Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mając "pakiet siedzenia" fotel kierowcy odjeżdża do tytułu po otwarciu drzwi? Różnie piszecie, jednym działało, ale przestało. Drugim nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno

Widzę wojtekk ze w każdym wątku potrafisz sobie przyjaciół odszukać, stary wesołych świat

A mnie pisałeś o kulturze....

I nie rób z Mondeo Vignale jakiejś waginy bo to super auto :)

Edytowane przez Inferno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sie czyta te wasze wypociny to sie czlowiek zastanawia kto zrobil takich debili, bo chyba nie Bog ...

 

:wmorde

 

Przesadziłeś.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wątku ja również odbyłem długi jazd po różnych salonach różnych marek. Ba! Nawet w planie początkowym nie myślałaem o passacie :)

Co do forda to wlasnie ta wersje Vignale ogladalem - nie bardzo się orientowałem w Fordach, wiec podszedlem pod najdroższa. Sprzedawca podbiegl wręcz z kluczykami w zębach, ale plastik i nie zamykający się bagażnik w nowym samochodzie mnie odrzucil na wstępie...

Typowo prostacki komentarz. Taki rodzaj hejtu jest prostacki i tyle w temacie :)

Nie przejmować się frustratem, jak będzie b11 to może tatuś mu tym razem kupi b8 i okaże się najlepszym modelem, nie to co przyszle :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wojtekk Po pierwsze radziłbym uważać na słowa. Nasza anonimowość w sieci jest pozorna. Jeżeli się chce, można z łatwością ustalić tożsamość osoby, która wypowiada się na forum (administrator forum poda dane IP logowania, a operator telekomunikacyjny - dane abonenta, posługującego się tym IP). Trafisz na kogoś bardziej popędliwego niż ja, to odżałuje kilka tys. zł na prawnika i urządzi ci sprawę karną. Są do tego podstawy.

 

Po drugie. Passat B5 W8 może być najgenialniejszym samochodem w historii motoryzacji. Nie ma to żadnego znaczenia dla osoby, która szuka samochodu nowego. Powodów jest kilka:

 

- bezpieczeństwo. Passat B5 z 1997 r. ma 3 gwiazdki w teście zderzeniowym euro NCAP. Passat B5 FL 2001 r. ma 4. Ostatnie 20 lat rozwoju motoryzacji to olbrzymi postęp w dziedzinie bezpieczeństwa i jest to coś, za co jestem skłonny zapłacić.

- czas. Kupując samochód nowy kupuje się te 4 lata bezproblemowej eksploatacji. Samochód używany, choćby najbardziej zadbany, oznacza konieczność okresowego wożenia się po mechanikach.

- status. Czy chcemy tego, czy nie, samochód jest zewnętrznym świadectwem zamożności. W niektórych zawodach przekłada się to bezpośrednio na pieniądze. Podjedziesz do klienta starym autem, choćby najwspanialszym, możesz się spodziewać mniejszych zarobków. Amerykanie mają takie powiedzenie "kupuj najdroższą nieruchomość, na jaką cię stać i najtańszy samochód, w którym nie wstyd ci się pokazać". To dość rozsądne podejście.

 

Ostatnia sprawa to leasing. Leasing przy własnej firmie jest po prostu opłacalny (samochód kupowany jest taniej, niż przy zakupie za gotówkę). Powody są następujące:

 

- pozwala na obejście ograniczenia amortyzacji powyżej 20 tys. euro., co przy samochodzie w cenie około 150 tys. samo w sobie daje większą korzyść, niż obecny koszt leasingu.

- pozwala zainwestować środki w firmę. Zamiast wpłacać gotówkę producentowi lepiej jest obrócić tymi pieniędzmi samemu, osiągając znacznie wyższe stopy zwrotu.

- leasing z wysokim wykupem w porównaniu do innych form leasingu daje nie tylko lepszy cash flow, ale i korzyści w zakresie VAT przy odsprzedaży używanego środka trwałego.

 

Wesołych Świąt. Życzę trochę mniej zapalczywości i więcej czasu z dala od forum.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A wracając do tematu wątku.

 

Zastanawiam się jeszcze,czy nie zmienić konfiguracji i nie dorzucić jednak tego napędu 4motion. Uważacie, że warto na to wydawać pieniądze?

 

Dla orientacji - zamówiłem TDI 190 KM z DSG. Nie chcę zamawiać DCC lub pakietu sportowego, bo ląduję w cenie, która kazałaby zastanowić się nad BiTDI. W grę wchodzi samo 4motion.

 

60% tras pokonuję po mieście. Do domu mam kawałek po rzadko odśnieżanej drodze osiedlowej, niemniej jest to po płaskim i jeszcze nie miałem poważnych problemów z dojazdem. Owszem, czasami jeżdżę na narty, ale również tu przednionapędówki nie sprawiały mi większych problemów.

 

Niewiele jeździłem samochodami z napędem na 4 koła - w zasadzie tylko jazdy testowe Superbem i XC60. W obu przypadkach był to więc haldex 5 generacji. W obu przypadkach samochód prowadził się hmmm... inaczej niż ośka. Z jednej strony miałem wrazenie lepszego panowania nad samochodem (Szczególnie na wilgotnej, lekko śliskiej nawierzchni). Z drugiej po przesiadce z Superba do Passata z przednim napędem Passat sprawiał wrażenie dużo bardziej "zwinnego" samochodu.

 

Z tego co do tej pory wyczytałem napęd na 4 koła da mi lepszą trakcję (również na suchym, co ma znaczenie z uwagi na dość duży moment obrotowy tego silnika), co powinno się przełożyć się na lepsze przyspieszenie i większe bezpieczeństwo.

 

Wady: cena, zwiększone spalanie, większa masa samochodu.

 

Pytanie więc, czy warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mając "pakiet siedzenia" fotel kierowcy odjeżdża do tytułu po otwarciu drzwi? Różnie piszecie, jednym działało, ale przestało. Drugim nie działa.

 

Podpinam się pod pytanie pomijając w.w. SPAM...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno
A wracając do tematu wątku.

 

Zastanawiam się jeszcze,czy nie zmienić konfiguracji i nie dorzucić jednak tego napędu 4motion. Uważacie, że warto na to wydawać pieniądze?

 

Dla orientacji - zamówiłem TDI 190 KM z DSG. Nie chcę zamawiać DCC lub pakietu sportowego, bo ląduję w cenie, która kazałaby zastanowić się nad BiTDI. W grę wchodzi samo 4motion.

 

60% tras pokonuję po mieście. Do domu mam kawałek po rzadko odśnieżanej drodze osiedlowej, niemniej jest to po płaskim i jeszcze nie miałem poważnych problemów z dojazdem. Owszem, czasami jeżdżę na narty, ale również tu przednionapędówki nie sprawiały mi większych problemów.

 

Niewiele jeździłem samochodami z napędem na 4 koła - w zasadzie tylko jazdy testowe Superbem i XC60. W obu przypadkach był to więc haldex 5 generacji. W obu przypadkach samochód prowadził się hmmm... inaczej niż ośka. Z jednej strony miałem wrazenie lepszego panowania nad samochodem (Szczególnie na wilgotnej, lekko śliskiej nawierzchni). Z drugiej po przesiadce z Superba do Passata z przednim napędem Passat sprawiał wrażenie dużo bardziej "zwinnego" samochodu.

 

Z tego co do tej pory wyczytałem napęd na 4 koła da mi lepszą trakcję (również na suchym, co ma znaczenie z uwagi na dość duży moment obrotowy tego silnika), co powinno się przełożyć się na lepsze przyspieszenie i większe bezpieczeństwo.

 

Wady: cena, zwiększone spalanie, większa masa samochodu.

 

Pytanie więc, czy warto.

 

Według mnie czteronapędową wersja można więcej w zakręcie. Nie tylko przy ruszaniu. Mam czteronapędową wersję Mini Countrymana, w pierwszej fazie zakrętu jest podsterowny jak większość aut dzisiaj projektowanych, potem przełącza się na tył i zacieśnia skręt. Możesz dalej wciskać gaz trzyma się zajebiscie w zakręcie. Oczywiście to wrażenia z zupełnie innego samochodu ale podejrzewam ze trakcja jest podobna. W passacie ten napęd jest napędem stałym, na śliskim będzie duża różnica. Odpada tez efekt ciagniecia za sobą tylnego zawieszenia ono daje cały czas napęd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze,czy nie zmienić konfiguracji i nie dorzucić jednak tego napędu 4motion. Uważacie, że warto na to wydawać pieniądze?

 

Dla orientacji - zamówiłem TDI 190 KM z DSG. Nie chcę zamawiać DCC lub pakietu sportowego, bo ląduję w cenie, która kazałaby zastanowić się nad BiTDI. W grę wchodzi samo 4motion.

 

60% tras pokonuję po mieście. Do domu mam kawałek po rzadko odśnieżanej drodze osiedlowej, niemniej jest to po płaskim i jeszcze nie miałem poważnych problemów z dojazdem. Owszem, czasami jeżdżę na narty, ale również tu przednionapędówki nie sprawiały mi większych problemów.

 

Niewiele jeździłem samochodami z napędem na 4 koła - w zasadzie tylko jazdy testowe Superbem i XC60. W obu przypadkach był to więc haldex 5 generacji. W obu przypadkach samochód prowadził się hmmm... inaczej niż ośka. Z jednej strony miałem wrazenie lepszego panowania nad samochodem (Szczególnie na wilgotnej, lekko śliskiej nawierzchni). Z drugiej po przesiadce z Superba do Passata z przednim napędem Passat sprawiał wrażenie dużo bardziej "zwinnego" samochodu.

 

Z tego co do tej pory wyczytałem napęd na 4 koła da mi lepszą trakcję (również na suchym, co ma znaczenie z uwagi na dość duży moment obrotowy tego silnika), co powinno się przełożyć się na lepsze przyspieszenie i większe bezpieczeństwo.

 

Wady: cena, zwiększone spalanie, większa masa samochodu.

 

Pytanie więc, czy warto.

 

Ja tez sie kiedys stalem przed tym 'dylematem'. Skoro nigdy nie zauwazyles potrzeby niezbednego posiadania 4x4 to tak naprawde go nie potrzebujesz.

Fakt, ze spod swiatel na mokrym i sliskim bedziesz zawsze pierwszy ale hamujesz tak jak...kazde inne auto z napedem na 1 oś.

Ja mam 4x4 w drugim 'samochodzie' i tam on byc MUSIAL (ale tam jest prawdziwe 4x4, nie te elektronicznie dolaczane 4motion z 'elektroniczna' szperą)

16107307_10212823816338462_5684902486534867171_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drauc bzdury piszesz moge swoim 14 letnim pazdziezem jak to piszecie co roku jade na wakacje do Wloch lub Chorwacji i wiem, ze mnie nie zawiedzie i nie zawodzi. Masz zbyt pragmatyczne podejscie do zycie, powiedzialbym nawet za bardzo ksiazkowe. Troche mi kolegi szkoda, bo tak zero s e ntymentow czysta kalkulacja, ale w zyciu licza sie tez sentymenty i wspomnienia ludzie lubia stare auta, bo je lubia i inaja z nimi wspomnienia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno
Ja tez sie kiedys stalem przed tym 'dylematem'. Skoro nigdy nie zauwazyles potrzeby niezbednego posiadania 4x4 to tak naprawde go nie potrzebujesz.

Fakt, ze spod swiatel na mokrym i sliskim bedziesz zawsze pierwszy ale hamujesz tak jak...kazde inne auto z napedem na 1 oś.

Ja mam 4x4 w drugim 'samochodzie' i tam on byc MUSIAL (ale tam jest prawdziwe 4x4, nie te elektronicznie dolaczane 4motion z 'elektroniczna' szperą)

[ATTACH=CONFIG]152704[/ATTACH]

 

 

 

Takie 4x4 to ja rozumiem, ale w samochodzie tez się przydaje

Edytowane przez Inferno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Inferno. Widzę, ze masz taka sama konfiguracje, jak zamówiona przeze mnie. Czy dobrze ci się nią jeździ? Czy dziś zamawiając ponownie dołożyłbys 4motion?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno
@Inferno. Widzę, ze masz taka sama konfiguracje, jak zamówiona przeze mnie. Czy dobrze ci się nią jeździ? Czy dziś zamawiając ponownie dołożyłbys 4motion?

 

Wiesz co do tego silnika chyba nie, jeździ naprawdę fajnie. Porównując z poprzednim autem jest spoko. Fajne są te "ciche" szyby i ogólnie mi pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mając "pakiet siedzenia" fotel kierowcy odjeżdża do tytułu po otwarciu drzwi? Różnie piszecie, jednym działało, ale przestało. Drugim nie działa.

 

Do MY16 działało (z problemami). Od MY17 wyłączyli (i problem przestał istnieć). Też ubolewam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczyściłem ostatnie dni w wątku ze spamu nie na temat.

Kolejne osoby dyskutujące nie na temat lub wdające się w wycieczki osobiste w kierunku innych userów podzielą los wojtkka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do oporów toczenia, przerabiałem temat dość mocno, nawet wypowiadałem się w innym wątku.

 

Fakt, że nieodpowiednio dobrane opony potrafią zagłuszyć wszelkie odgłosy otoczenia jest bezsporny i nie dotyczy li tylko passata, ale każdego innego auta segmentu D (i tańszych).

 

Najmniej słyszalne będą oczywiście wąskie 215/55 17", ale mi udało się dobrać do szerszej felgi 18" oponki mega ciche.

Prywatnie i bezinteresownie polecam Fulda SportControl (gdzie słowo sport należy traktować nieco na wyrost, bo opona jest z tych komfortowych).

 

Zainteresowałeś mnie zmianą opon na Fuldy. Teraz pojawił się nowy model Fulda SportControl 2, który jest tak samo cichy jak poprzednik 68dB i całkiem dobrze wypada w teście http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-letnich-w-rozmiarze-225-50-r17-ktore-opony-sa-najlepsze-na-lato/pt6684

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od 5 lat B6 no i pora na zmianę na B8:) Tym razem w benzynie.

No i padło na Highline sedan 1.8 TSI 180KM, 6-biegowa manualna. Myślę, że w maju złożę zamówienie, jeszcze tylko jazda próbna:)

Nie jest to na firmę, więc finanse tu mają też znaczenie ale udalo mi sie wynegocjować prawie 14% rabatu :) choć finalnej decyzji jeszcze nie podjąłem.

Dodatkowo biorę niewiele rzeczy:

- pakiet business

- autoalarm

- gniazdo 230V

- kolor czarna perła

- dodatkowa gwarancja Safe+ (2 lata/120tys km)

- pakiet przeglądow (4 lata/120 tys km)

- active info display (ale tu zastanawiam się, czy za te 2 tysie nie wziąć czego innego, moze ambiente albo kamere cofania, albo bagaznik dla emeryta ;) )

- dodatkowo odcięcie dopływu paliwa i blokada skrzyni - tu od razu pytanie czy ktos ma taką blokadę zakladaną w ASO VW i czy jest to BearLock czy co innego? Mi to wycenili na 1200zł choć w BearLocku bezposrednio byłoby taniej. Nie wiem tylko jaki bylby koszt odciecia doplywu paliwa. No i generalnie czy warto, bo chcę pojezdzic co najmniej 5 lat tym autem.

 

Co do kół to są 17 calowe London w standardzie, ale mysle moze o Nivelles lub Soho choć nie wiem jak to wygląda "na żywo". No i wnętrze albo szczotkowane aluminium albo brilliant pine:)

 

Myslalem tez aby wziąc 2.0 TSI, 220KM, DSG ale tu kilkudzieciu tysiecy rabatu nie dostane, więc za drogo wychodzi ;) a chce sie zmiescic w 120tys

Edytowane przez biokd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo nie biorę wielu rzeczy:

- pakiet business

- autoalarm

- gniazdo 230V

- kolor czarna perła

- dodatkowa gwarancja Safe+ (2 lata/120tys km)

- pakiet przeglądow (4 lata/120 tys km)

- active info display (ale tu zastanawiam się, czy za te 2 tysie nie wziąć czego innego, moze ambiente albo kamere cofania, albo bagaznik dla emeryta ;) )

- dodatkowo odcięcie dopływu paliwa i blokada skrzyni - tu od razu pytanie czy ktos ma taką blokadę zakladaną w ASO VW i czy jest to BearLock czy co innego? Mi to wycenili na 1200zł choć w BearLocku bezposrednio byłoby taniej. Nie wiem tylko jaki bylby koszt odciecia doplywu paliwa. No i generalnie czy warto, bo chcę pojezdzic co najmniej 5 lat tym autem.

To co wypisałeś to zamawiasz i dlatego je wymieniasz czy właśnie ich nie zamawiasz ?

14% - bardzo ładnie !! Brawo !!

BearLocka załóż w firmie Niedźwiedź a nie w VW.

Zrobią to lepiej i taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpuscilbym bearlocka i wziął kamerę a dodatkowe zabezpieczenia ewentualnie kupił za parę lat jak ac/gap przestanie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co wypisałeś to zamawiasz i dlatego je wymieniasz czy właśnie ich nie zamawiasz ?

14% - bardzo ładnie !! Brawo !!

BearLocka załóż w firmie Niedźwiedź a nie w VW.

Zrobią to lepiej i taniej.

 

Sorry źle sformułowane, poprawiłem już. To są te które biorę dodatkowo:)

Jeśli zakładam BearLocka w Niedzwiedziu bezpośrednio to i tak nie tracę gwarancji, prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jeździć 5 lat to weź gwarancję na 5 lat.

Pakiet przeglądów ? Może nie warto z góry płacić? Główny koszt w przeglądzie to koszt oleju.

Możesz kupić samemu i to dużo taniej.

 

Jak chcesz to blokadę skrzyni załóż od razu , później to już nie będziesz miał ochoty.

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności