djsurfing Zgłoś #1 Napisano 12 Listopada 2014 (edytowane) Może komuś się przyda. Zdecydowałem się wyczyszczenie przepustnicy. Zmusiło mnie do tego szarpanie silnika podczas jazdy stałą prędkością, nie miało znaczenia czy to było na wysokich czy niskich obrotach. Miałem błędy 16684-losowe wypadanie zapłonu, 16685-brak zapłonu cylinder 1 i 16686-brak zapłonu cylinder 2. Od razu diagnoza mechanika, świece, przewody, moduł zapłonowy. Wymieniłem tylko świece, bo już się należało. A ponieważ czyszczenie przepustnicy też warto zrobić co ileś kilometrów, i jest dużo tańsze niż nowe przewody i moduł, to postanowiłem, że od tego zacznę. Robota nie jest trudna. Zacząłem od odłączenia akumulatora, wychodząc z założenia, że jak nie będzie prądu to komputer nie dostanie żadnego sygnału, że coś jest nie tak i być może nie trzeba będzie robić adaptacji przepustnicy. W moim Pasku przepustnica znajduje się z tyłu silnika po prawej stronie patrząc od przodu auta. Dla łatwiejszego dostania się do niej trzeba odkręcić (3 wkręty) i unieść do góry zbiornik z płynem chłodzącym i odłączyć od niego kostkę z przewodami. Należy zdjąć także rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy (ostrożnie na rurkę od odmy). Z przepustnicy należy odłączyć wszystkie dochodzące węże i rurki (niektóre łatwiej się zdejmuje po odkręceniu przepustnicy). Węże z płynem chłodzącym należy zatkać zwykłymi śrubami M10. Przepustnica przymocowana jest 4 śrubami imbusowymi na krzyż (na fotce zaznaczone czerwonymi strzałkami miejsca gdzie się znajdują, śruby już są odkręcone i wyjęte). Dolne śruby trudno dostępne, ale daje się radę. Po odkręceniu przepustnicy należy odkręcić 2 śruby imbusowe trzymające rurkę metalową w oplocie od zaworu ERG (miejsce mocowania rurki do przepustnicy zaznaczone żółtymi strzałkami. Rurka do zaworu EGR idzie za silnikiem, a sam zawór jest z lewej strony silnika z tyłu patrząc od przodu auta. Aby wyjąć zawór ERG, należy odkręcić 2 śruby imbusowe (na fotce zaznaczone czerwonymi strzałkami). Odkręca się także z zaworem kolanko, do którego jest przykręcona owa rurka metalowa w oplocie łącząca go z przepustnicą. Do odkręcenia rurki od kolanka potrzebne są klucze płaskie 24 i 27. Bardzo mało miejsca ale daje się rade. Przepustnica i zawór na stole. Nalot grubości około 0,5mm. Do otworzenia komory z elektroniką wystarczy płaski cienki śrubokręt, aby podważyć plastikową osłonę. Trzeba to robić delikatnie, gdyż plastik trochę stary i kruchy (w jednym miejscu nawet pękł mi). U mnie komora elektroniki była czyściutka i sucha. Ścieżki na płytce (strzałki koloru żółtego) profilaktycznie potraktowałem preparatem KONTAKT do potencjometrów. Po zamknięciu osłony wziąłem się za czyszczenie syfu jaki narósł w przepustnicy i zaworze. Od razy potraktowałem go płynem do mycia silników K2. Syf pienił się niemiłosiernie, schodził po woli. To co zeszło myłem domową myjką ciśnieniową. Trwało to ponad pół godziny. Pozostały nalot zeskrzybałem delikatnie kawałkiem drewna, który namoczyłem w płynie do mycia silników. Był miękki i nic nie porysował. Wyczyszczona przepustnica i zawór. Niestety nie udało się wyjąć metalowej rurki w oplocie, łączącej przepustnicę z zaworem ( aby to zrobić trzeba by było zdemontować wszystko co jest za silnikiem), więc wlewałem do niej płyn do mycia silników i co jakiś czas przedmuchiwałem sprężonym powietrzem. Trochę syfu też zostało wydmuchane. Montaż wyczyszczonych elementów warto zacząć od połączenia przepustnicy z rurką do zaworu ERG i zamontowaniu przepustnicy z ową rurką na swoje miejsce. Ja najpierw zamontowałem zawór ERG z rurką i potem się trochę męczyłem, aby połączyć rurkę z przepustnicą i zamontować ją. Potem połączyć rurkę z kolankiem i zaworem ERG. Założyć węże i rurki, no i klemę jeśli ją ktoś zdejmie. Zajęło mi to 2 godziny, ale nie jestem mechanikiem i robiłem to pierwszy raz. Po złożeniu włączyłem zapłon na 5 sekund (nic się nie działo) i odpaliłem silnik. Zapalił bez problemów i trzymał obroty tak jak powinien. Bez żadnej adaptacji przepustnicy. Teraz auto jeździ bez żadnego szarpania silnika. Tydzień po czyszczeniu i błędów na razie nie ma. Edytowane 12 Listopada 2014 przez djsurfing Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2014 Kawał dobrej roboty :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackstaff Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2014 Panowie, czy w 1.6 AHL jest EGR? Pytam, bo nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2015 Dobry poradnik, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FrenzE Zgłoś #5 Napisano 9 Marca 2016 Witam już wiem kogo się pytać o ALZ - sam takiego mam i coś zacznę przy nim dłubać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hacik4 Zgłoś #6 Napisano 18 Kwietnia 2016 witam . Mój pasek szarpie na gazie , nie ma siły , podłaczałem go pod kompa i wyskoczyły jakieś błedy przepustnicy ale dzieje sie to tylko na gazie na benzynie smiga jak głupi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FrenzE Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2016 Potwierdzam pomaga - wczoraj wyczyszczony egr + przepustnica i spokój. Od razu zaślepiony i będzie gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skovi Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2016 (edytowane) Wczoraj wyczyściłem i zaślepiłem egr w alz. Zdecydowałem się na ten krok po odpięciu wtyczki z egr. Auto znacznie lepiej chodziło (ma lepszy "dół"). Tylko efektem ubocznym była kontrolka silnika. Po wyjęciu, umyciu benzyną i zaślepieniu zaślepką z allegro za 13zł auto chodzi jak marzenie. Co więcej, nie świeci się kontrolka i spadło spalanie o jakiś 1l/100km. Polecam ten zabieg niezdecydowanym. Wysłane z mojego SM-T211 przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Listopada 2016 przez skovi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andyk Zgłoś #9 Napisano 3 Lipca 2021 Witam, Czy ma ktoś podobny post o demontażu i czyszczeniu przepustnicy ale w silniku benzynowym Alt 2.0 l. Szukam na forum ale albo słabo, albo nie ma. ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach