Skocz do zawartości
ArturrO

Błąd TPS i brak iskry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jedno szybkie pytanie. Pasek od jakiegoś czasu zaczął mi szarpać w trakcie jazdy na benzynie. Na VAGu znalazłem błąd 00518 czyli TPS ale zanim cokolwiek sprawdziłem w tym temacie przestał mi odpalać :) - brak iskry. I teraz pytanie czy TPS może powodować brak iskry czy to tylko przypadek i uwaliło się dodatkowo coś jeszcze?

 

Pozdro

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, czujnik przepustnicy ma wpływ na przyspieszenie zapłonu.

Tylko hall w aparacie i cewka może spowodować brak iskry, ewentualnie zanik prądu gdzies w instalacji.

Czy po próbie rozruchu słyszysz przez ułamek sec pompę w baku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po próbie rozruchu słyszysz przez ułamek sec pompę w baku?

 

Tak pompę słychać. Niestety obawiam się, że to cewka zdechła bo halla wymieniałem nie tak dawno. Chociaż z drugiej strony z tymi częściami teraz to nic nie wiadomo. Trudno będę musiał poszukać...

Dzięki za podpowiedź.

 

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam uszkodzoną cewkę. Świece długo latane? Bo jeśli długo a przerwa na świecach była już duża, to cewka długo takiego eksperymentu nie wytrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obstawiam uszkodzoną cewkę. Świece długo latane? Bo jeśli długo a przerwa na świecach była już duża, to cewka długo takiego eksperymentu nie wytrzyma.

 

Tak tym razem to była cewka. Przy okazji częściowo odpowiedziałeś na moje kolejne pytanie a mianowicie co może być przyczyną że cewki padają jak muchy? To już chyba trzecia w stosunkowo krótkim czasie. Poprzednia padła prawdopodobnie z powodu słabej masy bo jej nie przykręciłem jak należy. Teraz padła kolejna ale to raczej nie świece bo staram się ich nie trzymać przez milion kilometrów. Jeszcze jakieś pomysły?

 

Odnośnie TPS-a to go rozmontowałem wyczyściłem styki. Ścieżki nawet nie wyglądały na zbytnio wytarte. Po tych operacjach błąd tps-a się nie pojawia i samochód nie szarpie. Ciekawe ile wytrzyma po takiej renowacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cewki padają jak muchy

Jak kupiłeś jakiegoś noname to nie dziwota.

Kup Beru i będzie spokój na kilka lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak kupiłeś jakiegoś noname to nie dziwota.

Kup Beru i będzie spokój na kilka lat.

 

Kto powiedział że noname? Cewki były właśnie Beru zresztą cały komplet zapłonowy mam beru no może poza świecami NGK. Gdyby to było jakieś cudo to nawet bym się nie pokusił o jakiekolwiek pytania i wątpliwości w tym temacie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto powiedział że noname? Cewki były właśnie Beru zresztą cały komplet zapłonowy mam beru no może poza świecami NGK. Gdyby to było jakieś cudo to nawet bym się nie pokusił o jakiekolwiek pytania i wątpliwości w tym temacie. :)

Ja już za cewki w sklepach podziękowałem. Pojechałem na złom, ze starych Golfów, Pasków i Polówek wyjąłem trzy stare kostki Telefunken i do tej pory /a już parę lat/ używam dopiero pierwszej z nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności