Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że będę jednym z pierwszych posiadaczy Passata RM 2018 (wyprodukowany 1 lub 2 dnia po zmianie roku modelowego). Byłem dzisiaj podpisać umowę leasingową, obejrzałem sobie auto i mogę pokazać dwie nowości z RM 2018.

 

1. Nowe multimedia. Na zdjęciu poniżej jest nowe Discover Media (nie Pro!) z 8" ekranem. Jeżeli chodzi o wygląd zmiana na plus jest bardzo duża. Jeżeli chodzi o funkcjonalność, zobaczymy.

 

20170626_104614167_iOS.jpg

 

2. Nowy kolor Mangan Grey. Zamawiając auto chciałem ciemny, stonowany kolor, ale nie czarny. Wahałem się pomiędzy Indium Grey i Night Blue. Oba wypadły po zmianie RM, więc zamówiłem w ciemno Mangan Grey, wiedząc tylko tyle, że jest ciemniejszy od Indium Grey. Dziś miałem okazję po raz pierwszy kolor zobaczyć:

 

20170626_104653359_iOS.jpg

 

20170626_110743878_iOS.jpg

 

Jak widać na zdjęciach jest to bardzo ciemny szary, prawie czarny, ale nie czarny. Przy pochmurnym dniu odcień idzie raczej w stronę chłodnego brązu niż niebieskiego. IMO lepszy niż Indium Gray, choć Night Blue podobał mi się chyba bardziej.

 

Dla ciekawych - opony jakie się trafiły do Hankook. Z rozsądku wziąłem felgi 17". Za jakiś czas trzeba się będzie zastanowić czy nie zmienić ich na 18".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zeszłym tygodniu kumpel odbierał B8 HL 2.0TDI 190KM z dużą ilością dodatków. Opony 18tki- Hankook:-(

Opony tej samej firmy mam w nowym A4 2.0TDI 190KM. Dla mnie tragedia - nigdy nie miałem tak słabych opon w aucie (nie licząc 126p:brawoprzed 20 laty).

Głośnie nie są, ale strasznie słabo trzymają się drogi. Jak miałem założone zimowe Continentale to była prawdziwa radość z jazdy. Teraz ciężko dynamicznie ruszyć na światłach i trzeba uważać w ciasnych zakrętach. Po prostu 'uślizgują' się.

 

19" i Pirelli P7 => rewelacja, jedne z lepszych opon jakie miałem, BiTDI 4x4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda na to, że będę jednym z pierwszych posiadaczy Passata RM 2018 (wyprodukowany 1 lub 2 dnia po zmianie roku modelowego). Byłem dzisiaj podpisać umowę leasingową, obejrzałem sobie auto i mogę pokazać dwie nowości z RM 2018.

 

1. Nowe multimedia. Na zdjęciu poniżej jest nowe Discover Media (nie Pro!) z 8" ekranem. Jeżeli chodzi o wygląd zmiana na plus jest bardzo duża. Jeżeli chodzi o funkcjonalność, zobaczymy.

 

[ATTACH=CONFIG]153773[/ATTACH]

 

2. Nowy kolor Mangan Grey. Zamawiając auto chciałem ciemny, stonowany kolor, ale nie czarny. Wahałem się pomiędzy Indium Grey i Night Blue. Oba wypadły po zmianie RM, więc zamówiłem w ciemno Mangan Grey, wiedząc tylko tyle, że jest ciemniejszy od Indium Grey. Dziś miałem okazję po raz pierwszy kolor zobaczyć:

 

[ATTACH=CONFIG]153774[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]153775[/ATTACH]

 

Jak widać na zdjęciach jest to bardzo ciemny szary, prawie czarny, ale nie czarny. Przy pochmurnym dniu odcień idzie raczej w stronę chłodnego brązu niż niebieskiego. IMO lepszy niż Indium Gray, choć Night Blue podobał mi się chyba bardziej.

 

Dla ciekawych - opony jakie się trafiły do Hankook. Z rozsądku wziąłem felgi 17". Za jakiś czas trzeba się będzie zastanowić czy nie zmienić ich na 18".

Kuźwa ale Ci zazdroszczę. Ja mam jeszcze ponad miesiąc oczekiwania. Kolor wygląda na czarny, przynajmniej na zdjęciach. Też zamówiłem felgi 17. Na zdjęciach słabo to wygląda. Chyba też rozważę zmianę na większe, a te sprzedam, ewentualnie zostawię na zimowki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuźwa ale Ci zazdroszczę. Ja mam jeszcze ponad miesiąc oczekiwania. Kolor wygląda na czarny, przynajmniej na zdjęciach. Też zamówiłem felgi 17. Na zdjęciach słabo to wygląda. Chyba też rozważę zmianę na większe, a te sprzedam, ewentualnie zostawię na zimowki.

 

Fakt, słabo. Inna sprawa, że do jazdy po mieście, dziurach i krawężnikach 17" lepsze. Nie wiem jedna, czy przy tym kolorze inne 17" felgi (np. nivelles) nie wyglądałby trochę lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda na to, że będę jednym z pierwszych posiadaczy Passata RM 2018 (wyprodukowany 1 lub 2 dnia po zmianie roku modelowego). Byłem dzisiaj podpisać umowę leasingową, obejrzałem sobie auto i mogę pokazać dwie nowości z RM 2018.

 

1. Nowe multimedia. Na zdjęciu poniżej jest nowe Discover Media (nie Pro!) z 8" ekranem. Jeżeli chodzi o wygląd zmiana na plus jest bardzo duża. Jeżeli chodzi o funkcjonalność, zobaczymy.

 

[ATTACH=CONFIG]153773[/ATTACH]

 

2. Nowy kolor Mangan Grey. Zamawiając auto chciałem ciemny, stonowany kolor, ale nie czarny. Wahałem się pomiędzy Indium Grey i Night Blue. Oba wypadły po zmianie RM, więc zamówiłem w ciemno Mangan Grey, wiedząc tylko tyle, że jest ciemniejszy od Indium Grey. Dziś miałem okazję po raz pierwszy kolor zobaczyć:

 

[ATTACH=CONFIG]153774[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]153775[/ATTACH]

 

Jak widać na zdjęciach jest to bardzo ciemny szary, prawie czarny, ale nie czarny. Przy pochmurnym dniu odcień idzie raczej w stronę chłodnego brązu niż niebieskiego. IMO lepszy niż Indium Gray, choć Night Blue podobał mi się chyba bardziej.

 

Dla ciekawych - opony jakie się trafiły do Hankook. Z rozsądku wziąłem felgi 17". Za jakiś czas trzeba się będzie zastanowić czy nie zmienić ich na 18".

 

No super się prezentuje. Ja czekam na mój RM2018 ale czarna perła sedan. Może za 2 tyg będę mógł odebrać :) Czekam na info od dilera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Nowy kolor Mangan Grey. Zamawiając auto chciałem ciemny, stonowany kolor, ale nie czarny. Wahałem się pomiędzy Indium Grey i Night Blue. Oba wypadły po zmianie RM, więc zamówiłem w ciemno Mangan Grey, wiedząc tylko tyle, że jest ciemniejszy od Indium Grey. Dziś miałem okazję po raz pierwszy kolor zobaczyć:

 

Jak widać na zdjęciach jest to bardzo ciemny szary, prawie czarny, ale nie czarny. Przy pochmurnym dniu odcień idzie raczej w stronę chłodnego brązu niż niebieskiego. IMO lepszy niż Indium Gray, choć Night Blue podobał mi się chyba bardziej.

Możesz podesłać jeszcze kilka zdjęć :)

Na tych zdjęciach wygląda na zbliżony do czarnego. Ładny jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No super się prezentuje. Ja czekam na mój RM2018 ale czarna perła sedan. Może za 2 tyg będę mógł odebrać :) Czekam na info od dilera.

 

a mój czeka już w salonie RM2018, odbieram w czwartek lub piątek. Nowa model w wersji HL oprócz nowej nawigacji ma pakiet oświetlenia ambient i tempomat do 210km/h

Wybrałem felgi 18". Opony szersze o 2 cm od standardowych - jest różnica. Takie miałem w B6 i na zakrętach czy autostradzie rewelacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem info że auto powinno byc do odbioru w piątek 7 lipca:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh niestety już po zakupie - ale dla nowych użytkowników mam pewną radę. jesli wymieniacie auto bo w starym coś powoli się psuje albo drażnią was niuanse - zastanówcie się czy dobrze robicie.

ja w sumie miałem auto z 2008 r mondeo i po wymianie pasek jest co najmniej tak często jak mondeo. to raz AID nie działał, to koła nie wyważyli, to wymiana rączek to teraz silnik zaczął mieć metaliczny stukot koło 3 tys. nie mówię że ściąga w prawo i serwis mówi "tak ma być...". gdybym to wszystko wiedział zostawiłbym stare autko - dobijał je i się nie martwił czy jest rysa czy nie. po roku zaś miałbym na kolejne takie autko vs utrata wartości paska, ubezpieczenie etc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
heh niestety już po zakupie - ale dla nowych użytkowników mam pewną radę. jesli wymieniacie auto bo w starym coś powoli się psuje albo drażnią was niuanse - zastanówcie się czy dobrze robicie.

ja w sumie miałem auto z 2008 r mondeo i po wymianie pasek jest co najmniej tak często jak mondeo. to raz AID nie działał, to koła nie wyważyli, to wymiana rączek to teraz silnik zaczął mieć metaliczny stukot koło 3 tys. nie mówię że ściąga w prawo i serwis mówi "tak ma być...". gdybym to wszystko wiedział zostawiłbym stare autko - dobijał je i się nie martwił czy jest rysa czy nie. po roku zaś miałbym na kolejne takie autko vs utrata wartości paska, ubezpieczenie etc...

 

Ja wymieniam B6 na B8 bo po prostu mi się znudził :) B6 kupiłem jak miał 5 lat, teraz ma 10 lat, zrobiłem nim 170tys km. Usterek żadnych. Regularne wymiany płynów, filtrów, rozrządu, sprzęgła, świec, klocków, itp (nie w ASO tylko u zaufanego mechanika). Auto jeździ i jeszcze długo pojeździ jeśli następca będzie równie dobrze o niego dbał. Dlatego wybrałem znowu Passata, bo mi się po prostu podoba. B6 będzie na sprzedaż za ok 2 tyg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniam B6 na B8 bo po prostu mi się znudził :) B6 kupiłem jak miał 5 lat, teraz ma 10 lat, zrobiłem nim 170tys km. Usterek żadnych. Regularne wymiany płynów, filtrów, rozrządu, sprzęgła, świec, klocków, itp (nie w ASO tylko u zaufanego mechanika). Auto jeździ i jeszcze długo pojeździ jeśli następca będzie równie dobrze o niego dbał. Dlatego wybrałem znowu Passata, bo mi się po prostu podoba. B6 będzie na sprzedaż za ok 2 tyg.

 

nuda nudą ale uważam że jakość (której nie widać np. obszycia foteli tam gdzie nie widać - tapicerka ) mocno spadła. więć żebyś nie był ździwiony:P - albo ja jestem zbyt drobiazgowy albo mam pecha:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
heh niestety już po zakupie - ale dla nowych użytkowników mam pewną radę. jesli wymieniacie auto bo w starym coś powoli się psuje albo drażnią was niuanse - zastanówcie się czy dobrze robicie.

ja w sumie miałem auto z 2008 r mondeo i po wymianie pasek jest co najmniej tak często jak mondeo. to raz AID nie działał, to koła nie wyważyli, to wymiana rączek to teraz silnik zaczął mieć metaliczny stukot koło 3 tys. nie mówię że ściąga w prawo i serwis mówi "tak ma być...". gdybym to wszystko wiedział zostawiłbym stare autko - dobijał je i się nie martwił czy jest rysa czy nie. po roku zaś miałbym na kolejne takie autko vs utrata wartości paska, ubezpieczenie etc...

 

Też mam to samo zdanie ale jak jeździłem cały czas moim nowym b8 i przesiadłem się do b6 to jednak jest różnica na korzyść b8 .

No chyba że ktoś ma jeszcze b6 albo b7 z małym przebiegiem, bo mój ma ponad 300 tyś i czuć ten przebieg.

W każdym razie na pewno z Tiguana byliśmy bardziej zadowoleni bo żadnych niedociągnięć i problemów. Passat i w sumie sam VW (salon) ogólnie mnie rozczarował i przenigdy bym nie dał za to auto więcej jak 140 tyś choćby nie wiem co miało bo nie jest warte no ale jakoś się jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passat i w sumie sam VW (salon) ogólnie mnie rozczarował i przenigdy bym nie dał za to auto więcej jak 140 tyś choćby nie wiem co miało bo nie jest warte no ale jakoś się jeździ.

A dlaczego akurat 140 tys. a nie trochę mniej lub więcej?

Taka kwota niezależnie od wyposażenia, silnika, napędu ... ?

Czy 140 tys. za B8 2,0 TDI 150KM 4x2 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja uważam że jest jakaś granica. jeździ się autem i na początku też byłem zajarany bajerami - tu DLA ,tu AID ale suma sumarum ktoś już tu kiedyś napisał. jeździ się autem a bajery bledna gdy co chwile trzeba do serwisu, póka zawieszenie , w drzwiacg świerszcze etc. uważam majac tyle wydać na suto lepiej coś wziąć z premium. chyba, że komuś auto służy jako wól transportowy i nie jest tak drobiazgowy to pasek jaką daleką namiastką premium jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja uważam że jest jakaś granica. jeździ się autem i na początku też byłem zajarany bajerami - tu DLA ,tu AID ale suma sumarum ktoś już tu kiedyś napisał. jeździ się autem a bajery bledna gdy co chwile trzeba do serwisu, póka zawieszenie , w drzwiacg świerszcze etc. uważam majac tyle wydać na suto lepiej coś wziąć z premium. chyba, że komuś auto służy jako wól transportowy i nie jest tak drobiazgowy to pasek jaką daleką namiastką premium jest.

 

Można też założyć, że passka trzeba dać do wyciszenia za parę koła i wtedy jest cicho, nic nie skrzypi, audio gra jak trzeba wreszcie itp. Można wziąć jeden bajer mniej i tę kasę przeznaczyć na dopracowanie auta aftermarket.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja uważam że jest jakaś granica

pewnie ze jest, ja też uważam ze max granica to 140tysi za paska, jak brać droższe i mocne silniki to chyba już w autach premium. Mój B6 był lepiej wykończony niż B8, w starym pasku nie pękały raczki w drzwiach, (mam już trzecia i czekam na kolejna wymianę bo nie zdarzylem po wymianie dojechać do domu jak znowu pękła), nie schodził lakier z listew na drzwiach (u mńie schodzi z prawej strony na przednich i tylnich i nie jestem jedynym przypadkiem) auto jest białe i może dlatego to zauważyłem, na ciemnym nie ma szans..

Dzisiaj byłem z synem w sklepie rowerowym znanej marki aby przymierzył się do roweru i sprzedawca patrząc na mój rower (ma 8-9 lat) powiedział ze też taki ma ale już takich nie produkują, niestety tak samo jest z autami. Miałem B6 , był nie zawodny, jedynie rzeczy eksploatacyjne były do wymiany, nigdy mnie ńie zawiódł i teraz nowy właściciel cieszy się nim. Nawet zadzwonił do mnie po kilku tygodniach od zakupu i jeszcze raz podziękował mi za auto.. takie rzeczy nie zdarzają się często.

 

Mam B8 i jak na razie poza drobnostkami nic złego się nie dzieje (przebieg 7500) i obym trafi na dobry egzemplarz, chociaż wiem ze padają turbiny i niestety mój silnik jest w grupie ryzyka ze taka niespodzianka może mnie spotkać. Podaje nr początkowe silnika które są narażona na niespodziankę padniętej turbiny (info z ASO)

CJS

DAJ

Silniki benzynowe, warto sprawdzić czy jest się w grupie podwyższonego ryzyka (podobno było info od producenta do dealerów)

 

 

to pasek jaką daleką namiastką premium jest.

Dzisiaj byłem w ASO i oglądałem arteona, szczerze dupy nie urywa, fajny przedni grill i tylne lampy (myśle ze tak będzie wyglądał B8 po lifcie), radio za szkłem (tego mi brakuje), poza tym wnętrze jak w B8, może nawet gorsze bo przy przyciskach do szyb nawet nie ma chromowanych zakończeń tylko zwykle czarne przyciski jak w UP (mały szczegół ale w aucie za ponad 230tysi to mocno razi). Co wiecej to mój syn który był ze mną powiedział za nasz B8 ładniejszy jest w środku (wiadomo ze dzieci zwracają uwagę na wszystko co jest w aucie). Jak miałbym kupować auto tego typu to chyba wybrałbym E-klasę w Coupé która ma dużo lepsze materiały. Auto na pewno droższe ale dodając pełno gadżetów do arteona to e-klasa bylaby osiągalna. Ja dobrałem do swojej B8 trochę gadżetów z których prawie nie korzystam, na początku człowiek się bawi a póżniej ich nie dotyka..

 

Arteon (przynajmniej salonowy i demówka) miały chromowaną obudowę lusterek i ta obudowa pasuje idealnie do B8 co jest wielkim zaskoczeniem bo chromowana obudowa od Alltracka nie pasuje do B8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie śmieszne pytanko a gdzie te nr. silnika szukać ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie śmieszne pytanko a gdzie te nr. silnika szukać ? :)

 

Karta pojazdu, faktura lub telefon do dealera z prośba o sprawdzenie oznaczenia silnika po nr VIN (mnie po VIN sprawdzili)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 ta informacja była na naklejce we wnęce obok koła zapasowego. W B8 nie sprawdzałem, może jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, ze mój jest "w grupie ryzyka". Czy w aso juz maja jakiea akcje zapobiegawcze czy musze czekać az padnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności