daffyx Report post #1 Posted November 12, 2014 (edited) Potrzebuje schematu rozrządu dla silnika 2.3 v5 azx - będę wdzięczny także za wszelkie wskazówki osób które coś takiego robiły Edited November 12, 2014 by rainman777 Przeniesiony do prawidłowego działu Quote Share this post Link to post Share on other sites
michal1981g Report post #2 Posted November 12, 2014 kolego mój samochód akurat ma wymieniany kpl rozrząd jutro go odbieram od mechanika, łańcuchy są dwa coś takiego mogę Ci ewentualnie podrzucić jeśli coś pomoże Quote Share this post Link to post Share on other sites
michal1981g Report post #3 Posted November 16, 2014 Samochod naprawiony, odebrany koszt calkowity tzn. Kpl rozrzad uszczelki, obudowa termostatu, chemia i jakies drobiazgi 2200 zl z czego 1100 robocizna i 1100 czesci tak ze troszke ale pracuje teraz idealnie Quote Share this post Link to post Share on other sites
michal1981g Report post #4 Posted November 16, 2014 Jakby ktos jeszcze szukal schematu to znalazlem jeszcze takie cos Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marek_r23 Report post #5 Posted November 27, 2014 Jakby ktos jeszcze szukal schematu to znalazlem jeszcze takie cos Kiedyś na pewno sie przyda Quote Share this post Link to post Share on other sites
stinger Report post #6 Posted December 29, 2014 Jakby ktos jeszcze szukal schematu to znalazlem jeszcze takie cos[ATTACH=CONFIG]125296[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]125297[/ATTACH] to zdjęcie jest akurat od AGZ a nie od AZX ale układ jest identyczny tylko koła u góry są ze zmiennymi fazami Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukasz6451 Report post #7 Posted April 5, 2015 Czy wymiana samego napinacza w AZX jest skomplikowaną czynnością? Co prawda u mnie jeszcze rzężenia łańcucha nie słychać, ale chciałbym wymienić sam napinacz ponieważ wyczytałem że powinno się wymieniać raz na jakiś czas... Wiem że napinacz wyglądem przypomina śrubę. Wystarczy ją wykręcić i wkręcić nową? Quote Share this post Link to post Share on other sites
stinger Report post #8 Posted April 6, 2015 Czy wymiana samego napinacza w AZX jest skomplikowaną czynnością? Co prawda u mnie jeszcze rzężenia łańcucha nie słychać, ale chciałbym wymienić sam napinacz ponieważ wyczytałem że powinno się wymieniać raz na jakiś czas... Wiem że napinacz wyglądem przypomina śrubę. Wystarczy ją wykręcić i wkręcić nową? Tak dokładnie wykręcić i wkręcić jak śrubę. Olej jest dostarczany dookoła napinacza Quote Share this post Link to post Share on other sites
dominik22 Report post #9 Posted April 14, 2015 Witam mam problem z passatem 2.3 v5 AZX . problem polega na tym ze auto trafiło do mnie po przeskoczonym. Podłączyłem kompa i sprawdziłęm błedy , pokazało nieprawidłową korelacje , po zdjęciu pokrywy zaworów okazało sie ze pomiędzy znakami na kołach zębatych jest 11 ogniwek nie 16 . wyjąłem motor i wymieniłem rozrząd , wszystko ustawiłem tak jak podaje elsa ,etka i inne programy . Włozyłem silnik i dalej jest cos nie tak . pokazuje dalej tą korelacje . wymieniłem czujniki polozenia wałków , połozenia wału , nowe uszczelki pod kolektor ssacy itd zeby ślepego powietrza nie ciagnął , nowe świece , cewki 5szt nowych , a dalej nie chodzi jak powienien . Miał moze ktoś doczynienia z zmiennymi fazami w tym silniku? powinny byc przekręcone w lewo na maxa czy w prawo przy zakładaniu łańcucha ? bo po dłuzszych zastanowieniach tylko tam mogłem w jakis sposób dac ciała. sprawdzałem tez czy nie zcięło kołka pod wariatorem , i pod impulsatorem i są całe , w środku origng jest cały , wariator sie nie przyciera , impulstaro na wariatorze nie jest krzywy , auto ma cisnienie oleju . Moze ktos ma jeszcze jakis pomysł , bo juz sam nie mam zednego punktu zaczepienia ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
stinger Report post #10 Posted April 15, 2015 Sam jestem ciekaw jak to rozwiążesz bo jeszcze rozrządu w swoim nie wymieniałem. Może uda mi sie zapytac kolege który niedaleko mieszka i jest mechanikiem z VW to może bedzie coś wiedział. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dominik22 Report post #11 Posted April 15, 2015 chyba rozwiązałem swoją zagadkę z korelacją wg mnie jezeli nie działa zmienna faza rozrządu prawidłowo to bedzie pokazywac ten błąd i bedzie nierówno chodził . Więc dzisiaj go porozbierałem troche i znalazłem syf w wariatorach i tych elektrozaworach , ktos wczesniej miał juz z tym problem pewnie w tym silniku i rozerwał siatke pod elektrozaworami i przytkało gdzies kanał olejowy , bo w jedym wariatorze było sucho a powinien byc olej . Jutro bede składał rozrząd to wrzuce fote gdzie są znaki , co i jak . a jak kogos ciekawi jak wyglada wariator w środu to moge wrzucic fotki bo mam porobione , i czym sie rózni ssący od wydechowego tez . u mnie to jest przyczyną ze przedostał sie syf i zatkał zasilanie na wariator Quote Share this post Link to post Share on other sites
tomekhallmann1 Report post #12 Posted December 14, 2015 witam. wie ktos moze jak ustawic wałki gdy sa wariatory i gdzie znaki? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tomekcuba84 Report post #13 Posted November 27, 2017 Witam poszukuje kogoś z łódzkiego na wymianę rozrządu. Na zimny słuchać tarcie na ciepłym lepiej. Passat 2.3 v5 agz 150 km. Proszę o kontakt. 519753748 bądź na forum. Lepiej telefon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kamyqe10 Report post #14 Posted May 29, 2018 Koledzy odwagi ten azx taki tajemniczy jest do ogarnięcia fachofcy ro też ludzie. Dzisiaj założyłem rozrząd jutro montuje silnik. Dam znać co i jak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kamyqe10 Report post #15 Posted May 29, 2018 Zapradzam do dyskusji. Mam jeszcze pare asów z tym azx-ksem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misiu88 Report post #16 Posted September 17, 2018 Dnia 29.05.2018 o 21:30, Kamyqe10 napisał: Zapradzam do dyskusji. Mam jeszcze pare asów z tym azx-ksem. Witam właśnie tez mam problem z silnikiem jest po wymianie kompletnego rozrzadu i kuleje na wolnych obrotach na wyzszych jest ok. Czy to oznacza ze jest problem z tymi wariatorami? czy da sie to zrobic bez wyciagnia silnika? bo nie mam juz siły wyciagac go po raz drugi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tomekcuba84 Report post #17 Posted June 25, 2019 Potrzebuje wymiane rozrzadu passat 2.3 v5 .pilne 519753748 Quote Share this post Link to post Share on other sites
fenix75 Report post #18 Posted March 15 Wiem że odkopuję wykopaliska z 2019r ale mam do was pytanie jakie mieliście objawy że należało wymienić rozrząd? W moim silniku wydawało mi się że pada łożysko w alternatorze (słychać takie mielenie jak by z okolicy alternatora) ale mechanik powiedział że to raczej łańcuch do wymiany i on tak daje znać. Nie mam żadnego metalicznego stukania przy zimnym czy ciepłym silniku. Quote Share this post Link to post Share on other sites