Skocz do zawartości
jarasxy

prośba o analizę logów 1.9 TDI AVF + chip

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pasiak zaczął z dnia na dzień niedomagać. Postaram się opisać co się podziało w ostatnich miesiącach i być może jakie to skutki za sobą poniosło.

 

Pasiak ma aktualnie nabite 295500 km. przebieg oryginalny. Na pokładzie oprócz standardowego osprzętu AVF jest automat TIPTRONIC. Przy przebiegu 255000 miałem problem z turbiną, powyżej 2,5 tys obr wchodziła w notlauf. Po wyczyszczeniu turbiny wszelkie problemy ustały. Jakies 1,5 miesiąca temu zdecydowałem się na wirusa. Został wykonany w pewniej firmie (nie wiem czy mogę podać nazwę). Nie jest to żaden box, opornik, pseudo tuning. Operacja wykonana była na odległość. Ja podałem szereg wymaganych informacji o jakie prosił tuner, po jakimś czasie odebrałem kość z przygotowanym programem, wlutowałem w miejsce oryginalnej kości w sterowniku ECU i jazda. Taka była moja decyzja, może nie do końca tak powinien wyglądać chip tuning, ale nie miałem kasy, żeby wydać 1000 zł na to, że dodatkowo wjadą passatem na hamownie i dają mi na do widzenia ładny wykresik w przyrostu mocy. Efekt po montażu był zatrważający, byłem pełen podziwu uzyskanych efektów. Jazda była elastyczna a zarazem dynamiczna przy naciśnięciu gazu. Auto odchodziło jak wściekłe, audi brata A6 2,5 TDI 180 KM quattro, tiptronic zostawało daleko w tyle. Wszystko cacy, zupełnie nowe auto. Do dzisiaj zrobiłem około 3000 km na chipie i nic złego się nie działo, aż do momentu w którym nieokrzesała mi się turbina.

 

Problem wygląda następująco. Auto jest zamulone do 3 tys obrotów (jazda jak bez turbo), na 3, 4 i 5 biegu (na 1 i 2 pewnie też, ale nie da się tego tak odczuć). Natomiast powyżej 3 tys obrotów turbina ładnie ciągnie, po czym się tak jakby wyłącza, po 0,5 sek znów ciągnie i tak w kółko. Pedał gazu cały czas wciśnięty do końca. Wraz z czasem obroty idą stopniowo w górę, jednak cały czas jazda wygląda tak jak opisałem wcześniej (ciągnie, nie ciągnie, ciągnie.....cały taki cykl ciągnie/nie ciągnie zamyka się w około 0,5 sek).

 

Posprawdzałem już chyba wszystkie możliwe potencjalne przyczyny niedomagania. Układ dolotowy szczelny (80% węży, wężyków powymieniane, reszta sprawna), przeływomierz OK, dodatkowo go wyczyściłem, N75 sprawdzony przez podmiankę - jest OK, egr-OK, IC-OK, sztanga turbiny pracuje ok (chyba?). Samo turbo tak jak mówiłem, czyszczone wraz z egr 40000 km do tyłu, pompowtryski-OK, pompa vacum-OK.

 

Poddałem się i oddałem auto do mechanika. Gość szukał, szukał, szukał i wymienił mi czujnik doładowania turbiny (250 zł za oryginał). Twierdził, ze problem rozwiązany, no ale chyba o innym aucie rozmawialismy :( Dalej to samo. Na marginesie, mam do popchnięcia ten czujnik w tym momencie, może ktoś w potrzebie? :)

 

Poniżej do wglądu logi:

 

kanał 3 gaz do dechy od 1,5 tys obrotów:

 

http://vaglog.pl/log_193635.html

 

 

 

kanał 3 przy redukcji z 4 na trójkę, przy jednoczesnym gazie do dechy. Wtedy występują te szarpania:

 

http://vaglog.pl/log_193636.html

 

 

 

kanał 11 gaz do dechy od 1,5 tys obrotów:

 

http://vaglog.pl/log_193637.html

 

 

 

kanał 11 przy redukcji z 4 na trójkę, przy jednoczesnym gazie do dechy. Wtedy występują te szarpania:

http://vaglog.pl/log_193638.html

 

 

 

dodatkowo 008 i 010:

 

http://vaglog.pl/log_193639.html

 

http://vaglog.pl/log_193640.html

 

Panowie proszę o pomoc, bo ręce mi opadają. Wiem i widzę, że mam nieokrzesaną turbinę. Przeładowywuje miejscami nawet do 2800 przy zadanym 2500, żeby za moment niedoładować do 2200 :(. Pytanie dlaczego się tak porobiło, jeśli wszystko było w porządku nawet i po chipie?? Może się turbo tak poprostu rozregulować? Czeka mnie regulacja na sztandze, ale w którym kierunku pójść?

 

Dodam że Vag żadnych błędów nie wywala, co też mnie dziwi nieco, bo jeśli turbina tak wariuje to powinna wchodzić w notlauf?

Edytowane przez jarasxy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie rób ze sztangą turbiny ... rozregulujesz i będzie jeszcze gorzej.

 

Podmieniałeś przepływkę , czy tylko czyściłeś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem specjalnym preparatem do przeplywek. Efekt nie był widoczny. Z logów chyba nie wynika,żeby przepływka nie domagała? Mechanik u którego było auto twierdził, że podmienial przepływkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam co twierdził , że to wina czujnika doładowania ?

 

Jak grupa 013 i 023 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten sam co twierdził , że to wina czujnika doładowania ?

 

Jak grupa 013 i 023 ?

 

N75 kosztuje troche grosza i zanim się zainwestuje w nowy wystarczy go podmienić z N 18 od EGR i wtedy można ocenić czy rzeczywiście N75 jest niesprawny czy nie czuć różnicy. Do tego sam N75 idzie rozebrać i wyczyścić i w 80% zaworek taki dostaje drugie życie bez konieczności wydawania 250 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N75 kosztuje troche grosza i zanim się zainwestuje w nowy wystarczy go podmienić z N 18 od EGR i wtedy można ocenić czy rzeczywiście N75 jest niesprawny czy nie czuć różnicy. Do tego sam N75 idzie rozebrać i wyczyścić i w 80% zaworek taki dostaje drugie życie bez konieczności wydawania 250 zł.

 

Ale mechanik już znalazł "winę" właśnie w tym czujniku :( tylko , że poprawy nie ma ...

 

Prosty test.

 

Odłącz przepływkę (wyjmij kostkę z niej) przejedź się. Na pewno będzie muł ale czy będą występowały szarpania ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na niesprawną przepływkę porównując gr 003 008 popatrz na parametry.

003 przy tych modach conajmniej 1100-1200mg powietrza ma dawać

008 popatrz ostatnia kolumna na dawkę paliwa.

Ewidentnie przeplywka tnie dawkę. Co odbija się również na doladowaniu. Po co dmuchać jak powietrza i paliwa za mało.

GR 3,8 11 współparują ze sobą sciśle i są od siebie zależne. Jeżeli w którejś coś nie gra odbija się to na pozostałych.

Podmień na sprawną i przetestuj zanim kupisz nowa za 300zł.

Tak btw. Tuning na odległość? Nie popieram. Auto musi wjechać na hamownie przed modami, dopiero dobór parametrów, zmiany softu, znów hamownia,weryfikacja,ewentualne poprawki. Wtedy jest pewność że program spełnia swoje zadanie w wozie.

Jeden na takim wirusie będzie chodzil jak lala a drugi będzie zdychał.

 

 

Mechanik??? A którz to taki??? Nie znam dobrego mechanika przynajmniej w mojej okolicy.

Mechanik jak lekarz ma zdiagnozować i wymienić to co trza. Ale po co. Z czego będzie żył?

Po co szukać przyczyny? Wymieniamy pokolei metoda prób i blędów do skutku,przy okazji zarabiając na różnicy w cenie części dla niego a dla klienta. Tak się kreci interes.

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale mechanik już znalazł "winę" właśnie w tym czujniku :( tylko , że poprawy nie ma ...

 

 

 

 

Prosty test.

 

Odłącz przepływkę (wyjmij kostkę z niej) przejedź się. Na pewno będzie muł ale czy będą występowały szarpania ??

 

Rosa, Pan mechanik ekspert wymienił mi czujnik doładowania turbiny. Takie cuś płaskie, montowane chyba na rurze dolotowej do IC (na fotce)

 

N 75, jak twierdzi, sprawdził właśnie przez podmiankę. Poprawy brak.

 

Odłączałem przepływkę. Muł oczywiście straszny, ale do poziomu szarpań to nawet obrotów nie dokręciłem, bo więcej jak 3 tys obrotów nie dało się w sumie osiągnąć :(

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

driver 77, mówisz, że iść dalej tropem przepływki? Ja nie wiem czemu, na samym starcie ją wykluczyłem. Wydawała się OK.

 

Wiem, że tuning na odległośc to śliska sprawa, bo jak wszystko zagra to jest cacy (zresztą tak też było, jak pisałem wcześniej). No ale teraz są jakieś problemy, a chip też jest :( Podejrzewam, że to tylko zbieg okoliczności, montaż chipa i po jakimś czasie niedomaganie auta, ale kto wie?

 

W audi a4 b6,1.9 TDI 130 KM, przepływka siedzi ta sama? Szwagier jeździ tym, może dzisiaj od niego wytargam na podmiankę jak na to pójdzie. A w seat ibiza, 1.9 TDI 110 KM jakieś różnice? Bo to nie miałbym problemu z podmianką

czujnik.jpg

Edytowane przez jarasxy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W A4 B6 powinna być ta sama przepływka (chyba) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę, że sprawdzę sobie funkcjonalność przepływomierza sposobem opisanym tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/23233-Test-z-diod%B1?highlight=dioda%20przeplywomierz

 

powiedzcie mi proszę, gdzie mogę kupić taką diodę? bo trudno mi pokojarzyć, jakiego sklepu, z czym szukać? Bo nie wydaje mi się, że w sklepie pokroju castorama, czy elektornicznym osiedlowym takie coś dorwę.

A może mogę z czegoś wymontować, jakaś dioda led, postojówka?

 

Drugie pytanie jak zaślepić EGR? który wężyk i skąd wypiąć, co zaślepić?

Edytowane przez jarasxy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm a nie mozesz po prostu podmienic, np od kogos z forum ? Na pewno ktos jest w okolicy i uzyczy na 15 przeplywki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diodę juz mam.jak zaslepic EGR najszybciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diodę juz mam.jak zaslepic EGR najszybciej

 

Do szwagra z browarem albo lepiej 10 zł na piwo mu daj i poślij do sklepu, srubokręt, dwie śrubki,obejma i zanim wróci przepływka bedzie juz po teście w twoim wozie.:P:P

A tak na serio z tej 130 PS będzie odpowiednia. Te ze 110 chyba są mniej wydajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, dziś już nic i tak nie podziałałam. Co do podmianki przeplywki, to bym od góry samego lizaka odkrecal. 2 śrubki do odkrecenia i tyle. Problem jedynie jest taki, że na dziwnych śrubkach jest montowany. Jakby torx, ale z wystajacym centralnie dzyndzlem tak, że nasadka torx musi mieć centralnie dziurkę. Ciężko w pojedynkę taka nasadke kupić. Widziałem tylko w komplecie. Ostatnio jak rozbieralem kompleksowo przepływ to na stole kombinerkami odkrecalem łapiąc za krawędź i odkrecajac co 1/4 obrotu.

 

Wracająć do EGR, to czy ten wężyk co idzie to tej nazwę to bombki wyciągnąć i zaslepic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobrze, dziś już nic i tak nie podziałałam. Co do podmianki przeplywki, to bym od góry samego lizaka odkrecal. 2 śrubki do odkrecenia i tyle. Problem jedynie jest taki, że na dziwnych śrubkach jest montowany. Jakby torx, ale z wystajacym centralnie dzyndzlem tak, że nasadka torx musi mieć centralnie dziurkę. Ciężko w pojedynkę taka nasadke kupić. Widziałem tylko w komplecie. Ostatnio jak rozbieralem kompleksowo przepływ to na stole kombinerkami odkrecalem łapiąc za krawędź i odkrecajac co 1/4 obrotu.

 

Wracająć do EGR, to czy ten wężyk co idzie to tej nazwę to bombki wyciągnąć i zaslepic?

 

Jak chcesz zaślepić EGR porządnie to podciśnienie zdejmij , tylko nie z klapy gaszącej(czarnej), tylko z tego tzw. grzybka na górze(srebrny).

Oczywiscie wężyk należy szczelnie zacisnać, albo kulke z łożyska wlożyc aby podcisnienie nie uciekało.

Druga rzecz to zaślepka z blachy pod EGR( tam gzie idzie lącznik taki metalowy EGR-KOLEKTOR.)

EGR masz w wtyczką elektryczną? Jeżeli tak to może walić błędem.

Na początek ściągnij podciśnienie i zaslep weżyk i pojeździj, co się będzie działo.

Najlepiej cała przeplywkę wykręć. 2 śruby i obejma. jak nie masz specjalnego torxa to ciężko. Idzie ale trzeba ten bolczyk wyłamać w śrubie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech wykreci cala przeplywke a nie sie bawic z wykrecaniem wkladu. Uszkodzi sruby i potem bedzie problem z ewentualnym oddaniem jak bedzie chcial kupic np w intercarsie, tam chca aby stara oddac i placi sie mniej. Bez oddawania ponad 500 a jak oddasz stara to 300 + chyba. A jak uszkodzi te srubki to **** z oddaniem starej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak chcesz zaślepić EGR porządnie to podciśnienie zdejmij , tylko nie z klapy gaszącej(czarnej), tylko z tego tzw. grzybka na górze(srebrny).

Oczywiscie wężyk należy szczelnie zacisnać, albo kulke z łożyska wlożyc aby podcisnienie nie uciekało.

Druga rzecz to zaślepka z blachy pod EGR( tam gzie idzie lącznik taki metalowy EGR-KOLEKTOR.)

EGR masz w wtyczką elektryczną? Jeżeli tak to może walić błędem.

Na początek ściągnij podciśnienie i zaslep weżyk i pojeździj, co się będzie działo.

Najlepiej cała przeplywkę wykręć. 2 śruby i obejma. jak nie masz specjalnego torxa to ciężko. Idzie ale trzeba ten bolczyk wyłamać w śrubie.

 

dzisiaj zrobię akcję z zaślepieniem egr i z "oszukaniem" przepływki diodą. Pologuję i zobaczymy co dalej.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Niech wykreci cala przeplywke a nie sie bawic z wykrecaniem wkladu. Uszkodzi sruby i potem bedzie problem z ewentualnym oddaniem jak bedzie chcial kupic np w intercarsie, tam chca aby stara oddac i placi sie mniej. Bez oddawania ponad 500 a jak oddasz stara to 300 + chyba. A jak uszkodzi te srubki to **** z oddaniem starej.

 

Nie wiedziałem, że można oddać starą i liczyć na rabat. Śrubki po ostatnim odkręcaniu troche są zmęczone na rantach niestety. Ranty świecą bo zdarła się ta powłoka na śrubkach :/. To mnie może ewentualnie zdyskwalifikować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także jestem świeżo po akcji z oszukaniem przepływki. Zaślepiłem egr w sposób jak podpowiedział driver 77, w piny wtyczki przepływki wpiąłem diodę no i w trasę na test. Auto zapier........ że aż miło :D:D. poniżej załączam logi. Jak widać parametr MAF (actual) cały czas trzyma 1249,5 w trakcie takiej operacji. Co myślicie o grupie 011? Na pierwszy rzut oka widać, że turbo już tak nieprzeładowuje, jak to ma miejsce z podłączoną przepływką (wcześniejsze logi). Są jednak momenty, że niedoładowuje. Czy to dopuszczalne?

 

logi 003 010 011

http://vaglog.pl/log_195555.html

 

Tak czy inaczej wygląda na to, że zabieram się za poszukiwanie przepływomierza. Gdzie najlepiej się udać? nr na obudowie BOSCH 0 281 002 461 VW 074 906 461 B

Edytowane przez jarasxy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poniżej załączam logi.

 

Ja nic nie widzę ..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ranty świecą bo zdarła się ta powłoka na śrubkach :/. To mnie może ewentualnie zdyskwalifikować?

 

Tak , bo widać , że wyjmowałeś wkład, że coś kombinowałeś ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nic nie widzę ..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Tak , bo widać , że wyjmowałeś wkład, że coś kombinowałeś ....

 

zapomniałem dodać linka do poprzedniego posta, juz aktualizowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności