale więcej opcji pobocznych w sofcie

 

mapy te same, ale auto będzie się uczyć twojego stylu jazdy i będzie wybierać najlepsze drogi dla ciebie :) 

Edytowane przez dirve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nadal tylko kwestia software'a - nic nie stoi na przeszkodzie aby to miało Polo lub nawet !up.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że jeśli Passat po lifcie dostałby takie fajne bajery jak Touareg, wówczas Arteon zostałby mocno z tyłu, a niby jest wyżej pozycjonowany. No ale czekamy z niecierpliwością ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może lekko OT, ale czy ktoś się orientuje, czy podczas jazdy np. autostradą w najnowszych wersjach DP można uzyskać taki widok, z informacjami o najbliższych Miejscach Odpoczynku/WC (screen)? Od zawsze jest to w Audi, nie wiem jak w innych markach (BMW, Volvo, Mercedes)? To jest strasznie pomocne jak w dłuższej trasie chce sobie człowiek zaplanować przerwę na WC, a np. nagle okazuje się, że kolejne będzie dopiero za 100 km ;)

 img_1983.thumb.jpg.092ec4ea4efe084d9720762e479fc6af.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz w menu NAV ( to pod mapą ) dodatkowe okno i tam jest kilka opcji do wyboru, to o co pytasz, kompas i jeszcze jakies 2 opcje ktorych nie pamietam.

Edytowane przez M77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie

Jestem nowym użytkownikiem forum :)

Taki mały wstęp :)

Jestem zainteresowany kupnem Passata B8 1.8 tsi DSG, auto oczywiście używane, przebieg 45 tys km. Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów, czy te montowane z 1.8 tsi to lipa (padają jak muchy?) Czytałem na początku tego tematu niektórzy wypowiadali się że są to skrzynie bardzo awaryjne. Powiem tak, byłem gotowy już kupić takie auto lecz gdy poczytałem o tej skrzyni( sypią się już przy 60 tys km) to dałem sobie spokój ale dziś rozmawiałem z panem- właścicielem auta właśnie b8 1.8 tsi DSG i bardzo sobie chwalił, zwłaszcza skrzynie. Auto posiada od nowości, nalatane ma 100 tys bez żadnych awarii.  Teraz mam mętlik w głowie. Jest może ktoś na tym forum z podobnym autem i przebiegiem? Znacie jakieś przypadki a awarii tych skrzyń?Bo nie wiem czy on porostu ma farta a może te skrzynie tak naprawdę się nie psują jak niektórzy uważają? Jak myślicie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od użytkowania szczególnie w "suchej" DSG (czyli taka jak w słabszych silnikach m.in 1.8 TSI) - jeśli auto było używane w mieście padnie szybciej, bo sprzęgło jest bardziej obciążone, a i sama mechatronika ma więcej roboty. Jeśli auto śmigało w trasie to taka skrzynia miał zwyczajnie lżej i nie zrobi na niej wrażenia nawet 150-200 tysięcy km. Mokra DSG to dodatkowe około 100-tyś km.

Jeśli auto z pewnego źródła to można by zaryzykować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że pan z którym rozmawiałem dużo jeździ po Polsce, przebieg ponad 100 tys km ale z tego 80% to trasa. Chciałbym usłyszeć opinię użytkowników który posiadają takie auto, jak u nich ta skrzynia się sprawuje, czy mają problemy i itp.Wiem że w znacznej mierze stan skrzyni zależy od tego "jak dbasz tak masz", styl jazdy i itp. Tak się zastanawiam, może ta zła opinia jest powielana np. z passata b7 1.8 tsi dsg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z technicznego punktu widzenia jeśli chodzi o skrzynie biegów to te w B8 są takie same jak w B6/B7. Inne jest nieco oprogramowanie ale to podlegało aktualizacjom również w starszych autach. Te nowsze mają "ostrzejszą" pracę sprzęgieł, która ma właśnie wydłużać ich żywotność ale można o tym znaleźć różne opinie.

Według mnie każda skrzynia może się zepsuć (patrz mój manual) i jeśli chcesz DSG, i masz na oku pewny egzemplarz to bym się nie bał. Zmienić olej, ewentualnie oddać auto na aktualizację oprogramowania i cieszyć się jazdą. Tak czy inaczej DQ200 (7-biegowa) nie cieszy się zbyt dobrą opinią w stosunku do trwałej DQ250 (6-biegowa) ale tu dużo zależy od konkretnego auta i użytkownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem  na czyszczeniu  klimy

.p.przy okazji wszedłem do  salonu.

Sprzedawcy powiedzieli  źe  diesle  sprzedają w tych samych  cenach co benzyny

Taka polityka rabatową vw

Zdziwiłem się że w benzynach oprócz  dpf dojdzie adblue

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, galux20 napisał:

dojdzie adblue

 

Ke ? A po co oni chcą dorzucić SCR do benzyny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@motomouse Skoro silniki TSI wydzielają NOx to w sumie dlaczego nie? Z tego co rozumiem SCR służy właśnie redukcji NOx. 

 

PS. jak to jest z tym cytowaniem? Dostałem ostatnio notatkę, że nie cytuje się jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod postem :-)

By mkpol,

czymś innym jest przywołanie konkretnego fragmentu posta poprzedzającego i jego skomentowanie, a czym innym cytowanie poprzedzającego posta w całości :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, shoo napisał:

Z tego co rozumiem SCR służy właśnie redukcji NOx. 

Tylko, że w przypadku benzyny ilość NOx jest kilka razy mniejsza niż przy dieslu. I dalej łapie się nawet na EURO6. Wobec tego stosowanie układów SCR niepotrzebnie komplikuje i podraża konstrukcję.  

Godzinę temu, shoo napisał:

Dostałem ostatnio notatkę

Zapewne chodziło o cytowanie całego posta. Cytat selektywny to coś innego ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W TSI większy problem to cząstki stałe (jak w każdym wtrysku bezpośrednim czy to diesel, czy benzyna). NOx powinna załatwić tzw. wewnętrzna recyrkulacja spalin. To, że chcą tam zakładać SCR świadczy ewidentnie o tym, że boją się kolejnych wtop, a obecna "ekologia" nie radzi sobie z normami. Spełnić normę na hamowni widocznie się dało ale już w ruchu rzeczywistym zapewne wyszło jak w TDI stąd takie działanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek ma rację z adblue

Wiadomo Że  diesle są  nafaszerowane techniką.

Dobrze  że benzyny nie mają  dwumas . 8 wtryskow  w czterczterocylindrowcu

Dpf czyadblue 

Jeśli  prawdą jest ze diesla kupi się  w cenie benz to   trudny wybór dla osób kupujacych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzyniaki mają koła dwu-masowe już od lat 90-tych (patrz Mercedes W124, patrz Audi C4), a to że kilka słabszych modeli nie ma to miły wyjątek (większość silników o mocy zbliżonej do 100 koni z litra czyli większość dziś produkowanych ma).

Z tymi 8-ma wtryskami to rozwiązanie widziałem tylko w benzynowych więc nie wiem o czym piszesz - chyba, że źle skonstruowałeś zdanie, bo wynika z niego, że to silniki wysokoprężne wyposaża się w dwa wtryski na cylinder. Obecna generacja silników 1.8/2.0 TFSI wykorzystuje 4 wtryskiwacze bezpośrednie i 4 pośrednie w kolektorze, podobnie robi chyba Toyota.

W przypadku wyrównania cen końcowych aut o zakupie będą decydować wyłącznie przepisy fiskalne, a te w Europie nie sprzyjają dieslom więc może się okazać, że to wyrównanie to jedyny sposób producentów na odbicie strat w opracowaniu tych nowych technologii. Zauważcie, że dziś TSI i TDI różnią się w zasadzie jedynie stopniem sprężania, bo po za tym to takie same jednostki napędowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności