Skocz do zawartości
djsurfing

Czyszczenie przepustnicy i zaworu ERG 1,6 b/g ALZ

Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przyda.

 

Zdecydowałem się wyczyszczenie przepustnicy.

Zmusiło mnie do tego szarpanie silnika podczas jazdy stałą prędkością, nie miało znaczenia czy to było na wysokich czy niskich obrotach. Miałem błędy 16684-losowe wypadanie zapłonu, 16685-brak zapłonu cylinder 1 i 16686-brak zapłonu cylinder 2. Od razu diagnoza mechanika, świece, przewody, moduł zapłonowy.

Wymieniłem tylko świece, bo już się należało.

A ponieważ czyszczenie przepustnicy też warto zrobić co ileś kilometrów, i jest dużo tańsze niż nowe przewody i moduł, to postanowiłem, że od tego zacznę.

 

Robota nie jest trudna.

 

Zacząłem od odłączenia akumulatora, wychodząc z założenia, że jak nie będzie prądu to komputer nie dostanie żadnego sygnału, że coś jest nie tak i być może nie trzeba będzie robić adaptacji przepustnicy.

W moim Pasku przepustnica znajduje się z tyłu silnika po prawej stronie patrząc od przodu auta.

Dla łatwiejszego dostania się do niej trzeba odkręcić (3 wkręty) i unieść do góry zbiornik z płynem chłodzącym i odłączyć od niego kostkę z przewodami. Należy zdjąć także rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy (ostrożnie na rurkę od odmy).

Z przepustnicy należy odłączyć wszystkie dochodzące węże i rurki (niektóre łatwiej się zdejmuje po odkręceniu przepustnicy). Węże z płynem chłodzącym należy zatkać zwykłymi śrubami M10.

Przepustnica przymocowana jest 4 śrubami imbusowymi na krzyż (na fotce zaznaczone czerwonymi strzałkami miejsca gdzie się znajdują, śruby już są odkręcone i wyjęte). Dolne śruby trudno dostępne, ale daje się radę.

Po odkręceniu przepustnicy należy odkręcić 2 śruby imbusowe trzymające rurkę metalową w oplocie od zaworu ERG (miejsce mocowania rurki do przepustnicy zaznaczone żółtymi strzałkami.

 

 

DSC_1341.jpg

 

 

Rurka do zaworu EGR idzie za silnikiem, a sam zawór jest z lewej strony silnika z tyłu patrząc od przodu auta.

Aby wyjąć zawór ERG, należy odkręcić 2 śruby imbusowe (na fotce zaznaczone czerwonymi strzałkami). Odkręca się także z zaworem kolanko, do którego jest przykręcona owa rurka metalowa w oplocie łącząca go z przepustnicą. Do odkręcenia rurki od kolanka potrzebne są klucze płaskie 24 i 27. Bardzo mało miejsca ale daje się rade.

 

 

DSC_1342.jpg

 

 

Przepustnica i zawór na stole. Nalot grubości około 0,5mm.

 

 

DSC_1343.jpg

 

 

Do otworzenia komory z elektroniką wystarczy płaski cienki śrubokręt, aby podważyć plastikową osłonę. Trzeba to robić delikatnie, gdyż plastik trochę stary i kruchy (w jednym miejscu nawet pękł mi). U mnie komora elektroniki była czyściutka i sucha. Ścieżki na płytce (strzałki koloru żółtego) profilaktycznie potraktowałem preparatem KONTAKT do potencjometrów. Po zamknięciu osłony wziąłem się za czyszczenie syfu jaki narósł w przepustnicy i zaworze.

 

 

DSC_1344.jpg

 

 

Od razy potraktowałem go płynem do mycia silników K2. Syf pienił się niemiłosiernie, schodził po woli. To co zeszło myłem domową myjką ciśnieniową. Trwało to ponad pół godziny. Pozostały nalot zeskrzybałem delikatnie kawałkiem drewna, który namoczyłem w płynie do mycia silników. Był miękki i nic nie porysował.

Wyczyszczona przepustnica i zawór.

 

DSC_1346.jpg

 

 

Niestety nie udało się wyjąć metalowej rurki w oplocie, łączącej przepustnicę z zaworem ( aby to zrobić trzeba by było zdemontować wszystko co jest za silnikiem), więc wlewałem do niej płyn do mycia silników i co jakiś czas przedmuchiwałem sprężonym powietrzem. Trochę syfu też zostało wydmuchane.

Montaż wyczyszczonych elementów warto zacząć od połączenia przepustnicy z rurką do zaworu ERG i zamontowaniu przepustnicy z ową rurką na swoje miejsce.

Ja najpierw zamontowałem zawór ERG z rurką i potem się trochę męczyłem, aby połączyć rurkę z przepustnicą i zamontować ją.

Potem połączyć rurkę z kolankiem i zaworem ERG.

Założyć węże i rurki, no i klemę jeśli ją ktoś zdejmie.

Zajęło mi to 2 godziny, ale nie jestem mechanikiem i robiłem to pierwszy raz.

 

Po złożeniu włączyłem zapłon na 5 sekund (nic się nie działo) i odpaliłem silnik.

Zapalił bez problemów i trzymał obroty tak jak powinien.

 

Bez żadnej adaptacji przepustnicy.

 

Teraz auto jeździ bez żadnego szarpania silnika. Tydzień po czyszczeniu i błędów na razie nie ma.

Edytowane przez djsurfing

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy w 1.6 AHL jest EGR? Pytam, bo nie wiem... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam już wiem kogo się pytać o ALZ - sam takiego mam i coś zacznę przy nim dłubać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam . Mój pasek szarpie na gazie , nie ma siły , podłaczałem go pod kompa i wyskoczyły jakieś błedy przepustnicy ale dzieje sie to tylko na gazie na benzynie smiga jak głupi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam pomaga - wczoraj wyczyszczony egr + przepustnica i spokój. Od razu zaślepiony i będzie gitara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczyściłem i zaślepiłem egr w alz. Zdecydowałem się na ten krok po odpięciu wtyczki z egr. Auto znacznie lepiej chodziło (ma lepszy "dół"). Tylko efektem ubocznym była kontrolka silnika. Po wyjęciu, umyciu benzyną i zaślepieniu zaślepką z allegro za 13zł auto chodzi jak marzenie. Co więcej, nie świeci się kontrolka i spadło spalanie o jakiś 1l/100km. Polecam ten zabieg niezdecydowanym.

 

Wysłane z mojego SM-T211 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez skovi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Czy ma ktoś podobny post o demontażu i czyszczeniu przepustnicy ale w silniku benzynowym Alt 2.0 l. Szukam na forum ale albo słabo, albo nie ma. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności