Skocz do zawartości
Gość klina

Jak dorobić do Climatronic z funkcją OFF funkcję ECON

Rekomendowane odpowiedzi

A bez zmiany panelu i mostkowania też się da. Wystarczy odnaleźć luźny przewód z wiązki klimy odpowiadający za kick-down w automatach. W manualnej skrzyni jest on nie podpięty nigdzie. Podajemy na niego masę poprzez włącznik i mamy wtedy econ.

 

Można prosić o więcej szczegółów - gdzie szukać owego przewodu, jaki jest jego kolor...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b3 wygląda to tak że za skrzynką bezpieczników wisi sobie luźny fioletowy przewód z szarą kostką.. W b4 może to być podobny kolor, jeżeli nie ma takiego koloru to szukaj brązowo białego. Podajesz na niego masę i wtedy climatronic rozłącza klimę (rozwiązanie to było to stosowane w automatycznych skrzyniach. Po wciśnięciu pedału gazu do spodu tzw. kick - down podawana była masa na climatronic aby odciążyć układ.

Ja to mam tak zrobione, że masę puściłem na przełącznik i z niego na ten wyżej wymieniony przewód. Przy temperaturach takich jak teraz w dzień nawiewy działają a sprężarka nie załącza się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja przeciąłem kabel od kompresora i wstawiłem wył. na konsole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O i wyjaśniło się samo przez przypadek..

http://forum.vw-passat.pl/threads/71758-kilka-pyta%C5%84-dotycz%C4%85cych-klimatronika-w-b4?p=2092336&viewfull=1#post2092336

W tych dwóch postach jest foto wtyczki czarnej z przewodem brązowo białym, opisana jako wtyczka do automatycznej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopuje :D również chciałbym ręcznie sterować kompresorem. Chciałem przeciąć kabel od kompresora i pociągnąć wyłącznik do budy, ale strasznie ciężko przeciągnąć kabel spod maski do budy. Myślę, że da się pewnie zrobić taki przełącznik na którymś kablu, który jest podłączony do konsoli sterowania w środku. Tylko który to kabel?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, odkopuje

Climatronic czy manual?

 

ale strasznie ciężko przeciągnąć kabel spod maski do budy

Nie mów że wszystkie zaślepki w grodzi masz zajęte.. Na pewno z 3 wolne znajdziesz... A potem robisz nożem dziurkę i przepychasz kabelek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Qdlik , a Ty zrobiłeś u siebie opcję z tymi "Kick-downem" od skrzyni automatycznej racja ? Wystarczy się wpiąć w ten kabel dać masę i przełącznik ? Ostatecznie też rozważam opcję przecięcia kabla od kompresora , ale średnio to tak , by wyglądało jeśli chodzi o estetykę pod maską ; o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wykorzystałem kick down. Podałem masę na włącznik i z niego na fioletowy przewód. W b4 jest inny kolor, pisałem o tym kilka postów wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat to climatronic, wiec climatronic :)

a co do przepychania kabla to pewnie bym musiał deskę rozebrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby ściągania deski. Wystarczy że zdemontujesz półkę pod kierownicą i ewentualnie zluzujesz = opuścisz skrzynkę przekaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://i59.tinypic.com/i5zo68.jpg

 

 

Jednak zrobię poprzez kickdowna. Ten kabel jest w tej wiazce? :P szukałem brązowo białego, ale nie znalazłem:<

Edytowane przez kliFt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat podaje w nawiasie brązowo niebieski. Można go zlokalizować jako 19 pin w największej wtyczce sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro spróbuję :) wcześniej jednak udało mi się znaleźć brązowo biały, podłączyłem go do budy i nic, nawet pod aku (minus) podpialem i tez nic. Jutro spróbuję z tym 15stym pinem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy o to chodzi ale ja walczyłem z Panelem takim i takim. Panel z OFF-em do załączenia dmuchawy potrzebuje przekaźnika, a z wersji z ECON już nie. Jak masz podpięty przekaźnik to nie będzie hulać. Ja zmostkowałem dwa kable które idą do przekaźnika i dmuchawa działała na panelu z ECON.

 

 

Zgadza się po wyjęciu przekaznika lewy gorny róg u mnie 105 i zmostkowaniu pinów 4 z 8 dmuchawa zaczela pracować.

 

Na których dokładnie kablach trzeba zrobić zworkę by dmuchawa ruszyła? Do przekaźnika 105 dochodza mi dwie wtyczki, jedna duża druga mniejsza ?(foto wtyczek z dwóch stron)

http://wrzutnik.net/dafota.2.5en1442589432o.jpg.12047427_872048386184386_65249497_n.jpg

http://wrzutnik.net/dafota.2.r7g1442589432h.jpg.12023243_872048402851051_640808569_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się ;)

 

Żeby przerobić climatornik z OFF-a na ECON trzeba zmienić cały panel na taki z przyciskiem ECON oraz wyjąć pierwszy z lewej przekaźnik (151?) ze skrzynki pod kierownicą. W gnieździe przekaźnika robimy zworkę na pinach 4 i 8 i ma działać.

 

Ja do "zworki" wykorzystałem jakiś inny przekaźnik który odpowiednio przerobiłem. Zero błędów na vagu, wszytko gra ;)

 

Mój stary climatronic był wersji V5, obecnie mam wersję V14 i zauważyłem że ten panel jest bardziej inteligentny, siła nawiewu jest zróżnicowana co mnie akurat cieszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W gnieździe przekaźnika robimy zworkę na pinach 4 i 8 i ma działać.

 

A jak to jest zrobione fabrycznie - przejście z wersji bez econ na wersję econ - czy też jest robiona taka zwora, czy są może jakieś różnice w na tablicy przekaźników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że jest inny przekaźnik i to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro wystarczy zrobić zworę 4-8 i wyjąc przekaźnik - to pytanie - co przejmuje rolę przekaźnika sprzed wersji econ, skoro jest on juz zbędny?

Co robił wcześniej ten przekaźnik?

 

Jest ktoś może co ma wersję econ i mógłby odczytać numer przekaźnika od klimy (pierwszy od lewej górny rząd)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na schemat zamieszczony przez JACU6X6

http://forum.vw-passat.pl/threads/7224-Jak-dorobi%C4%87-do-Climatronic-z-funkcj%C4%85-OFF-funkcj%C4%99-ECON?p=1444591&viewfull=1#post1444591

można dojść do wniosku, że zwierając zaciski 4-8 w gnieździe przekaźnika klimy podajemy na stałe napięcie akumulatora na zacisk plusowy wentylatora klimy.

Chyba nie jest to najszczęśliwsze, choć może działać bo wentylator jest sterowany masą przez sterownik klimatyzacji.

Dlatego w wersji z ECON dodano bezpiecznik F6 podłączony do linii "x-kontakt" czyli plus po stacyjce ale nie w momencie rozruchu.

 

Na schemacie widać jeszcze kilka innych różnic - oznaczenia -7/95, 8/95-.

 

Zastanawia mnie czy mają schemat sprzed wersji econ i wkładając sterownik z tą opcją i tylko zwierając piny 4-8 przekaźnika klimy nie generujemy jednak jakiegoś problemu...

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem w wersji preECON nie można wykorzystać funkcji kick-down? Wtedy kompresor jest odłączany (nie wiem jak wentylator), wtyczka "duża" pin 3-ci (schemat z SSP). Sterowane masą z tego co pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności