Skocz do zawartości
przybora

Temperatura - nie dogrzewa się silnik AFN - AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do Was pytanie, posiadam Passata 1,9TDI AFN w tym roku nie dogrzewa mi się w ogóle silnik temperatura ledwie dyga na wskaźniku, nawet po godzinie jeżdżenia. Natomiast w 2gim Passacie 1,9TDI AVB temperatura osiąga jakieś 75C i ani drgnie więcej, jedynie w garażu troszkę więcej jest w stanie się nagrzać. Dodam że w tamtym roku w obu Passatach było ok. Poza tym temperatura na zewnątrz jeszcze minimalnie na plusie. Czy to może być wina termostatów ? Gdzie znajdują się termostaty w tych silnikach AFN i AVB ? nie znalazłem zdjęć na forum. Jeśli jest to wina termostatów jaki symbol części. Dodam, że podpinałem kompa w oba Passat-y i nic nie odkryłem. Z góry dziękuję za pomoc.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/threads/17844-Samodzielna-wymiana-termostatu

http://forum.vw-passat.pl/threads/5572-Termostat-Instrukcja-wymiany

 

A jak temp. z nawiewów, ciepło czy gorąco? Maż Vaga to sprawdź jaką masz na kompie temperaturę, może czujniki uwalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym z AFN zimno a w tym AVB gorąco , a jak mam sprawdzić to VAG-iem? Poproszę o ścieżkę, bo dawno sie nim nie bawiłem i nie mam wprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG-COM - w grupie 007 w "01 engine" podaje w 4 rubryce temperaturę pokazywaną przez czujnik G62 i teraz wystarczy wejść w "17 instruments" - grupa 03 i w pierwszej rubryce jest wartość temperatury podawana przez czujnik G2 - obydwie te temperatury z czujników G62 i G2 muszą być te same lub zbliżone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro rano sprawdzę i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam. Podepnę się pod temat bo również mam problemy z dogrzaniem silnika. Prze obecnych temp.zewn.gdzie rano jest ok -3 do 0 st po przejechaniu spokojnie jakiś 15km silnik ma maks. 80st według wskazań licznika. Stając na światłach potrafi spaść do tych 70st. Kiedy pojadę ostrzej np. autostradą silnik dostaje 90 st zdecydowanie szybciej i potem stojąc w korkach już tak mocno nie spada. Problem z dogrzewaniem zauważyłem jakieś 2 m-ce temu jak zrobiło się chłodniej ale nie było jeszcze mrozów.

Na początku obstawiałem termostat - wymieniłem na Wahlera, ale po wymianie na dworze się ociepliło i nie mogłem od razu porównać efektów. Ostatnio wymieniłem również czujnik temp. bo zaczął fiksować -wskazówka na zegarach pokazywała co chciała i odczyty VAGIem to potwierdzały.

Ogólnie na zimnym i ciepłym silniku VAG pokazuje zbliżone temp. odczytane z G2 i G62, jak silnik ciepły (pokazuje te min.70 st) węże do chłodnicy zimne (więc termostat chyba OK?). Dodatkowo sprawdziłem czy działają świece elektrycznego dogrzewania są sprawne i działają - wynik pozytywny.

Zrobiłem nawet LOG jak rośnie temp.silnika + sterowanie tymi świecami i wychodzi, żę jak działają to do 50 st silnik dochodzi szybko, później dogrzewanie się wyłącza i już nie ma tak różowo.

Ogrzewanie kabiny działa - climatronik ustawiony na 22st (tryb pracy, AUTO, ECON nie ma widocznego wpływu na temp. silnika).

Trochę się rozpisałem, ale już wykorzystałem całą swoją wiedzę (podpartą tym forum :) ) w tym temacie i nie znalazłem rozwiązania.

Może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić???

Silnik 1,9TDI 101KM AVB

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się pod temat bo również mam problemy z dogrzaniem silnika

A nie masz wpięte jakiegoś pseudo chipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam passata b5fl 1.9tdi avb i nie ma u mnie tych swiec elektrycznego dogrzewania. A moze zle szukalem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tez mam passata b5fl 1.9tdi avb i nie ma u mnie tych swiec elektrycznego dogrzewania. A moze zle szukalem?

 

Z tyłu silnika, między głowicą a podszybiem, szukać na przewodach wody do nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przyłączając się do tematu mam pytanie. Oczywiście jest ciepły nawiew ale szału nie robi tzn. szybę przednią odmraża w dość długim czasie. Czytałem też na innych stronach że może być to spowodowane termostatem lecz czy to możliwe gdy temperatura na zegarze pokazuje 90 stopni? Zaznaczę iż cały obieg był czyszczony i niema mowy o zapchanej nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tunele od nawiewów, klapki od sterowania powietrzem ciepło/zimno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bmateuszd A więc sprawdziłem w Passacie z silnikiem AFN i na jednym czujniku pokazuje mi 11C na 2gim pokazuje mi 54C. Dodam że nawiewy jak u kolegi wyżej długo odmrażają szybę. Nawet jak lecę dość szybko w trasie to chłodem dmucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A nie masz wpięte jakiegoś pseudo chipa.

 

Nie nic takiego. Żadnego chipa nie ma!!

Ogólnie zakładam że:

- termostat sprawny bo niedawno zmieniony do tego węże na chłodnice są zimne

- czujnik temperatury zmieniony bo fiksowały wskazania na zegarach - teraz odczytane VAG-iem są zbliżone

- świece elektryczne dogrzewania działają co powoduje, że te 50 st osiąga dosyć szybko ale potem już idzie bardzo ciężko

Sam nie potrafię znaleźć powodów takiego zachowania. Dlaczego tak długo się nagrzewa, bo wszystkie elementy układanki wydają się być sprawne.

Przykład z dzisiaj:

- temp zewn rano: - 5 st

- drapanie szyb z włączonym silnikiem: ok. 3-4 min

- jazda zwykła, spokojna po mieście, po ok 6km wskazówka na zegarach zaczyna się nieznacznie podnosić pow. 50st

- następnie jazda ok. 8 km z prędkością 100-110 km/h - na końcu tego dystansu temp silnika na zegarach jakieś 85 st.

- wjazd do miasta - jazda spokojna, postój na światłach itp - temperatura potrafiła spaść do ok. 70 st.

- ogrzewanie na climatroniku ustawione na 21 st - i daje rady - dmucha ciepłym i w autku ciepło

Po przyjeździe do roboty na wskaźniku jakieś 75 st, od razu sprawdzone weże od chłodnicy i jak pisałem - zimne.

Ogólnie od startu do mety przejechane jakieś 22 km a silnik nie osiągnął temp roboczej - ok. 90 st.

Ja już pomysłów nie mam...

 

olo165

świece są trzy, wkręcone w króciec wychodzący z tyłu silnika, okolice pompy VACUM jakby pod nią. Poszukaj na forum bo ja się gdzieś na zdjęcia natknąłem.

PozdraVWiam

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

22 km to trochę mało żeby rozgrzać nasz silniczek zwłaszcza przy włączonym ogrzewaniu i ujemnej temperaturze na zewnątrz. Mam ten sam model silnika i po przejechaniu 18km wskazówka wskaźnika co prawda pokazuje 90 stopni ale na odczycie z VAG jest 80 stopni i nie chce za bardzo iść do góry Dopiero załączenie webasta pomaga. U mnie nie ma dogrzewania świecami - mam za to elektryczną farelkę która przyśpiesza odmrażenie przedniej szyby.

PS. termostaty Wahlera były dobre 4-5 lat temu potem weszło "programowanie zużycia" i pojawiły sie problemy (w kilku wątkach ludzie o tym wspominali)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. termostaty Wahlera były dobre 4-5 lat temu potem weszło "programowanie zużycia" i pojawiły sie problemy (w kilku wątkach ludzie o tym wspominali)

Dokładnie, porównując starego Wahlera z nowym widać cięcie kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe mam takich swiec obejrzałem dokładnie obok pompy vacum jak i za nia. Nic w króciec wodny nie jest wkręcone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyrażę swoją opinię na ten temat. Mam AVB i w ubiegłym roku również miałem problem z grzaniem silnika. Problem zaczął się w lato bo silnik nie mógł na wskaźniku osiągnąć 90st. nawet w najgorsze upały. Wymieniałem termostat parę razy (w tym wahler) i niby jakoś problem ustał. Czujnik był ok. Przyszły chłodniejsze dni i problem znowu się pojawił. Termostat znowu wymieniony i nadal to samo. Ogrzewanie dmucha gorącem ale silnik trzyma 70st. Gazowanie przez pół godziny w miejscu nie podniosło temperatury nawet o jeden stopień. W dodatku auto zaczęło więcej palić. Zaobserwowałem, że w zbiorniczku wyrównawczym płyn się nie przelewał. Postanowiłem dostać się do pompy wody i sprawdzić czy aby nie jest uszkodzona. Rozebrałem i wszystko było ok ale moim oczom ukazał się okropny wyciek oleju spod głowicy (od strony turba). Diagnoza - uszczelka. Na liczniku ok 220 tys i niby te silniki lubią wydmuchiwać przy tym przebiegu uszczelki (każdy ma swoją opinię dodam). Zdjąłem, naprawiłem jak trzeba złożyłem i odpaliłem. Problem znikł na amen. Płyn się przelewa, a silnik trzyma temperaturę no i zaczął mniej palić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

dedmau piszesz o uszczelce pod głowicą? Ten wyciek oleju był mocno widoczny na zewnątrz. U mnie też chyba się płyn w zbiorniczku nie przelewa ale nie zauważyłem też żadnych wycieków oleju, płynu, dymienia, masełka na korku wlewu oleju itp. itd. Spalanie raczej w normie, nie wzrosło jakoś znacząco (waha się w zbliżonych wartościach uzależnionych od sposobu jazdy i dróg które pokonuje - głównie jazda w mieście).

Ogólnie silnik dostanie to 90 st (patrząc na zegary bo VAG pewnie pokaże ok.80) ale potrzeba do tego min. 25 km spokojnej jazdy miejskiej (z małą ilością postojów np. światła) albo z 12 km jak się go pogoni -np. autostrada. Po zjeździe z autostrady i zwolnieniu temp. dosyć szybko spada do ok. 80 st (odczyt z zegarów). Ogólnie mam obawy co się będzie działo jak przywali np.-20 st.C..

 

Co do termostatów to się zgodzę, że są coraz gorsze ale mój chyba trzyma na razie bo węże na chłodnice są ciągle zimne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapki działają bo sprawdzałem...jedyne co mnie jeszcze szokuje to fakt iż zimny nawiew ma większą siłę niż tego letniego przy ustawieniu na 4 stopień, na 2 stopniu ten niby ciepły nie jest wcale odczuwalny więc na pewno jest coś zapchane. Czy możliwe aby filtr kabinowy przepuścił jakieś pyłki i żeby nagrzewnica się tak zakleiła od zewnątrz że nie przepuszczała by przez żeberka powietrza?? Czy zimny nawiew też ma pobór powietrza przez filtr kabinowy?? Dodam jeszcze że przewody w nagrzewnicy parzą zarówno jedna wlotowa jak i ta wylotowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 tak jak przedziurawiło filtr kabinowy to możesz na nagrzewnicy znaleźć różńe dziwne rzeczy -np liście

Ad. 2 całe powietrze dostające się do kabiny przechodzi przez filtr kabinowy (o ile oczywiscie samochód go posiada i jest zamontowany). Jedyny wyjątek to uchlone okna lub szyberdach. Klapki w zależności od ustawienia kierują powietrze przez nagrzewnicę, lub parownik ewentualnie omijając te elementy.

Różnica pomiędzy przepływem jest normalna - na zimnym powierze omija nagrzewnicę przy ciepłym przciska się przez nią.

 

Być może nagrzewnica jest zakamieniona w ojca audi B4 oba przewody są w końcu gorące ale przepływ jest tak mizerny że w samochodzie jest zimno - więc czeka mnie jej wymiana plus regeneracja klapek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności