radekrp90 Zgłoś #10121 Napisano 11 Października 2017 Ok - czytam to co napisałem i faktycznie, źle się wyraziłem (jak zwykle za zwięźle w stosunku do tego co chciałem przekazać), bo przecież gaz do dechy = kick-down. Mój błąd. Chodzi mi właśnie o sytuację nie wykorzystującą Kick-down - czyli wciskamy dość mocno gaz ale nie na tyle aby wywołać redukcję, wtedy właśnie mamy spory moment obrotowy na dość niskich obrotach. Układ drży i nie potrzebnie się obciąża. Ja osobiście auta z DSG nie prowadziłem żadnego jeszcze więc ciężko mi się wypowiadać w tej kwestii ale skoro jednak przy normalnej jeździe czyli lekkie przyspieszanie też drży to coś jest ewidentnie w tym oprogramowaniu skopane. Z tego co wiem to działanie miało na celu zmniejszenie "ruchów" w mechatronice - mniejsze jej zużycie ale jak widać poszło to w złą stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schweppes Zgłoś #10122 Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Szczerze bardzo wątpię i nie chce mi się wierzyć, żeby miliony silników były katowane przez DSG, a powód zmniejszenia ruchów w mechatronice chyba odpada, skoro potrafi przy kick-downie wbić na tak niski bieg, że dojedzie na nim z kilkaset RPM i wrzuca następny. W takiej sytuacji już mógłby zrzucić na bieg o jeden wyższy i nie piłować niepotrzebnie przez 1 sek (zwłaszcza mając na uwadze to dziwne przymulenie przed zmianą biegu gdy ciśniemy na max, przez które na pewno zysk z wyższego momentu przez moment jest kasowany). Edytowane 11 Października 2017 przez schweppes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #10123 Napisano 12 Października 2017 Dnia 20.09.2017 o 18:58, szylton napisał: tak samo wspomaganie jak i przednia szyba w B8 ma 2 opcje. Jest standard albo może być tzw. Servotronic - zmienne przełożenie kierownicze w zależności od prędkości - nie mam porównania do B6/7 ale np. w BMW X5 na laczkach 315mm kręci o wiele lżej, aczkolwiek przy szybkiej jeździe lepiej mi się kieruje w B8. W B8 jest progresywny układ kierowniczy, w którym przełożenie zmienia się wraz ze skrętem kół, a nie z prędkością. Coś w stylu Servotronic z BMW też chyba jest ale to nie polega na zmianie przełożenia, a na zmianie siły wspomagania w zależności od prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jdef90 Zgłoś #10124 Napisano 16 Października 2017 Cześć, mam pytanie odnośnie działania czujnika deszczu w b8, czy na postoju, po zamknięciu auta z otwartymi szybami, w razie deszczu szyby są automatycznie domykane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #10125 Napisano 16 Października 2017 Nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lapi Zgłoś #10126 Napisano 16 Października 2017 Co sądzicie o modelu 2.0tdi 2letni z przebiegiem 200+ w w cenie 50tys PLN. Auto po leasingu z pełną dokumentacją. Jeżdżone 90% po autobanach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #10127 Napisano 26 Października 2017 Dla tych, którzy się jeszcze zastanawiają benzyna vs diesel odcinek z cyklu jak cięższy 240KM diesel potrafi złoić lżejszą 260KM benzynę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #10128 Napisano 26 Października 2017 Na starcie diesel mocno z przodu. Póżniej już PB dochodzi do niego.... Jakby nie było ja przy swoich warunkach i potrzebach korzystania z auta jestem zwolennikiem diesla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #10129 Napisano 26 Października 2017 Tylko primo po pierwsze Insignia to benzyna i teoretycznie powinna być lepsza, po drugie jest lżejsza od Paska, po trzecie ma 260KM a nie 240KM jak pasek więc... DSG w VW dużo nadrabia, jak dodać do tego 2,5-3L/100km spalania więcej przy benzynie to mamy 4:0 Passat vs. nowa Insignia, po tym właśnie widać za co w pasku się więcej płaci bo pasek sporo droższy od Insigni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #10130 Napisano 26 Października 2017 Ja tak jak bardziej jestem za dieslem tak też nie podoba mi się nowa Insignia. Jak te argumenty co podajesz przekładają się na rzeczywistość to tylko lepiej. Nie sprawdzałem jaka jest cena nowej Insigni przy porównywalnym wyposażeniu. Ktoś wie może ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #10131 Napisano 26 Października 2017 (edytowane) Porównywanie benzyny 260 do diesla 240 nie jest sprawiedliwe. W ogóle trudno jest porównać jeden typ silnika z drugim, bo w benzynach liczy się to, że ciągną do wysokich obrotów, więc mogą korzystać z niskich przełożeń, podczas gdy diesel ma olbrzymi moment obrotowy, ale tylko w wąskim, niskim zakresie obrotowym. Bardzo trudno jest stwierdzić ile KM benzyny powinno się porównywać z iloma KM diesla. No i dochodzą też inne czynniki, jak prędkość zmian biegów skrzyni, oraz inne, o których nawet nie wiem. Edytowane 26 Października 2017 przez googie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #10132 Napisano 26 Października 2017 Opel Insignia jest po prostu wolniejszym autem. Wystarczy przeczytać dane techniczne. Passat 220 Tsi jest nawet szybszy od Insigni 260. Nie wspominając nawet o Passacie 280 tsi. Diesle również są wolniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #10133 Napisano 26 Października 2017 (edytowane) BTW: czy ktoś z Wawy dysponuje drift-boxem? chciałbym sprawdzić czasy mojej białej strzały :-) Edytowane 26 Października 2017 przez Macmaciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #10134 Napisano 26 Października 2017 DSG nic nie "nadrabia", tylko spowalnia, jeśli już Chyba że umiejętnie użyta w trybie M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wehyr84 Zgłoś #10135 Napisano 26 Października 2017 Co wy porównujecie?? Insignia byla od zawsze najwolniejszym autem w swojej klasie (porównajcie wcześniejsze modele) jak już tak porównywać to Passat b8 bitdi 0 200 około 27 sekund plus minus a bmw 330i 252 PS około 22 więc proszę nie róbcie z paska rajdowca.... Pisałem już wiele razy myślałem nad bitdi b8 lub 280 PS 4x4 ale za tą cenę wolałem bmw 330i wiedząc że ma mniejszy bagażnik i mniej miejsca ale prowadzenie i osiągi ma plus (jedynie 280 PS 4x4 odstawiamy delikatnie) ale ja chciałem rwd. Pozdrawiam bez spiny i bądźcie krytyczni a nie róbcie z paska tdi rajdowca bo każdy diesel to klops jeżeli ktokolwiek pisze o sporcie pisząc o dieslu lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #10136 Napisano 26 Października 2017 no, Audi TDI regularnie wygrywały Le Mans Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wehyr84 Zgłoś #10137 Napisano 26 Października 2017 23 minuty temu, pezet101 napisał: no, Audi TDI regularnie wygrywały Le Mans Co to za porównanie hahaha aut le mans ze zwykłym szarakiem b8 czy bmw??? Hahaha.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #10138 Napisano 26 Października 2017 4 minuty temu, wehyr84 napisał: Co to za porównanie hahaha aut le mans ze zwykłym szarakiem b8 czy bmw??? Hahaha.... Po prostu zdanie "każdy diesel to klops jeżeli ktokolwiek pisze o sporcie pisząc o dieslu" - jest nieprawdziwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wehyr84 Zgłoś #10139 Napisano 26 Października 2017 3 minuty temu, pezet101 napisał: Po prostu zdanie "każdy diesel to klops jeżeli ktokolwiek pisze o sporcie pisząc o dieslu" - jest nieprawdziwe. Oj wyrwane z kontekstu.... Złapałes mnie za słówko mea culpa...chodzi mi o porównywanie aut diesel z benzyna nie o WRC le mans czy innej serii wyścigów... A o seryjne samochody... I nie rozumiem porównywania 240 PS diesla z benzyna?? Insignia to od zawsze najwolniejszy klops.... Jeszcze jak Vectra v6 byla...kazdy diesel z cirka ta sama mocą przegra z benzyna.... I nie jestem obrońca bmw Audi czy mietka bo pasek na swoje rodzinne plusy.... Ale nie osiągi z wyjątkiem 280 PS tsi jedyny minus to 6 biegowa skrzynia jak kupowałem auto co przy 8 biegów zf robiło różnice dla mnie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #10140 Napisano 26 Października 2017 Nowe diesle fajnie jeżdżą. Dopóki jeżdżą. Problem w tym, że są drogie w zakupie, drogie w eksploatacji, skomplikowane, chimeryczne, awaryjne, nietrwałe, co w ostatecznym rozrachunku jest mocno nieopłacalne. W B6 mam 1,9 tdi, z przebiegiem ponad 400 tys i poza przeglądami nic z nim nie trzeba robic. Po prostu jeździ tak jak zawsze. Znam przypadki nowych dizli, które rozleciały się po 100 tysiącach. (nie licząc problemów w trakcie eksploatacji). Dlatego B8 kupiłem z benzyną, mając nadzieję, że do serwisu będę jeździł tylko na przeglądy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach