Skocz do zawartości
Bartonero

Pompa Wody do 1.8 tsi

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie w Piatek zakonczylem rozbieranie silnika 1,8 tfsi z 2009r. Nie powiem ze brał olej tylko chlał jak szalony. Litr na zbiornik. A co do tego paska to jakaś paranoja. Pamietac przy demontazu tego malego kola pasowego, iz sruba ma tam lewy gwint!!! Podejsc do sprawy trzeba profesjonalnie, bo jesli zepsujesz srube to czeka cie wybicie broka w bloku abys mial lepsze dojscie do sruby. Ale w tym przypadku aby wybic brok i obkrecic ta srube od strony skrzyni to trzeba wyjac skrzynie. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć bo jutro zabieram się za demontaż tego . A powiedz mi ta śruba jest na tyle krótka że wyjdzie bez problemu bo już myślałem że trzeba wyciągnąć ten brok z bloku żeby to odkręcić ... ale to jest głupota stary jakby nie mogli zrobić mniejszego kołnierza na tym kole żeby można było swobodnie wyjąć ten pasek albo większe wgłębienie w bloku wszystko pod górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie przygladalem sie. Mielsca jest malo, ale jak poluzujesz srube to zsun troszke kolo pasowe i pasek powinien zejsc. W koncu pasek ma tylko ok 10mm szerokosci..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty tam jest tak ciasno że bez demontażu tego kółka nie wyciągniesz tego paska tylko zastanawia mnie jedno jeszcze bo te kółko nie jest na klinie a nie widziałem jakiegos otworu gdzie mógłbym wkrecic śrubę żeby zablokował ten wałek żebym mógł dokrecic te kółko . Szkoda że jeszcze nikt tego nie robił bo szukalem jakiegoś opisu coś i lipa

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tutaj nie chodzi o szerokość tylko o grubość tego paska bo zęby na pasku blokują się o kołnierz kółka a przerwa miedź kółkiem a blokiem to są milimetrów żeby można było go wysunąć ... trochę panowie nie pomyśleli na temat wymiany tego dziadostwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrze na blok w poniedzialek to ci odpisze czy zejdzie. Blokowac nie musisz bo ta sruba nie siedzi mocno. W razie czego zablokuj kluczem kolo pasowe. Ten pasek siedzi dokladnie na walku wyrownowazajacym ktory z drugiej sytony ma kolo zebate z zebami skosnymi.

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co napędza ten wałek ?co on jest na rozrządzie? Przecież musi być jakieś rozwiązanie no bo watpie w to żeby wymienić pasek to trzeba ściągać skrzynie żeby wyciągnąć brok którędy miałbym tym otworem wyjść śruba czy też nawet te kółko . Mam wszystko rozebrane bo wymieniam pompę i zarazem czyszczę zawory z nagaru to dolną częścią tego kółka przechodzi pasek ale u góry już nie chce przejść bo jest za mało miejsca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On jest napedzany rozrzadem, zgadza sie i idzie przez caly blok. A dokladnie to sa w tym bloku dwa takie walki (balansery).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajdzie pasek bez problemu. To małe koło pasowe nie jest nasuwane na wałek. Tak wałek jak i koło pasowe mają stożek ok 45st. Wystarczy poluzowac śrubę i odchylic koło pasowe. Pamiętaj o lewym gwincie a później dokręcaniu lekko bo to śruba tylko 6mm. Mam foty ale nie chce się wkleić na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba też wyjdzie bez wyciągania tego broka rozumiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli mozna się podpiąć poproszę o pomoc.Chodzi o pęknięcie obudowy tego agregatu.Kiedy 1 raz pękła pomyślałem ze mechanik poprzedniego wlasciciela uszkodzil przy demontazu ,jak naprawiał silnik. Kupułem orginał w Aso i po okolo 1.5 roku i niewiele bo okolo 7 tys km pękła ponownie. Trochę to niepokojące ,bo co kilka miechów 1500 wydawac  na to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te obudowy pomp, to jakiś żart, u mnie w ciągu 6 lat druga pękła, pierwsza org., druga też OEM VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie o wymianę co ile powinno wymienić się pompę wody i pasek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rakud29 napisał:

Ja mam pytanie o wymianę co ile powinno wymienić się pompę wody i pasek 

Jak padnie? A ile masz przebiegu? Jak masz ponad 200 to lepiej zmień. Nie ma co czekać, jak pęknie pasek to zamkniesz licznik... od temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.08.2017 o 12:40, popiolek4 napisał:

DSC_0155.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0156.jpg

 

Jakiego klucza uzyłeś do odkręcenia tej śruby? U mnie płaskim nie ma szans jej odkręcić (wiem że jest lewy gwint, nie dokręcam), inne nie bardzo chcą wejść. Jedyna szansa to dorobić coś z nasadki 12, obciąć i dospawać rączkę.

Edit: widzę na fotach, że ta śruba ma w środku łebka wejście na klucz spline, tylko jaki rozmiar ?

 

Edit2: Dobra, ten spline to M8. Trzeba było dorobić narzędzie i poszło gładko. Ucięty bit spline 8, przyspawany do płaskowniczka, mieści się tam idealnie, robi robotę.

Edytowane przez redwater
rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności