Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 17.11.2017 o 14:50, Thomsoon napisał:

Mnie o to pytał mechanik (czy wiem o tym, że trzeba ON tankować do pełna). Zainteresowałem się tym i przejrzałem instrukcję i nic nie znalazłem. Chciałem jedynie zapytać

mechanik pomylil system PSA (Citroen, Peugeot) a mianowicie filtr cząstek stałych FAP tam wystepuje plyn ELOYS który jest dozowany po każdym tankowaniu (komputer widzi tylko otwarcie korka wlewu paliwa i nie rozróżnia czy tankujesz 5 litrów czy lejesz do pełna - za każdym razem dawkuje taką samą ilośc tego cholernie drogiego płynu) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, paolooo napisał:

 za każdym razem dawkuje taką samą ilośc tego cholernie drogiego płynu) 

Aż taki drogi to nie jest. Bez przesady. Ok 600 zł w ASO z robocizną. Wystarcza na około 120.000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie planuje zakup Passata w kwocie do ok 120-125 000 zl. Jeden z dealerów zaproponował mi oferte na highline'a z 1,4 TSI DSG za 126 000 zł i rabat tylko 5%. Nie chcial nic zejść z ceny niżej , tylko ten rabat max 5%. Z tego co przeczytałem ten wątek od początku wielu z Was otrzymuje rabaty na poziomie 10-12%. Na Passata jest systemowo 16 000 zł rabatu czy teraz podczas wyprzedazy rabaty spadają czy tez po prostu dealer uznał mnie za napaleńca i męczyć go dalej ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś sugerować, to zastanów się nad większym silnikiem.

1,8 tsi nie jest demonem prędkości, więc przypuszczam, że 1,4 będzie mocno przymulał.

Nie jeździłem, ale tak podejrzewam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, pezet101 napisał:

Jeśli mogę coś sugerować, to zastanów się nad większym silnikiem.

1,8 tsi nie jest demonem prędkości, więc przypuszczam, że 1,4 będzie mocno przymulał.

Nie jeździłem, ale tak podejrzewam..

Wiesz co ten silnik 1,4 TSI ma tyle samo koni co 2,0 TDI 150 KM. Jeździłem 1,8 TSI dla mnie był dość zrywny, jeździłem też 1,4 TSI 125 KM golfem, był wolniejszy ale nie był totalnym mułem. Zależy kto czego oczekuje. Ja nastawiam się na niski koszt eksploatacji , więc coś za coś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, oskarosi napisał:

Panowie planuje zakup Passata w kwocie do ok 120-125 000 zl. Jeden z dealerów zaproponował mi oferte na highline'a z 1,4 TSI DSG za 126 000 zł i rabat tylko 5%. Nie chcial nic zejść z ceny niżej , tylko ten rabat max 5%. Z tego co przeczytałem ten wątek od początku wielu z Was otrzymuje rabaty na poziomie 10-12%. Na Passata jest systemowo 16 000 zł rabatu czy teraz podczas wyprzedazy rabaty spadają czy tez po prostu dealer uznał mnie za napaleńca i męczyć go dalej ? :)

Na wyprzedaży rabaty dealera spadają, wiec realny poziom to 5, max 6%, dodatkowo masz rabat kwotowy wyprzedażowy.

nic nie szkodzi męczyć dalej dealera może coś jeszcze wyrwiesz, jak nie większy rabat to mecz go o gadżety.., 

tak jak kolega pezet101 napisał zastanowiłbym się nad motorem 1.8 (mam u siebie i dzisiaj brałbym 2.0, ojciec ma 1.4 w octavce i tam się dobrze sprawdza ten motor ale to mniejsze auto) moim skromnym zdaniem trochę mały motor do paska, ale to moje zdanie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tymi waszymi radami jest pewien szkopuł... w tamtym roku 1.8 TSI można było kupić w HL w kwocie jaką kolega planuje wydać. Niestety VW myśli, że każdy marzy o DSG. Niestety więc teraz 1.8 TSI nie kupisz w manualu :( Co do ekonomiczności i spalania to wszystko zależy ile kto jeździ i gdzie. Ja jeżdżę 10-12 tys. rocznie, 70% miasto, 30% trasy i spalanie średnie mam w okolicy 9l/100km (móje poprzednie auto, diesel palił mi 8l/100km). Z testów wynika, ze 1.4 wcale taki ekonomiczny nie jest i raczej średnia jest 7l/100km. Dla mnie te 2 litry nie robią różnicy ale jak ktoś będzie jeździł 30-50 tys. to może i dla niego jest różnica. Mam znajomych co mają 1.4 i generalnie nie narzekają, po mieście jakoś się jeździ. Jednak przy prędkościach autostradowych brakuje mocy. Podsumowując, wszystko zależy od potrzeb i sposobu użytkowania. Ja nie żałuję swojego wyboru a Tobie współczuję, bo kwota 120-125 tys. mała nie jest a przez "fanaberie"  producenta nie można wybrać tego co by się chciało a to co on daje.

PS: Dla mnie 1.8 był i jest optymalną jednostką do Passata. Samego auta nie zamieniłbym na żaden inny... nie jestem fanatykiem ;) tylko użytkownikiem ... jeździłem testowo tzn, w weekendy, nowymi BMW i VOLVO i oczywiście nie napiszę bzdury w stylu "nie ma różnicy". Różnica jest i to zasadnicza ale subiektywnie wolę swojego Passata w miarę normalnej cenie niż jak dla mnie przepacanie za BMW czy VOLVO. Nie są warte tych pieniędzy które sobie za nie życzy ich producent a Passat jest :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2017 o 09:36, wolli napisał:

Niestety więc teraz 1.8 TSI nie kupisz w manualu :( 

W niemieckim konfiguratorze w 2016 roku silnik 1.8 dostępny był tylko z DSG..

...chyba wyszli z założenia ze trzeba wyeliminować coś co sie nie psuje, czyli się nie zarabia..

w dzisiejszych czasach żądzi piniądz i słupki na białej karteczce...

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje b8 z silnikiem 150km 2.0 tdi dsg? Czytałem skrajne opinie jedni mówią że bardzo dobrze się jeździ, inni że muł ? W ciągu 1-2 tygodni będę miał wymianę autka na właśnie b8 z takim silnikiem. Obecnie mam b7 2.0 tdi 140ps i na osiągi nie narzekam.

pozdrawiam - Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, maciek34 napisał:

Obecnie mam b7 2.0 tdi 140ps i na osiągi nie narzekam.

 

I nie będziesz ;-) Trochę więcej mocy, trochę więcej momentu, szybka skrzynia. A do tego chyba lżejszy ( MW w wersji kombi to 1466 kg )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Widzę tu mnóstwo doświadczonych użytkowników B8 :-). Dziś muszę podjąć decyzję co wybrać:

1. B8 Highline 1,8 TSI DSG-7 chyba prawie wszystko mająca wersja za 132 900

lub

2. B8 Highline 2.0 TDI DSG-6 nawigacja 8,2 zamiast 9, klapa bagażnika otwierana ręcznie - 134 500

 

jeżdżę 80% miasto (ogromne korki) 20% trasa, do 20 000-25 000 rocznie.

Ktoś, coś pomoże - spojrzy chłodnym okiem?

Z góry dzięki,

Pozdrawiam,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro jezdzisz tyle po miescie to chyba wolałbym 1,4 150 KM DSG z dodatkami takimi jakie chce do oporu ( dach lub pakier R)

Edytowane przez M77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybór mam raczej pomiędzy tymi dwoma. Potrzebuje faktury w tym miesiącu :-) i nawet nie wiem czy mają jakieś 1.4 na placu a te dwa stoją na bank u nich.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a szukales w innych miastach, moj szwagier z Krakowa jechał do Gdańska, ale jesli taka sytuacja to TSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1.8tsi , będziesz zadowolony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,8 tsi

+ Cichszy (lepsza kultura pracy), tańszy (od tdi z porównywalnym wyposażeniem), mniej problemowy, coraz łatwiejsza odsprzedaż  (niż tdi), mniejsza utrata wartości 

- większe spalanie, gorsza skrzynia DSG (bardziej awaryjna od tej w tdi)

2,0 Tdi

+ oszczędniejszy, elastyczność porównywalna (chociaż KM mniej), lepsza skrzynia

- głośniejsza praca silnika, adblue, coraz trudniejsza sprzedaż (afera spalinowa, pojawiające się informacje na temat zakazu wjazdu do centrum miast europejskich), mniejsza opłacalność przy niedużych przebiegach

Podsumowując:

Kto zawsze jeździł Dieslem pewno długo nie będzie mógł sobie wyobrazić kupno benzyny, ale przy twoich przebiegach wybrałbym 1,8 tsi (może dlatego, że ja takiego mam i jestem zadowolony, chociaż jeszcze w manualu) :). No i starałem się nie być stronniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak jak pisałem - musiałem wczoraj wybrać - padło na 1,8 TSI z DSG :-)

Czekam na rejestrację i odbiór :-)

Dziękuję oczywiście za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki kolor, pochwal sie fotkami po odbiorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2014 o 17:42, Tomasz76 napisał:

Panowie mam pytanko. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat skrzyni DSG 7 biegowej tzw suchej. Pytam dlatego że zaraz po nowym roku zamawiam B8 z silnikiem 1.8tsi a mam przeczucie że tam właśnie będzie ta skrzynia. Opinie na temat DSG 6 biegowej tzw mokrej znam i są w większości pozytywne. Natomiast z opiniami na temat skrzyni 7 biegowej bywa różnie a jak wiadomo trzeba po 3 latach użytkowania jeszcze B8 dobrze sprzedać. Dodatkowo trzeba jeszcze do automatu 9100zł dołożyć przy zakupie. Gdyby w 1.8tsi zastosowali taką skrzynię jak w 2.0tsi to bym się nie zastanawiał a tak mam niestety problem.

Ja mam auto od ponad 2 miesięcy , jak narazie 2900 km na budziku i jest Ok, zreszta nawet jakby nie było to po to jest gwarancja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności