Skocz do zawartości
bary

Prośba o analizę logów 1.9 TDI 77kW 105KM (BXE) + chip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

proszę o analizę logów przed zmianą programu i po zmianie programu. Zmiana programu nie przyniosła pożądanego efektu i chciał bym sprawdzić w czym może być problem gdzie szukać problemu. Z góry dziękuję.

 

Logi przez zmianą programu ECU:

 

DYNAMICZNE:

Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_196148.html

Grupa 008, 018, 023: http://vaglog.pl/log_196149.html

Grupa 010, 011, 001: http://vaglog.pl/log_196150.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_196146.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_196147.html

 

STATYCZNE:

Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_196143.html

Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_196144.html

Grupa 010, 018, 023: http://vaglog.pl/log_196145.html

 

—————————————————————————————————————

 

Logi po zmianie programu ECU:

 

Na 3 biegu:

DYNAMICZNE:

Grupa 010, 011, 001: http://vaglog.pl/log_196156.html

Grupa 003, 004, 008: http://vaglog.pl/log_196157.html

 

Na 4 biegu:

DYNAMICZNE:

Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_196158.html

Grupa 008, 018, 023: http://vaglog.pl/log_196159.html

Grupa 010, 011, 001: http://vaglog.pl/log_196160.html

 

STATYCZNE:

Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_196155.html

Grupa 010, 018, 023: http://vaglog.pl/log_196154.html

Grupa 001, 003: http://vaglog.pl/log_196153.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_196152.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_196151.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś go sam czy ściągłeś coś z netu?? Mapy mało fachowo przerobione, paliwa duzo, powietrza mało. Ogólnie słabej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłeś go sam czy ściągłeś coś z netu?? Mapy mało fachowo przerobione, paliwa duzo, powietrza mało. Ogólnie słabej jakości.

 

Zapłaciłem za obrobienie i wgranie. Sam nic nie robiłem oprócz logów. Podejrzewam, że coś się dzieje z turbiną bo już raz miałem błąd i silnik przeszedł w tryb serwisowy. Ale trochę wstawiłem w "..." i błąd zniknął. Błąd pojawiał się przed modyfikacją. Po modyfikacji spodziewałem się innej jazdy a tu zonk. Zdaje sobie sprawę, że prawdopodobnie będę musiał czyścić turbo ale chciałem zaczerpnąć opinii innych na ten temat.

 

1 Fault Found:

 

000564 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 233062 km

Time Indication: 0

Date: 2014.12.04

Time: 11:08:56

 

Freeze Frame:

RPM: 3486 /min

Speed: 85.0 km/h

Load: 82.4 %

Voltage: 14.67 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2009.4 mbar

Absolute Pres.: 2407.2 mbar

 

Edytowane przez bary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapłaciłem za obrobienie i wgranie sam nic nie robiłem oprócz logów. Podejrzewam, że coś się dzieje z turbiną bo już raz miałem błąd i silnik przeszedł w tryb serwisowy. Ale trochę wstawiłem w "..." i błąd zniknął. Błąd pojawiał się przed modyfikacją. Po modyfikacji spodziewałem się innej jady a tu zonk. Zdaje sobie sobie sprawę, że prawdopodobnie będę musiał czyścić turbo ale chciałem zaczerpnąć opinii innych na ten temat.

 

Dużego przeładownia tu nie widać. Ostre przebutowanie w tym stanie powinno pomóc, ale PSJ z dnia na dzień będzie pogłebiało problem i w końcu turbulum pójdzie na stół.

Po modach ten próg został podniesiony i dlatego narazie trybu awaryjnego nie ma.

Tak jak pisał DarekS- coś za mało tu powietrza w stosunku do wachy.

Jakieś zadymienie zwiększone jest zauwazalne???

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej nie zauważyłem zadymienia. Turbo po odpaleniu silnika ładnie pogwizduje. Martwi mnie tylko

Tak jak pisał DarekS- coś za mało tu powietrza w stosunku do wachy.
;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Średniej klasy soft, powyżej 3900obr auto najzwyczajniej przestanie jechać jakby ktoś zaciągnął ręczny.. Widać też po mapach że był robiony procentowo (nikt nie bawił się w wygładzanie i zrobienie odpowiedniej charakterystyki).

 

Widzę po logu 8mej grupy że jest jedna mapa nie ruszona, w 100% seryjna od ogranicznika dawki po doładowaniu, dlatego też masz słaby dół (tak na prawdę auto jedzie od 3000 do 3800).

 

W swoim BXE masz całkiem wydajne pompki jak na silniki 90/105HP i różnica w jeździe powinna być mocno odczuwalna, bo przyrostu rzędu +30-35HP i 70-80NM nie da się nie odczuć :)

 

Soft musi być dobrze zrobiony, a niestety ta robota jest mało profesjonalna.

 

Co do powietrza w zupełności wystarczy 2.15b (w serii jest 2.05b ale tam siedzi bardzo małe turbo które już na serii pracuje na 70% swoich możliwości), nie warto go bardziej obciążać. Za to da nam świetną elastyczność w dolnych partiach obrotów.

 

Radek, sprawdź PW postaram się pomóc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej muszę sprawdzić poprawność działania układu :) Mam tu na myśli działanie turbo, działanie zaworków, EGR i szczelność układu itd... Jakieś sugestie i porady ?

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka, 

1. Kupiłem Passat z silnikiem  BXE 105KM w VW z roczną gwarancją. Jak się okazało po testach na hamowni to nawet wyszło 116KM, niesety na Passata i moje potrzeby to trochę za mało. VW chciało auto sprzedać więc zrobili mi moc w na hamowni w do 147KM - piękna jazda aż "buzia" się śmiała w stosunku do tego co było przed modyfikcją. Pięknie szedł od samego dołu i tak ciągnął do 4000 obr. (żółty kolor - wykres po modyfikacji).

5aef39ecb2861_test1a.thumb.JPG.f407138765adc6c465ba607024f9dddd.JPG

 

2. Niestety tak jeździłem miesiąc i auto wpadło w stan awaryjny - turbina kiepska była jak do przeróbki i niestety długo nie pociągnęła. VW gwarantowało wymianę turbiny (przynajmniej tak było mówione w czasie zakupu), ale jak się okazało dali tylko ją do regeneracji i coś mieszali z softem. To co dostałem od nich to standard soft (już bez modyfikacji), i turbine po regeneracji. Tu już się skończyła przyjemna jazda. Dół zrobił się całkiem niski - i tu nie wiem czy z przyczyny turbiny czy mieszania coś w sofcie. Tak jak widać poniżej do ok. 2300 turbina ma różnice ciśnień założonych i rzeczywistych bardzo duża. A zatem do wartości 2300-2400 auto nie miało mocy, po czym szło normalnie.

5aef381f45aea_test1.thumb.JPG.ed50ddafe223596c113e5af465ecfec1.JPG

3. Wtedy udało się do speców od modyfikacji i zrobiłem ponownie moc. Dołu nie dało się odratować - dalej kiepski, ale za to powyżej 2300 znów wróciły dobre czasy, piękna moc i znów 147KM. I tak się jakoś z tym pogodziłem, w sumie start i jazda po mieście bardzo kiepska ale poza obszarem zabudowanym całkiem miło.

4. Z powodu zmiany miejsca zamieszania teraz jeżdżę głównie po mieście. Na skrzyżowaniach mocne "piłowanie" aby ruszać sensownie ze wszystkimi autami. Zaszalałem i zmieniłem niedawno turbinę, regenerowaną. I niestety turbina w wyższych wartościach może lekko słabsza od mojej, ale dół tak samo niski.

Sądziłem że to problem turbiny ale jak sobie udowodniłem to raczej coś innego, a może tylko turbina ma taki sam problem. A może to jakiś parametr ustawiony w sofcie.

Jak sprawdzić, jakie logi porobić aby w końcu ten problem rozwiązać? Czy ktoś może mi coś zasugerować, pomoć?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności