Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ok - czytam to co napisałem i faktycznie, źle się wyraziłem (jak zwykle za zwięźle w stosunku do tego co chciałem przekazać), bo przecież gaz do dechy = kick-down. Mój błąd.

Chodzi mi właśnie o sytuację nie wykorzystującą Kick-down - czyli wciskamy dość mocno gaz ale nie na tyle aby wywołać redukcję, wtedy właśnie mamy spory moment obrotowy na dość niskich obrotach. Układ drży i nie potrzebnie się obciąża.

Ja osobiście auta z DSG nie prowadziłem żadnego jeszcze więc ciężko mi się wypowiadać w tej kwestii ale skoro jednak przy normalnej jeździe czyli lekkie przyspieszanie też drży to coś jest ewidentnie w tym oprogramowaniu skopane. Z tego co wiem to działanie miało na celu zmniejszenie "ruchów" w mechatronice - mniejsze jej zużycie ale jak widać poszło to w złą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze bardzo wątpię i nie chce mi się wierzyć, żeby miliony silników były katowane przez DSG, a powód zmniejszenia ruchów w mechatronice chyba odpada, skoro potrafi przy kick-downie wbić na tak niski bieg, że dojedzie na nim z kilkaset RPM i wrzuca następny. W takiej sytuacji już mógłby zrzucić na bieg o jeden wyższy i nie piłować niepotrzebnie przez 1 sek (zwłaszcza mając na uwadze to dziwne przymulenie przed zmianą biegu gdy ciśniemy na max, przez które na pewno zysk z wyższego momentu przez moment jest kasowany).

Edytowane przez schweppes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2017 o 18:58, szylton napisał:

tak samo wspomaganie jak i przednia szyba w B8 ma  2 opcje. Jest standard albo może być tzw. Servotronic - zmienne przełożenie kierownicze w zależności od prędkości - nie mam porównania do B6/7 ale np. w BMW X5 na laczkach 315mm kręci o wiele lżej, aczkolwiek przy szybkiej jeździe lepiej mi się kieruje w B8.

W B8 jest progresywny układ kierowniczy, w którym przełożenie zmienia się wraz ze skrętem kół, a nie z prędkością. Coś w stylu Servotronic z BMW też chyba jest ale to nie polega na zmianie przełożenia, a na zmianie siły wspomagania w zależności od prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie odnośnie działania czujnika deszczu w b8, czy na postoju, po zamknięciu auta z otwartymi szybami, w razie deszczu szyby są automatycznie domykane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o modelu 2.0tdi 2letni z przebiegiem 200+ w w cenie 50tys PLN. Auto po leasingu z pełną dokumentacją. Jeżdżone 90% po autobanach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tych, którzy się jeszcze zastanawiają benzyna vs diesel :)=> odcinek z cyklu jak cięższy 240KM diesel potrafi złoić lżejszą 260KM benzynę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na starcie diesel mocno z przodu. Póżniej już PB dochodzi do niego.... Jakby nie było ja przy swoich warunkach i potrzebach korzystania z auta jestem zwolennikiem diesla 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko primo po pierwsze Insignia to benzyna i teoretycznie powinna być lepsza, po drugie jest lżejsza od Paska, po trzecie ma 260KM a nie 240KM jak pasek więc... DSG w VW dużo nadrabia, jak dodać do tego 2,5-3L/100km spalania więcej przy benzynie to mamy => 4:0 Passat vs. nowa Insignia, po tym właśnie widać za co w pasku się więcej płaci bo pasek sporo droższy od Insigni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jak bardziej jestem za dieslem tak też nie podoba mi się nowa Insignia. Jak te argumenty co podajesz przekładają się na rzeczywistość to tylko lepiej. Nie sprawdzałem jaka jest cena nowej Insigni przy porównywalnym wyposażeniu. Ktoś wie może ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie benzyny 260 do diesla 240 nie jest sprawiedliwe. W ogóle trudno jest porównać jeden typ silnika z drugim, bo w benzynach liczy się to, że ciągną do wysokich obrotów, więc mogą korzystać z niskich przełożeń, podczas gdy diesel ma olbrzymi moment obrotowy, ale tylko w wąskim, niskim zakresie obrotowym. Bardzo trudno jest stwierdzić ile KM benzyny powinno się porównywać z iloma KM diesla.

No i dochodzą też inne czynniki, jak prędkość zmian biegów skrzyni, oraz inne, o których nawet nie wiem.

Edytowane przez googie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opel Insignia jest po prostu wolniejszym autem. Wystarczy przeczytać dane techniczne. Passat 220 Tsi jest nawet szybszy od Insigni 260. Nie wspominając nawet o Passacie 280 tsi. Diesle również są wolniejsze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW: czy ktoś z Wawy dysponuje drift-boxem? chciałbym sprawdzić czasy mojej białej strzały :-)

Edytowane przez Macmaciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG nic nie "nadrabia", tylko spowalnia, jeśli już ;)

Chyba że umiejętnie użyta w trybie M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy porównujecie?? Insignia byla od zawsze najwolniejszym autem w swojej klasie (porównajcie wcześniejsze modele) jak już tak porównywać to Passat b8 bitdi 0 200 około 27 sekund plus minus a bmw 330i 252 PS około 22 więc proszę nie róbcie z paska rajdowca.... Pisałem już wiele razy myślałem nad bitdi b8 lub 280 PS 4x4 ale za tą cenę wolałem bmw 330i wiedząc że ma mniejszy bagażnik i mniej miejsca ale prowadzenie i osiągi ma plus (jedynie 280 PS 4x4 odstawiamy delikatnie) ale ja chciałem rwd. Pozdrawiam bez spiny i bądźcie krytyczni a nie róbcie z paska tdi rajdowca bo każdy diesel to klops jeżeli ktokolwiek pisze o sporcie pisząc o dieslu lol :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, pezet101 napisał:

no, Audi TDI regularnie wygrywały Le Mans ;)

Co to za porównanie hahaha aut le mans ze zwykłym szarakiem b8 czy bmw??? Hahaha.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, wehyr84 napisał:

Co to za porównanie hahaha aut le mans ze zwykłym szarakiem b8 czy bmw??? Hahaha.... 

Po prostu zdanie "każdy diesel to klops jeżeli ktokolwiek pisze o sporcie pisząc o dieslu" - jest nieprawdziwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, pezet101 napisał:

Po prostu zdanie "każdy diesel to klops jeżeli ktokolwiek pisze o sporcie pisząc o dieslu" - jest nieprawdziwe.

Oj wyrwane z kontekstu.... Złapałes mnie za słówko mea culpa...chodzi mi o porównywanie aut diesel z benzyna nie o WRC le mans czy innej serii wyścigów... A o seryjne samochody... I nie rozumiem porównywania 240 PS diesla z benzyna?? Insignia to od zawsze najwolniejszy klops.... Jeszcze jak Vectra v6 byla...kazdy diesel z cirka ta sama mocą przegra z benzyna.... I nie jestem obrońca bmw Audi czy mietka bo pasek na swoje rodzinne plusy.... Ale nie osiągi z wyjątkiem 280 PS tsi jedyny minus to 6 biegowa skrzynia jak kupowałem auto co przy 8 biegów zf robiło różnice dla mnie.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe diesle fajnie jeżdżą. Dopóki jeżdżą.

Problem w tym, że są drogie w zakupie, drogie w eksploatacji, skomplikowane, chimeryczne, awaryjne, nietrwałe, co w ostatecznym rozrachunku jest mocno nieopłacalne.

 

W B6 mam 1,9 tdi, z przebiegiem ponad 400 tys i poza przeglądami nic z nim nie trzeba robic. Po prostu jeździ tak jak zawsze.

Znam przypadki nowych dizli, które rozleciały się po 100 tysiącach. (nie licząc problemów w trakcie eksploatacji).

Dlatego B8 kupiłem z benzyną, mając nadzieję, że do serwisu będę jeździł tylko na przeglądy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności