Skocz do zawartości
kszysiozeszcze

Swap Climatronica - nie działa układ chłodzenia silnika

Rekomendowane odpowiedzi

coś nie pasuje bo może tak aż bardzo nie widać ale tak jak właśnie w pierwszym poście napisałem tam idzie środkowy kabel z czujnika chłodnicy czerwono-żółty...

 

 

aha ok widzę że edytowałeś ....

 

 

ok więc nie pozostaje nic innego jak iść i próbować , oby tym razem się udało ale to wszystko już jutro .. .

 

 

Jeszcze jedno z racji tego ze nie chce z naturalnych powodów próbować tego na uruchomionym aucie (groźba zagrzania silnika jeżeli się nie włączy) czy w tym wypadku test z czajnikiem jest wiarygodny jeżeli czujnik będzie się gotował "w czajniku z wodą" a kluczyk tylko na zapłonie ??

Edytowane przez kszysiozeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk nie musi być na zapłonie, bo wiatraki są na stałym plusie, więc tak jak wcześniej pisałem mogą zadziałać na wyłączonym silniku. Czy test z czajnikiem jest wiarygodny? Nie mam pojęcia. Ja bym zalał układ, pilnował temperatury i sprawdzał czy przy ~95*C włączają się wiatraki. Przecież wymiana tego czujnika to chwila. Nawet na napełnionym układzie można zrobić to sprawnie aby za dużo płynu nie wyleciało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież wymiana tego czujnika to chwila. Nawet na napełnionym układzie można zrobić to sprawnie aby za dużo płynu nie wyleciało.

 

fakt z tym że jak już będzie rozgrzany to słąbo to widzę . . . .

 

 

Druga sprawa mam dwa czujniki oba sprawne z tym że

 

Pierwszy - Oryginalny który miałem do swojego układu "topranowski" jest na nim nabite 85*C - czyli podejrzewam że obsługuje tylko jeden zakres temperatur . . ..

 

Drugi - który kupiłem nowy (firma- nie pamietam ale nic znanego - Elektrische coś tam) dwuzakresowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie rozgrzany to poczekasz, aż wystygnie. Jak będziesz pilnował temperatury to się nie przegrzeje. Wiatraki też można uruchomić na krótko zworką we wtyczce od czujnika chłodnicy (1 i 2 bieg - do wyboru :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok będę jutro coś budował , póki co dziękuję za pomoc , jutro dam znać co z tego wyszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6*C na climatronicu . . . . Powinien włączyć się pierwszy bieg ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie włączy Ci się, piszę po raz trzeci. Nie masz nabitego układu, czujnik ciśnieniowy Ci nie puści. W skrzynce bezpieczników, w pozycji tam gdzie masz przekaźnik 106, wyjmij go i zewrzyj w skrzynce piny 2 i 6 i powinien się w celach testowych załączyć wiatrak na pierwszym biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz cię zaskoczę . .. . . Włączył się . . .. .Ale jak wyciągałem wszystko z dawcy przed wyjęciem wszystko sprawdzałem , wtedy jeszcze nie wiedziałem że brak czynnika wpływa na jego pracę i wtedy tez się włączał .. . .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

przekaźnik sprawdzałem według twojej instrukcji w poście wtedy gdy nie mogłem klimy uruchomić , i przekaźnik pracuje dobrze . . .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

obecnie sprawa wygląda tak . . .przekręcam kluczyk i zapłon pracuje czyli tak jak było w dawcy . .. . .Jedyne co mnie zdziwiło to to że ten najgrubszy masowy kabel - ten który daje masę na wszystkie urządzenia na wiatrak itd był na "żywca" obcięty . . . . i pomimo to wiatrak i tak chodził . .. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo bez ciśnienia w układzie wiatraki nie powinny się włączyć. Ja u siebie widzę, że kompresor i wiatraki startują chwilę po uruchomieniu silnika, nigdy po zapłonie. Czy wywala Ci panel błąd o braku ciśnienia gazu (chyba numer 3224)? Mi wywalało i migał panel po przekręceniu kluczyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak 3224 pokazało się kilka razy(jakoś 2 lub 3 razy) ale po kasowaniu więcej nie zauważyłem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dziwne, bo bez ciśnienia w układzie wiatraki nie powinny się włączyć. Ja u siebie widzę, że kompresor i wiatraki startują chwilę po uruchomieniu silnika, nigdy po zapłonie.

 

Mały edit bo źle się określiłem . . . .U mnie jest tak jak u ciebie - nie po zapłonie tylko po uruchomieniu silnika . . .. Sory że w błąd wprowadziłem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy skoro mam wentylator dwu biegowy przy czym zakładając że bieg wolniejszy - jak wiadomo jest załączany dla klimy (przy spełnieniu warunków temp otoczenia i ciśnienia w układzie) poprzez kabel we wtyczce N a szybszy od chłodzenia silnika - chłodnicy to dlaczego muszę mieć czujnik dwu-temperaturowy ?? Przecież skoro jednym biegiem "steruje" klima to drugi powinien się załączyć tylko jak silnik się już zagrzeje ?? dwu-temperaturowy czujnik raczej zastosowałbym do 3 biegowego wentylatora z klimą ?? Dobrze myślę ?? Nawiązuję tu oczywiście doi tego że wentylator w moim przypadku włącza się na wolniejszy bieg (pomimo braku obu warunków) już po uruchomieniu silnika . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego muszę mieć czujnik dwu-temperaturowy ?? Przecież skoro jednym biegiem "steruje" klima to drugi powinien się załączyć tylko jak silnik się już zagrzeje ??

Oprócz tego że pierwszy bieg załącza się razem z klimą to jeszcze normalnie pracuje w celu wychłodzenia układu w pewnym zakresie temperatur a drugi bieg w wyższym zakresie wychładza płyn, wtedy gdy pierwszy jest za wolny i nie daje rady.

 

 

w moim przypadku włącza się na wolniejszy bieg (pomimo braku obu warunków) już po uruchomieniu silnika . . .

I coś tu jest nie tak. Albo przekaźnik masz zwarty albo uszkodzony czujnik ciśnieniowy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli czujnik ciśnieniowy wyłby nie podłączony to jak się zachowa wiatrak ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

układ niekompletny, pracuje jakby auto nie miało klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
układ niekompletny, pracuje jakby auto nie miało klimy.

 

pytam bo aktualnie jest niepodłączone . .. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności